Guidon Zgłoś #41 Napisano 19 Sierpnia 2007 Mój post oparty jest na materiale który dostałem w Stacji Diagnostycznej gdzie dokonuję przeglądu samochodu.Wydawało mi się że dla diagnosty wiążący jest "Jednolity Tekst Warunków Technicznych Pojazdów". Również Cię, zyga0440, serdecznie witam! Ja swoją drogę do wiedzy również zacząłem od stacji diagnostycznej. Później byli policjanci z drogówki, którzy, tak myślałem, powinni być zorientowani w temacie. Niestety! Nie byli. Następnie była Komenda Główna Policji Wydział Ruchu Drogowego. Tam za pierwszym razem zbyli mnie przepisaniem ustawy do emila. Za drugim razem, chyba już trochę zdenerwowani, odesłali mnie do Ministerstwa Infrastruktury i Instytutu Techniki Samochodowej. W Ministerstwie za nic mają takich zwykłych, szarych petentów, jak ja, więc nawet nie raczyli odpowiedzieć na zapytanie - a może po prostu nie wiedzieli, co odpowiedzieć. Z ITS-u otrzymałem linki do stron ONZ, na których wiszą odpowiednie rozporządzenia (podałem go w pierwszym swoim poście). Tam dopiero uzyskałem odpowiedź na prawie wszystkie pytania. Prawie, ponieważ do wyjaśnienia pozostała kwestia podłączenia, wraz ze światłami do jazdy dziennej, przednich świateł pozycyjnych. Na to pytanie próbowałem znaleźć odpowiedź w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Szef tejże, wraz ze swoimi znajomymi w ITS-ie, ustalili, że przednie światła pozycyjne powinny być wyłączone. Wywnioskowali to z zapisu Ustawy o Ruchu Drogowym, w której jest napisane, że światła dzienne nie mogą być włączone bez równoczesnego włączenia tylnych świateł pozycyjnych. Jest to trochę naciągane ale nie pozbawione logiki, bo przecież, gdyby Ustawodawca chciał, by były również włączone przednie światła pozycyjne, to by o tym napisał, a że nie napisał, to znaczy, że nie chciał. Jest jeszcze jedna kwestia przemawiająca za odcięciem przednich świateł pozycyjnych; tak świecące światła (pozycja i jakieś dodatkowe) sugerowałyby jazdę na halogenach, bo właśnie tak są one podłączone, a to jest u nas zabronione, poza oczywiście niektórymi sytuacjami. Oczywiście nie zostawiłem tego tak. Dale staram się o autorytatywne wyjaśnienie tej kwestii, ale na dzień dzisiejszy takie jest stanowisko Okręgówki i ITS-u. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #42 Napisano 19 Sierpnia 2007 Cześć Guidon! Szkoda że tego nie widzisz, ale chylę głowę za Twój wielki wkład w "światłologię dzienną". Jest z tym wielki mętlik, o czym świadczyły audycje Redaktora Waissa w Radio Zet. Część policjantów uważała, że rowery powinny mieć włączone światła podczas jazdy w dzień. Gdyby udało Ci się doprowadzić "sprawę" do końca, to podziel się tą informacją. Może dzięki Tobie na naszym Forum powstanie spójna koncepcja "świateł dziennych",(jako wzorzec ogólnopolski). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guidon Zgłoś #43 Napisano 19 Sierpnia 2007 Miód na serce lejesz Kolego, miód na serce... Na razie spróbuję zawiesić schemat instalacji, którą popełniłem w swojej B4-ce (tzn. jeszcze nie do końca popełniłem, ponieważ zamiast diód zasilających światła pozycyjne są jeszcze dwa przekaźniki, ale to już przesądzone). Wdzięczny będę za uwagi a szczególnie za te krytyczne. Jeśli pod spodem nie pojawił się schemat to znaczy, że jeszcze sporo muszę się nauczyć. Pozdrawiam. A może tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #44 Napisano 19 Sierpnia 2007 Cześć Guidon, to nie miód,to miodzik, cieńkusz! Przy okazji podsuwam mój pomysł na zapalanie świateł po uruchomieniu silnika, (w moim samochodzie światła nie wyłanczają się podczas uruchamiania silnika). Schemat oraz część opisowa; patrz str.4 "założonego" przez JAFO tematu:-przeróbka zasilania świateł w B4. Pozdrawiam. PS. Czy w Twoim Passacie, w trakcie kręcenia rozrusznikiem (zapalania silnika) , światła wyłaczają się, czy tylko przygasają, w wyniku spadku napięcia? Stąd zastosowany przezemnie "moduł zapalania świateł". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guidon Zgłoś #45 Napisano 21 Sierpnia 2007 No wreszcie się udało. Oceńcie, proszę, zasadność tego układu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #46 Napisano 23 Września 2007 kolego co ty masz za B4 ze ci sie nie wylaczaja u mnie sie wylaczaja zrob sobie test przektrec stacyjke na zaplon wlacz swiatla przekrec powolutku ale bardzo powoli do rozrusznika i zauwaz ze najpierw gasna swiatla a jak jeszcze leciutko przekrecisz to dopiero odpala auto ja u siebie tak mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #47 Napisano 26 Września 2007 Witaj sfaragdas! No takie to moje B4 jest. Mam klimę, ale nie mam przekażnika w polu nr 1. Przek. "18" w polu 4 odpowiada podobno za wyłaczenie odbiorników (w tym świateł) podczas rozruchu. Ja mogę "18" wyjąć, a światła dalej świecą. Pytałem na tym forum czy ktoś ma podobną sytuację. Może była jakaś partia samochodów z instalacją taką jak u mnie. A może ktoś grzebał w instalacji i taki teraz u mnie efekt. Widzę ze dzienne masz (chyba) Hella.Jaka tam jest moc żarówek? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #48 Napisano 26 Września 2007 Ja mogę "18" wyjąć, a światła dalej świecą. bo z tego co pamiętam to ten przekaźnik nie załącza całego obwodu tylko odciąża jest połączony równolegle ze stacyjką. Co dwa styki to nie jeden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #49 Napisano 26 Września 2007 zyga0440 witaj tam jest cos kolo 5 albo 6 Watow moze ktos ci grzebal w kabelkach ;/ ja se zalozylem poto dzienne zeby moje kochane philipsy ktore za sztuke dawalem 50zl nie wypalily sie za szybko pozatym zuzywam mniej pradu i mniej spalam a swiatla dzienne sa lepsze na dzien niz swiatla mijania czyli bezpieczniej dla mnie lampki sa fajne ale mnie by zadowolilo w 100% takie rozwiazanie ze: tam gdzie sa kierunki i mglowe to pomiedzy by mogly byc dzienne i to bylo by idealne dla mnie wtedy nie mial bym tych kulfonow na dole no i oczywiscie jak by to wszystko bylo w Clar hee pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #50 Napisano 26 Września 2007 -ormowiec, może być tak jak piszesz. Przek. "18"jedynie bocznikuje stacyjkę. -sfaragdas, z tego co wyszperał w przepisach Guidon, to powierzchnia świetlna lamp świateł dziennych nie może być mniejsza niż 40cm kw. A gdyby kierunki przenieść w miejsce zaślepek bocznych? A tam gdzie teraz kierunki , to dać światła dzienne.... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #51 Napisano 2 Października 2007 Oki powiedzcie mi to bylo juz tu przerabiane chodzi o to zeby zamiast dziennych zastosowac swiatla dlugie o zmniejszonej mozy jak to prawnie wyglada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guidon Zgłoś #52 Napisano 8 Października 2007 Prawnie to wygląda tak, że jak Cię dupną misie, to becalujesz. Opisałem to dokładnie na poście u Jafo ale wziął i wyrąbał. Jak będzie ktoś potrzebował to jeszcze raz nabazgram. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #53 Napisano 8 Października 2007 sfaragdas, a może po prostu zastosować światła mijania o zmniejszonej mocy, co? Taki układzik elektroniczny, który może być bez żadnego problemu włączony równolegle z oryginalnym przełącznikiem świateł mijania i automatycznie po uruchomieniu auta włączy światła np. na 50% mocy. Po przekręceniu przełącznika świateł zapalą się już pełną mocą (np. podczas jazdy w nocy). Podejrzewam, że takiego rozwiązania przepisy nie zabronią, bo z technicznego punktu widzenia masz włączone światła mijania, a że z mniejszą mocą, to co innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #54 Napisano 12 Października 2007 -uki- no wlasnie niechce wypalac sobie zarowek philipsa blue vision czy swiece pelna moca czy polowa mocy to i tak sie wypala ;/ a docelowo u mnie na mijania beda xenony OT powiedz mi ile na blosie ci pali hmm guidon mozesz jeszcze raz nabazgrac prosze obiecuje Ci ze nikt tego z tad nie usunie jak to wyglada w kryzysowej sytuacji jak by doszlo do wypadku powaznego... bo to ze miski mnie zatrzymaja to im kita wcisne ze sie nie znaja pozatym jak dobrze pamietam to nissan promera albo almera swiatla mijania ma wewnatrz a na zewnatrz sa dlugie ewentualnie pomysl na dzienne po miedzy halogen a kierunek... jak by bylo duzo chetnych na to mozna bylo by zamowic takie w pewnej firmie a na dodatek jak ta zaslepka w passacie jest taka sama jak w golfie to niejeden golfiarz bedzie tez chcial albo moze zaprojektowac cala listwe lamp z przodu typu clear albo dzeinne razem z kierunkiem albo jeszcze inaczej co wy na to ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #55 Napisano 12 Października 2007 a co sadzicie o tym http://cgi.ebay.pl/2-x-Super-BRIGHT-7-LED-Day-Light-Lamp-for-All-Cars_W0QQitemZ120170163051QQihZ002QQcategoryZ9895QQcmdZViewItem http://www.cankurd.com/shop/?shop=1&cat=6&cart=3600 tylko pytanie czy maja homologacje ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guidon Zgłoś #56 Napisano 1 Listopada 2007 guidon mozesz jeszcze raz nabazgrac Wygląda to tak, że przez całą dobę musimy jeździć na światłach mijania. Ustawodawca dopuścił jednak wyjątek: od świtu do zmierzchu, przy normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, możemy używać świateł do jazdy dziennej. Światła te mają oznaczenie na szkle RL. Tyle Ustawodawca. chodzi o to zeby zamiast dziennych zastosowac swiatla dlugie o zmniejszonej mozy Z tymi długimi to jest tak, że można ich używać tylko na nieoświetlonych drogach poza obszarem zabudowanym. I już! Jakiekolwiek inne użycie grozi mandatem. Nie ma tu znaczenia to, że świecą trochę słabiej - drogowe to są drogowe. a może po prostu zastosować światła mijania o zmniejszonej mocy Ze światłością reflektorów jest tak, że każdy na szkle ma "wybity" kod jasności - jest to liczba przy symbolu europejskiej homologacji E-cośtam. Te cośtam zależy od kraju, który tą homologację popełnił. Oznacza ona zakres, w którym ma się ta jasność zawierać. Niestety nie mam pod ręką materiałów traktujących o tych zakresach. Jak je odzyskam to je tu powieszę. jak to wyglada w kryzysowej sytuacji jak by doszlo do wypadku powaznego... W sytuacji, o której piszesz, to, czy jechałeś na światłach i jakich, ma marginalne znaczenie. Najważniejszą rzeczą jest to, czyj manewr doprowadził do wypadku. Oczywiście, jeśli dojdzie do rozprawy, Sąd może uznać ten fakt za obciążający Ciebie. Jest to stosowane tylko w przypadku procentowego dzielenia winy między uczestnikami zdarzenia. Zdarza się to jednak sporadycznie. no wlasnie niechce wypalac sobie zarowek philipsa blue vision No to tylko zostało Ci zamontowanie dziennych. Swojego czasu popełniłem taki oto schemacik do B4: Jeśli będzie pomocny to będę happy. ewentualnie pomysl na dzienne po miedzy halogen a kierunek... jak by bylo duzo chetnych na to mozna bylo by zamowic takie w pewnej firmie a na dodatek jak ta zaslepka w passacie jest taka sama jak w golfie to niejeden golfiarz bedzie tez chcial Co do tego pomysłu to uważam, że jest rewelacyjny. Jak ktoś coś takiego wyprodukuje, będę pierwszy, który to kupi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #57 Napisano 4 Listopada 2007 wielkie dzieki Guidon... ja narazie uzywam swiatel dizennych Hella polaczonych wg mojego schematu jest gdzies tam wczesniej umieszczony ale chce sie ich pozbyc i zalozyc cos innego pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #58 Napisano 4 Listopada 2007 cześć sfaragdas!!! A jakiż to powód skłania Cię do pozbycia się dziennych? Tak ciepło pisałeś o dziennych Hella że przymierzam się do ich kupna. Czy zaważyły względy estetyczne czy techniczne? Pozdrawiam. P.S. Bez "dziennych" Twój Pasek w podpisie będzie wyglądał tak jakoś niekompletnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #59 Napisano 5 Listopada 2007 hmm... powiem tak lampy sa miodzio mi osobiscie sie podoba ale co chwila slysze ze to jezdzaca choinka swiateczna... ;/ i mnie wkuzaja takie texty... szczerze to bym chcial je zmienic na jakies mniej zucajace sie w oczy te ledowe cienkie http://www.cankurd.com/shop/?shop=1&cat=6& hmm w tym by wygladal jeszcze lepiej ale hella naprawde zajefajna te co ci pokazalem nie maja homologacji ale jak hella by takie wypuscila to na 100% takie z helli leca do mnie... a najlepiej autko by sie prezentowalo jak by dzienne byly pomiedzy kierunkiem a halogenem i to byl by cod miod i orzeszki pozdro... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #60 Napisano 5 Listopada 2007 Byłoby fajnie, ale dzienne muszą chyba mieć pow. 40cm.kw.(np.5x8cm). Bodajże Guidon taką wartość znalazł w przepisach. Kierunki przenieść na zaślepki, tam jest ich jedyne moim zdaniem godne i słuszne miejsce. A wtedy w zdeżaku p.mgieł. i dzienne!!! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach