Skocz do zawartości
Gość tom

przekraczam predkosc 140km/h i mam drgania na kierow.

Rekomendowane odpowiedzi

bruno_22, z tego co wiem to tam jest przepisz że trzeba mieć zimowe ale czy dotyczy cudzoziemców? Nie wiem. Poszperaj na stronach http://www.pzmot.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do opon to prawda,że na terenie niemiec w czasie zimy obowiązują opony zimowe?

Cza mieć, jest taki przepis.

Jak na letnich zrobisz łubudum to płacisz za wszystko z własnej kieszeni i nic nie dostaniesz z ubezpieczenia i jak z kimś sie stukniesz to też płacisz za naprawę jego auta. Dlatego Niemcy nie czekają ze zmianą opon do pierwszych śniegów tylko zmieniają jak temperatury spadną poniżej +7C. I dlatego pierwszą czynnością po wsiąściu (wsięściu, wsiądnięciu ??) jest zapinanie pasów, i dlatego pod żadnym pozorem nie dotką komórki w trakcie jazdy, i dlatego systematycznie wymieniają oleje filtry itd. Tylko my Polaki nie wiadomo czemu się dziwimy :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz hamulcowych. Opisze krótko jak je sprawdzić oraz wyważyć.

 

Skrzywione tarcze hamulcowe wprowadzają pojazd w wibracje gdy używamy hamulca. Przy prędkościach większych lub równych 80 km/h samochód wpada w bardzo nieprzyjemne wibracje i przy dużej krzywiznie tarcz są to tak mocne wibracje ze w aucie wytwarza sie rezonans (nieprzyjemne dudnienie oraz drgania na kierownicy). Przy prędkościach niskich 20-40 km/h np gdy dojeżdżamy do świateł i mamy wciśnięty hamulec, auto nie hamuje równomiernie, tylko "pulsacyjnie" (zwalnia raz mocniej raz słabiej, proporcjonalnie do prędkości - szarpie).

 

Jeżeli tarcze są w miarę grube, można je przetoczyć w dobrym zakładzie tokarskim. I jest to koszt ok 25-40zł / tarcza (zależne od miejsca zamieszkania). Używanych tarcz nie polecam. Nowe jak najbardziej, ale są drogie i można je dość szybko skrzywić. (Uwaga na podróby BREMBO)

 

Powodem skrzywienia tarcz hamulcowych jest ich przegrzanie, wjechanie rozgrzanymi hamulcami przez kałużę lub mokrą nawierzchnię lub zakupienie tarcz zamienników wykonanych ze słabego materiału bądź podróbek.

 

Taką usterkę należy jak najszybciej usunąć, gdyż całe zawieszenie dostaje po d***e.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzić te hamulce, czy to one są powodem ?
a przeczytałeś posta wyżej ?? bo tam pisze jak sprawdzić hamulce
Widać ,że klocek z prawej strony nie równo zbiera jedną tarczę
to może być oznaka krzywej tarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka może być przyczyna takiego zachowania - przyśpieszam bądź jadę na trasie na biegu jest ok ale wystarczy że wyrzucę na luz i czuć bicie na kierownicy??? Koła wyważone felgi proste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No weź mnie nie strasz, już tyle wpompowałem kasy a teraz dwmuasa????? A przeguby wewnętrzne nie dają takich objawów???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo i wymiana wewnętrznych przegubów nic nie zmieniła. Mogą "bić" jeszcze tarcze, może być luz w zawieszeniu, lipne amortyzatory, uszkodzona któraś poduszka pod silnikiem lub skrzynią, tłumik może walić w podłogę, wewnętrzne uszkodzenie opony i bije pomimo wywazenia.... opcji jest mnóstwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy poduszki pod silnikiem i/lub skrzynią są zużyte będzie trzęsło samochodem przy większych prędkościach ?

Przy predkosciach raczej nie powinienes czuc wibracjii , jedynie gdy puscisz na luz moze zatrzepac lub czuc wibrowanie od silnika na wolnych obrotach przy zuzytych poduchach , ale jesli czujesz wibracje na wysokich obrotach i przy wyzszych predkosciach wina pewnie jest gdzies w kolach byc moze w nierownych tarczach jak ktos tu juz pisal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś podobnie biło na kierownicy. Dałem wyważyć a pokazali, że mam "bułę" na oponie i to była przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam bułę na oponie ale z tyłu a trzęsie całym autem.

Od 130 km/h zaczyna się trzęś. Gdy rozpędzę się powiedzmy do 180 i odejmę całkowicie gaz, auto zaczyna zwalniać a wibracje maleją. Prędkość spadnie do 120 zaczyna przyśpieszać i znów zaczyna telepotać.

 

Poduszki mam na 100% wyrobione bo rzuca autem gdy zapalam i gaszę.

 

No to juz wiesz dlaczego buja nim , i w predkosciach i na luzie , ja dzis kupilem poduchy pod silnik koszt w sklepie 140 zl , nie tak wiele ale chyba poprawi komfort jazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - to możliwe. Ale łatwo poduszki sprawdzić brechą. Tylko trzeba wjechać sobie na kanał. Ewentualnie jeden gość do kanału a ty siedziesz w aucie i ruszasz przód/tył i wtedy widać gdzie jest zerwana poduszka. Czy przy silniku czy przy skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A szarpnięcia między biegami to także poduszki ?

z mojej autopsjii te szarpniecia to tez wina poduszek , dzis odebralem paszczaka po wymianie poduch silnika i obecnie biegi elegancko wchodza nie ma szarpania , ktore czasem myslalem ze za szybko sprzeglo puszczam , zadowolenie i definitywna poprawa komfortu jazdy .

Vice zmien to koszt nie za wielki a naprawde jest lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zauważyłem że w moim aucie występują takie jakby to nazwać "cykliczne wibracje" dzieje się to od prędkości około 140 KM/h i bez znaczenia czy jadę 140 czy 200, odczuwam to tak samo. Bez znaczenia też czy przyspieszam czy hamuje czy jadę równym tempem. Wygląda to tak że chwilę tak wibruje, dudni i chwilę jest cisza. Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja cierpiałem podobnie... 140 do 160 !!! wibracje na fajerze i telepotka autka.Po przekroczeniu 160 następowała cisza.

Prędkość dzwięku przekroczona czy co ????

Okazało się że lewa końcówka drążka już dawno powiadziała paka.

Jak ręką odjoł.

Cisza i żadnych drgań w pełnym zakresie prędkości od 0 do 200 sprawdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie na kierownicy nie czuć nic kompletnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wulkanizacji wyważyć koła. Powinno się to robić co 10tyś.

 

U mnie obecnie też koła drgały ale w różnych momentach.... pojechałem na diagnostykę. Zawieszenie OK, jedynie tuleja w dolnym wahaczu ma minimalny luz, podobno ze starości już. Jak przyspieszałem były widoczne minimalne drgania na kierownicy, jak hamowałem to kierownica ręce chciała mi połamać. Jak lekko skręcałem przy hamowaniu było lepiej. Tarcze i klocki miałem wymienione na Zimmermana. Pojechałem na wyważenie kół i następnie do mechanika bo zostały tylko hamulce. Klocek zamiast ścierać się równo to starł się pod kątem. Ogólnie okazało się, że tarcze założone na rdze, delikatnie nierówno ale na kole duża różnica. Klocki do wymiany po 5tyś km. Świeżo po naprawie, jeszcze nie robiłem dłuższej trasy. Ogólnie problem pojawiał się jak tarcze się nagrzały trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj z wymianą kół. Rób to pojedynczo, aby ustalić które koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła wyważone na zero na tzw "paluchach". Zawieszenie bez grama luzu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności