ormowiec Zgłoś #1 Napisano 16 Maja 2007 Przedstawiam "projekt" świateł dziennych do Passata B3. Co potrzebujemy: • Lampy - użyłem lamp dziennych Wesem 2LA.14859 • Przekaźnik - typowy samochodowy przekaźnik typu 561 (był w zestawie) • Przewody - ok. 3,5-4m, przekrój min. 1mm^2 • Gniazdo bezpiecznika oraz bezpiecznik 7,5A • Diody prostownicze 6A, 4 sztuki • Konektorki "samochodowe", osłonki • Taśma izolacyjna • "Bzitki" - plastikowe tasiemki zaciskowe • dwa płaskowniki ~10cm + 4 śrubki • Wyłącznik (opcjonalnie). Koszt: ok. 80 zł Wymagania przepisów: Światła dzienne mają być zamontowane min. 25 cm nad ziemią, nie wystawać poza obrys boczny samochodu oraz automatycznie gasnąć gdy włączy się światła mijania/drogowe. Wraz ze światłami dziennymi mają świecić tylne światła pozycyjne. Min. odległość między lampami to 60 cm. Moje wymagania : Oprócz tego co wyżej dzienne mają włączać się automatycznie gdy włączę zapłon oraz NIE ma świecić się nic poza tym co opisane jest powyżej (czyli np. przednie pozycyjne, podświetlenie deski [po to użyłem diod]). Oprócz tego światła dzienne można wyłączyć ręcznie. Schemat Na zielono oznaczyłem to co już istnieje w samochodzie, na czarno to co trzeba dodać DP - światło dzienne prawe DL - światło dzienne lewe TP - światło pozycyjne tylne prawe TL - światło pozycyjne tylne lewe K/n - wtyczka K pin n (zobacz rozpiskę gniazd) X - zasilanie po włączeniu zapłonu (przewód czarno-żółty, np. przy wyłączniku świateł) K/2 - szaro/czerwony K/3 - szaro/czarny K/5 - szaro/zielony (podświetlenie tablicy rej. - tutaj pojawia się napięcie kiedy zapalisz światła mijania/drogowe) Do dzieła Poświęcamy popołudnie na analizę schematu i przepisów. Trzeba poskładać wszystkie kabelki łączące przekaźnik z innym wyposażeniem wewnątrz skrzynki bezpieczników (jeśli się nie ma zaciskarki to trochę trwa). Przewody połączeniowe wychodzące ze środka do świateł radzę "zaciskać" na końcu, żeby nie okazało się że coś jest za krótkie lub za długie. Otwieramy maskę. Żeby przepuścić przewód spod maski do środka auta trzeba zdemontować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia (2 śruby). Nie trzeba zdejmować węży. Przesuń zbiornik na bok i przyjrzyj się ścianie grodziowej - jest tam gumowa zaślepka wielkości złotówki. Wyjmujemy i robimy w niej ciasną dziurę na przewód. Przetykamy przewód (ok 40-50 cm) i wciskamy uszczelkę z powrotem. Przykręcamy zbiornik wyrównawczy na miejsce. Pod maską przewód pójdzie lewą stroną pod zderzak - przymocuj go opaskami-bzitkami. Montujemy lampy. Ponieważ (o czym na początku nie wiedziałem ) pod "dolną" stroną zderzaka znajduje się metalowe wzmocnienie lampy trzeba przykręcić niżej, obok wlotu powietrza. Trzeba pamiętać o 25 cm od ziemi - żeby wszystko dało się założyć musiałem wykonać dodatkowe wsporniki z płaskowników (patrz foto). Żeby nie rzucały się w oczy warto pomalować je na czarno. Wyciągamy plastikową kratkę wlotu powietrza (3 lub 4 wkręty + 2 zatrzaski). Trasujemy otwory i wiercimy dziurki na mocowanie. Przykręcamy wsporniki, kładziemy przewody, przykręcamy kratkę i na końcu montujemy lampy. Trzeba je ustawić tak aby świeciły prosto przed siebie. Podłączamy przewody przy lampach i porządnie izolujemy, nie żałuj taśmy. Teraz środek. Otwórz skrzynkę bezpieczników i wykręć półkę pod nią (4 śruby). Wyjmij skrzynkę z zaczepów. Teraz trzeba wszystko popodłączać, poizolować i sprawdzić 10x zanim włączysz zasilanie. Aha! Wcześniej zdejmij klemę ujemną z akumulatora. Sprawdź dokładnie czy wszystkie światła działają jak należy oraz czy nic się nie nagrzewa. Jeśli wszystko zrobiłeś tak jak powinno być to możesz cieszyć się światłami dziennymi służę pomocą w razie czego. Oto co dostałem w paczce od Wesem Diody i konektorki Wspornik (przed malowaniem) Efekt końcowy //wrzucam do FAQ - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość remix Zgłoś #2 Napisano 16 Maja 2007 Mały postuj i lampy ukradną . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 16 Maja 2007 e tam, może wezmą alufelgi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2007 Czy napewno diody są połączone (naniesione na schemat) prawidłowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2007 No tak, dwie diody, które na rysunku połączone sa katodami powinny być włączone odwrotnie a więc anodami. A czy z dziennymi nie powinny się świecić pozycyjne wszystkie a więc i przednie? To taka mała moja osobista niewiedza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 16 Maja 2007 Rzeczywiście był błąd przy przerysowaniu z kartki. Teraz jest OK. Dzięki Przednie nie muszą dlatego wsadziłem te diody naniesione na schemacie "poziomo". Żeby odseparować prawą i lewą stronę świateł od siebie (tak jak to było w zamierzeniu konstruktorów) są dodatkowo te dwie diody widoczne na schemacie podpięte pod 87a na przekaźniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #7 Napisano 21 Maja 2007 swiatla dzienne takie brzydkie klocki... ja wlasnie bede kupowal hella owalne za 168zl idealnie wchodza w dolna kratownice pod kierunki bleneda i halogen oczywiscie mowie o b4... pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2007 swiatla dzienne takie brzydkie klocki... ja wlasnie bede kupowal hella owalne za 168zl idealnie wchodza w dolna kratownice pod kierunki bleneda i halogen oczywiscie mowie o b4... pozdrawiam... kupione założone wykminiłem to 2 miesiące temu efekt rewelacyjny ( Mocowanie na 2 czarnych cybantach plastikowych może partyzanka ale szybko i skutecznie). Kupiłem w Norauto 199zł nie chciało mi sie czekać z alegro Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2007 Okrągłe też miałem do wyboru ale te kółeczka za nic mi nie pasują do stylistyki B3 :-) sfaragdas, miejsce montażu o którym mówisz nie będzie za nisko? ma być min. 25 cm od jezdni do dolnej krawędzi lamp. Upierdliwy diagnosta albo policjant może się przyczepić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2007 na oko jest wiecej niż 25cm. Rano sprawdzę i napisze Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2007 Też pojąłem decyzję o założenieu świateł dziennych. Czy w B3 można będzie (żeby było zgodnie z przepisami) zamontować te światła w zderzaku ? W miejscu gdzie przewidziano montowanie halogenów (w lepszych wersjach). Oczywiście trzeba będzie wyciąć w zderzaku otwory, ale wydaje mi się że to najlepsze miejsce na te światła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2007 rainman777 jak masz fotki przodu z hella zalozonymi to zapodaj prosze... a napewno jest wiecej niz 25cm bo sam z linijka z 30 minut wszystko mierzylem i z zaslepek od kompa se pomocowalem zeby zobaczyc jak mniej wiecej bedzie wyglodalo... yeti jezeli wymiarami sie zgadaza a wymiary sa na http://www.hella.pl tam poszukaj linku na swiatla dzienne i bedzie obrazek z wymiarami... to bedzie ok... w b3 jest o tyle fajnie ze jak fajnie to zrobisz w zderzakach to bedzie gites w niemczech widzialem wlasnie b3 z dzeinnymi w tym miejscu i bylo fajnie zpasowane ale niewiem czy to hella byla czy jaka lampa ;d zobacz sobie http://www.allegro.pl/item197704983_lampy_do_jazdy_dziennej_dzienne_diodowe_led_fvat.html tego wymiary czy by ci podeszlo w to okienko pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2007 widzieliście TO ? Może pasowałoby też do B4? wygląda podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2007 jutro zapodam fotosy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2007 ormowiec fajne ale: I to do golfa 3 II eliminuje przeciwmgielne III dopasowac ciezko bedzie bo g 3 ma zcieta lewa i prawa strone a my w naszych paskach mamy prostokatne wewnetrzne i zaokraglone zewnetrzne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #16 Napisano 30 Maja 2007 Hej a ja sobie podlaczylem dzienne Hella i przerobilem lekko schemat od ormowca Swiatelka dzienne wlaczaje sie jak przekrecimy kluczyk na pozycje zaplon i odpalamy, swiatelka wtedy swieca caly czas kiedy wlaczymy swiatla np. pozycyjne czy mijania to automatycznie nam sie wylacza swiatla dzienne a to dlatego ze na kabelku z podswietlenia tablicy rej. pojawia sie napiecie do cewki przekaznika. na cewce nie ma roznicy potencjalu wiec przekaznik wylacza sie na kabelku co idzie do postojowek dalem diody 6A na kabelku do rej jest doda chyba 2A (taki kabelek byl w zestawie hella) kabelek "+ jak sie zaplon wlaczy" mozna podlaczyc przy bezpiecznikach, albo jak ktos chce zeby mu sie wlaczyly lamki dopiero jak daje napiecie alternator ale tym sie nie bawilem wiec to z tym alternatorem poszukajcie gdzie indziej co i jak podlaczyc. oczywiscie tak jak chcial ormowiec podswietlenie deski i elementow jest wylaczone w b4 nie trzeba stosowac dodatkowych diod na kablu z pozycyjnych tylko na dzeinnych do pozycyjnych. to w sumie tyle pozdrawiam zycze milego montarzu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #17 Napisano 30 Maja 2007 witam foteczki dla was P.S.1 elektryk podłączył mi : jak włączę zapłon palą sie dzienne i pozycje , gdy włączę gałkę od świateł to na pozycjach tylko pozycje no itd dalej jak fabryka. P.S.2 musze wymienić jeszcze jedną opaskę na czarną bo z białą lipa . P.S. mam założone jedną kratkę niżej niż kolega sfaragdas ( Pozdrawiam ). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #18 Napisano 30 Maja 2007 fajnie kolego ci to wyszlo;-) z kad dorwales ta oslonke ze skory na klape... i czy ona jest na owady czy na co?? hmm u mnie tez by tak fajnie wygladalo niemierzylem ale obawiam sie ze od ziemi nie masz 25cm i moga sie miski przyczepic mam nadzieje ze jest ok... ja swoje na klej zlapalem bedziesz chcial je lekko przydymic?? pozdro... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #19 Napisano 30 Maja 2007 fajnie kolego ci to wyszlo;-) z kad dorwales ta oslonke ze skory na klape... i czy ona jest na owady czy na co?? hmm u mnie tez by tak fajnie wygladalo Widziałem to z bliska na białym aucie i wygląda to paskudnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #20 Napisano 30 Maja 2007 ja tam jestem zadowolony pomysł skopiowałem z fotosa znalezionego na google. Ochrania przed odpryskami z kamieni P.S. sfaragdas Wszystkiego Naj Naj spełnienia marzeń Milionów kilometrów Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach