Gość nikador Zgłoś #1 Napisano 2 Czerwca 2007 Właścicielem swojego Passata jestem od miesiąca.Poprzedni właściciel nie zawracał sobie szczególnie głowy dbałością o lakier,w związku z czym jest zmatowiały i nosi ślady częstego mycia w myjniach automatycznych.W sklepach jest mnóstwo środków odświeżających i polerujących lakier ale może ktoś z forumowiczów podzieli się ze mną swoimi doświadczeniami w tej materii i pomoże w wyborze czegoś dobrego.Dodam,że lakier to metalik. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karson226 Zgłoś #2 Napisano 2 Czerwca 2007 Właścicielem swojego Passata jestem od miesiąca.Poprzedni właściciel nie zawracał sobie szczególnie głowy dbałością o lakier,w związku z czym jest zmatowiały i nosi ślady częstego mycia w myjniach automatycznych.W sklepach jest mnóstwo środków odświeżających i polerujących lakier ale może ktoś z forumowiczów podzieli się ze mną swoimi doświadczeniami w tej materii i pomoże w wyborze czegoś dobrego.Dodam,że lakier to metalik.Z góry dziękuję i pozdrawiam. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie polerka - jednak jeśli sam zechcesz się bawić to trzeba się będzie trochę przyłożyć, zawsze możesz komuś to zlecić jednak uważaj na "partaczy". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #3 Napisano 7 Czerwca 2007 W zależności jak bardzo jest zapuszczony lakier można zrobić polerkę w warsztacie lub samemu. Nie będę w tymiejscu orginalny, ale na swoim passku, jak go od Niemca przyprowadziłem zrobiłem małą próbkę pastą TEMPO, wyszło bardzo ładnie więc przetarłem go całego. Powiem szczerze , że tydzień nie mogłem wyjść z podziwu, że tak tanim kosztem można autu nadać taki wygląd. Nad polerką mechaniczną się zastanawiam, bo nie wiem ile takich zabiegów jestw stanie wytrzymać powłoka lakiernicza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karson226 Zgłoś #4 Napisano 7 Czerwca 2007 Nad polerką mechaniczną się zastanawiam, bo nie wiem ile takich zabiegów jestw stanie wytrzymać powłoka lakiernicza. Spokojnie rozsądnie zrobiona nie przyniesie kłopotu (też zadałem to pytanie lakiernikowi i wszystko zależy kto robi ale kilka razy na pewno można polerować i do podkładu się nie dokopać). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikador Zgłoś #5 Napisano 27 Czerwca 2007 Witam.Po pobycie na krótkiej emigracji powróciłem do naszej prawie już IV RP i z zapałem zabrałem się za odświeżanie lakierku w swoim autku.Zakupiłem pastę TEMPO i przystąpiłem do działania.Na pierwszy ogień poszedł prawy przedni błotnik,zgodnie instrukcją producenta nałożyłem pastę mięciutką bawełnianą szmatką i po ok minucie spolerowałem błotnik.Gdy zobaczyłem efekt szczęka mi opadła,na błotniku pojawiło się kilkadziesiąt coś jakby odprysków lakieru.Jak pewnie się domyślacie na tym zakończyłem akcję.Jutro mam zamiar odwiedzić lakiernika,ale może ktoś z Was wie co jest grane?Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 27 Czerwca 2007 co jest grane to nie wiem... ale do matowego lakieru polecam polerkę, możesz zrobić polerkę na mokro - bardzo bobrze się sprawdza w przypadków matowych lakierów na twoim miejscu bym odstawił pastę TEMPO i zainwestował w pasty (mleczka, woski) raz a dobrze, są produkty które się nakłada jeden po drugim i dopiero jest świetny efekt (pierwsza faza - niweluje rysy, druga - nadaje połysk, trzecia - zabezpiecza lakier) nie zawsze należy stosować pastę lekkościerną, gdy mamy już ładny lakier stosujemy pastę która nadaje połysk, wtedy się na pewno nie dokopiemy do podkładu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2007 Gdy zobaczyłem efekt szczęka mi opadła,na błotniku pojawiło się kilkadziesiąt coś jakby odprysków lakieru Nie mow mi ze niewiesz co to jest ? Sa to odpryski kamieni kture normalnie az tak nie sa widoczne, po nalozeniu BIALEJ pasty polerskiej ( która powchodzila w odpryski ) widac efekty. Blotnik spolerowales ale szmatka ni wycignie Ci bialej pasty z odprysków. Polerka reczna Ci tylko nablyszczy auto a nie usunie rys, odprysków. Prawidowa kolejnosc polerowania na lustro: -Papier wodny 2000 wykonczenie 2500, -Pasta polerska gruboscierna na obrotach 800/1000 obr/minute Gabka sredniej twardosci -Pasta wykonczeniowa na obrotach 1500/1700 obr/minute Gabka miekka -pasta nablyszczajaca Najwyrzsze mozliwe obroty, mieszek zamiat gabki. Najlepij na koniec uzyc pasty 3m do usuwania sladów z ciagniecia maszyna. Nalozyc na cale auto recznie i recznie zetrzec ruchami kulistymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikador Zgłoś #8 Napisano 28 Czerwca 2007 Dzięki za porady,mam tylko jedno pytanko:gdzie można kupić mechaniczna polerkę i jakiego wydatku muszę się spodziewać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mafiemek Zgłoś #9 Napisano 29 Czerwca 2007 maszyny polerskie sa niestety drogie ale za to bdb! porzadne od 250€... sa tez maybachy w maszynach do polerki jak np. rewelka maszynka:Festool Rotex RO 150... albo Bosch GEX 150 turbo, Makita BO6040 dla amatorow polerki zalecane sa maszyny excentrowe, czyli ruchy dokola swojej oski a nie zwykle ruchy np jak w szlifierce... bron boze nie zakladajcie glowicy do polerki na szlifierke ktora ma duze obroty (te co uzywacie do ciecia lub szlifowania metali) albo na wiertarki.... sa to za wysokie obroty, lakier sie nagrzewa, robi sie inny odcien i moze sie nawet lekko spalic! maszyny do polerowania maja regulacje obrotow od np. 600-3000 obrotow na minute. nie myslcie ze te tanie maszyny na akumulatorek albo 12V w supermarkecie to sa dobre.... to "cos" mozna odrazu wywalic na smietnik. temat odnowy lakieru jest barzdo tlugi i mozna wiele sie naucycz, dowiedziec i tez popsuc! najlepiej troche zaplacic i oddac autko do dobrego fachowca ale mozna tez samemu zrobic... istnieje bardzo dobre forum niemieckie o odnowie lakieru i jego utrzymaniu http://www.nikella.de jest wiele sposobow jak mozna odnowic lakier.... najleprze efekty sa gdy sie dobrze pracuje i uzywa dobrych produktow! MYCIE AUTKA podstawa do wszystkiego musi byc idealnie czyste autko... nie wystarczy umyc autko dobrze woda i szamponem! : 1. umyj autko woda i szamponem 2. uzyj specjalnych chemicznych plynow do glebokiego czeszczenia lakieru (co jest podstawa) 3. jest specjalna plastelina do usuwania grudek, syfkow, pylkow od drzew i roslin, wpalonych insektow, wtedy lakier jest idealnie czysty i GLADKI! 4. wysusz autko na sucho, uwazaj zeby nie bylo zadnych kropli, zaciekow, plam itd.!!! wlasnie po tym zabiegu widac w jakim stanie jest lakier i mozna przejsc do nastepnego kroku. POLERKA: polerowac mozna recznie lub maszynowo, maszynowo jest najlatwiej, najszybciej i daje najlepsze efekty. efekt samorobki jest fajny i satysfakcje jest wiekrza jak by sie oddalo autko do odnowy lakieru. gdy sie poleruje autko recznie mozna sie spodziewac nastepnego dnia zakwasow mozna sobie ulatwic polerowanie reczne taka specjalna roczka z przylepcem na tarcze do polerwoania. ( http://www.google.com ->handpolierhilfe) wskazowka:istnieja specjalne sklepy wysylkowe w ktorych mozna nabyc bdb. produkty do tych prac (niestety za granica) http://www.carparts-koeln.de/ oraz http://www.autopflege24.net/ap24shop/ mozna polerowac pastami grobociarnistymy, cienkociarnistymy oraz wysokopolyskowa. ostatnia uzywa sie po wypolerowaniu rys z lakieru. zaczyna sie najpierw delikatniejsza pasta scierna, gdy efekt nadal nie daje rezultatu oczekiwanego mozna jeszcze raz wypolerowac autko ta pasta lub bardziej ostra... potem autko na wysoki polysk wypolerowac pasta wysokopolyskowa. WOSKOWANIE: woskowanie daje efekt dlugotrwalej ochrony lakieru oraz zakryciu rys. "pasty" bo tak ludzie nazywaja kazdy produkt do polerki autka sa rozne. duzo ludzi uwaza tak zwana "polerke" jako woskowanie autka, nie polerka to jest usuwanie rys i odnawianie zmatowialego lakieru. napewno znacie te produkty do woskowania autka z kolorem!? nic gorszego nie ma od tego, efektu nie ma zadnego po robiono testy na forum nikella.de najbardziej dlugotrwaly efekt blyszczacy daja woski z udzialem woskien Carnauba. lub tez plynna woda (liquid glass). te ostanie, niestety trzeba nakladac az kilka warstw, do 10(!) warstw abo auto bylo zabezpieczone az do pol roku! zwykle pasty nabyte w sklepach trzymaja moze gora miesiac. nie robie dla zadnej firmy reklam ale tutaj pare firm w kolejnosci od dobrej, bardzo dobrej az do najleprzych firm na rynku... 3M, Meguiar's, Swizöl, Aristoclass pasty szlifierskie 3m sa dobra i stosunkowo tanie (w jednej butelce jest az litr, wiec starcza na dobre pare lat ) przykladowo wosk firmy aristoclass to wydadek od 60€ w gore... widzialem juz za 1500 euro wosk do autka, jednak dwie puszki ktore sa na zawsze uzupelniane przez producenta! tutaj kilka prodouktow ktore moga wam dac wymarzone efekt: do mycia wystarczy woda i plyn do mycia naczyn do chemikalnego czesczenia autka to: Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner, Step 1 Meguiar's Deep Crystal Lackreiniger http://www.autopflege24.net/ap24shop/index.php?cat=c16_Lackreinigung.html http://www.auto-centro.de/shop1/CarCosmetic.html do usuwania insketow i idealnego gladkiego lakieru: http://www.autopflege24.net/ap24shop/index.php?cat=c16_Lackreinigung.html do polerki: pasty 3m lub meguiars Scatch X do usuwania rys z lakieru, nie uzywac do calego autka! przed woskowaniem Meguiars Tech wax , jest on w puszcze i w plynie, nadaje bardzo wysoki blysk, po tym jak wyschnie mozna dac wosk lub dlugotrwala chrone lakieru Liquid Glass firmy Petzolds do woskowania polecam Meguiars Mirror Glaze #16 Professional Paste Wax wystarczy dwa razy.... pozdro i milego dnia mafiemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikador Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2007 Witam.Jestem pod wrażeniem wiedzy kolegi w tym temacie.Dziękuje za cenne wskazówki i myślę ze nie tylko ja z nich skorzystam.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Popai Zgłoś #11 Napisano 23 Stycznia 2008 Witam, też radze odstawić Tempo. Są znacznie lepsze i tańsze rozwiązania. Polecam do ciemnych lakierów Easy polish firmy Hartim. Kupisz ją na www.hartim.pl a jest 3 razy tańsza od Tempo. Roboty z całym autkiem jest ok. godziny. Jeśli chcesz faktycznie usuwać rysy to radze się zastanowić. To zawsze łączy się z wygładzeniem rysy z resztą lakieru. Jeśli gdzieś pod rysą widać grunt to lepiej zapomnij. Nie odbędzie się bez lakierowania a takie środki jak Turtle WAX i kredki to tylko na kilka tygodni. Pozdrawiam i życze powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #12 Napisano 23 Stycznia 2008 a co powiecie o Diamondbrite??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach