Skocz do zawartości
Grześko

Płyn G-11 i G-12.

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, może ktoś będzie mógł mi wyjaśnić jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma płynami do układów chłodzenia silników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

Jak dobrze pamietam to niczym(kedyś był G11 a teraz nowszy(niby)G12)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Z tego co wyczytałem płyn G12 to płun chłodzący.

Zgadza się? :647:

Jesli tak to czy tylko ten powinno sie lać czy mozna inny dostepny na rynku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G-12 jest zalecany do B5, do B3 zalecany był G-11 i jedno co sie o nich dowiedziałem to to, że nie należy ich mieszać z innymi płynami.

Ale po spuszczeniu starego płynu i przepłukaniu układu można nalać inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Podstawowa różnica pomiędzy płynami to ich kolor. Samo to powinno dawać użytkownikom do zrozumienia to, że płyny te nie powinny być ze sobą mieszane.

 

Płyn G11 to płyn zielony

Płyn G12 to płyn czerwony (różowy)

 

 

Płyn G11 i inne zielone płyny stosowane były rzeczywiście w poprzednich modelach pojazdów. Co do nowszych pojazdów to widzę, że więkoszość nowych modeli i tych kilkuletnich posiada płyny bezkrzemianowe takie jak omawiany przez nas płyn G12.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Z tego co dowiedziałem się a ASO VW to płyn G11(zielony) jest już wycofany z produkcji i niedostępny w sprzedaży.

Przy okazji wymiany płynu chłodzącego silnik można śmiało zalać płynem G12(czerwonym).

Płyn G11 podlegał okresowym wymianom, płyn G12 nie podlega okresowym wymianom, jedynie należy uzupełniać ewentualne ubytki płynu.

 

W ASO Skody można dostać G12 dużo taniej niż w ASO VW. :622:

Zawartość butelki ta sama, tylko logo inne - ale logo akurat tu nie ma znaczenia :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

W ASO Skody można dostać G12 dużo taniej niż w ASO VW. :622:

Zawartość butelki ta sama, tylko logo inne - ale logo akurat tu nie ma znaczenia :)

 

Tak z ciekawości dużo tzn ile??? Ostatnio kupowałem w ASO VW w Radomiu i placiłem po 25 zł za butelke G12plus i wydaje mi się ze to bardzo dobra cena.

 

A co do płynów:

G11 - zielony - wycofany ponoć ze 4 lata temu

G12 - pomarańczowy - gotowy płyn do -35

G12plus - fioletowy - koncentrat do -70

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z ciekawości dużo tzn ile???

 

Ok. 18 zeta za litr G12plus.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z ciekawości dużo tzn ile???

 

Ok. 18 zeta za litr G12plus.

 

Pozdro

 

No to ja 25 ale za 1,5 literka:)

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakich proporcjach rozciencza sie G12?

 

Co powiecie na alternatywe Prestona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jakich proporcjach rozciencza sie G12?

G12+ w proporcji 1:1, wtedy osiągasz temperaturę zamarzania ok. 35 stopni.

 

Co powiecie na alternatywe Prestona?

pewnie nie będzie żadnej różnicy, przecież to tylko medium przenoszące ciepło, natomiast nie wiem jak wygląda jego "agresywność" do aluminium i dodatki antykorozyjne. Sczerze to nie wiem czy jest sens szukać oszczędności kilku zł, kiedy sprawdzony i zalecany G12 nie kosztuje majątku.

 

pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jakich proporcjach rozciencza sie G12?

 

Co powiecie na alternatywe Prestona?

 

http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/plyn-do-chlodnic.html - tu masz info o Prestone - z tego co podaje producent spełnia normy G12. Znam wiele osób które z niego korzystają i są zadowolone. Chociaż z płynami chłodniczymi sprawa wygląda raczej łatwo. Trzeba pamiętać żeby wymieniać na czas i na wszelki wypadek mieć dolewkę w bagażniku. Lepsze to niż wlewanie żywiec zdrój truskawkowej (przypadek widziany na trasie).

 

Co do G12 - jako rozcieńczalnika używać najlepiej wody destylowanej w proporcjach :

 

1:1 - - 38 stopni C

 

1:1,5 - -27 stopni C

 

1:2 - -18 stopni C

 

Co do konieczności wymiany. Można sobie kupić miernik :

 

http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/prestone-tester-plynu-do-chlodnic.html

 

Im niższa temperatura zamarzania tym bardziej konieczna jest wymiana, ewentualnie dolewka koncentratu. Należy pamiętać że jeśli spada parametr zamarzania to razem z tym spada temperatura wrzenia. Co za tym idzie w lato w korku może nas spotkać nie ciekawa przygoda w postaci dymku z pod maski :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sczerze to nie wiem czy jest sens szukać oszczędności kilku zł
A czy ktokolwiek dokonuje wymiany plynu co pare lat?

 

---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

 

natomiast nie wiem jak wygląda jego "agresywność" do aluminium i dodatki antykorozyjne.
Jakis rok temu jak ogladalem rozne plyny do chlodnic, to chyba wszystkie mialy napisane ze do aluminiowych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie w moim niedawno kupionym passacie b5 znajduje sie jakiś zielono - niebieski płyn. Czy mam go tam zostawić czy wymienić na G12?? a jak wymienić to jak to zrobić (pozbyć się całkowicie starego i zalać nowy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mam takie pytanie w moim niedawno kupionym passacie b5 znajduje sie jakiś zielono - niebieski płyn. Czy mam go tam zostawić czy wymienić na G12?? a jak wymienić to jak to zrobić (pozbyć się całkowicie starego i zalać nowy)

 

Jasne, że wymienić, tym bardziej, że nie wiesz ile już ma lat. Jak wymienić? Odkręcasz korek w chłodnicy ulatuje trochę, następnie należy wykręcić termostat (bo jeżeli jest zamknięty układ, cały płyn przez korek w chłodnicy nie zleci).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprostu spusc plyn przez korek spustowy znajdujacy sie na dole z boku chlodnicy lub sciagnij waz z chlodnicy na dole nie baw sie w wyciaganie termostatu :dobrze zalej nowy odpal silnik w tym czasie dolewaj do chlodnicy bo bedzie sie uklad odpowietrzal wlacz ogrzewanie na maxa by z calego ukladu pozbyc sie powietrza pojezdzisz z dwa dni sprawdz poziom w zbiorniczku wyrownawczym i tyle w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poprostu spusc plyn przez korek spustowy znajdujacy sie na dole z boku chlodnicy lub sciagnij waz z chlodnicy na dole nie baw sie w wyciaganie termostatu zalej nowy odpal silnik w tym czasie dolewaj do chlodnicy bo bedzie sie uklad odpowietrzal wlacz ogrzewanie na maxa by z calego ukladu pozbyc sie powietrza pojezdzisz z dwa dni sprawdz poziom w zbiorniczku wyrownawczym i tyle w temacie
Nie pamietam jak w TDI, ale w 1.8T AWT samo spuszczenie plynu z chlodnicy nic nie daje, bo ponad 1,5l jeszcze z silnika schodzi po odkreceniu termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze dodanie wiecej koncentratu zalatwilo by sprawe ktory wymiesza sie z reszta w ukladzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mysle ze dodanie wiecej koncentratu zalatwilo by sprawe ktory wymiesza sie z reszta w ukladzie
Podobno nie zaleca sie mieszania G12 z innymi plynami.

Jesli w ukladzie jest inny plyn to mozna dolac np. Petrygo, ktory jest mieszalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czym moze byc zielono niebieski plyn :mlask bezpieczniejsze jest wymienienie przed zima niz jezdzenie z tym co teraz ma lub sprawdzenie miernikiem temp zamarzania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności