Skocz do zawartości
Gość Aspius

Zapowietrzony układ paliwowy

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie filtra paliwa mi też prawie od razu zapalił. Ja mówiłem o przypadku, kiedy paliwa zabrakło i pompa sporo tego zassała [kręciłem, bo wskazówka wciąż wskazywała, że jest coś w baku... Potem wyszło, że się zawiesiła...], a to już coś innego niż jakiś nowy filterek :)

 

P.S.

Zresztą mówimy o zupełnie innych silnikach - ja z Aspiusem mamy AFN, a w 3BG są już inne Diesle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Czolem... na razie bryczka smiga az milo. Niestety we Wrocku bedziemy teraz mieli masakre komunikacyjna... Przenosze sie chwilowo do tesciow i pare dni bede mial net tylko w pracy...a to roznie bywa. Jak juz sie unormuje, zrobie kilka fotek i napisze co gosc powymienial :)

pzdr

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robkwia

ja mam ten sam problem, auto nie chce czasami złapać mam tez powietrze w wężu paliwa,choć mechanik twierdzi,że jest szczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robkwia

nie wiem co robić, został wymieniony zaworek w filtrze paliwa, oring na zaworku w pompie,weżyk bo był lekko przetarty, naciągnięty smog w zbiorniku,bo niby mógł popuszczać zaciągane paliwo z powietrzem, no i 4 świece żarowe, bo niby 3 były spalone,ale po tych wszystkich wymianach nic sie nie zmieniło w sęsie odpalania,ostatnio było nawet tak,że przez 2 tyg. palił bez zażutu, ale dziś znowu miał kaprysy i nie mogłem rano go odpalić. Czy może być to pompa paliwa? jak ona działa wiecie może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robkwia

będę wdzięczny za porady co robić. skąd bierze się to powietrze w wężu podającym paliwo ze zbiornika!?no i co jest przyczyną takiego zachowania, że auto kręci a nie chce zaskoczyć. filtr może być takim powodem?

 

pozdr robert. passat b4 1.9tdi silnik 97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość custome

mój znajomy miał podobny problem w skodzie, czasem autko chodziło jak lala a czasem nie chciał odpalic, w końcu pojechał podpiąc się pod komputer i okazało sie że ma walnięty przekażnik główny. Przekazywał kiedy chciał. Może tu tkwi problem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robkwia

ok. dzięki, spróbuje to zrobić może to jest przyczyną, chociaż jak przygazuje na postoju,to w wężu zasilającym jest dużo powietrza i tak chyba nie może być,ale wszystko zostało sprawdzone, tylko kawałek węża ukrytego w podłodze nie sprawdzono,więc może być lekko przetarty?mało prawdopodobne,ale trzeba to wyeliminować.

 

pozdrawiam.R.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość markus227

Witam,

 

Cześć Grzesiek,

widzę, że obiecałeś coś napisać + zdjęcia, na temat wymiany czegość w swoim aucie spowodowanym zapowietrzeniem układu-- bo mam chyba te same objawy co były

u Ciebie

Pzdrawiam

Marek

Dzięki za info.

 

1,9 AFN '98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robkwia

dalem auto do serwisu, a w czesniej wymienilem filtr paliwa. serwis naprawil mi tak, ze zapomnialem o problemie, to bylo w maju 2006. jezdze i nie mam juz tego problemu.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
serwis naprawil mi tak, ze zapomnialem o problemie, to bylo w maju 2006.

 

A pamiętasz może co serwis naprawił dokładnie? Innym mogłoby to pomóc w przyszłości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dylo
podczas standardowej wymiany filtrów min. i paliwowego, mechanik po zlozeniu wszystkiego kazal krecic no i po doslownie 4 zakreceniach(dłuższych) autko zapaliło

 

czy można zatem samemu wymienić filtr paliwa bez ryzyka, że zapowietrzę układ paliwowy? Mechanik u któego robiłem przegub straszył mnie, że w przypadku zapowietrzenia układu czeka mnie jazda na lawecie do warsztatu (jego?!)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A niby co on by zrobil ?? ustami wdmuchiwał paliwo ?? układ w tym dieslu sam sie odpowietrza jak sie zapowietrzy przy wymianie filtra ... jedynie po wymianie trzeba dłużej kilka razy pokręcić żeby pompa mogła wypompować powietrze i wpompować paliwo ... poprostu nie chcę stracić klienta (co czasem przynosi odwortny skutek) ... takie moje zdanie ... filtr wymieniam sobie sam, żadna filozofia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość meriam3
czy można zatem samemu wymienić filtr paliwa bez ryzyka, że zapowietrzę układ paliwowy? Mechanik u któego robiłem przegub straszył mnie, że w przypadku zapowietrzenia układu czeka mnie jazda na lawecie do warsztatu (jego?!)

Tak można

-wykręcasz stary filtr paliwa ( ostrożnie aby nie wylać reszty paliwa na silnik)

-następnie resztę paliwa zlewasz albo wylewasz (twój kłopot) wymieniasz wkład filtra i zalewasz wkład czystą ropą ( czystym paliwem )

-niewlewaj czasami tego coś wylał z starego filtra bo możesz zapchać pompę

-i tak uzupełniony wkład paliwem delikatnie wkręcasz

-następnie idziesz do wnętrza auta i odpalasz silnik , autko zaskakuje za pierwszym razem i masz świadomość z dobrze wykonanego zadania idziesz na browara a może na dwa leśli nigdzie nie wybierasz się oczywista

OPIS PODPATRZONY W DOBRYM ZAKŁADZIE WYMIANY PŁYNÓW

POMYKAŁA W LUBINIE :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sądzę że nie po to po drodze ze zbiornika do wtrysków jest tyle filtrów paliwa żeby zalewać nowy filtr paliwem z beczki, kanistra czy inej butelki. Jeden niepotrzebny, kłopotliwy syf i wtryskiwacz gotowy.

Po zamontowaniu nowego filtra wystarczy mieć sprawny aku i trochę czasu. Zwykle wystarcza około kilkanaście razy zakręcić rozrusznikiem i układ sam napełni się paliwem i wszystko będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość meriam3

Kolego Rama

przez filter od wymiany do wymiany przelatuje około 1500litrów paliwa więc co to jest te 1/2 litra wmiarę czystego bo niekazałem wlewać tego z

-niewlewaj czasami tego coś wylał z starego filtra bo możesz zapchać pompę

ale wyrażnie powiedziałem

zalewasz wkład czystą ropą ( czystym paliwem )

więc każdy rozumiejący poprawnie zastosuje się do tych wskazuwek - ale rozumiejący jnacze to _???????/przepraszam niech wyciagnie stówkę i leci wymienic filterek

a wiesz czy ci niezrobią tak samo

chyba że lubisz chechłac chechłac i chechłac i odpowietrzać i chachłac i tak z parę razy chechłac i chechłac i zaskoczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakto ... chechtać i odpowietrząc ... ja nigdy nie zalewam filtru paliwa (po co się bawić) ... sam się zaleje i sam się odpowietrzy ... to nie diesel sprzed 20 lat ... po wymianie zazwyczaj kilka razy dłużej zakręcisz rozrusznikiem i odpala jak ta lala :) nawet nie wiesz jaki mały syf wystarczy żeby zatkać wtryskiwacz (pompowtryskiwacz) ... wole nie ryzykować wlewając nieprzefiltrowane paliwo które zostanie wciągnięte przez pompe i podane na wtryskiwacze ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja słusznie Marios, zauważył czym potwierdził moją pisaninę nie ma żadnego odpowietrzania. Wymieniasz filtr i to całą "brudna" praca. Siadasz za kierownicą i kręcisz. Wszystko powinno się zrobić samo. Jedyna oszczędność to te kilkadziesiąt obrotów rozrusznika... :cwaniak:

 

Meriam3, nie zastanawiałeś się co się dzieje z resztą powietrza w filtrze skoro wymieniasz tak jak napisałeś? Przecież zawsze coś zostaje a nie odpowietrzasz tylko siadasz kręcisz i jedziesz.

 

Oba sposoby sa dobre ale jeden jest mniej ryzykowny.

 

Aha, nadmieniam, że powyższy problem znam z autopsji a nie rozważań teoretycznych popartych barowymi wywodami :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość meriam3

Kolego RAMA cenię twe uwagi i nie bież aluzji dosłownie

ale po to jest forum aby powymieniać stosowne uwagi

problem znam z autopsji tak jak i ty

przedd świętami właśnie robiłem wymiankę w konkretnym zakładzie i tam podpatrzyłem ten problem

 

problem z powietrzem w filtrze będzie zawsze po wymianie ale lepiej jest przegonić 10mllitrów powietrza niż cały litr prawda :znudzony: a to się nazywa chechłanie

Ja po takiej wymianie zapaliłem bez problemu i zjechałem z pomostu uśmiechnięty i zadowolony i jedyny problem jaki miałem w tym temacie to jak zrobiłem 3000km to to, że na polskim paliwie zrobiłem na baku 850km i zaświeciła kontrolka a w Luksemburgu zatankowałem i zrobiłem ponad 1000i żadna żaróweczka mi nie migneła (zrobiłem w sumie 1200)i tu mnie boli cena tego paliwka w Luksie. jest poruwnywalna z polskim a jak się jedzie

z poważaniem Marian :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Odwadniałem wczoraj filtr paliwa w AFN 110 KM .Po skręceniu wszystkiego odpaliłem auto, kilka razy przegazowałem i było wszystko cacy.Rano już nie odpalił i chyba nie ma zamiaru bo aku już słabe.Codalej robić ? Pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów.Odwadniałem wczoraj filtr paliwa w AFN 110 KM .Po skręceniu wszystkiego odpaliłem auto, kilka razy przegazowałem i było wszystko cacy.Rano już nie odpalił i chyba nie ma zamiaru bo aku już słabe.Codalej robić ? Pomocy.
Czy widać powietrze w przewodach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności