Skocz do zawartości
Gość Aspius

Zapowietrzony układ paliwowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Aspius

Witam

Przedwczoraj spotkala mnie bardzo niemila przygoda. Rano pojechalem do kumpla swoim paskiem i od niego pomknelismy w swiat na caly dzien jego autem. Po powrocie wsiadam do swojej bryki i krece kluczyk a tu kicha. Autko ladnie kreci ale nie zaskakuje. Jako ze mechanik ze mnie cienki, zeby nie powiedziec zaden, chwytam telefon i juz po paru rozmowach wiem, ze... nic nie wiem. Okazuje sie ze w takim aucie jak moje i to w Dieslu za wiele nie mozna sprawdzic. Przyczyn moze byc wiele takiego zachowania. Stwierdzam naoczne, ze pasek rozrzadu jest na miejscu i ze nie dymi z rury w czasie krecenia. W koncu odstawiam auto do mechanika. Troche przy nim grzebie i wystawia diagnoze. Nieszczelnosc na pompie paliwa i zapowietrzony uklad paliwowy. Dzis odbieram autko z warsztatu, wiec jeszcze sobie pogadam z mechanikiem co i jak. Jednak jako ze nie znalazlem takiego tematu na forum, postanowilem i tu zadac kilka pytan.

Czy zwykly przecietny Kowalski, moze cos takiego samemu sprawdzic, kiedy auto pewnego razu po prostu mu nie odpali ? O ile wiem, pompa paliwa jest gdzies z tylu czy w ogole jest tam jakis dostep.

Czy odpowietrzanie ukladu paliwowego to jakas wyzsza szkola jazdy, czy da sie to jakos samemu przeprowadzic, chocby po to by odpalic auto i dojechac do mechanika w celu powazniejszej naprawy (ja musialem holowac woz przez caly Wroclaw)?

Zapraszam do dyskusji :)

 

pzdr

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś musiałem odpowietrzać układ jak mi paliwa zabrakło (zawiesiła się wskazówka paliwa :|, a oczywiscie w pospiechu nie popatrzylem na licznik km). Samo odpowietrzenie jest dosyc proste... Ściągasz osłonę silnika, luzujesz kluczem wtrysk, w tym czasie druga osoba kręci rozrusznikiem i jak zacznie Ci się lać paliwo, to dokręcasz wtrysk. Tak samo z pozostałymi - w praktyce odpalisz już przy 2-3 wtrysku :D

 

Ale co w przypadku jakiejś stałej usterki, to nie wiem. Ja nie miałem takiego problemu - mi tylko paliwa zabrakło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi tylko paliwa zabrakło

Witam

:595: tak tu sobie klikam jak coś nie wiem

Czy pompowtryski też trzeba odpowietrzać :609: bo ja miałem nadzieję, że wystarczy pokręcić :583: troszkę dłużej i samo przejdzie :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam pompowtrysków. A wbrew opinii niektórych osób sam się układ [przynajmniej u mnie] nie chce odpowietrzyć.

 

Nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć jak to jest z silnikami PD - nie mam na tyle wiedzy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć jak to jest z silnikami PD - nie mam na tyle wiedzy

OKI, niekoniecznie masz być ekspertem w każdej dziedzinie :643: pytanie kierowałem ogólnie i jestem wdzięczny za każdy głos :524:

pzdr od AjM :516:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

No i kicha :(

Wczoraj auto odebrane od mechanika dzis ponownie ten sam efekt. Niby znalazl nieszczelnosc na przewodzie paliwowym, uszczelnil i mialo byc dobrze, ale choc trzymal caly dzien, zeby to sprawdzic, dzis rano znow ten sam efekt. Poradzil mi abym kilka razy pokrecil troche dluzej, potem przerwa i znow krecic.. niestety nie dalo to efektu. Zadzwonilem po tescia i za rada mechanika sprobowalem jeszcze odpalic na holu ale tez nic z tego, no i jazda kolejne 20 km przez miasto na holu, powoli zaczynam miec w tym wprawe :)

Ciekawe co znajdzie tym razem

 

pozdrawiam

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz dodatkowo naszykuj sie na koszta bo do nieszczelnosci dojdzie ci jeszcze zrobienie rozrządu/oby tylko?/po próbach palenia na krawacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprobowalem jeszcze odpalic na holu ale tez nic z tego,

Gdzieś obiło mi się o uszy, że odpalanie diesli "na pych" nie jest specjalnie zdrowe dla rozrządu. Jak to z tym jest Panowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duży ja to słysząlem ze odpalanie nawet benzyny 20V jest szkodliwe dla rozrzadu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozrusznik kręci a silnik nie odpala, to co? Paliwo nie dociera do silnika, elektryka siadła, inne przyczyny blokują rozruch? To tak na zdrowy rozum co może pomóc rozciąganie samochodu na linie?

To że tłoki trochę pomielą w silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie odpalanie na pych jest niezdrowe dla kazdego samochodu. Ryzyko rezrwania rozrzadu i uszkodzenia katalizatora, gdy niespalone paliwo przedostanie sie do w.w. W ostatecznosci nalezy odpalac na pych lub na krawacie pomagajac sobie rozrusznikiem, by wyeliminowac "nagle" szarpniecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

bylo minelo ...w sensie sprobowalem na pych i nie odpalil, co sie mialo stac, to juz sie stalo...Polak madry po szkodzie :( Poprzednio tez jezdzilem dislem i pare razy zdarzalo mi sie odpalac na pych bez wiekszych problemow. Stad pewnie nie zastanowilem sie tym razem powazniej nad tematem. Gadalem wieczorem z mechanikiem i znalazl kolejna nieszczelnosc w ukladzie... sobie mysle ze musi byc jakas inna przyczyna skoro te nieszczelnosci wylaza jedna po drugiej .. W sensie ze pierwotna przyczyna awari nie jest nieszczelnosc, a jest ona juz skutkiem czegos innego. Jak sadzicie, co mogloby spowodowac nadmierny wzrost cisnienia w ukladzie paliwowym, ktory prowadzilby z koleji do powstawania nieszczelnosci... ?

Pozdrawiam

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność a nieszczelność. To duża różnica zanim nie napiszesz gdzie występuje. Za pompa paliwową? Pompą podająca paliwo do wtryskiwaczy? Nie sadze że pompa w zbiorniku podaje paliwo pod większym ciśnieniem. A nawet jeśli to czy pompa potrafi wytworzyć a tak wysokie ciśnienie?

Pompa podająca paliwo do wtryskiwaczy? Niepotrzebne paliwo powinno wracać układem odprowadzającym jego nadmiar do zbiornika.

 

To gdzie jest ta awaria? :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Jak pisalem awarie byle dwie. Co do pierwszej nie mam pewnosci, chodzilo o jakis zawor na pewno. Druga to przerwanie przewodu podajacego paliwo do wtryskiwaczy

Pozdrawiam

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miejsca w którym przewód łączy się nakrętka narażone są na zbyt mocne przykręcenie i odkształcenie. Pytaj mechanika ile razy nimi krecil :-) Jeżeli to sam przewód to bez mechanicznego uszkodzenia ciężko tam o nieszczelność. Przyjrzyj się dokładnie czy nie widać śladów zewnętrznej ingerencji.

Zrób fotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Popatrze, ale dopiero jak odbiore auto :)

Dzieki

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś w/g mnie ten mechanior kręci.......że niby dwie nieszczelności naraz? Niech pokaże paluchem Ci gdzie usuwał usterkę!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Nie wiem czy kreci, czy nie ale choc polecony przez kumpla chyba ostatni raz u niego jestem. Pierwsza usterka zostala usunieta w poniedzialek a druga powstala juz w srode rano. Albo jest inna przyczyna, ktora powoduje powstawanie tych nieszczelnosci albo po prostu czegos nie dopatrzyl... pozyjemy zobaczymy :)

pzdr

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aspius

 

Nieszczelnosc na pompie paliwa i zapowietrzony uklad paliwowy

 

Jeśli zatankowałeś przypadkiem paliwko z wodą - to woda mogła przymarznąć w przewodach i gdzieś tworzy się zator lub przymarzła w filtrze paliwa stąd robi się czasami nadmierne ciśnienie (ale nie wykluczam innych przyczyn???)

 

Wczoraj auto odebrane od mechanika dzis ponownie ten sam efekt
Gadalem wieczorem z mechanikiem i znalazl kolejna nieszczelnosc w ukladzie... sobie mysle ze musi byc jakas inna przyczyna skoro te nieszczelnosci wylaza jedna po drugiej

 

To by mogło potwierdzić przyczynę która będzie się powtarzać co jakiś czas (woda odmarzła na warsztacie dlatego odpalił) po wyjechaniu spowrotem przymarzła. Ale również może to być przytkany filtr paliwa (pompa tłoczy paliwo do filtra a filtr nie przepuszcza do końca odpowiedniej ilości paliwa lub pompa nie pracuje prawidłowo)

 

:!:Jeśli usterka minęła po pierwszej wizycie uszczenienia przewodu to znaczy że tam istnieje problem. W takim przypadku należało by:

- sprawdzić wszystkie przewody paliwowe idące od pompy do komory silnika (w razie czego wszystko przedmuchać sprężonym powietrzem) i wymienić filtry paliwa.

- sprawdzić czy pompa paliwa jest napewno sprawna - należało by w takim przypadku podłączyć do przewodu paliwowego (za pompą) przezroczysty długi wężyk (umieścić drugim końcem do naczynia) tak aby sprawdzić czy pompa pracuje prawidłowo.

- wypadało by również zlać paliwo z baku i nalać nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do kwestii odpowietrzania diesla, w moim przypadku podczas standardowej wymiany filtrów min. i paliwowego, mechanik po zlozeniu wszystkiego kazal krecic no i po doslownie 4 zakreceniach(dłuższych) autko zapaliło. Mą odpowiedzią nawiązuje do poprzedniego postu, że trzeba popuszczać wtryski zeby odpowietrzyc uklad, chyba nie do konca tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności