Grześko Zgłoś #1 Napisano 5 Marca 2006 No właśnie, może ktoś będzie mógł mi wyjaśnić jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma płynami do układów chłodzenia silników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Milo Zgłoś #2 Napisano 5 Marca 2006 Jak dobrze pamietam to niczym(kedyś był G11 a teraz nowszy(niby)G12) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #3 Napisano 5 Marca 2006 Z tego co wyczytałem płyn G12 to płun chłodzący. Zgadza się? :647: Jesli tak to czy tylko ten powinno sie lać czy mozna inny dostepny na rynku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #4 Napisano 5 Marca 2006 G-12 jest zalecany do B5, do B3 zalecany był G-11 i jedno co sie o nich dowiedziałem to to, że nie należy ich mieszać z innymi płynami. Ale po spuszczeniu starego płynu i przepłukaniu układu można nalać inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2006 Podstawowa różnica pomiędzy płynami to ich kolor. Samo to powinno dawać użytkownikom do zrozumienia to, że płyny te nie powinny być ze sobą mieszane. Płyn G11 to płyn zielony Płyn G12 to płyn czerwony (różowy) Płyn G11 i inne zielone płyny stosowane były rzeczywiście w poprzednich modelach pojazdów. Co do nowszych pojazdów to widzę, że więkoszość nowych modeli i tych kilkuletnich posiada płyny bezkrzemianowe takie jak omawiany przez nas płyn G12. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2006 Witam. Z tego co dowiedziałem się a ASO VW to płyn G11(zielony) jest już wycofany z produkcji i niedostępny w sprzedaży. Przy okazji wymiany płynu chłodzącego silnik można śmiało zalać płynem G12(czerwonym). Płyn G11 podlegał okresowym wymianom, płyn G12 nie podlega okresowym wymianom, jedynie należy uzupełniać ewentualne ubytki płynu. W ASO Skody można dostać G12 dużo taniej niż w ASO VW. :622: Zawartość butelki ta sama, tylko logo inne - ale logo akurat tu nie ma znaczenia Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #7 Napisano 10 Marca 2006 Witam. W ASO Skody można dostać G12 dużo taniej niż w ASO VW. :622: Zawartość butelki ta sama, tylko logo inne - ale logo akurat tu nie ma znaczenia Tak z ciekawości dużo tzn ile??? Ostatnio kupowałem w ASO VW w Radomiu i placiłem po 25 zł za butelke G12plus i wydaje mi się ze to bardzo dobra cena. A co do płynów: G11 - zielony - wycofany ponoć ze 4 lata temu G12 - pomarańczowy - gotowy płyn do -35 G12plus - fioletowy - koncentrat do -70 Pozdrowienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #8 Napisano 10 Marca 2006 Tak z ciekawości dużo tzn ile??? Ok. 18 zeta za litr G12plus. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #9 Napisano 10 Marca 2006 Tak z ciekawości dużo tzn ile??? Ok. 18 zeta za litr G12plus. Pozdro No to ja 25 ale za 1,5 literka:) Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2011 W jakich proporcjach rozciencza sie G12? Co powiecie na alternatywe Prestona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #11 Napisano 5 Września 2011 (edytowane) W jakich proporcjach rozciencza sie G12? G12+ w proporcji 1:1, wtedy osiągasz temperaturę zamarzania ok. 35 stopni. Co powiecie na alternatywe Prestona? pewnie nie będzie żadnej różnicy, przecież to tylko medium przenoszące ciepło, natomiast nie wiem jak wygląda jego "agresywność" do aluminium i dodatki antykorozyjne. Sczerze to nie wiem czy jest sens szukać oszczędności kilku zł, kiedy sprawdzony i zalecany G12 nie kosztuje majątku. pzdr Edytowane 5 Września 2011 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2011 W jakich proporcjach rozciencza sie G12? Co powiecie na alternatywe Prestona? http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/plyn-do-chlodnic.html - tu masz info o Prestone - z tego co podaje producent spełnia normy G12. Znam wiele osób które z niego korzystają i są zadowolone. Chociaż z płynami chłodniczymi sprawa wygląda raczej łatwo. Trzeba pamiętać żeby wymieniać na czas i na wszelki wypadek mieć dolewkę w bagażniku. Lepsze to niż wlewanie żywiec zdrój truskawkowej (przypadek widziany na trasie). Co do G12 - jako rozcieńczalnika używać najlepiej wody destylowanej w proporcjach : 1:1 - - 38 stopni C 1:1,5 - -27 stopni C 1:2 - -18 stopni C Co do konieczności wymiany. Można sobie kupić miernik : http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/prestone-tester-plynu-do-chlodnic.html Im niższa temperatura zamarzania tym bardziej konieczna jest wymiana, ewentualnie dolewka koncentratu. Należy pamiętać że jeśli spada parametr zamarzania to razem z tym spada temperatura wrzenia. Co za tym idzie w lato w korku może nas spotkać nie ciekawa przygoda w postaci dymku z pod maski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2011 Sczerze to nie wiem czy jest sens szukać oszczędności kilku zł A czy ktokolwiek dokonuje wymiany plynu co pare lat? ---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:08 ---------- natomiast nie wiem jak wygląda jego "agresywność" do aluminium i dodatki antykorozyjne.Jakis rok temu jak ogladalem rozne plyny do chlodnic, to chyba wszystkie mialy napisane ze do aluminiowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancek Zgłoś #14 Napisano 23 Października 2011 A mam takie pytanie w moim niedawno kupionym passacie b5 znajduje sie jakiś zielono - niebieski płyn. Czy mam go tam zostawić czy wymienić na G12?? a jak wymienić to jak to zrobić (pozbyć się całkowicie starego i zalać nowy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koczownik Zgłoś #15 Napisano 23 Października 2011 A mam takie pytanie w moim niedawno kupionym passacie b5 znajduje sie jakiś zielono - niebieski płyn. Czy mam go tam zostawić czy wymienić na G12?? a jak wymienić to jak to zrobić (pozbyć się całkowicie starego i zalać nowy) Jasne, że wymienić, tym bardziej, że nie wiesz ile już ma lat. Jak wymienić? Odkręcasz korek w chłodnicy ulatuje trochę, następnie należy wykręcić termostat (bo jeżeli jest zamknięty układ, cały płyn przez korek w chłodnicy nie zleci). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 23 Października 2011 poprostu spusc plyn przez korek spustowy znajdujacy sie na dole z boku chlodnicy lub sciagnij waz z chlodnicy na dole nie baw sie w wyciaganie termostatu :dobrze zalej nowy odpal silnik w tym czasie dolewaj do chlodnicy bo bedzie sie uklad odpowietrzal wlacz ogrzewanie na maxa by z calego ukladu pozbyc sie powietrza pojezdzisz z dwa dni sprawdz poziom w zbiorniczku wyrownawczym i tyle w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 23 Października 2011 poprostu spusc plyn przez korek spustowy znajdujacy sie na dole z boku chlodnicy lub sciagnij waz z chlodnicy na dole nie baw sie w wyciaganie termostatu zalej nowy odpal silnik w tym czasie dolewaj do chlodnicy bo bedzie sie uklad odpowietrzal wlacz ogrzewanie na maxa by z calego ukladu pozbyc sie powietrza pojezdzisz z dwa dni sprawdz poziom w zbiorniczku wyrownawczym i tyle w temacie Nie pamietam jak w TDI, ale w 1.8T AWT samo spuszczenie plynu z chlodnicy nic nie daje, bo ponad 1,5l jeszcze z silnika schodzi po odkreceniu termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 23 Października 2011 mysle ze dodanie wiecej koncentratu zalatwilo by sprawe ktory wymiesza sie z reszta w ukladzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2011 mysle ze dodanie wiecej koncentratu zalatwilo by sprawe ktory wymiesza sie z reszta w ukladzie Podobno nie zaleca sie mieszania G12 z innymi plynami.Jesli w ukladzie jest inny plyn to mozna dolac np. Petrygo, ktory jest mieszalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2011 nie wiem czym moze byc zielono niebieski plyn :mlask bezpieczniejsze jest wymienienie przed zima niz jezdzenie z tym co teraz ma lub sprawdzenie miernikiem temp zamarzania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach