mielke Zgłoś #21 Napisano 5 Marca 2010 hej mam problem podobny pare razy zdazyło mi sie ze pedał wpadł mi w podłoge i nie podniusł sie musiałem reka pomóc ale to nic w porównaniu co dzieje sie teraz bo nie moge wbic żadnego biegu pomóżcie prosze opisz dokładniej podaj rok model i silnik auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swiety82 Zgłoś #22 Napisano 24 Marca 2010 witam wszystkich mam taki problem ze pedał wpadł mi w podłoge o nie podniusł sie cofnołem go ręcznie. teraz jest takie uczucie jak by był caly czaas wcisniety biegi wchodza ok ale nie chce "ciagnać" co to może być spotkał sie ktoś z taka awaria dziekuje z gory za jakies sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #23 Napisano 24 Marca 2010 Nie wiem jaki wóz masz na myśli, ale ja podejrzewam pompę. Tłok się zatrzymał gdzieś w połowie cylindra, przez co wycisnął tarcze, a pedał sie cofnął, bo pewnie ma swoją sprężynę. Rozbieraj pompę, będziesz wiedział, ja zacząłbym od niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swiety82 Zgłoś #24 Napisano 24 Marca 2010 (edytowane) jest to passat b5 z 1998 roku 1,6 benzyna Edytowane 24 Marca 2010 przez swiety82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Potek Zgłoś #25 Napisano 24 Marca 2010 Jeśli pedał sprzęgła wpadnie w podłogę do końca i tak zostanie oraz po jego odciągnięciu z powrotem powraca w strone podłogi to najpierw trzeba zacząć od wysprzęglika (siłownika). Najczęstszą przyczyną jest wysprzęglik kiedy pedał wpadnie w podłogę ! A wygląda to tak http://www.allegro.pl/item950576794_silownik_sprzegla_audi_a4_a6_vw_passat_skoda.html Po jego wymianie również trzeba odpowietrzać układ. Ponieważ gdy zostanie uszkodzony to zaczyna płyn też wyciekać robi się nie szczelność w nim. I nie zaczynać od razu od sprzęgła czy też skrzyni. Miałem kiedyś podobny problem w swoim passacie i przyczyną była wymieniona wyżej część. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adam20mada Zgłoś #26 Napisano 25 Marca 2010 Witam wszystkich Mój problem jest nieco inny a nie chciałem zakładać nie potrzebnego tematu. Kupiłem Passka z 99r 1.6 i były w nim uszkodzone hamulce ,jeden odpowietrznik przepuszczał i lało się. Wymieniłem,odpowietrzyłem ale dalej hamulce są słabe biorą przy końcu. I właśnie sprzęgło bierze przy samej górze , biegi wchodzą bardzo dobrze w skrzyni nic nie słychać. I pytanie czy trzeba ( czy jest w ogóle jakiś odpowietrznik) odpowietrzyć sprzęgło. Bo różnie słyszałem i czytałem. A cha świeci sie ABS i (!) i na kompie niema komunikacji z ABS-em czyli jak czytałem to walnięta jest pompa ABS. Dzięki z góry za pomoc. Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #27 Napisano 25 Marca 2010 sprzęgła nie odpowietrzasz. Odpowietrzasz hamulce... tymbardziej jeśli biorą dopiero przy samej podłodze. Sprzęgło będzie brało wysoko - taka jego natura w passacie [[ame=http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=sprz%C4%99g%C5%82o+bierze+wysoko+site:vw-passat.pl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8]sprzęgło bierze wysoko[/ame]] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #28 Napisano 25 Marca 2010 odpowietrzyć sprzęgło są dwa odpowietrzniki, jeden na siłowniku przy pedale sprzęgła, drugi na siłowniku przy wycisku na skrzyni. Odpowietrzanie sprzęgła nie wpłynie na hamulce, ale może poprawi Ci te twarde sprzęgło. I nie zaczynać od razu od sprzęgła czy też skrzyni. Tak, powinno się sprawdzić siłowniki, pompki, odpowietrzyć, po tym jak nic nie wyjdzie zdejmujemy skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #29 Napisano 25 Marca 2010 Widzę że VW coś pop....ł z pompką sprzęgła. Wprawdzie u siebie w Pasku nie mam tego problemu ale, na co dzień jeżdżę T4-2.5TDI 2001r (a mamy ich w firmie kilkanaście) i wiem że pojawiały się takie problemy kierowcy narzekali że po dłuższym przytrzymaniu (jak to przed skrzyżowaniem) pedał zostawał w podłodze, trzeba go było podnosić ręcznie (albo raczej nożnie) po prostu pompa nie trzymała ciśnienia. Problem pojawiał się "od czasu do czasu" ale w róznych pojazdach przez co można podejrzewać że, patrz pierwsze zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guma Gdańsk Zgłoś #30 Napisano 5 Sierpnia 2010 Witam wszystkich.U mnie pojawił się problem ze sprzęgło zaczęło brać coraz niżej przy samej podłodze.Wymieniłem pompkę i przewód łączący z siłownikiem wszystko odpowietrzone i brak rezultatu dalej tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #31 Napisano 5 Sierpnia 2010 pojawił się problem ze sprzęgło zaczęło brać coraz niżej przy samej podłodze.Wymieniłem pompkę i przewód łączący z siłownikiem wszystko odpowietrzone i brak rezultatu dalej tak samo. No to juz chyba nadszedł czas na wymianę kompletu sprzęgła, bo docisk już ci kona. A jak już się wymienia to komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszek Zgłoś #32 Napisano 5 Sierpnia 2010 Witajcie miałem to samo! Wysprzeglik i pompa przy pedale sprzęgła. Te dwie rzeczy. Masz dobrego mechanika sprawdz osobno pompę i wysprzęglik. Ja niestety musiałem wymienić oby dwie rzeczy. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guma Gdańsk Zgłoś #33 Napisano 5 Sierpnia 2010 Sprzęgło wymienione zostało na początku roku więc raczej w to wątpię czy to one a siłownik sprzęgła był wymieniany ze dwa lata tamu.Jak zatem sprawdzić czy to wysprzeglik ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guma Gdańsk Zgłoś #34 Napisano 12 Sierpnia 2010 Wymieniłem też wysprzęglik i dalej to samo,sprzęgło ciągnie od samej podłogi :dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszek Zgłoś #35 Napisano 14 Sierpnia 2010 Cholera ale przypadek...ja wysprzęglik wymieniałem rok temu orginalny, kupiony w salonie i po roku do wymiany...a pompa sprawdzona? Ja musiełem wymienieć i to i to.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guma Gdańsk Zgłoś #36 Napisano 17 Sierpnia 2010 Dzisiaj skrzynia została wyjęta i tak jak pisałem sprzęgło całe nowe firmy LUK.Zdziwiło mnie tylko to ze na dnie skrzyni znalazłem trzy wałeczki, okazało się ze pochodzą z koła zamachowego.Następna sprawa śruby od docisku odkręciłem ręką bez używania siły.Podejrzewam ze podczas wymiany sprzęgła z rok temu mechanik zapominał dokręcić docisk i stąd ten objaw ze sprzęgło zaczynało brać coraz niżej aż w końcu nie szło wrzucić żadnego biegu.Dzisiaj składam wszystko z powrotem z użyciem nowych śrub dam znać jakie są efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4rszczyk Zgłoś #37 Napisano 7 Października 2010 Koledzy to ja mam inny problem w swoim passku tdi 131 z 6 biegowa skrzynia. Otóż po w samochodzie tym zostało wymienione sprzęgło kompletne tzn (koło dwumasowe, docisk, łożysko i tarcza). Wymieniony został też wysprzęglik na nowy firmy sachs. Wymienione zostało z dwóch powodów ponieważ dwumas zaczęło być słychać ale też objawem końca sprzęgła był fakt iż co dziwne tylko pierwszy bieg lubił sobie zgrzytnąć już nie mówie na toczącym się samochodzie ale nawet na stojącym przed bramą i włączając pierwszy bieg słychać było dość mocne zgrzytnięcie i szarpnięcie. Po wymianie tych wszystkich elementów odpowietrzeniu układu przejechaniu się było ok. Ale po kilku dniach zauważyłem, że gdy samochód się zagrzeje (nie wiem jakie to ma znaczenie) zdarza się, że jeżeli samochód się toczy to jedynka lubi sobie też zgrzytnąć, a zdarza się, że i na postoju też chodź to bardzo rzadko. Ewidentnie wygląda to tak jakby nie było do końca dosprzęglone. I teraz moje pytanie czy przyczyny szukać w odpowietrzaniu bo słyszałem, że to dość ciężko się odpowietrza czy gdzie indziej???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fcbsoci Zgłoś #38 Napisano 27 Marca 2015 Panowie proszę o pomoc .Zdjalem ta zawleczke co jest na tym plastiku /odpowietrzniku i wdusilem sprzeglo i płynu trochę wycieklo ale to nie problem bo w zbiorniczku był max ale teraz po dolaniu płynu , założeniu zawleczki i pompowaniu wogóle jakby nie było ciśnienia a pedał ciągle w podłodze i się nie podnosi . Passat cc 2.0 cr tdi 170koni . Co się stalo.Nawet jak było zapowietrzone i trochę płynu wyciekło to chyba po pompowaniu powinno wrócić do góry a nie wraca .Prosze o jakaś rade niby nie skomplikowane a coś poszło nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpamer Zgłoś #39 Napisano 28 Marca 2016 U mnie problem jest podobny i borykam się z ni już drugi sezon ( wiem wiem, lenistwo i brak zdrowego rozsądku ) , ale o tyle ciekawy, że pedał sprzęgła wpada mi w podłogę i ciągle muszę go podciągać stopą i ... często dolewać płynu do zbiorniczka. Niby nic ciekawego gdyby nie fakt ze sprawa ma się tylko gdy jest wysoka temperatura, czyli wiosna , lato. Późna jesień i zima - brak objawów. Mam zamiar się za to zabrać w niedługim czasie. Czy to pompa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #40 Napisano 28 Marca 2016 Uważasz, że pompa, no to gdzie podziewa się płyn? Musi być widoczny wyciek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach