Gość gregch Zgłoś #21 Napisano 5 Maja 2006 A u mnie tylne są cacy ale zdarza mi się taki motyw w drzwiach kierowcy, i faktycznie jest to wkurzające, za kilka dni będę je rozbierał (wymiana prowadnic) to poproszę elektryka żeby dokładnie obejrzał przewody czy są całe. Po kilku godzinach buszowania w sieci znalazłem na jakimś rosyjskim forum jak naprawić problem z centralnym zamkiem (c3- nie wiem co to za oznaczenie i czy to jest ten zamek), problem jest taki że mam to wszystko w pliku worda z fotkami ale w języku rosyjskim :625: . Początek brzmi tak:" w passacie B5 często spotyka się usterkę centralnego zamka C3, polegającą na tym że przy zamykaniu drzwi za jego pomocą niektóre drzwi się nie zamykają i trzeba zamykać kilka razy zanim się zamkną. U mnie ten problem był w drzwiach tylnych od strony kierowcy...." Żeby nie przedłużać napiszę że problem faktycznie tkwi w niekontakcie(zimnu lut), ale w takim miejscu że trzeba cały zamek rozebrać żeby tam dotrzeć... Jeżeli jest ktoś chętny to moge to przetłumaczyć, ale zajmie mi to czas jakiś, ewentualnie mogę wysłać to komuś kto ma więcej czasu a rosyjski ma opanowany na tyle żeby to przetłumaczyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gregch Zgłoś #22 Napisano 5 Maja 2006 Zapomniałem dodać wyżej że to ze strony volkswagen.msk.ru Tu jest link do fotki gdzie pokazane są niekontakty winne za zamieszanie... http://volkswagen.msk.ru/body/cl_b5/photo10.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #23 Napisano 5 Maja 2006 gregch mozesz mi tego worda wysłąć na maila.. nie znam dobrze rosyjskiego żeby to tłumaczyć ale sie ucze 6 lat wiec cos tam zrozumiem Bardzo bym ciebie prosił POZDRO! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waho Zgłoś #24 Napisano 11 Maja 2006 Chcę sie przyłączyć do waszej dyskusji dlatego, że mam podobny problem tyle że z drzwiami pasażera z przodu. Mianowicie problem wygląda następująco: komplet kluczy bez autopilota, otwieram tylko i wyłącznie z zamka, przy otwieraniu drzwi od kierowcy otwierają sie wszystkie prócz w/w drzwi przednich pasażera, zamykając zamyka wszystkie oprócz tych jednych mimo tego że słychac w tamtych drzwiach pracujący siłownik. Bez względu na to ile razy przekręce kluczykiem i tak się te drzwi nie zamkną, dioda w drzwiach się nie zapala mimo tego że wcześniej zamknę ręcznie w/w drzwi, natomiast zamykajc drzwi od pasażera jest na odwrót, zamyka wszystkie drzwi (po ówczesnym otwarciu drzwi kierowcy ze środka) zapala diodę i przy próbie otwierania otwiera wszystkie drzwi do momentu gdy znowu nie otworze pierwszych drzwi od kierowcy. Niestety w drugą stronę ta kombinacja już niechce działać. Zamykanie ze środka działa bez drzwi przedniego pasażera, rozebrałem drzwi i wszystko wygląda ok, żadnych poprzecieranych kabli, zaśniedziałych końcówek ani śladu wilgoci, moduł komfortu to samo nic na nim nie widać. Moje pytanie jest dociekliwe ale może wydać sie poniekąd śmieszne: Może układ C/Z poprostu się w jakiś sposób programuje? jeśli ktoś wie lub ma jakiś pomysł niech da znać. Pytanie swoje sugeruję tym co zaobserwowałem próbując otwierać i zamykać drzwi ręcznie i kluczem... A może najlepiej pojechać na komputer i niech mi przebada moją B5 ?? Jeszcze dodam, że światełko mi się włącza, a po przytrzymaniu klucza w drzwiach kierowcy okna sie otwierają, po otwarciu drzwi na właczonych światłach włącza się alarm świateł .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #25 Napisano 12 Maja 2006 Podjedź na VAG-a - niech sprawdzą błedy Możliwe że padł switch w zamku w drzwiach lub sterownik umieszczony w mechanizmie podnoszenia szyb. Ale nie wykluczam innych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #26 Napisano 12 Maja 2006 Marek jak padł switch albo pada To chyba i tak nic vag nie wywali Przynajmniej u mnie nie wywala... a defakto coś musi być A jak recznie cyngiel wciskasz to nie uruchomisz alarmu Bo drzwi zamykasz wtedy na 1x ... a centralny z mastera zamyka na "2x"... tak samo ze środka... przyciskiem zamykasz na 1x... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #27 Napisano 12 Maja 2006 :614: No właśnie jestem sam ciekaw co wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PiotrekRzeszów Zgłoś #28 Napisano 2 Czerwca 2006 Witam Ja podobnie jak większość mam problem z centralnym. Problem polega jednak nie tyle na otiwraniu wszystkich dzrwi ale na skuteczności podjętych prób. Otóż przy użyciu pilota otwiera się średnio raz na 10 prób. Na początku myślałem że to po prostu na słabych bateriach. Wymieniłem je jednak już 2 krotnie w ciągu miesiąca i nic - dalej to samo. Zastanawiające jest jedak to jak otworzę dzwi z kluczyka (przez zamek) pilot jakby się nauczył i chodzi tzn otwiera i zamyka drzwi 10 na 10. Dodatkwo jest problem iż z klczyka (przez zamek w drzwiach) centralny działa tylko i wyłącznie od drzwi pasażera. Od strony kierowcy centralny nie działa wogóle - zamykane są tylko drzwi kierwcy. Błagam poradzcie co to może być. Passat B5 Variant 1998r. 1.6 AHL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #29 Napisano 3 Czerwca 2006 PiotrekRzeszów musisz gruntownie rozebrać wszystkie drzwi zamki .... wiazdki i modol komfortu... popatrzeć multiplexem co jest gdzie przeczyścić złozyc i bedzie jak nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczorr Zgłoś #30 Napisano 22 Czerwca 2006 Witam, u mnie centralny otwiera tylko bagaznik, co z tym zrobic? czy jest jakis osobny przekaznik na drzwi? 3b 1,9 tdi 110 ps Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gregch Zgłoś #31 Napisano 28 Czerwca 2006 Przy wymianie kostek plastikowych w drzwiach kierowcy postanowiłem korzystając z rozebranych drzwi wyjąć zamek i sprawdzić czy w środku w tych miejscach http://volkswagen.msk.ru/body/cl_b5/photo10.jpg nie mam zimnych lutów (jak pisałem wcześniej sporadycznie nie zamykał mi z pilota drzwi kierowcy). Po rozebraniu zamka na płytce zimnych lutów nie było widać ale poprawiłem zaznaczone miejsca lutownicą. Złożyłem zamek (łatwo napisać a zajęło mi to z 2 godziny bo mi się rozsypały trybiki, sprężynki itp...) i od tamtej pory - ponad 2 tygodnie - jeszcze mi się nie zdarzyło żeby mi się te drzwi nie zamknęły i mam nadzieję że tak będzie dalej.... Tak że polecam zabawę z tą płytką w zamku bo może pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #32 Napisano 29 Czerwca 2006 gregch u mnie też to pomogło! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro Zgłoś #33 Napisano 12 Czerwca 2008 Witam, odswieze troche temat. Wczoraj rowniez dobralem sie do zamka i silowika. Jak sie okazalo faktycznie mialem zimne luty, przelutowanie pomoglo. Wszystko poskladalem i na koncu zauwazylem ze jednak cos nie do konca gdyz chyba zle zlozylem silownik, rygiel jest schowany (tak jak przy zamknietych drzwiach) rusza sie nie znacznie podczas otwoerania i zamykania, ale co gorsze wogule nie blokuje zamka. Mam non stop otwarte drzwi. Wydaje mi sie ze zle posladalem silownik. Jakies rady co do skladania silownika? Musi byc wysuniety czy schowany podczas skrecania jego obudowy ??? Prosze o jakies sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolek80 Zgłoś #34 Napisano 12 Czerwca 2008 u mnie pomogło odłączenie radia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro Zgłoś #35 Napisano 12 Czerwca 2008 Dobra dobra obejdzie sie bez żartów. Radio sobie grało a ja i tak wszystko naprawiłem. Wiec tak jak wspomniale zle poskladalem siłownik, dla potomnych wkręccie sobie go do dolu po spawdzeniu, regenaracji zimnych lutów zanim złożycie obudowe do kupy bo pozniej jest tak ze nie rygluje drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #36 Napisano 17 Czerwca 2008 santa_daro możesz opisać krok po kroku jak się dobrać do tego siłownika zamka centralnego (drzwi kierowcy) doszedłem do tej metalowej osłony pod tapicerką drzwi odkręciłem wszystkie śrubki trzymające tę metalową osłone ale ona potem mi tylko ledwo drgnęła co należy zrobić aby ją zdemontować ? Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro Zgłoś #37 Napisano 18 Czerwca 2008 Witam, jest sporo na ten temat, ale nie zaszkodzi powtórzyć paru czynnosci. Przedewszystkim nie odkrecaj tej ocynkowej blachy do poki nie wyciagniesz szyby. W tej blasze sa dwa otwory takie wieksze, z plastikowymi zaslepkami, sciagasz zaslepki, obnizasz szybe tak abys w tych otworach widzial dwie sruby, (klucz 10mm), odkrecasz i wyciagasz szybe do góry. Dobrze jest uniesc sobie delikatnie wyzej zewnetrzna czesc szyby lepiej wychodzi. Pozniej moze sie zabrac z aodkrecanie tych srub od blachy. Dobrze jest tez zdemontowac glosnik zeby ci nie przeszkadzal. Rozpinasz wszystkie kostki. Co do samej blachy to u mnie tez nie chciala sama od siebie spasc. Musial ja delikatnie podwazac srubokretem kawalek za kawalkiem i wszystko odeszlo. Wczesniej jednak wykrec dwie sruby mocujace zamek. Moze byc ciezko, w moim pasku jakis baran zepsul Torx'y i musialem nacinac sruby i robiłem to plaskim srubokretem, naszczescie sie udalo. Zanim wyciagniesz blache z zamkiem bo ona jest razem, po lewej widac takie dwa nity plastikowe one trzymaja zamek do blachy, to jeszcze wkładka, wykrecasz srube na boku drzwi i wysuwasz wkladke od zamka. Z klamki wyciagasz ciegno ktore idzie do zamka i w sumie cala blach wraz z zamkiem powinna wyjsc. Pozniej to tylko czysta formalnosc, ale pamietaj jak rozkladasz zamek bo pozniej poskladac jest ciezko . Mysle ze powinno pomoc, jak nie wystarczy to pisz. Szerokich zamków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #38 Napisano 18 Czerwca 2008 OK dzięki bardzo kolego będę próbował !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalo Zgłoś #39 Napisano 26 Stycznia 2009 Teraz ja odświerzam temat. Zamykanie z pilota działa, otwieranie nie. Otwieranie z klucza odblokowuje wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy. Wsiadam do auta przez drzwi pasażera. O co chodzi? Jak się dobrać do zamka kiedy drzwi nie można otworzyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro Zgłoś #40 Napisano 26 Stycznia 2009 Podejrzewałbym dwie rzeczy: 1) albo moduł komfortu sobie pływa, tzn pod siedzeniem kierowcy masz wodę i zawilgł moduł. 2) zimne luty w zamku na płytce drukowanej (przerabiałem to już w dwóch zamkach). W ogóle nie otwierasz drzwi kierowcy ?? Próbowałeś przyciskiem na konsoli ?? Kluczykiem?? Daj znać co i jak to z mojej strony pomoge na ile bede mogł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach