Skocz do zawartości
Grześko

Płyn G-11 i G-12.

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra a po czym poznać czy płyn spełnia normę G12? Byłem dziś w auchan i jak oglądałem płyny to na żadnym nie było informacji czy jest to G12 czy G11. Czy kolor jest wyznacznikiem? A może te płyny w supermarketach nie są nic warte?

P.s. rozmawiając z poprzednim właścicielem, nie orientuje się co tam jest nalane i przez 3 lata nic tam nie grzebał (nie wymieniał płynu).

Więc dla spokoju ducha wolałbym zrobić całkowitą wymianę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra a po czym poznać czy płyn spełnia normę G12? Byłem dziś w auchan i jak oglądałem płyny to na żadnym nie było informacji czy jest to G12 czy G11. Czy kolor jest wyznacznikiem? A może te płyny w supermarketach nie są nic warte?

P.s. rozmawiając z poprzednim właścicielem, nie orientuje się co tam jest nalane i przez 3 lata nic tam nie grzebał (nie wymieniał płynu).

Jesli nie wiesz co bylo wlane to kolor nie koniecznie musi swiadczyc o tym, ze napewno zalany jest G12, bo innych firm tez maja podobna barwe.

 

http://lmgtfy.com/?q=zamiennik+G12

http://lmgtfy.com/?q=jaki+p%C5%82yn+ch%C5%82odniczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dla swojego spokoju w poniedziałek wymieniam płyn chłodzacy. Według "Sam naprawiam..." W tym celu muszę odkręcić termostat, i tu pierwsze pytanie, czy muszę się zaopatrzyć w nową uszczelkę? czy mogę użyć tej która tam już jest.

Drugie pytanie:

W książce napisane jest:

Podczas wlewania:

- Silniki wysokoprężne 90, 110 i 150 km silnik benzynowy 2,3 dm3. Wkręcić korek spustowy w chłodnicę momentem około 10 Nm

- Wkręcić korek spustowy z nowym pierścieniem uszczelniającym w pompę cieczy chłodzącej momentem 30Nm

Jak mam zmierzyć ten moment? i czy ma on wynosić 10 czy 30 Nm oraz rozumiem że przy korku też jest jakaś uszczelka, czyli mogę użyć starą czy mam się zaopatrzeć w nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelke teoretycznie zaleca sie nowa, ale mozna zalozyc stara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego niby nie mozna mieszac tego g12 z innymi plynami. Widuje passaty czy golfy ktore cale lata jezdza na mieszankach bo sie komus nie chcialo spuscic do konca g12 i zero skutkow ubocznych. Ten caly zakaz mieszkania jest chyba tylko po to zeby producent zmusil nas do kupowania wylacznie g12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz już jest g13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest mieszalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieszałem u siebie z g12++ bo nic mi w serwisie nie powiedzieli, że nie wolno i po Twoim poście poszukałem w google i wszędzie znajduję informację, że jest mieszalny. Ponoć różni się tylko dodaniem gliceryny. No i kolor samego płynu jak i korka jest taki sam jak u poprzednika co sugeruje, że to wciąż ten sam typ płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności