Skocz do zawartości
skittle

Zastąpienie koła wielomasowego zwykłym kołem zamachowym

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie nie chcem zakładać nowego postu dotyczącego dwumasy bo już takowy pewnie był.szukam porady odnosnie mojego paska.na 1,2 biegu gdy jade na wolnych obrotach okolo 1200-1500 i puszczam gwaltownie gaz slyszalne jest jedno pojedyncze stukniecie oraz przy wciskaniu sprzegla tez 1,2 bieg czasem jest szarpniecie.Czy to objawy kola dwumasowego?dodam ze przod wahacze przeguby itd sa 100 % sprawne a typowych stukuw dla dwumasy na jalowym biegu tez nie ma.prosze o porade pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam pytanie z cyklu "czy będzie pasować"... brat w swoim pasku 1.9 TDI AWX 130 KM chce sobie to wymienić, ja jestem trochę sceptycznie nastawiony, ale już się uparł, więc pytanie - czy coś takiego - zestaw valeo - będzie pasować??? można po vinie to dobrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego klubbingam miałem u siebie, pasowało. Chociaż nie polecam brać takich marek jak to na zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio padło mi sprzegło razem z dwumasa,zmieniłem na jednomas Valeo, wywalilem 1700zl z robota i smutny z powodu ceny ale szczesliwy ze bedzie ok czekałem na auto.Pierwsze wrazenia ok pedal miekki biegi ładnie wchodza,ale zauwazylem ze podczas ruszania dosyc mocno szarpie.

Czy tego moga byc powodem uszkodzone poduszki pod silnikiem albo skrzynia??czy jest to powod tej zmiany dwu na jednomas,ale koledzy na forum nic takiego nie pisali, i jeszcze jedno auto wydaje mi sie słabsze i słabiej sie wkreca na obroty a juz na wyzszych wydaje mi sie ze duzo głosniej chodzi.

Czy mechanik mogł cos zle zrobić?poradzcie cos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio padło mi sprzegło razem z dwumasa,zmieniłem na jednomas Valeo,

 

Paweł, wytłumacz mi dlaczego wymieniłeś na jednomas skoro fabrycznie siedzi dwumas?:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek dzięki za linki
To nie dla Ciebie :D

 

A temat i tak pewnie trafi do ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio padło mi sprzegło razem z dwumasa,zmieniłem na jednomas Valeo, wywalilem 1700zl z robota i smutny z powodu ceny ale szczesliwy ze bedzie ok czekałem na auto.Pierwsze wrazenia ok pedal miekki biegi ładnie wchodza,ale zauwazylem ze podczas ruszania dosyc mocno szarpie.

Czy tego moga byc powodem uszkodzone poduszki pod silnikiem albo skrzynia??czy jest to powod tej zmiany dwu na jednomas,ale koledzy na forum nic takiego nie pisali, i jeszcze jedno auto wydaje mi sie słabsze i słabiej sie wkreca na obroty a juz na wyzszych wydaje mi sie ze duzo głosniej chodzi.

Czy mechanik mogł cos zle zrobić?poradzcie cos

ciężko powiedzieć, bo nikt nie opisywał na forum podobnego przypadku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie też mam kit Valeo i po zmianie odrazu zauważyłem że pedał sprzęgła fajniej chodzi jednak zaczęło mi szarpać - okazało się że poduszki pod silnikiem do wymiany, po zmianie jest ok ale mimo wszystko na dwumasie lepiej się ruszało , podczas jazdy nie czuję różnicy między dwumasem a jednomasem jednak jest ciut głośniej tak więc mimo że to zamiennik dwumasy muszę przyznać że mimo wszystko dwumasa jest bardziej komfortowa i teraz nie zdecydowałbym się na jednomas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej obowiązkowo do sprawdzenia 3 poduszki silnika, 2 skrzyni. U mnie po zmianie ze stukającego dwumasa na jednomas nie było większej różnicy w komforcie, i tu i tu poszarpywanie. Po jakimś czasie doszła wymiana poduszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie po zmianie na zamach od AUdi 80 i nowy zestaw Sachsa do 1Z nie ma ani szarpania ani nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja u siebie też mam kit Valeo i po zmianie odrazu zauważyłem że pedał sprzęgła fajniej chodzi jednak zaczęło mi szarpać - okazało się że poduszki pod silnikiem do wymiany, po zmianie jest ok ale mimo wszystko na dwumasie lepiej się ruszało , podczas jazdy nie czuję różnicy między dwumasem a jednomasem jednak jest ciut głośniej tak więc mimo że to zamiennik dwumasy muszę przyznać że mimo wszystko dwumasa jest bardziej komfortowa i teraz nie zdecydowałbym się na jednomas...

 

Przyznaje to co ty teraz tez bym zmienił na dwumase jest duzo bardziej komfortowa,ale zasugerowałem sie tym co mówili koledzy i mechanik ze jednomas jest duzo bardziej trwały a i pozniej tanszy w wymianie a mechanik powiedział ze ostatnio pare razy zmieniał nowe dwumasy i były zwroty bo padały po kilku czy kilkunastu tysiacach a duzo jezdze i niechciałbym po paru miesiacach dalej ładowac tyle kasy.

Z tego co pisza koledzy szarpanie moze byc spowodowane poduszkami pod silnikiem i znow koszt a nie wiecie czasem jaki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napiszę tak:

poduszki skrzyni jeżeli będą do wymiany - myślę, że taniej będzie kupić w sklepie - oczywiście porządne

poduszki boczne silnika - loteria - jednym Lemfordery (na bazie Corteco) przyniosły komfort, innym nie; jeżeli trafisz Lemfordery ze zdartym logiem Audi/VW to praktycznie oryginał i masz szczęście bo kosztują mniej jak w ASO; z kolei najpewniej i do tego raz na resztę życia Paszczaka to poduchy z ASO - jedna kosztuje 300-400 zł. Te lemfordery po ok. 180 za sztukę.

przednia tuleja/poduszka silnika - możesz kupić w ASO, jest tania ok.40-50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja jutro zmieniam na jednomas ;D 1z od corrado + nowe sprzeglo od corrado + nowe śruby + olej do skrzyni razem 800 zł

 

BZDURA!! corrado ma poprzeczny silnik także sprzęgło i jednomas na 28 zębów. Po co robisz takie zamieszanie na forum?? pozniej ludzie nie wiedzą co mają kupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, czy musi byc pod jednomasa 1Z do passata sprzęgło LUK 623 113 900 lub jego zamiennik tak jak opisał jarucki, czy moze być po prostu od 1Z troche inny numer katalogowy, różni sie trzeba cyframi... LUK 623 082 900? to sprzęgło było w 1Z wzdłużnych np audi 80 itd

 

 

Przed chwila dzwoniłem do jakiegoś sklepu z allegro i gościu oglądał obywa sprzęgła i mówi, ze na oko są one identyczne, ale 100% nie daje...

Edytowane przez adek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że każde koło zamachowe we wszystkim wymienionych pojazdach jest takie same : audi 80 b4 z silnikami 1.6 -2.0 , audi 80 b3 1.8, passat b5 1.6 AHL , audi 100, audi a6 . Sprzęgło najlepiej kupić z Sachsa od 1z - numer 3000 386 001 - cena od 380-400zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyznaje to co ty teraz tez bym zmienił na dwumase jest duzo bardziej komfortowa,ale zasugerowałem sie tym co mówili koledzy i mechanik ze jednomas jest duzo bardziej trwały a i pozniej tanszy w wymianie a mechanik powiedział ze ostatnio pare razy zmieniał nowe dwumasy i były zwroty bo padały po kilku czy kilkunastu tysiacach a duzo jezdze i niechciałbym po paru miesiacach dalej ładowac tyle kasy.

Z tego co pisza koledzy szarpanie moze byc spowodowane poduszkami pod silnikiem i znow koszt a nie wiecie czasem jaki??

 

Po pierwsze powinieneś dostać przynajmniej roczną gwarancję na usługę, po drugie wstawiając dobrej klasy dwumas powinieneś trochę dłużej pojeździć niż parę miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności