kajos Zgłoś #61 Napisano 5 Marca 2014 zaworek zwrotny tobie niepotrzebny bo kracac silnikiem masz odrazu cisnienie paliwa problemem moze byc emutalor (to co oszukuje sterownik jak jedziesz na gazie ) lub taa lambda wlasnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #62 Napisano 7 Marca 2014 Witam mam problem z odpaleniem 1.9 90koni Po przekręceniu stacyjki pojawia się wykrzyknik i 3xpip Auto kreci normalnie ale nie odpala. Ogólnie brak prądu na silniku. Zawór na pompie nie otwiera się wcale przy kręceniu, dopiero jak podam na zawór n109 zasilanie na krótko auto odpala normalnie ale brak mu mocy, turbo nie wstaje. Po przekręceniu stacyjki nie słychać żadnego przekażnika, bezpieczniki ok. Próbowałem Vagiem ale na silniku wywala brak połaczenia, inne okna działają bez problemu. Ewidentnie brakuje prądu na silnik i jego sterowniku tylko gdzie zaginął? Jeszcze spróbuje podmienić kostke stacyjki. Macie pomysły gdzie jeszcze szukać prądu dla silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #63 Napisano 7 Marca 2014 Ja bym zajrzał do skrzynki z ECU a dokładnie do przekaźnika 109 :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #64 Napisano 7 Marca 2014 Ja bym zajrzał do skrzynki z ECU a dokładnie do przekaźnika 109 :fajny Jeszcze zobacze czy do przekaźnika dochodzi zasilanie, ale wydaje mi się że przekaźnik jest ok tylko wcześniej coś zawiodło z zasilaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sirehon Zgłoś #65 Napisano 9 Marca 2014 zaworek zwrotny tobie niepotrzebny bo kracac silnikiem masz odrazu cisnienie paliwa problemem moze byc emutalor (to co oszukuje sterownik jak jedziesz na gazie ) lub taa lambda wlasnie Witam, na ten moment ustali spadek ciśnienia na układnie pompa czasem dawała nawet 1,5 Bara. Jutro dojedzie nowa pompa - dam znać jaki rezultat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietkun Zgłoś #66 Napisano 14 Marca 2014 Witam Szanownych Kolegów, Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu związanego z silnikiem AFN (1999r) , który nie chce odpalić. Uprzejmie proszę nie odpowiadać w stylu "poszukaj na forum", bo szukałem przez kilka dni i nie znalazłem wyjaśnienia poniższych problemów przy zaobserwowanych objawach - także na innych forach. Na początek informacja od jakiego momentu zaistniał problem. Rozładował się akumulator na tyle, że nie migała dioda od centralnego zamaka w drzwiach. Po wyjęciu i naładowaniu akumulatora samochód już nie odpalił i tak jest do tej pory. Odczyt z Vag pokazał błędy: 1237 Zawór odcinający paliwo -N109 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 668 Napięcie na zacisku 30 za niskie nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY 626 Lampka kontr.włączenia świecy żarowe-K29 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 532 Napięcie zasilania nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY 1266 Przekaźnik świec żarowych-J52 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY Błędy wykasowałem i teraz już nic się nie pojawia. Co sprawdziłem: - bezpieczniki wszystkie ok, także te przy komputerze i pod deską rozdzielczą, - paliwo jest, - rozrusznik kręci bez problemu, - po przekręceniu kluczyka po chwili znika na desce ikona od immo i świec żarowych (+ kilka innych) i pozostają tyko ikony od poduszki powietrznej i akumulatora, akumulator nowy w dobrej kondycji trzyma napięcie i pod obciążeniem nic złego się z nim nie dzieje, - w samochodzie jest alarm ale został wypięty i zrobione obejście wykluczające możliwość jego ingerencji w elektronikę samochodu, - na zwór N109 idzie napięcie podczas grzania świec, po zakończeniu grzania świec zanika napięcie ale wraca w momencie kręcenia rozrusznikiem; dla pewności podczas testów podłączyłem zasilanie do N109 na stałe bezpośrednio z + akumulatora, - po odkręceniu dopływu do wtryskiwacza widać , że nie dochodzi paliwo - 0 ciśnienia, - podłączyłem bezpośrednio do pompy wężykiem pojemnik z paliwem, które spływało grawitacyjnie; podczas kręcenia rozrusznikiem widać było, że pompa pobiera paliwo ale wszystko szło na przewody przelewowe pod ciśnieniem, które opisał bym jako "wolno ciurkało" - czyli generalnie miałem wrażenie, że pompa co pobrała to oddała na przelew pod znikomym ciśnieniem Dodatkowe objawy, które oceniam jako nie mające związku z podstawowym problemem: - nie działa pompka spryskiwacza szyb, - nie działa elektryczne podnoszenie i opuszczanie szyb z przycisków przy drzwiach chociaż otwierają się szyby przy przekręceniu kluczyka w drzwiach i domykają po zamknięciu z kluczyka; kable w progu przy kierowcy przelutowane i sprawdzone. Proszę o podpowiedzi co jeszcze można zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #67 Napisano 16 Marca 2014 moze poszedl regulator napiecia w altku ,zapadowal maxymalnie pradu i spalil komputer sie tylko jak nie odpalisz silnika to tego nie sprawdzisz:dupablada nie wiem co wiecej doradzic mnie to wyglada na padniecie komputera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietkun Zgłoś #68 Napisano 17 Marca 2014 Dzięki za podpowiedź. Jak mogę sprawdzić regulator napięcie? - może to dobry trop przed wymianą całego komputera zanim i nowy zostanie spalony. Trochę zastanawia mnie w tej sytuacji, że komunikacja komputera z Vag działa bez problemu. Czasami pod dłuższym kręceniu rozrusznikiem mimo wykasowania wracają wcześniej podane błędy + kilka dotyczących climatronica: Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 018 P Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1629 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 4 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 27-00 - Implausible Signal 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 31-00 - Open or Short to Ground 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-00 - - 00626 - Glow Plug Indicator Light (K29) 31-00 - Open or Short to Ground Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC S 0.3.2 Coding: 02000 Shop #: WSC 05314 4 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent 00538 - Reference Voltage 07-10 - Signal too Low - Intermittent 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-10 - - - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 35-10 - - - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 3B1 919 860 C Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01 Coding: 04140 Shop #: WSC 00000 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0878554 No fault code found. End ------------------------------- Na "samostarcie" silnik odpalił, ale nie chcę go już męczyć takimi eksperymentami. Olej napędowy wymieniłem przelewając zasoby z drugiego samochodu, na który stale jeżdżę. Z jednej strony planowałem się już poddać i oddać do mechanika, ale z drugiej ambicja mnie zżera żeby jeszcze coś sprawdzić - ale co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarny001 Zgłoś #69 Napisano 23 Lipca 2014 Wstawię dwa filmiki pierwszy jak odpala za pierwszym razem drugi jak zaraz po tym pierwszym ( dosłownie chodził z 7 sekund). https://www.youtube.com/watch?v=Q5snwkdgy38 https://www.youtube.com/watch?v=qx2B3cE2TRE Co może być przyczyną, że za pierwszym razem ciężko odpala (trzeba go przytrzymać dłużej)a za drugim już jeden obrót i chodzi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mike81 Zgłoś #70 Napisano 24 Września 2014 mam dokładnie to samo - od roku walcze z tematem i nic na 3 watkach juz na pewno nie cofa i sie paliwo - zostalo to juz sprawdzone 3 razy Teraz wymieniam przekaznik 202 pod kolumna kierownicy i jeszcze wymienię czujnik plynu chłodniczego. Udalo CI sie to rozgryźć? Witam. Dwa dni mam pierwszego paska, i już problemy. Rano przy mrozie przy pierwszym uderzeniu odpala, po sekundzie gaśnie i następnie bardzo ciężko i mozolnie kręci. Wczoraj wymieniłem aku, a dziś to samo.Kontrolka świec gaśnie jako ostatnia. Przy mozolnym kręceniu zapala się kontrolka oleju i daje sygnał. 1.9 TDI 110KM 1998 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
busiek100 Zgłoś #71 Napisano 2 Listopada 2018 Witam. Moje auto to PASSAT B5 1.8 ADR 1998 rok produkcji + instalacja LPG. Od miesiąca czasu borykam się z problem uruchomienia silnika. Nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny silnik, czy jest mokro czy sucho, czy po 1 godzinie czy po nocy postoju (nie mogę znaleźć reguły) czasami pali od pierwszego razu a czasami muszę kręcić i trzy razy. Wygląda to tak jakby nie było paliwa lub zapłonu(nawet nie próbuje załapać).Dodam tylko, że czasami pali tak jakby łapał na 3 gary i po bardzo szybkiej chwili wchodzi sam na prawidłowe obroty lub jak dodam sam gazu. Podpinałem się pod komputer-zero błędów. Czujnik cieczy sprawdzony-ok. Czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony oscyloskopem-ok. Czujnik położenia wału korbowego (chyba tzw. impulsator) sprawdzony oscyloskopem-ok. Pompę paliwa słychać za każdym razem po przekręceniu kluczyka do pojawienia się kontrolek na desce rozdzielczej. Niestety ciśnienia nie sprawdzałem?! Świece wymieniane były z 10tys km temu, ale chyba 4 na raz się nie zepsuły, przewody zapłonowe nowe BOSCHA. Dodam, że auto po odpaleniu nie przerywa, normalnie jeździ, przyśpiesza zarówno na benzynie jak i na gazie. Proszę o jakieś pomysły???? Z góry dziękuje!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fantomV6 Zgłoś #72 Napisano 5 Listopada 2018 a jakie masz świece? podróbki, czy oryginały? Bo widzę, że przewody Boscha. A jak świece to podróbki, to może w nich tkwi problem? Ja ostatnio montowałem oryginały, mechanik mi polecił: https://www.youtube.com/watch?v=GoNnwI8-1c0&t=63s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #73 Napisano 6 Listopada 2018 A regulator ciśnienia paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #74 Napisano 12 Stycznia 2019 Koledzy powiedzcie mi. Na filmiku, który dziś nagrałem widać problem z odpaleniem auta. Czy może być to problem z cofającym się paliwem? Nie do końca jestem o tym przekonany, bo auto na filmiku bylo odpalane juz 3 raz. 2 pierwsze odpalenia bez problemu. Po drugim odpaleniu przejechalem ok 10 km. A za 3 razem taka lipa received_235122784051749.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazigt1 Zgłoś #75 Napisano 12 Stycznia 2019 Myślę kolega, że w tym wątku znajdziesz odpowiedź na swój problem. Polecam poczytać, zastosować i zobaczyć efekt. Oczywiście zalecam przed jakimikolwiek modyfikacjami zapisać aktualne wartości, jakie u Ciebie się znajdują, aby była możliwość powrotu, w sytuacji, jeżeli modyfikacje nie przyniosą oczekiwanego efektu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #76 Napisano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Dzięki Kolego za info. Moj silnik seryjnie ma moc 101 KM. Został zrobiony Chip na 136 KM. Oczywiście razem z hamownią i konkretną mapą pod stan mojego silnika. Dzięki raz jeszcze zobacze tą dawkę paliwa. Pisze o tym chipowaniu bo nie wiem czy tuner robiąc mape nie grzebał coś i w tej kwestii dawki rozruchowej. Edytowane 13 Stycznia 2019 przez Barnejson Dopisanie informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazigt1 Zgłoś #77 Napisano 13 Stycznia 2019 To temat się komplikuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #78 Napisano 13 Stycznia 2019 A powiedz Kolego, tą dawkę to można zmienić za pomocą vaga i na pompie wtryskowej i na pompowtryskach? Ja mam pompowtryski. Dziś z bratem przestawiliśmy kąt synchronizacji wałka rozrządu. Skakał od 0,6 do 1,1 do 1,7 Ustawiliśmy na -0,6 do 0,0 Dziś auto za każdym razem ładnie kręciło więc trudno było diagnozować problem z odpalaniem. Na kompie zadnych błędów. Po przestawieniu kąta Zobaczymy jak będzie jutro odpalał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafcioo Zgłoś #79 Napisano 14 Stycznia 2019 Dnia 2.11.2018 o 13:10, busiek100 napisał: Od miesiąca czasu borykam się z problem uruchomienia silnika. Nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny silnik, czy jest mokro czy sucho, czy po 1 godzinie czy po nocy postoju (nie mogę znaleźć reguły) czasami pali od pierwszego razu a czasami muszę kręcić i trzy razy. Wygląda to tak jakby nie było paliwa lub zapłonu(nawet nie próbuje załapać).Dodam tylko, że czasami pali tak jakby łapał na 3 gary i po bardzo szybkiej chwili wchodzi sam na prawidłowe obroty lub jak dodam sam gazu. Bazując na moim doświadczeniu mogę powiedzieć że pompa może być słyszalna, ale to że ją słychać nie znaczy że podaje ciśnienie. Raz miałem zapchane sitko pompy od bańki po lakierze, przez co się zatarła, ciśnienie dosłownie zerowe. Jak już odpalisz to można zrobić logi dynamiczne, na ich podstawie można określić z grubsza działanie pompy. Najpewniej to ciśnieniomierzem. Ja bym osobiście podłączył się multimetrem pod przewód sterujący rozrusznikiem. Przekręcisz kilka-kilkadziesiąt razy stacyjkę i sprawdzisz czy dochodzi tam za każdym razem odpowiednie napięcie. IMHO rozrusznik nie dostaje odpowiedniego sygnału i przez to czasami nie kręci. A te dławienie silnika po odpaleniu to raczej zbieg okoliczności. Problem leży raczej gdzieś indziej. Polecam nie wymieniać wszystkiego po kolei, bo wydasz mnóstwo pieniędzy, solidna diagnostyka i będzie dobrze. Jeśli nie słychać czasami pracy rozrusznika to znaczy że coś jest z nim nie tak, świece ani pompa nie będą miały z nim nic wspólnego, bo działają dopiero podczas odpalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
busiek100 Zgłoś #80 Napisano 26 Stycznia 2019 Witam. Przypomnę się z tematem. Moje auto to PASSAT B5 1.8 ADR 1998 rok produkcji + instalacja LPG. Od kilku miesięcy borykam się z problem uruchomienia silnika. Nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny silnik, czy jest mokro czy sucho, czy po 1 godzinie czy po nocy postoju (nie mogę znaleźć reguły) czasami pali od pierwszego razu a czasami muszę kręcić i trzy razy. Wygląda to tak jakby nie było paliwa lub zapłonu(nawet nie próbuje załapać).Dodam tylko, że czasami pali tak jakby łapał na 3 gary i po bardzo szybkiej chwili wchodzi sam na prawidłowe obroty lub jak dodam sam gazu. Podpinałem się pod komputer-zero błędów. Czujnik cieczy sprawdzony-ok. Czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony oscyloskopem-ok. Czujnik położenia wału korbowego (chyba tzw. impulsator) sprawdzony oscyloskopem-ok. Pompę paliwa słychać za każdym razem po przekręceniu kluczyka. Ciśnienie sprawdzone na postoju na listwie wtryskowej było 7 Bar, natomiast podczas pracy 3,5 bara.(Po odpięciu wężyka z regulatora ciśnienia paliwa od podciśnienia było 4 bary, więc chyba książkowo?!) Świece wymieniane na Boscha(model 3-elektrodowy taki jak zaleca VW), przewody zapłonowe nowe BOSCHA (rezystancja około 2kiloomów). Dodam, że auto po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na obroty na ssaniu-tylko bardzo falują(im bardziej się nagrzewa silnik tym obroty schodzą do nominalnych na biegu jałowym i przestają falować).Dodam tylko że silnik trochę jakby poszarpywał-jakby wypadał mu zapłon. Wymieniłem akumulator, bo okazło się, że stary podczas uruchamiania miał duży spadek napięcia co objawiało się 3-krotnym sygnałem dźwiękowym oraz kontrolka ABS-u pojawiała się podczas kręcenia. Moim zdaniem została cewka zapłonowa. Dzisiaj podszedłem do tematu i pomierzyłem rezystancje oraz napięcie na kostce przyłączeniowej. Kostka ma piny : 15-cewka ; 4a-napęcie 12 V po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon; 1- druga cewka i na obudowie masa. Pomiary: 4a do masy= 71,1 kilooma, 1 do masy = 2,7 kilooma, 15 do masy = 2,7 kilooma, 4a do 1 = 75,4 kilooma, 4a do 15 = 73,1 kilooma, 15 do 1 = 5,44 kilooma, 1 cewka = 7,9 kilooma 2 cewka = 8,05 kilooma. Czy wyniki są zbliżone do prawidłowych????Dodam, że cewka jest firmy Bosch(orginał) oraz jest trochę popękana. Zastanawiam się nad wymianą, ale nie chcę wydawać kasy niepotrzebnie. Co sądzicie o cewkach firmy JANMOR??? Proszę o jakieś pomysły???? Z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach