Skocz do zawartości
przybora

Passat - problem z zamkiem drzwi od strony kierowcy!

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję, że nie ułamał się plastik sterujący mikrowłącznikiem. Po świętach będę z tym działał. Chciałem kupić mikrostyk na allegro, ale kupiłem ten do środka zamka. Tego o ktorym piszesz nie widzę.

 

jest jeszcze jedna gorsza możliwość a może i nie gorsza zależy jak kto na to patrzy luka.gif" smilieid="528" class="inlineimg" border="0"> , wytarty plastyk który ten mikrostyk dociska, wtedy samoróbka , poxipol i profilowanie albo wymiana całego zamka. Siak czy owak bez rozbierania tego nie zrobisz, uważaj by kluczy nie zatrzasnąć w środku bo auto "myśli że jest zamknięte ciągle mimo że drzwi otworzysz to się chce z powrotem zamknąć

 

Ja z kolei mam problem z drzwiami kierowcy. Gdy otwieram je powoli, minimalnie uchylając drzwi zapala się lampka i jest info na wyświetlaczu. Gdy uchylę drzwi mocniej lampka gaśnie i na wyświetlaczu widać jakby drzwi były zamknięte. Domyślam się że to mikrowyłącznik, tylko zastanawiam się czy jest sens to rozbierać, zanim się nie zaopatrzę w nowy zamek. Jak myślicie da radę to reanimować?

 

W twoim przypadku obstawiam na 99,9% przetarte kable na łączeniu drzwi z karoserią skoro po pełnym otwarciu to nie działa to tylko tam przewody są "w ruchu". Do sprawdzenia bardzo proste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jeszcze ciekawiej.

Gdy zamykam auto z pilota dokładanego alarmu, zamyka wszystkie drzwi lecz nie uzbraja oryginalnego alarmu (nie potwierdza awaryjnymi i nie mruga dioda w drzwiach kierowcy). Domykanie kluczykiem w zamku kierowcy nic nie daje, jak gdyby nic tam nie było. Obraca się, wraca i nic. Gdy domknę kluczykiem z zamka bagażnika lub drzwi pasażera to potwierdzi awaryjnymi i zaczyna migać dioda w drzwiach kierowcy.

Inaczej sprawa wygląda gdy pominę zamykanie pilotem z dodatkowego alarmu, wtedy zamykając kluczykiem w drzwiach kierowcy także zamyka wszystkie drzwi i uzbraja alarm fabryczny.

Kiedyś wszystko było OK. Ja podejrzewam jakiś problem w zamku, tylko nie mam ochoty tego rozbierać bo blachę pod tapicerką mam uszczelnioną na silikonie akwariowym.

Czy potwierdzicie moje obawy o jakimś wewnętrznym uszkodzeniu zamka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro zamek działa normalnie po przekręceniu kluczem a nie działa "normalnie" podczas zamykania dokładanym alarmem , to bym winy szukał albo w kablach albo w dokładanym alarmie. Jak by zamek był wadliwy to nie nie działał by prawidłowo wogóle, chyba że tak samo nie działa pilotem oryginalnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba że tak samo nie działa pilotem oryginalnym.
No właśnie tego jeszcze nie sprawdziłem, a zapomniałem dodaać, że jak temperatura jest powyżej 4 czy 5 *C to z pilota działa normalnie. Może jakieś smarowanie w zamku (wewnątrz puszki zamka jest troszkę białego smaru) zgęstniało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W twoim przypadku obstawiam na 99,9% przetarte kable na łączeniu drzwi z karoserią skoro po pełnym otwarciu to nie działa to tylko tam przewody są "w ruchu". Do sprawdzenia bardzo proste

 

No i niestety moje obawy się potwierdziły i na 99.9% nie są to kable niestety. Problem wygląda tak: drzwi zamknięte, siedząc w środku pociągam i trzymam klamkę, lekko,minimalnie uchylam drzwi, słychać "pyknięcie"mikrostyku i lampka się zapala oraz jest info o otwartych drzwiach na wyświetlaczu, uchylam dalej i kolejne "pyknięcie" wszystko gaśnie jak przy zamkniętych drzwiach :hmm Jest sens rozbierać bez zamka ew. części na podmianę czy może możliwa będzie reanimacja starego zamka?

 

Pozdrawiam:papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro działa w "początkowej fazie" to pewnie da się go reanimować, bez rozbierania nie stwierdzisz co dokładnie mu dolega. Myślałem przedtem ( bo tak z opisu wynikało) że na otwartym zamku i przymkniętych drzwiach raz działa a raz nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozkrecilem swoj zamek i sprawdzilem wszystkie mikrostyki. Dzialaja. Wypustki sterujacr nie sa wytarte. Poprawilelm wiec luty i skrecilem zamek. Chcac sprawdzic czy dziala, podpialem wtyczke do zamka i do panelu sterowania centralnym i szybami. Niestety okazalo sie, ze zamek nie dziala, nie dziala tez zamykanie centralnego przez przycisk na drzwiach kierowcy. Zamkniecie pilotem powoduje zamkniecie wszystkich innych drzwi. I tu moje pytanie : czy niepodpiete wiazki do silniczka szyb, sterowania lusterek i glosnika moga byc tego przyczyna, czy po prostu zamek sie "zepsul" jesli chodzi o jego zlozenie, to wszystko robilem zgodnie z instrukcja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy niepodpiete wiazki do silniczka szyb, sterowania lusterek i glosnika moga byc tego przyczyna

z tego co kojaże ale na 100% pewny nie jestem to po odpięciu kostki od silniczka od szyb to nie działa , ale zaznaczam mogę się mylić ( bo zawsze mam podpięte, jeden przypadek że nie było dawno temu...). Swoją drogą czemu tego nie podpiąłeś ?

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy niepodpiete wiazki do silniczka szyb,

no pewnie że to jest przyczyną, przy silniku szyb jest moduł sterujący zamkiem. Podłącz wiązkę i wszystko zacznie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, po podpieciu wszystkiego do kupy zaczelo dzialac. Zdecydowanie podpiecie wiazki do silniczka szyb ma wplyw na dzialanie centralnego. Moj problem zostal rozwiazany. Po poprawieniu lutow i nadlaniu plastiku na przycisku mikrostyku zamek zaczal dzialac jak powinien. Jesli robi sie to pierwszy raz moze zajac to troche czasu, ale szybko idzie nabrac wprawy ;)

 

Dzieki za pomoc przemo, dev.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i niestety moje obawy się potwierdziły i na 99.9% nie są to kable niestety. Problem wygląda tak: drzwi zamknięte, siedząc w środku pociągam i trzymam klamkę, lekko,minimalnie uchylam drzwi, słychać "pyknięcie"mikrostyku i lampka się zapala oraz jest info o otwartych drzwiach na wyświetlaczu, uchylam dalej i kolejne "pyknięcie" wszystko gaśnie jak przy zamkniętych drzwiach :hmm Jest sens rozbierać bez zamka ew. części na podmianę czy może możliwa będzie reanimacja starego zamka?

 

Pozdrawiam:papa

 

Miałem dokładnie tak samo. W zamku mikrostyk ten na zewnątrz ma taki bolec, który dociska obrotowa część zamka, odpowiednio wyprofilowana. Ten bolec na stycznik się wyciera i robi się krótszy przez co właśnie styka tylko w pewnych momentach. Trzeba go wymontować i dać 0,2 mm warstwe poxipolu, kleju na goraco badz czegos podobnego.

 

U mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Jak się trochę do kupy pozbieram (złamana noga) to spróbuję to naprawić.

 

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zajdol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę, że są dwie możliwości i w sumie 1 dodatkowa.

1. Zamek mimo, że do tego modelu, to do innej opcji komfortu ( Naprawiałem zamki u siebie zamki i ten od kierowcy różnił się tym, że miał inną ilość microswitchy niż zamek z fotorelacji, więc może zamek faktycznie może być nieco inny.

2. Zamek odpowiedni, ale uszkodzony.

 

3. Ta dodatkowa, to zbieżność tych dwóch powyżej i problemem z modułem komfortu. Jak u siebie sprawdzałem, czy nie mam wody w komforcie, okazało się, że jedna wtyczka nie była dociśnięta.

A swoją drogą, napraw sobie ten oryginalny zamek. Kupujesz microswitch 20mm za kilka złotych, jakąś żywicę epoksydową za 10. odtłuszczasz, troszkę papierem ściernym, kleisz, ustawiasz i czekasz. Tak dla informacji, mikroswitch od info otwartych drzwi, to ten dodatkowy na kablach.

 

---------- Dodano o 19:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:06 ----------

 

Odradzam wszystkim kleić klejem na gorąco części ruchome lub w bezpośrednim sąsiedztwie takich części. Klej ten ma słaba odporność na tłuszcze i inne warunki a i potrafi się od tak odkleić. W moim zamku ktoś właśnie kleił klejem na gorąco i długo nie podziałało, musiałem sam się tym zając. Jak kleić, to 2 składnikowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Również mam problem z zamkiem mianowicie ma 3 przypadłości:

1. Nie przy każdym otwarciu z pilota zapala się na długo światło w kabinie

2. Rzadko bo rzadko ale nie zmyka drzwi alarm się uzbraja jednak drzwi są otwarte

3. Odbija mi zamek gdy powinien się zamknąć po przekroczeniu 18 km/h

Nie chce zabierać się za rozbieranie czegokolwiek jak nie wiem w czym tkwi problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że miałem typową przypadłość w drzwiach kierowcy (brak oświetlenia, brzęczyków i piktogramu na wyświetlaczu) postanowiłem coś z tym zrobić . Oczywiście wcześniej przeczytawszy w miarę możliwość wszelkie rady na forum. Zgromadziłem klucze płaskie, nasadkowe i duży zestaw bitów. Zdjęcie boczka drzwi poszło dość łatwo, trzeba pamietać żeby raczej na początku szybę opuścić w dolne położenie, będzie łatwiej poodpinać kostki i linkę. Potem na "krótko" podłączamy moduł sterowania szybami i podciągamy szybę w położenie umożliwiające jej demontaż (wyjęcie). Kolejny problem to odłączenie zamka od "blachy" - ta ostatnia jest z "jaluminium" i dość łatwo się odkształca - trzeba przygotować pobijak do wybicia kołków z mocowań zamka. Po odklejeniu blachy na obrzeżach jest problem bo z prwej trzymają ją wiązki a z lewej przewód i cięgna z zamkiem. Jakoś te ostatnie poodłączałem i po wykręceni dwóch (!) śrub mocujących bitem "słoneczko" i wyjęciu wkładki na klucz zamek miałem już w rękach. Jego oględziny wykazały:

- "krańcówka" cała ytytłama w smarze cieknącym z osi zamka na której obraca się jego "rygiel".

- do rozpołowienia części mechanicznej i elektrycznej zamka potrzebny jest m. in. bit "10", którego niestety nie było w moim wypaśnym zestawie.

Widząc że niewiele zwojuję, chciałen złożyć całość do kupy. Problem zaczłął się z wkładką zamka. Pomimo że w myśl ostrzeżeń bardzo delikatnie kręciłem śrubą zwalniającą wkładkę to okazało się że pierścień mocujący luźno lata i znalezienie jego własciwego miejsca to powązne wyzwanie. Cała ta konstrukcja mocująca wkładkę wygląda ja jakąś zemstę Hitlera, tak prstej sprawy już bardziej skomplikować chyba nie można było. Wszak ta śruba od obracania pierścienia mogłaby sama z powodzeniem blokować wkładkę. Ale nie - pewnie chodzi o możliwość dania zarobić serwisowi i producentowi zamków. Jakoś to poskładałem, ale OSTRZEGAM !!! Pierwszy raz takie coś warto robić z kimś kto ma w tym doświadczenie. Samemu mimo lektury wpisów na foruM jest TRUDNO :stop

Jak kupię zamek to podzielę się doświadczeniami z jego montażu :kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój problem polega na tym , że drzwi mogę otworzyć wszystkim co jest płaskie :-). Znajomy znajomego powiedział że mogę kupić nowy wkład, pojechać do fachowcy od dorabiania kluczy i on mi dopasuje wkładkę do mojego kluczyka. Jest to możliwe? Czy niestety ale będę musiał kupić nowy zamek. Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mój problem polega na tym , że drzwi mogę otworzyć wszystkim co jest płaskie :-). Znajomy znajomego powiedział że mogę kupić nowy wkład, pojechać do fachowcy od dorabiania kluczy i on mi dopasuje wkładkę do mojego kluczyka. Jest to możliwe? Czy niestety ale będę musiał kupić nowy zamek. Prosze o pomoc.

 

Jak maż centralny na pilota to wyrzuć całkowicie wkładkę i wstaw zaślepkę ( taką jak maż w tylnich drzwiach). Szkoda kasy i zachodu na zabawę w dorabianie zamków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak maż centralny na pilota to wyrzuć całkowicie wkładkę i wstaw zaślepkę ( taką jak maż w tylnich drzwiach). Szkoda kasy i zachodu na zabawę w dorabianie zamków.

 

Niestety niemam, ale dobry pomysł z centralnym. Założę alarm i cemtralny zamek . Cena pewnie około 300zl i bedzie po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mój problem polega na tym , że drzwi mogę otworzyć wszystkim co jest płaskie :-). Znajomy znajomego powiedział że mogę kupić nowy wkład, pojechać do fachowcy od dorabiania kluczy i on mi dopasuje wkładkę do mojego kluczyka. Jest to możliwe? Czy niestety ale będę musiał kupić nowy zamek. Prosze o pomoc.

 

Prawdopodobnie miałeś już wcześniej wymontowywany wkład zamka w celu 'rozruszania' go. Mi nie działał zamek od kierowcy. Nie szło włożyć kluczyka do końca, wymontowaliśmy zamek i spilowaliśmy te zapadki, nie wszytkie tylko 2-3 ale przy okazji zamek sie posypał i miałem zamawiać na alledrogo częsci zamienne w tym wioselko itp. (koszty to 30zł)

U ciebie pewnie te zapadki są calkiem spiłowane skoro można wszystkim płaskim otworzyć zamek :)

najlepiej tak jak kolega wyżej napisał zaślepkę wmontować. Założenie pilota mnie kosztowało 170zł nic więcej nie potrzeba mi, alarmu nie mam. Jedynie otworzyc, zamknąc drzwi z pilota (plus domykanie szyb).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności