Gość maser67 Zgłoś #21 Napisano 10 Sierpnia 2007 Podłączę się do tematu i zadam pytanko. To, że wiatrak mniejszy (od klimy) włącza się po załączeniu klimatyzacji to jest oczywiste. Moje pytanie jest takie, mianowicie czy wiatrak ten załącza się i chodzi najpierw na na pierwszym biegu no i kiedy powinien przełączyć się na drugi bieg ?????? Jaką rolę spełnia sprzęgło wiskotyczne ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #22 Napisano 10 Sierpnia 2007 wiatrak od klimy ma 2 biegi a drugi włacza sie wtedy gdy jest juz duze cienienie w klimatyzacji tzn powinien sie właczyc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maser67 Zgłoś #23 Napisano 10 Sierpnia 2007 Czyli należałoby założyć że gdy od razu uruchamia się na 2 biegu to jest za duże ciśnienie klimatyzacji ?????? U mnie tak właśnie się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malymk45 Zgłoś #24 Napisano 10 Sierpnia 2007 Oba wiatraki przy chłodnicach pracują aby obniżyć temperaturę ,a to płynu chłodniczego silnika , a drugi gazu w układzie klimatyzacji a wszystkim steruja czujniki temp. Oba układy nie maja ze soba nic wspólnego oprucz tego że są obok siebie. Jeżeli na zewnątrz jest grąco wentylator klimy włącza sie na drugi bieg po około 5 sek.od włączenia klimy. Temperatura gazu w chłodnicy spada wentylator przełącza się na bieg pierwszy ,temp. wzrasta to II bieg i tak w kółko. Co do wentylatora na wiskozie to po uruchomieniu silnika zaczyna się kręcić ale z powodzeniem można zatrzymać ręką / ale nie polecam tego sprawdzać / wraz ze wzrostem temperatury płynu w chłodnicy wiskoza " kleji " coraz bardziej aż kręci z prędkością obrotową silnika i to by było na tyle . obydwa systemy wentylatorów występuja w silnikach benzynowych jak i dieslach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #25 Napisano 10 Sierpnia 2007 Wiatrak który kręci się po zapaleniu silnika jest na wiskozie i ma się kręcić, przy zimnym silniku powinienieś go zatrzymać ręką (przy rozgrzanym nie radzę próbować). Wiatrak z silnikiem elektrycznym jest od klimy i jeśli masz climatronic ustawiony na "auto" to będzię i powinien załączać się samoczynnie jeśli na polu jest w miarę ciepło. U mnie po ok. 230 tyś. km wytarły się szczotki, wg serwisu silnik jest nierozbieralny, ale dobry elektryk jest w stanie rozebrać go na czynniki pierwsze. Ja kupiłem nowy komlet ze śmigłem z gwarncją za 250 zł (i nie na allegro) a teraz próbuję kupić szczotki do starego (na rezerwę) problem polega na tym że ciężko jest znaleźć szczotki grafitowe, te które ja znalazłem to zwykłe węglowe (są za miękkie). Jeśli ktoś ma namiary na grafitowe będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zulu Zgłoś #26 Napisano 10 Sierpnia 2007 U mnie po ok. 230 tyś. km wytarły się szczotki, wg serwisu silnik jest nierozbieralny, ale dobry elektryk jest w stanie rozebrać go na czynniki pierwsze. A i czytający forum też może sobie z tym poradzić po przeczytaniu http://www.forum.vw-passat.pl/topics18/wentylator-chlodnicy-klimatyzacji-demontaz-naprawa-vt19759.htm za co dziękujemy koledze remlusowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #27 Napisano 22 Września 2007 A czy może być tak że wentylator klimatyzacji załancza się po uruchomieniu klimy po chwili wyłancza się i tak w kółko??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #28 Napisano 7 Sierpnia 2010 Witam A jak można sprawdzić czy padło wisko czy czujnik temperatury od wiatraka. Czy jak odepnę kostkę od czujnika i wiatrak (ten duży), będą mógł zatrzymać na zimnym silniku to znaczy że czujnik padnięty a jak nie będę mógł zatrzymać to będzie oznaczać że wisko padło ? Dobrze kombinuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #29 Napisano 7 Sierpnia 2010 WitamA jak można sprawdzić czy padło wisko czy czujnik temperatury od wiatraka. Czy jak odepnę kostkę od czujnika i wiatrak (ten duży), będą mógł zatrzymać na zimnym silniku to znaczy że czujnik padnięty a jak nie będę mógł zatrzymać to będzie oznaczać że wisko padło ? Dobrze kombinuje ? ...wisko nie ma nic wspólnego z czujnikiem temp. Ono się zasprzęgla bez udziału sygnału z czujników. Środek wiatraka tzn owa wiskoza reaguje na zmianę powietrza, które leci przez chłodnicę. Apropo wiatraka od klimy to czytałem na tym forum, że w upalne dni wiatrak elektryczny wspomaga duży wiatrak (ten na wiskozie), gdy on nie wydala z chłodzeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #30 Napisano 7 Sierpnia 2010 To po co jest ten drugi czujnik na dolnym wężu z prawej strony. Bo ten z tyłu silnika idzie na zegary i ECU, a ten na dole ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #31 Napisano 8 Sierpnia 2010 To po co jest ten drugi czujnik na dolnym wężu z prawej strony. Bo ten z tyłu silnika idzie na zegary i ECU, a ten na dole ? sorry, ale nie pamiętam po co. Mam dobrą, ale krótką pamięć Coś kojarzę, że jeden czujnik daje info do ecu i wskaźnik - tak jak mówisz, a drugi chyba daje sygnał do grzania świec żarowych- ale te info może ktoś inny potwierdzi co siedzi w temacie na bieżąco...bo są też czujniki z czterema kabelkami i wtedy jedna para idzie na ecu a druga na świece... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #32 Napisano 8 Sierpnia 2010 Kolego - wszystkie czujniki gdzieś dają swe sygnały podejrzewam że może dawać na wiatrak klimy - bo jest taka zależność ,że jak wisko nie wydala z chłodzeniem na przykład w korku to jeden z czujników podaje sygnał na wiatrak klimy i wówczas uruchamia go z 2 biegu wspomagając cały układ chłodzenia ale czy to jest tem właśnie czujnik - to nie wiem sorki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #33 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Witam szukałem już e-stonach informacji o czujniku temperatury cieczy chłodzącej jednak pomimo wskazówek niestety nie mogę go zlokalizować. A myślę że on jest przyczyną problemów mojego autka. Zaraz po włączeniu stacyjki, niezależnie od temperatury otoczenia i tego jak długo auto stało włącza się wentylator przy chłodnicy a świece się nie nagrzewają i rano trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Janusz Edytowane 8 Marca 2011 przez janko1g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #34 Napisano 8 Marca 2011 Poczytaj troszkę o tym wentylatorze na forum, całkiem normalne w tym modelu auta. Taki sam temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12013&highlight=wentylator+ca%B3y+czas+si%EA+kr%EAci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #35 Napisano 8 Marca 2011 Dzięki za info. Tylko że do tej pory wentylator nie kręcił się po wyłączeniu stacyjki na zimnym silniku a teraz tak jest nawet do kilku minut. A i z odpalaniem mam problemy. Z tego co wyczytałem to czujnik temperatury może być za te dwie sprawy odpowiedzialny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #36 Napisano 8 Marca 2011 Masz klimę? Który wentylator się kręci, mały czy duży? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #37 Napisano 8 Marca 2011 Mam klimę, a co do wiatraków to kręcą się oba, ten na pasku jak i ten elektryczny. Ale zastanawia mnie dlaczego ten elektryczy kręci się jeszcze po wyłączeniu stacyjki nawet kiedy silnik jest zimny. A z drugiej strony to jeśli tak ma być to fakt że źle zapala na zimnym silniku, nie grzeje świec (kontrolka grzania gaśnie po sekuńdzie nie zależnie od mrozu) czy nie jest jakoś z tym związane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #38 Napisano 9 Marca 2011 Jest ciekawostka, Wczoraj wieczorem zrobiłem trasę około 20 kilometrów i po przyjeździe ... o dziwo wentylator elektryczny na chłodnicy po wyłączeniu zapłonu nie pracuje czyli zachowuje się normalnie, a dziś rano odpaliłem auto bez problemów. Dlatego myślę że jest to jakiś czujnik temperatury który się zawiesza tylko gdzie on jest???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #39 Napisano 9 Marca 2011 Jest ciekawostka,Wczoraj wieczorem zrobiłem trasę około 20 kilometrów i po przyjeździe ... o dziwo wentylator elektryczny na chłodnicy po wyłączeniu zapłonu nie pracuje czyli zachowuje się normalnie, a dziś rano odpaliłem auto bez problemów. Dlatego myślę że jest to jakiś czujnik temperatury który się zawiesza tylko gdzie on jest???? a nie masz czasem problemów z opornicą pod podłużnicą po str kierowcy >? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #40 Napisano 9 Marca 2011 A za cóż ona odpowiada??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach