Żabol1505732874 Zgłoś #621 Napisano 10 Stycznia 2014 Na zimnym zawsze będzie takie zjawisko gdyż komputer podaje trochę większą dawkę paliwa żeby szybciej dogrzać silnik. Coś na zasadzie ssania. Więc wszystko w normie ma sie rozumiec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #622 Napisano 10 Stycznia 2014 Do pasiaków napędzanych gnojówką jest osobny temat,więc :stop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #623 Napisano 10 Stycznia 2014 Według mnie w normie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheRealE9 Zgłoś #624 Napisano 17 Stycznia 2014 (edytowane) Przyszedł i czas na mnie po dzisiejszym dniu... problem polega na tym, że samochód na zimnym silniku i odpalał bezbłędnie na kilka sekund i gasł, albo poszarpywał nie wchodząc na odpowiednie obroty i gasł, albo od razu po odpaleniu "zdychał". Problem zazwyczaj pojawiał się raz/max dwa i za kolejnym samochód odpalał jak ręką odjął. Dzisiaj po całej nocy postoju na powietrzu (-7 stopni temp.) odpalił i gasł praktycznie za każdym razem. Pomyślałem, że dam mu trochę "jedzenia" po odpaleniu i gazowałem, oczywiście wtedy nie gasł, ale po zdjęciu nogi z pedału zdychał od razu bez próby wejścia na obroty. Za którymś razem z kolei (a było ich ok 10) odpalił. Podczas jazdy nie doświadczyłem żadnych niemiłych sytuacji, wszystko jest okej (wybaczcie, raz po ruszaniu z niższego biegu niż powinienem załączył się na 2s tryb awaryjny). Coż może być powodem takiej sytuacji? Byłem ok tygodnia temu na kompie i błędy jakie pokazało to czujnik temperatury (nieciągły), czujnik położenia wału (nieciągły) i coś tam jeszcze, ale to nie dotyczyło raczej obrotów. Po weekendzie mam zamiar wybrać się na czyszczenie przepustki do znajomego, filtr paliwa i oleju wymieniane kilka tygodni temu (sytuacja z gaśnięciem już wtedy się pojawiała). Dodam, że na ciepłym silniku odpala bezbłędnie. Edytowane 17 Stycznia 2014 przez TheRealE9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #625 Napisano 17 Stycznia 2014 Czujnik położenia wału ma wpływ na odpalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheRealE9 Zgłoś #626 Napisano 17 Stycznia 2014 (edytowane) Czujnik położenia wału ma wpływ na odpalanie. Jak najbardziej, ale czy w przypadku uszkodzonego czujnika położenia wału problemy nie występowałyby także na ciepłym silniku (a tak jak pisałem, na ciepłym pali bez zarzutów)? Czyszczenie przepustnicy obowiązkowo do zrobienia, jeżeli to nie pomoże to będę dalej szukać dziury w całym... EDIT: Dodam, że czasem podczas postoju już na ciepłym silniku obroty potrafią na kilka sekund spaść poniżej optymalnego poziomu i wrócić do poziomu 900... Edytowane 17 Stycznia 2014 przez TheRealE9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #627 Napisano 17 Stycznia 2014 Dla mnie ewidentnie to ten czujnik. Na ciepłym podaje sygnal,a na zimnym nie chce. Tym bardziej ze masz błąd w kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suruwa Zgłoś #628 Napisano 18 Stycznia 2014 U mnie problem znów powrócił na zimnym. Czyszczenie przepustnicy pomogło na dwa tygodnie, stawiam na nieszczelny układ dolotowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mateochmiel Zgłoś #629 Napisano 14 Marca 2014 Witam wszystkich. Szukam po forum I nie moge trafic na odpowiedz. Mam uszczelki do wymiany pod pokrywa I cale cewki w oleju. Kupilem lek juz wszystko ale nie wiem czy cewki moge jakos umyc z tego oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #630 Napisano 15 Marca 2014 Najlepiej benzyną oczyszczaną :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chesss Zgłoś #631 Napisano 16 Marca 2014 Witam u siebie mialem podobne objawy moj mechanik zaproponowal: -wymiane swiec -przeplywomierza Niewiem ktora z tych rzeczy tak naprawde pomogla ale po wymianie obydwu objawy ustaly. Nadmienie ze problem z falujacymi obrotami mialem tez w czasie jazdy podczas zmiany biegu potrafil zgasnac pozniej ciezko odpalal. Ponadto tez mam gaz w pasku i do wachania takich obrotow po przelaczeniu na gaz zaczely wystepowac po wymienie przeplywki i swiec ze zgroza zadzwonilem do kolegi ktory zaklada gaz, podjechalem do niego okazalo sie ze automat przelanczajacy z benzyny na gaz przelanczal w zbyt niskiej temp. silnika. Do dzis jak reka odjal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ercze Zgłoś #632 Napisano 21 Marca 2014 Witam. Ostatnio też miałem problem z przepustnicą. Diagnosta sprawdzał mi samochód BOSCH-em - wykrywało mi jedynie błąd zbyt bogatej mieszanki. Jego zdaniem spowodowane to było złym ustawieniem przepustnicy, więc próbował zrobić mi adaptację. Za każdym razem próba dawała wynik negatywny i wyskoczyły błędy stałe: Na boschu: 4635 - Jednostka sterujaca przepustnicą - Zderzak dolny nie w porządku 462F - Jednostka sterujaca przepustnicą - Błąd w ustawieniu podstawowym Na VAG-u pokazało mi błędy: 17967 - Błąd podstawowego ustawieniu przepustnicy, uszkodzona 17973 - Sterowanie przepustnicą - dolne ustawienie nieosiągnięte > ISC, stycznik Pierwszy z diagnostów polecił mi czyszczenie przepustnicy, co też zrobiłem. Po przeczyszczeniu przepustnicy (było sporo czarnego osadu) obroty na biegu jałowym falowały od 900-1200 i samochód zaczął szarpać. Ustawianie samochodu na samym zapłonie gdzie sterownik wykonuje samoadaptacje przepustnicy nie pomagało. Udałem się do innego diagnosty, by usunał te błedy. I tu pojawił się problem - nie można było ich skasować, a dodatkowo nie można było wykonać adaptacji z komputera. Po 3 godzinach walki zostałem odesłany po drugą przepustnicę. Coś mnie tknęło i poszperałem w internecie. Po zaczerpniętych informacjach podłączyłem jedynie akumulator pod ładowanie na noc. Rano pod podpiętym prostownikiem włączyłem zapłon, odczekałem minutkę (po otwarciu maski słychać jak silniczek krokowy w przepustnicy ją adaptuje, później słychać wyraźnie jak kończy pracę) odpaliłem samochód i bingo. Samochód ma teraz stałe obroty 800, nie faluje i nie szarpie. Czasem proste rozwiazania najskuteczniejsze - ZWYCZAJNE PODŁĄCZENIE POD PROSTOWNIK I PODŁADOWANIE AKUMULATORA. Przepustnica musi mieć określone napięcie, by móc wykonać adaptację. Nie sprawdzałem jeszcze błędów na VAG-u i na BOSCHU, ale odczucia wzrokowe i jezdne pozwalają mi odczuć, że błędy zginęły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #633 Napisano 23 Kwietnia 2014 zaczęło się robić cieplej i znowu zaczęły się problemy ze spadającymi za nisko obrotami. Pomyslałem co takiego wpływa na silnik, że problemy pojawiają się jak jest ciepło no i wyszło mi że to kwestia temperatury powietrza na zewnątrz. A jedyne miejsce w którym ww. temperatury jest mierzona to czujnik w dolocie. Przynajmniej w moim przypadku czujnik temperatury w dolocie prawdopodobnie był wszystkiemu winien. Wyciągnąłem go, wyczyściłem i narazie przez tydzień obroty nie spadły poniżej 0,8k RPM, a obrotomierz zawsze zatrzymuje się na chwilkę na 1,1-1,2k RPM. Czujnik był brudny po prostu i teraz ciekawi mnie czy to wina tego, że czujnik: - był brudny, - brudzi się, Bo jeśli druga opcja, to problem tkwi w Odmie która mgiełką olejową brudzi przepustnicę i ww. czujnik. Generalnie 5 minutowe czyszczenie czujnika przyniosło lepsze efekty niż czyszczenie przepustnicy, wymiana czujnika temperatury i inne. Spróbujcie u siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom8823 Zgłoś #634 Napisano 23 Kwietnia 2014 zaczęło się robić cieplej i znowu zaczęły się problemy ze spadającymi za nisko obrotami. Pomyslałem co takiego wpływa na silnik, że problemy pojawiają się jak jest ciepło no i wyszło mi że to kwestia temperatury powietrza na zewnątrz. A jedyne miejsce w którym ww. temperatury jest mierzona to czujnik w dolocie. Przynajmniej w moim przypadku czujnik temperatury w dolocie prawdopodobnie był wszystkiemu winien. Wyciągnąłem go, wyczyściłem i narazie przez tydzień obroty nie spadły poniżej 0,8k RPM, a obrotomierz zawsze zatrzymuje się na chwilkę na 1,1-1,2k RPM. Czujnik był brudny po prostu i teraz ciekawi mnie czy to wina tego, że czujnik:- był brudny, - brudzi się, Bo jeśli druga opcja, to problem tkwi w Odmie która mgiełką olejową brudzi przepustnicę i ww. czujnik. Generalnie 5 minutowe czyszczenie czujnika przyniosło lepsze efekty niż czyszczenie przepustnicy, wymiana czujnika temperatury i inne. Spróbujcie u siebie. Możesz pokazać na zdjęciu gdzie ten czujnik się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #635 Napisano 23 Kwietnia 2014 tu gdzie czarne kółko, w aucie to jest pod zbiornikiem wyrównawczym, mocowane na 1 imbus 6kę, potem spiknąłem płynem do przepustnic, potem 5 minut w spirytusie i po wyschnięciu do auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom8823 Zgłoś #636 Napisano 23 Kwietnia 2014 Dzięki, spróbuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomson1985 Zgłoś #637 Napisano 21 Września 2014 ale te obroty jak wam spadają?? bo u mnie jest coś takiego i ponoć normalny objaw ze jak podjeżdżam 1-2 metry na jedynce i przy gazuje np do 1,5 tys obrotów i jak znowu wcisnę sprzęgło to obroty nie spadną do 900 tylko najpierw do 800 a później na 900, chyba nie powinno tak być ??? i nie zawsze tak jest ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #638 Napisano 2 Października 2014 Witam mam pytanie czy przepływka od Audi a4 2,8 podejdzie do mojego paska? Ewentualnie elektronika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #639 Napisano 16 Października 2014 (edytowane) Witam, temat rzeka więc i ja dodam coś od siebie Oto lista błedów z vaga...: Component and/or Version: 1,6l R4/2V SIMOS HS D02 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 8 Faults Found: 00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19) 31-00 - Open or Short to Ground 00530 - Throttle Position Sensor (G88) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 16-00 - Signal Outside Specifications 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 17-10 - Control Difference - Intermittent 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-00 - Upper Limit 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 41-00 - Blocked or No Voltage 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 01087 - Basic Setting Not Performed 27-00 - Implausible Signal po wyczyszczeniu przepustnicy i jej potencjometra objawily się takie oto błedy: 2 Faults Found: 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 16-00 - Signal Outside Specifications 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 17-00 - Control Difference Czy ktoś wymieniał ten czujnik położenia przepustnicy? A może przepustnica nadaje się już tylko na złom? Edytowane 16 Października 2014 przez toto_20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mibo Zgłoś #640 Napisano 30 Października 2014 Nie ma sensu zakładania nowego tematu więc napiszę tutaj.. Passat B5, 1.6 AHL, przebieg ponad 270 tys - problem polega na tym że auto przy np jeżdzie w korku i hamowaniu ma duże spadki obrotów (tzw doły jak ja to nazywam) np do 400 rpm i się potem odbijają na te 800.. podczas manewrowania na parkingu także jest to widoczne i bardzo uciążliwe - nieraz aż się na sekundę zaświeci kontrolka ładowania.. Problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG (przy LPG trochę większe doły) Na wideo widać to wyraźnie: Korek: http://tinypic.com/player.php?v=5kojur%3E&s=8 Postój: http://tinypic.com/player.php?v=2agkief%3E&s=8 W VAGu nie ma błędów, pół roku temu była naprawiana wiązka bo były błedy z sondą i przepływomierzem (sonda jest nowa boscha, przepływomierz stary bo po naprawie wiązki nie pokazuje błędów). Oprócz obrotów nie ma problemu z przyszpieszaniem czy problemami podczas jazdy - problem jest jedynie z tymi dołami. Przeczyszczenie przepustnicy nie pomogło. W ostatnim czasie wymieniane były: cewka zapłonowa (nowa, boscha) i czujnik temperatury (oryginalny z aso) lecz ten problem występuje już od dawna.. PS. Auto po wymienia czujnika na zimnym nie ma ssania, temperatura wg vaga jest taka sama zarówno w rzeczywistości jak i na liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach