Skocz do zawartości
Gość Frycus

Stale pracujący wiatrak chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maser67

Podłączę się do tematu i zadam pytanko.

To, że wiatrak mniejszy (od klimy) włącza się po załączeniu klimatyzacji to jest oczywiste. Moje pytanie jest takie, mianowicie czy wiatrak ten załącza się i chodzi najpierw na na pierwszym biegu no i kiedy powinien przełączyć się na drugi bieg ??????

Jaką rolę spełnia sprzęgło wiskotyczne ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatrak od klimy ma 2 biegi a drugi włacza sie wtedy gdy jest juz duze cienienie w klimatyzacji tzn powinien sie właczyc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maser67

Czyli należałoby założyć że gdy od razu uruchamia się na 2 biegu to jest za duże ciśnienie klimatyzacji ??????

U mnie tak właśnie się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba wiatraki przy chłodnicach pracują aby obniżyć temperaturę ,a to płynu chłodniczego silnika , a drugi gazu w układzie klimatyzacji a wszystkim steruja czujniki temp.

Oba układy nie maja ze soba nic wspólnego oprucz tego że są obok siebie.

Jeżeli na zewnątrz jest grąco wentylator klimy włącza sie na drugi bieg po około 5 sek.od włączenia klimy. Temperatura gazu w chłodnicy spada wentylator przełącza się na bieg pierwszy ,temp. wzrasta to II bieg i tak w kółko.

Co do wentylatora na wiskozie to po uruchomieniu silnika zaczyna się kręcić ale z powodzeniem można zatrzymać ręką / ale nie polecam tego sprawdzać / wraz ze wzrostem temperatury płynu w chłodnicy wiskoza " kleji " coraz bardziej aż kręci z prędkością obrotową silnika i to by było na tyle .

obydwa systemy wentylatorów występuja w silnikach benzynowych jak i dieslach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak który kręci się po zapaleniu silnika jest na wiskozie i ma się kręcić, przy zimnym silniku powinienieś go zatrzymać ręką (przy rozgrzanym nie radzę próbować). Wiatrak z silnikiem elektrycznym jest od klimy i jeśli masz climatronic ustawiony na "auto" to będzię i powinien załączać się samoczynnie jeśli na polu jest w miarę ciepło. U mnie po ok. 230 tyś. km wytarły się szczotki, wg serwisu silnik jest nierozbieralny, ale dobry elektryk jest w stanie rozebrać go na czynniki pierwsze. Ja kupiłem nowy komlet ze śmigłem z gwarncją za 250 zł (i nie na allegro) a teraz próbuję kupić szczotki do starego (na rezerwę) problem polega na tym że ciężko jest znaleźć szczotki grafitowe, te które ja znalazłem to zwykłe węglowe (są za miękkie).

Jeśli ktoś ma namiary na grafitowe będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po ok. 230 tyś. km wytarły się szczotki, wg serwisu silnik jest nierozbieralny, ale dobry elektryk jest w stanie rozebrać go na czynniki pierwsze.

A i czytający forum też może sobie z tym poradzić po przeczytaniu http://www.forum.vw-passat.pl/topics18/wentylator-chlodnicy-klimatyzacji-demontaz-naprawa-vt19759.htm za co dziękujemy koledze remlusowi :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy może być tak że wentylator klimatyzacji załancza się po uruchomieniu klimy po chwili wyłancza się i tak w kółko???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A jak można sprawdzić czy padło wisko czy czujnik temperatury od wiatraka. Czy jak odepnę kostkę od czujnika i wiatrak (ten duży), będą mógł zatrzymać na zimnym silniku to znaczy że czujnik padnięty a jak nie będę mógł zatrzymać to będzie oznaczać że wisko padło ?

Dobrze kombinuje ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

A jak można sprawdzić czy padło wisko czy czujnik temperatury od wiatraka. Czy jak odepnę kostkę od czujnika i wiatrak (ten duży), będą mógł zatrzymać na zimnym silniku to znaczy że czujnik padnięty a jak nie będę mógł zatrzymać to będzie oznaczać że wisko padło ?

Dobrze kombinuje ? :)

 

...wisko nie ma nic wspólnego z czujnikiem temp. Ono się zasprzęgla bez udziału sygnału z czujników. Środek wiatraka tzn owa wiskoza reaguje na zmianę powietrza, które leci przez chłodnicę.

Apropo wiatraka od klimy to czytałem na tym forum, że w upalne dni wiatrak elektryczny wspomaga duży wiatrak (ten na wiskozie), gdy on nie wydala z chłodzeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To po co jest ten drugi czujnik na dolnym wężu z prawej strony. Bo ten z tyłu silnika idzie na zegary i ECU, a ten na dole ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To po co jest ten drugi czujnik na dolnym wężu z prawej strony. Bo ten z tyłu silnika idzie na zegary i ECU, a ten na dole ?

 

sorry, ale nie pamiętam po co. Mam dobrą, ale krótką pamięć :) Coś kojarzę, że jeden czujnik daje info do ecu i wskaźnik - tak jak mówisz, a drugi chyba daje sygnał do grzania świec żarowych- ale te info może ktoś inny potwierdzi co siedzi w temacie na bieżąco...bo są też czujniki z czterema kabelkami i wtedy jedna para idzie na ecu a druga na świece...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego - wszystkie czujniki gdzieś dają swe sygnały podejrzewam że może dawać na wiatrak klimy - bo jest taka zależność ,że jak wisko nie wydala z chłodzeniem na przykład w korku to jeden z czujników podaje sygnał na wiatrak klimy i wówczas uruchamia go z 2 biegu wspomagając cały układ chłodzenia ale czy to jest tem właśnie czujnik - to nie wiem sorki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

szukałem już e-stonach informacji o czujniku temperatury cieczy chłodzącej jednak pomimo wskazówek niestety nie mogę go zlokalizować. A myślę że on jest przyczyną problemów mojego autka. Zaraz po włączeniu stacyjki, niezależnie od temperatury otoczenia i tego jak długo auto stało włącza się wentylator przy chłodnicy a świece się nie nagrzewają i rano trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Janusz

Edytowane przez janko1g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Tylko że do tej pory wentylator nie kręcił się po wyłączeniu stacyjki na zimnym silniku a teraz tak jest nawet do kilku minut. A i z odpalaniem mam problemy. Z tego co wyczytałem to czujnik temperatury może być za te dwie sprawy odpowiedzialny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz klimę? Który wentylator się kręci, mały czy duży?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam klimę, a co do wiatraków to kręcą się oba, ten na pasku jak i ten elektryczny.

Ale zastanawia mnie dlaczego ten elektryczy kręci się jeszcze po wyłączeniu stacyjki nawet kiedy silnik jest zimny.

A z drugiej strony to jeśli tak ma być to fakt że źle zapala na zimnym silniku, nie grzeje świec (kontrolka grzania gaśnie po sekuńdzie nie zależnie od mrozu) czy nie jest jakoś z tym związane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ciekawostka,

Wczoraj wieczorem zrobiłem trasę około 20 kilometrów i po przyjeździe ... o dziwo wentylator elektryczny na chłodnicy po wyłączeniu zapłonu nie pracuje czyli zachowuje się normalnie, a dziś rano odpaliłem auto bez problemów. Dlatego myślę że jest to jakiś czujnik temperatury który się zawiesza tylko gdzie on jest????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest ciekawostka,

Wczoraj wieczorem zrobiłem trasę około 20 kilometrów i po przyjeździe ... o dziwo wentylator elektryczny na chłodnicy po wyłączeniu zapłonu nie pracuje czyli zachowuje się normalnie, a dziś rano odpaliłem auto bez problemów. Dlatego myślę że jest to jakiś czujnik temperatury który się zawiesza tylko gdzie on jest????

a nie masz czasem problemów z opornicą pod podłużnicą po str kierowcy >?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A za cóż ona odpowiada???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności