pakafoto Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2007 Jakie kolory kabli idą bezpośrednio z kostki stacyjki do rozrusznika? muszę podłączyć na krótko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2007 Wyjście na kostce stacyjki będzie oznaczone numerem 50. Będzie to przewód czerwono-czarny, który wychodzi ze stacyjki i podąża w kierunku panela bezpieczników, gdzie wpięty jest z tyłu w polu oznaczonym H1/1. Następnie, po przejściu przez panel wychodzi z niego wyjściem F/1 również czerwono-czarny i podąża w kierunku cewki rozrusznika. Z punktu F/1 razem z nim wychodzi przewód czerwono-biały idący do immo. Mam zdjęcie schematu, ale kolory są na nim niewyraźne. Na rozruszniku na pewno będzie to kolor czerwono-czarny i być może również będzie oznaczony numerem 50. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2007 Bodajże czerwono-czarny (50), idzie potem do skrzynki i ze skrzynki do rozrusznika. Łatwiej chyba podpiąć pod maską, nad rozrusznikiem jest wtyczka. + Aj, szybszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2007 Kabelek jest czerwono-czarny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antos491 Zgłoś #5 Napisano 29 Października 2010 Witam jaką wytrzymałość powinien mieć przycisk do odpalania?Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 31 Października 2010 Witam jaką wytrzymałość powinien mieć przycisk do odpalania?Pozdrawiam Każdy przycisk prędzej czy później wypalisz, puść sterowanie przekaźnikiem i możesz zakładać dowolny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antos491 Zgłoś #7 Napisano 31 Października 2010 Własnie tego chce się dowiedzieć jaki prąd pobiera cewka automatu rozrusznika żeby dobrać przycisk o odpowiednich parametrach co by posłużył jak najdłużej??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 31 Października 2010 Cewka pobiera tak z 15-20A max do 30. Tak więc hebelek musi być konkretny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antos491 Zgłoś #9 Napisano 31 Października 2010 przecież o ile sie nie myle główny przewód zasilający idzie z aku a przewód który idzie ze stacyjki ma max z 1,5mm2 to on nie moze przenosić takich prądów ---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:33 ---------- 20-30A na moje oko może pobierać cały rozrusznik a nie sterowanie które idzie ze stacyjki chyba ze się myle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) przecież o ile sie nie myle główny przewód zasilający idzie z aku a przewód który idzie ze stacyjki ma max z 1,5mm2 to on nie moze przenosić takich prądów Mylisz się. Przewód stacyjka - rozrusznik (zacisk 50) ma 4mm2. 20-30A na moje oko może pobierać cały rozrusznik Do tego co napisałeś powyżej możesz śmiało dodać jedno zero. A tak w ogóle, skoro wiesz lepiej, to po co pytasz? Edytowane 1 Listopada 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antos491 Zgłoś #11 Napisano 1 Listopada 2010 Po to pytam żeby się upewnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ugafike Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2011 Witam. Tak się podepnę pod temat, gdyż w przeciągu 2 miesięcy padła mi kolejna kostka (badziewny topran) i stwierdzilem że nie stać mnie na kolejną wymianę bo nie umiem i jestem laikiem a mechanik skasował mnie za tą przyjemność 150 zł. Anyway... Prosze niech ktoś mi napisze prosto i topornie jak "krowie na granicy" jak podpiąc z guzikiem na krótko? Z w/w postów zrozumiałem że czerwono-czarny od stacyjki grubym kablem do cewki rozrusznika, a guzik ma być na zasadzie przerywnika (puki się go trzyma to jest zwarcie) - Czy to tak ma być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2011 Tak się podepnę pod temat, gdyż w przeciągu 2 miesięcy padła mi kolejna kostka (badziewny topran) i stwierdzilem że nie stać mnie na kolejną wymianę bo nie umiem i jestem laikiem a mechanik skasował mnie za tą przyjemność 150 zł. Anyway... Prosze niech ktoś mi napisze prosto i topornie jak "krowie na granicy" jak podpiąc z guzikiem na krótko? .... Najlepiej poszukaj wśród znajomych kogoś kto się zna na elektryce bo możesz narobić sobie problemów. Ale nie o tym chciałem pisać. Chcesz założyć sobie guzik do uruchamiania autka. Sam taki miałem, ale zawsze obawiałem się że ktoś przypadkowo do przyciśnie w trakcie jazdy. Ostatnio na giełdzie elektronicznej widziałem bajerne wyłączniki, jak w samolocie, ze specjalną klapką zabezpieczającą. Jak bym teraz miałbym zakładać guzik to założyłbym taki właśnie bajerek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomislawik Zgłoś #14 Napisano 10 Lipca 2011 Jeżeli chcesz zrobić odpalanie najprościej, to potrzebujesz przycisk i 2 kable po ok. 1,5 m. Przycisk montujesz na desce np. obok włącznika świateł. Kable podłączone do przycisku przeciągasz w okolice akumulatora. Jeden kabel podpinasz do + akumulatora. Drugi podpinasz w rozruszniku zamiast czerwono-czarnego. przewody zakańczasz końcówkami. I to cała filozofia. Ja też mam wypaloną kostkę i chwilowo mam taką prowizorkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 10 Lipca 2011 Jeżeli chcesz zrobić odpalanie najprościej, to potrzebujesz przycisk i 2 kable po ok. 1,5 m. Przycisk montujesz na desce np. obok włącznika świateł. Kable podłączone do przycisku przeciągasz w okolice akumulatora. Jeden kabel podpinasz do + akumulatora. Drugi podpinasz w rozruszniku zamiast czerwono-czarnego. przewody zakańczasz końcówkami. I to cała filozofia. Ja też mam wypaloną kostkę i chwilowo mam taką prowizorkę. najprostszy sposób, bez ingerencji w ori instalację. miałem tak w poprzednim aucie, jako przycisk miałem założony dzwonek do drzwi, który odbijał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #16 Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Witam.Tak się podepnę pod temat, gdyż w przeciągu 2 miesięcy padła mi kolejna kostka Jeżeli padła Ci kolejna kostka - to wnioskuję że stare kostki masz? najprostszy sposób, bez ingerencji w ori instalację. Jeśli tak i masz starą kostkę to najprościej odpiąć obudowę kierownicy , wypiąć wtykę od kostki stacyjki (tej która jest zamontowana ) i wpiąć starą kostkę na zewnątrz(do tej wtyki) - odpalasz przekręcając śrubokrętem , a kluczyk służy tylko do odblokowania kierownicy. Edytowane 11 Lipca 2011 przez kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ugafike Zgłoś #17 Napisano 11 Lipca 2011 Kris świetny sposób ale starą kostke wyżuciłem, a jako ze nie mam zamiaru już inwestować w tego typu naprawę skozystam ze sposobu który opisał kolega Tomislawik, gdyż tak jest poprostu wygodniej thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 11 Lipca 2011 Jeśli tak i masz starą kostkę jeśli masz stara kostkę i jest ona sprawna. przeważnie nie wymienia się kostki jak działa prawidłowo.. odpalasz przekręcając śrubokrętem , a kluczyk służy tylko do odblokowania kierownicy. to można kupić nową kostkę, nie wkładać jej tylko wypiąć wtykę ze starej i włożyć do nowej i niech sobie dynda. i wtedy kluczyk odblokowywuje tylko kierę, a odpalasz śrubokrętem. chwilowe rozwiązanie jak ktoś nie ma czasu na zabawy z przekładaniem kostek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #19 Napisano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) jeśli masz stara kostkę i jest ona sprawna. przeważnie nie wymienia się kostki jak działa prawidłowo.. Trochę póżno ale odbiję piłeczkę...; Stara kostka zwykle po wyjęciu ze stacyjki będzie działać ,a to za sprawą tego że w rękach masz możliwość przy użyciu śrubokręta wykonać większy obrót o kilka stopni w przeciwieństwie do stacyjki , która pracuje (obraca ) się w określonym zakresie nie pozwalającym na wykonanie większego obrotu kluczykiem. Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach