Skocz do zawartości
zakrzes

Wymiana wahacza w B5

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witaj. też byłem na diagnostyce i to samo stwierdzone było że górne poleciały. Ja w swoim przypadku wymieniłem cały komplet z przodu. Włożone zostały Lemfordera, mechanik powiedział że innych badziewi nie ma co brać bo 3 miechy polatam i znów będą stuki. Za komplet wahaczy 1500 z groszami. Oprócz wahaczy wymienione zostały tarcze przednie (BOSCH + KLOCKI) amortyzatory przód (BILNSTEIN) oraz maglownica gdyż stara miała wycieki. Jak robić to robić jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do amorów to ja bym się tak nie cieszył, bo wymieniłem na Bilsteiny, zrobiłem na nich około 10 tkm i jak byłem teraz na diagnostyce to miały po 52%. A tylne amory kupiłem na szrocie od anglika i mają po 64%. Więc coś tu jest nie halo z tymi Bilsteinami. Ciekawe jak u ciebie to wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy co to będzie. Ale chciałem zmienić bo stare już miały 63 także nie było sensu na nich jeździć. Przecież amorki też współgrają z wahaczami.

Nie dziw się też że tylne ci trzymają lepiej. Tył nie jest tak obciążony i ma łatwiej. U mnie tylne orginalne mają 72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie trochę odświeżę wątek wraz ze zdjęciami bo jestem dopiero co po wymianie dwóch górnych lewych. cała praca zajęła mi ponad 2,5 godziny,było ciężko ale wszystko jest do wykonania.Jak wielu forumowiczów już wie że najgorsza do wybicia jest śruba trzymająca dwa górne wachacze i dlatego zalecam wcześniejsze codzienne spryskiwanie wd40 lub coś podobnego a do tego jest jeszcze zabezpieczenie które trzeba ściągnąć przed odkręceniem Mcpersona,te rzeczy są zaznaczone strzałkami na zdjęciu.

Pierwszy odkręciłem lewy i zamontowałem nowy na tej samej wysokości a następnie lewy i myślę że to jest dobry sposób zamiast skręcać zawieszenie na opuszczonym samochodzie to ułatwia sprawę i na to samo wychodzi.:dobrze

Zapomniałem nadmienić że to wachacze Master sport.

Po wymianie cichutko aż miło się jeździ tylko czas pokaże jak długo na nich pojeżdżę!!!

DSCN5523.jpg

DSC00078.jpg

DSC00084.jpg

DSC00085.jpg

Edytowane przez misiek894

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie najlepszym sposobem montażu górnych wahaczy jest ustawienie ich 55mm od wspornika na którym "siedzi" sprężyna i dokręcenie momentem 50Nm i o ile pamiętam jeszcze1/4 obrotu nakrętki.

Info to znalazłem na forum i zapodał je o ile dobrze pamiętam JurekW;)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wymiana dwóch górnych i stąd pytanie, czy udało się może któremuś z kolegów wymienić górne wahacze bez demontażu Mcphersona??

 

Pytam tych którzy próbowali.

Edytowane przez wincent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :) , niedawno byłam u mechanika wymienić wahacze, wszystko było w porządku do póki nie pojeździłam trochę samochodem, nie wiem dlaczego ale coś puka z przodu co odczuwam jeszcze na kierownicy co pewnie chodzi o wahacze, bo jak były stare to nic nie pukało. Byłam już u mechanika , on coś niby po dokręcał i nadal puka.. sam powiedział , że już nie ma pojęcia dlaczego tak puka i jest. Czy miał ktoś z was może taki przypadek i wie o co chodzi, co jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, ja w tamtym tygodniu wymieniałam wahacze, ale zostawiłem jeszcze stare końcówki drążków (do zrobienia w najbliższych dniach) i stukanie nadal zostało, nie to co było przed zmianą ale jeszcze stuka troszkę, czy miałaś wymieniane końcówki drążków kierowniczych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałam ;P , mechanik jeszcze stwierdził bym ustawiła zbieżność kół i może to coś da, ale niestety efekt ten sam i nic to i tak nie dało. NIe mam pojęcia czy to dlatego , że części są kiepskie choć nie są z najgorszej półki tylko średnie, czy może mechanik coś uszkodził..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może majster skręcał zawieszenie w powietrzu? i zniszczył gumy w wahaczach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm.. nie wiem :D , jutro znowu pojadę do niego i niech robi coś..;p , a tobie czemu coś stuka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie było zaniedbane, do wymiany są jeszcze końcówki drążka i przegub prawy, z lewej strony nic nie puka, prawa strona była bardzo wybita, na dniach zrobię i będzie kompletna cisza ;) (tylko radyjko będzie słychać :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie właśnie też z lewej cisza, tylko z prawej coś puka ;/ no nic zobaczę co jutro będzie.. w warsztacie i tyle ;D .. dziwię się , że ty to sam wymieniasz :P a ja latam po warsztatach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No u mnie właśnie też z lewej cisza, tylko z prawej coś puka ;/ no nic zobaczę co jutro będzie.. w warsztacie i tyle ;D .. dziwię się , że ty to sam wymieniasz :P a ja latam po warsztatach :D

 

hmm koleżanko podjedź na stację kontroli pojazdów czyli tam gdzie robi się przeglądy i niech sprawdzi ci na szarpakach, może znajdzie co jest nie tak, innym sposobem jest wzięcie breszki i podłożenie jej na dźwignię, czyli wahacz na wahacz i można stwierdzić czy jest uszkodzony któryś. jak będzie uszkodzony to będzie ruch do góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany jak oceniacie taki luz na wahaczach ;]

na górnych trochę mniejszy

 

 

Film zapożyczony w YT, ale luz na dolnym taki sam ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko wymieniłem wszystkie wahacze i tak mi nie miłosiernie zgrzyta przy ruszaniu że hej czy to może być bardzo dociągnięte śruby na wahaczach czy coś innego proszę o pomoc dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie śruby dociągałeś przy opuszczonym zawiasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czeka mnie wymiana dwóch górnych i stąd pytanie, czy udało się może któremuś z kolegów wymienić górne wahacze bez demontażu Mcphersona??

 

Pytam tych którzy próbowali.

 

Ja wymieniłem całe zawieszenie bez demontażu makpersona, troszkę sie trzeba namęczyć bo nie miałem ścisków do sprężyn Ale można. Już to wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności