adamus Zgłoś #41 Napisano 9 Czerwca 2010 Witaj. też byłem na diagnostyce i to samo stwierdzone było że górne poleciały. Ja w swoim przypadku wymieniłem cały komplet z przodu. Włożone zostały Lemfordera, mechanik powiedział że innych badziewi nie ma co brać bo 3 miechy polatam i znów będą stuki. Za komplet wahaczy 1500 z groszami. Oprócz wahaczy wymienione zostały tarcze przednie (BOSCH + KLOCKI) amortyzatory przód (BILNSTEIN) oraz maglownica gdyż stara miała wycieki. Jak robić to robić jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #42 Napisano 9 Czerwca 2010 Co do amorów to ja bym się tak nie cieszył, bo wymieniłem na Bilsteiny, zrobiłem na nich około 10 tkm i jak byłem teraz na diagnostyce to miały po 52%. A tylne amory kupiłem na szrocie od anglika i mają po 64%. Więc coś tu jest nie halo z tymi Bilsteinami. Ciekawe jak u ciebie to wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #43 Napisano 9 Czerwca 2010 No zobaczymy co to będzie. Ale chciałem zmienić bo stare już miały 63 także nie było sensu na nich jeździć. Przecież amorki też współgrają z wahaczami. Nie dziw się też że tylne ci trzymają lepiej. Tył nie jest tak obciążony i ma łatwiej. U mnie tylne orginalne mają 72 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek894 Zgłoś #44 Napisano 13 Września 2010 (edytowane) Witam panowie trochę odświeżę wątek wraz ze zdjęciami bo jestem dopiero co po wymianie dwóch górnych lewych. cała praca zajęła mi ponad 2,5 godziny,było ciężko ale wszystko jest do wykonania.Jak wielu forumowiczów już wie że najgorsza do wybicia jest śruba trzymająca dwa górne wachacze i dlatego zalecam wcześniejsze codzienne spryskiwanie wd40 lub coś podobnego a do tego jest jeszcze zabezpieczenie które trzeba ściągnąć przed odkręceniem Mcpersona,te rzeczy są zaznaczone strzałkami na zdjęciu. Pierwszy odkręciłem lewy i zamontowałem nowy na tej samej wysokości a następnie lewy i myślę że to jest dobry sposób zamiast skręcać zawieszenie na opuszczonym samochodzie to ułatwia sprawę i na to samo wychodzi.:dobrze Zapomniałem nadmienić że to wachacze Master sport. Po wymianie cichutko aż miło się jeździ tylko czas pokaże jak długo na nich pojeżdżę!!! Edytowane 13 Września 2010 przez misiek894 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #45 Napisano 13 Września 2010 Generalnie najlepszym sposobem montażu górnych wahaczy jest ustawienie ich 55mm od wspornika na którym "siedzi" sprężyna i dokręcenie momentem 50Nm i o ile pamiętam jeszcze1/4 obrotu nakrętki. Info to znalazłem na forum i zapodał je o ile dobrze pamiętam JurekW Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wincent Zgłoś #46 Napisano 9 Października 2010 (edytowane) Czeka mnie wymiana dwóch górnych i stąd pytanie, czy udało się może któremuś z kolegów wymienić górne wahacze bez demontażu Mcphersona?? Pytam tych którzy próbowali. Edytowane 9 Października 2010 przez wincent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziunia8907 Zgłoś #47 Napisano 7 Sierpnia 2012 Witam , niedawno byłam u mechanika wymienić wahacze, wszystko było w porządku do póki nie pojeździłam trochę samochodem, nie wiem dlaczego ale coś puka z przodu co odczuwam jeszcze na kierownicy co pewnie chodzi o wahacze, bo jak były stare to nic nie pukało. Byłam już u mechanika , on coś niby po dokręcał i nadal puka.. sam powiedział , że już nie ma pojęcia dlaczego tak puka i jest. Czy miał ktoś z was może taki przypadek i wie o co chodzi, co jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.galo Zgłoś #48 Napisano 7 Sierpnia 2012 witam, ja w tamtym tygodniu wymieniałam wahacze, ale zostawiłem jeszcze stare końcówki drążków (do zrobienia w najbliższych dniach) i stukanie nadal zostało, nie to co było przed zmianą ale jeszcze stuka troszkę, czy miałaś wymieniane końcówki drążków kierowniczych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziunia8907 Zgłoś #49 Napisano 7 Sierpnia 2012 Miałam ;P , mechanik jeszcze stwierdził bym ustawiła zbieżność kół i może to coś da, ale niestety efekt ten sam i nic to i tak nie dało. NIe mam pojęcia czy to dlatego , że części są kiepskie choć nie są z najgorszej półki tylko średnie, czy może mechanik coś uszkodził.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.galo Zgłoś #50 Napisano 7 Sierpnia 2012 a może majster skręcał zawieszenie w powietrzu? i zniszczył gumy w wahaczach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziunia8907 Zgłoś #51 Napisano 7 Sierpnia 2012 hmm.. nie wiem , jutro znowu pojadę do niego i niech robi coś..;p , a tobie czemu coś stuka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.galo Zgłoś #52 Napisano 7 Sierpnia 2012 zawieszenie było zaniedbane, do wymiany są jeszcze końcówki drążka i przegub prawy, z lewej strony nic nie puka, prawa strona była bardzo wybita, na dniach zrobię i będzie kompletna cisza (tylko radyjko będzie słychać ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madziunia8907 Zgłoś #53 Napisano 7 Sierpnia 2012 No u mnie właśnie też z lewej cisza, tylko z prawej coś puka ;/ no nic zobaczę co jutro będzie.. w warsztacie i tyle ;D .. dziwię się , że ty to sam wymieniasz a ja latam po warsztatach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #54 Napisano 8 Sierpnia 2012 No u mnie właśnie też z lewej cisza, tylko z prawej coś puka ;/ no nic zobaczę co jutro będzie.. w warsztacie i tyle ;D .. dziwię się , że ty to sam wymieniasz a ja latam po warsztatach hmm koleżanko podjedź na stację kontroli pojazdów czyli tam gdzie robi się przeglądy i niech sprawdzi ci na szarpakach, może znajdzie co jest nie tak, innym sposobem jest wzięcie breszki i podłożenie jej na dźwignię, czyli wahacz na wahacz i można stwierdzić czy jest uszkodzony któryś. jak będzie uszkodzony to będzie ruch do góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okruszek Zgłoś #55 Napisano 19 Kwietnia 2013 Pany jak oceniacie taki luz na wahaczach ;] na górnych trochę mniejszy Film zapożyczony w YT, ale luz na dolnym taki sam ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzordzio1408 Zgłoś #56 Napisano 9 Maja 2013 Witam mam pytanko wymieniłem wszystkie wahacze i tak mi nie miłosiernie zgrzyta przy ruszaniu że hej czy to może być bardzo dociągnięte śruby na wahaczach czy coś innego proszę o pomoc dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #57 Napisano 9 Maja 2013 Pewnie śruby dociągałeś przy opuszczonym zawiasie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzordzio1408 Zgłoś #58 Napisano 9 Maja 2013 już poprawiłem jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazim Zgłoś #59 Napisano 5 Lipca 2013 Czeka mnie wymiana dwóch górnych i stąd pytanie, czy udało się może któremuś z kolegów wymienić górne wahacze bez demontażu Mcphersona?? Pytam tych którzy próbowali. Ja wymieniłem całe zawieszenie bez demontażu makpersona, troszkę sie trzeba namęczyć bo nie miałem ścisków do sprężyn Ale można. Już to wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach