lancek Zgłoś #21 Napisano 27 Października 2011 Dobra a po czym poznać czy płyn spełnia normę G12? Byłem dziś w auchan i jak oglądałem płyny to na żadnym nie było informacji czy jest to G12 czy G11. Czy kolor jest wyznacznikiem? A może te płyny w supermarketach nie są nic warte? P.s. rozmawiając z poprzednim właścicielem, nie orientuje się co tam jest nalane i przez 3 lata nic tam nie grzebał (nie wymieniał płynu). Więc dla spokoju ducha wolałbym zrobić całkowitą wymianę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #22 Napisano 27 Października 2011 Dobra a po czym poznać czy płyn spełnia normę G12? Byłem dziś w auchan i jak oglądałem płyny to na żadnym nie było informacji czy jest to G12 czy G11. Czy kolor jest wyznacznikiem? A może te płyny w supermarketach nie są nic warte? P.s. rozmawiając z poprzednim właścicielem, nie orientuje się co tam jest nalane i przez 3 lata nic tam nie grzebał (nie wymieniał płynu). Jesli nie wiesz co bylo wlane to kolor nie koniecznie musi swiadczyc o tym, ze napewno zalany jest G12, bo innych firm tez maja podobna barwe. http://lmgtfy.com/?q=zamiennik+G12 http://lmgtfy.com/?q=jaki+p%C5%82yn+ch%C5%82odniczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancek Zgłoś #23 Napisano 29 Października 2011 Dobra dla swojego spokoju w poniedziałek wymieniam płyn chłodzacy. Według "Sam naprawiam..." W tym celu muszę odkręcić termostat, i tu pierwsze pytanie, czy muszę się zaopatrzyć w nową uszczelkę? czy mogę użyć tej która tam już jest. Drugie pytanie: W książce napisane jest: Podczas wlewania: - Silniki wysokoprężne 90, 110 i 150 km silnik benzynowy 2,3 dm3. Wkręcić korek spustowy w chłodnicę momentem około 10 Nm - Wkręcić korek spustowy z nowym pierścieniem uszczelniającym w pompę cieczy chłodzącej momentem 30Nm Jak mam zmierzyć ten moment? i czy ma on wynosić 10 czy 30 Nm oraz rozumiem że przy korku też jest jakaś uszczelka, czyli mogę użyć starą czy mam się zaopatrzeć w nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #24 Napisano 29 Października 2011 Uszczelke teoretycznie zaleca sie nowa, ale mozna zalozyc stara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #25 Napisano 30 Października 2011 A jak chcesz dokręcać momentem to klucz dynamometryczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #26 Napisano 6 Czerwca 2013 Tylko dlaczego niby nie mozna mieszac tego g12 z innymi plynami. Widuje passaty czy golfy ktore cale lata jezdza na mieszankach bo sie komus nie chcialo spuscic do konca g12 i zero skutkow ubocznych. Ten caly zakaz mieszkania jest chyba tylko po to zeby producent zmusil nas do kupowania wylacznie g12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #27 Napisano 15 Czerwca 2013 Teraz już jest g13. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #28 Napisano 15 Czerwca 2013 Jest mieszalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #29 Napisano 16 Czerwca 2013 Zmieszałem u siebie z g12++ bo nic mi w serwisie nie powiedzieli, że nie wolno i po Twoim poście poszukałem w google i wszędzie znajduję informację, że jest mieszalny. Ponoć różni się tylko dodaniem gliceryny. No i kolor samego płynu jak i korka jest taki sam jak u poprzednika co sugeruje, że to wciąż ten sam typ płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #30 Napisano 19 Czerwca 2013 http://forum.vw-passat.pl/threads/48192-Plyn-chlodzacy-Febi-nr-86381-a-01381-!-Zamienniki?p=488756&viewfull=1#post488756 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach