Skocz do zawartości
Gość Słonik

silnik dmuchawy świszczy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Słonik

Witam!

Naczytalem się w archiwum i wstępnię diagnozuje silnik dmuchawy. Jak włacze 3 lub 4 bieg coś świszczy jakby od strony pasażera na dole. Jak zamknę centralny nawiew świszczy, troche mniej. Na dłuższą metę wkurza.

Zdjąłem dolną półkę pod poduszką (tzn ten plastik) i widzę tam dużo rzeczy m.in. coś z napisem VALEO (sam się zdziwiłem) - jakaś nalepka.

Ktoś pisał, że przed samym silniczkiem jest jakiś osprzęt od napinacza, boję się, że coś spieprzę. Czy ktoś mógłby w tym temacie pomóc? Ew postaram sie fotkę dzisiaj walnąć jakąś i rzucic jak to wygląd po zdjęciu plastika.

Pozdrawiam

P.S. Acha czy te dmuchawy we wszystkich modelach były takie same?Bo mam okazje kupic za 60 zł używkę i się zastanawiam....

 

Oto fotki

 

PICT1135.jpg

PICT1133-4tg1.jpg

PICT1132.jpg

 

Co gdzie trzeba zdjąc zeby sie dostac do silnika dmuchawy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie świszczało jak był brudny filtr kabinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
U mnie świszczało jak był brudny filtr kabinowy.

 

Jutro z rańca spróbuje wyjąć filtr i porównać dzwięk. Może może...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Wymieniłem filtr przestało, ale troche słychać czasami. Myślę, że coś tam mam po prostu jakiś liść albo coś...przeczyszczę to jakoś.

Walczyłem z obiegiem zamkniętym, ale dalej nie działa u mnie :( Zlokalizowalem przecięty przewód podciśnieniowy podczepiony do silniczka. Znalazłem oryginał i czekam na przesyłkę. Wyjałem kabelki z silniczka i sprawdziłem czy dochodzi napięcie. Nie dochodzi :(

I teraz mam zagadke czy gdzieś przebicie, czy też mam uwalony przycisk do włączania obiegu. Podejrzewam go bo w momencie wciskania AC słyszę klik, a tego jak wcisne to nie ma klik...owszem zapala sie dioda ale nic poza tym. Próbowalem to jakos dzisiaj wyjąć ale ciężko...(nawet radio wyjąłem), a sam plastik z przyciskami (bo chcialem na krótko spiąć) jest chyba na stale przymocowany do tego ustrojstwa. Może ktoś coś pomoże? Może bład tkwi w jakims bezpieczniku albo przekaźniku?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik zaczyna piszczeć to oznacza tylko jedno - zaciera sie na tuleji jeśli tak ją można nazwać a to ciągnie za sobą z czasem dalsze konsekwencje awari instalcji elektrycznej ...więc warto sie zainteresować i go wymontowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sobie swiszczal

sie zdenerwowalem i nasmarowalem wirnik ktory jest od spodu pod polka pod schowkiem

i przestalo, nic nie trzeba bylo rozbierac, poza tym jak probowalem sie dobrac do silniczka

to odkrecilem schowek i ta poleczke a dostepu i tak nie bylo

a jesli chodzi o filtr kabinowy to jakims cudem go wogole nie mam

zamiast niego mam tylko siatke metalowa, zupelnie nie wiem dlaczego

moze o to chodzi ze jest to wersja z klima (ktora i tak nie dziala)

nia mam pojecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...tym bardziej przy klime jest filtr kabinowy ;) ktoś Ci zTUNINGOWAŁ ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety taki juz dostalem (kupilem)

grunt ze dziala, a klima bede sie zajmowal w nidlugim czasie bo dopiero niedawno znalazlem

czlowieka z takim gazem jak u mnie w passacie, bo w bialymstoku zaden fachowiec nie ma

takiego gazu, a co gorsza zaden sie nie chce podjac sprawdzenia czy cos trzeba wymienic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
...tym bardziej przy klime jest filtr kabinowy ;) ktoś Ci zTUNINGOWAŁ ;)

5% mocy więcej ;-)

A tak poważnie, odgrzybialem właśnie nawiewy itp i psikałem w wentylator. Czy ktos może mnie oświecić czy tam zobaczę klapke, która zamyka obieg??Czy też ta klapka jest gdzies za wentylatorem i jej nie widać? :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie taka klapka jest zaraz pod filtrem kabinowym. Natomiast mi słabo działa nawiew na nogi i też nie moge zwalczyć tego tematu. Jak poradzisz sobie ze swoim autem to zapraszam Cię do mojego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
U mnie taka klapka jest zaraz pod filtrem kabinowym. Natomiast mi słabo działa nawiew na nogi i też nie moge zwalczyć tego tematu. Jak poradzisz sobie ze swoim autem to zapraszam Cię do mojego :)

 

No właśnie, ja nie widzę tam żadnej klapki ani możliwej do wysunięcia. Po zdjęciu pyłkowego widzę sam wentylator... :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolejny TUNNNNING :) Pewnie ktoś ją wyrwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu filtra pp powinna być klapka która to jak wyłączysz silnik to się zamyka , a pod tą klapką jest druga klapka co prawda to jej za bardzo nie widać ale jest , od strony silniczka nadmuchu głęboko jak wsadzisz rękę ro jest taka kratka gdy wepchniesz palce przez tą kratkę to dotkniesz tej klapki , jakby coś to też jestem z wawki i możecie podjechać to posprawdzamy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
po wyjęciu filtra pp powinna być klapka która to jak wyłączysz silnik to się zamyka , a pod tą klapką jest druga klapka co prawda to jej za bardzo nie widać ale jest , od strony silniczka nadmuchu głęboko jak wsadzisz rękę ro jest taka kratka gdy wepchniesz palce przez tą kratkę to dotkniesz tej klapki , jakby coś to też jestem z wawki i możecie podjechać to posprawdzamy :D

 

Ja nie widzę żadnej klapki, jak zdejme filtr to jest tylko wentylator a przed nim taka jakby gąbka na dole. Mógłbyś jakąś fotkę zarzucic??Będę wdzięczny bardzo.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
Czyli kolejny TUNNNNING :) Pewnie ktoś ją wyrwał.

 

No właśnie chciałbym to porównać, bo będe się meczył z wężykiem, z przyciskiem a okaże się, że jakiś helmut wywalił klapkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Oto fotki - jak zdejmę filtr pyłkowy tak to wygląda. Mam klimę manualną. Może niemcowi się zepsuł przycisk i zblokowało się w pozycki zamkniętej (parowały szyby itp) i wywalił jakiś element ?

 

PICT1156-aet1.jpg

PICT1150-mov1.jpg

PICT1152-vs51.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz założoną inna obudowe górną na filtr , bo nawet nie widać miejsca na klapke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
masz założoną inna obudowe górną na filtr , bo nawet nie widać miejsca na klapke

 

No właśnie, ciekawe czemu tak jest. Pytam bo szkoda zebym się męczył z elektryką itp jak okaże się, że wogóle nie mam miejsca na obieg zamknięty bo np ktoś wymienił konsole od nawiewów i tyle. Ale z drugiej strony za akumem mam jednak ten silniczek i jest tam przecięty przewód podciśnieniowy (ktos jak zmieniał akum zahaczył). Więc wnioskuję, że auto seryjnie miało obieg zamknięty.

Czy jest możliwość, że zależy to od rocznika i wersji? Ja mam 95 rok X HIGHLAND 1.9 90 KM TDI wersja kombi z klimą manualną.

Będę wdzięczy za fotki Waszych wentylatorów :rotfl:

Co robić..tylko tak wykluczę usterkę :( Wszystko tam wygląda na oryginalne, nic nie widać żeby było połamane, ale dopuszczam taka możliwość, że zepsuło się i niemiec coś wywalił....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Panowie pomóżcie..pstryknijcie fotke jak to u Was wygląda.. :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności