Skocz do zawartości
pakafoto

Kable stacyjki B3

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie kolory kabli idą bezpośrednio z kostki stacyjki do rozrusznika?

muszę podłączyć na krótko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjście na kostce stacyjki będzie oznaczone numerem 50. Będzie to przewód czerwono-czarny, który wychodzi ze stacyjki i podąża w kierunku panela bezpieczników, gdzie wpięty jest z tyłu w polu oznaczonym H1/1. Następnie, po przejściu przez panel wychodzi z niego wyjściem F/1 również czerwono-czarny i podąża w kierunku cewki rozrusznika. Z punktu F/1 razem z nim wychodzi przewód czerwono-biały idący do immo. Mam zdjęcie schematu, ale kolory są na nim niewyraźne.

Na rozruszniku na pewno będzie to kolor czerwono-czarny i być może również będzie oznaczony numerem 50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bodajże czerwono-czarny (50), idzie potem do skrzynki i ze skrzynki do rozrusznika. Łatwiej chyba podpiąć pod maską, nad rozrusznikiem jest wtyczka.

 

+

Aj, szybszy ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabelek jest czerwono-czarny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jaką wytrzymałość powinien mieć przycisk do odpalania?Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jaką wytrzymałość powinien mieć przycisk do odpalania?Pozdrawiam

Każdy przycisk prędzej czy później wypalisz, puść sterowanie przekaźnikiem i możesz zakładać dowolny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie tego chce się dowiedzieć jaki prąd pobiera cewka automatu rozrusznika żeby dobrać przycisk o odpowiednich parametrach co by posłużył jak najdłużej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka pobiera tak z 15-20A max do 30. Tak więc hebelek musi być konkretny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież o ile sie nie myle główny przewód zasilający idzie z aku a przewód który idzie ze stacyjki ma max z 1,5mm2 to on nie moze przenosić takich prądów

 

---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:33 ----------

 

20-30A na moje oko może pobierać cały rozrusznik a nie sterowanie które idzie ze stacyjki chyba ze się myle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecież o ile sie nie myle główny przewód zasilający idzie z aku a przewód który idzie ze stacyjki ma max z 1,5mm2 to on nie moze przenosić takich prądów

Mylisz się. Przewód stacyjka - rozrusznik (zacisk 50) ma 4mm2.

20-30A na moje oko może pobierać cały rozrusznik

Do tego co napisałeś powyżej możesz śmiało dodać jedno zero.

 

A tak w ogóle, skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po to pytam żeby się upewnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak się podepnę pod temat, gdyż w przeciągu 2 miesięcy padła mi kolejna kostka (badziewny topran) i stwierdzilem że nie stać mnie na kolejną wymianę bo nie umiem i jestem laikiem a mechanik skasował mnie za tą przyjemność 150 zł. Anyway... Prosze niech ktoś mi napisze prosto i topornie jak "krowie na granicy" jak podpiąc z guzikiem na krótko? Z w/w postów zrozumiałem że czerwono-czarny od stacyjki grubym kablem do cewki rozrusznika, a guzik ma być na zasadzie przerywnika (puki się go trzyma to jest zwarcie) - Czy to tak ma być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się podepnę pod temat, gdyż w przeciągu 2 miesięcy padła mi kolejna kostka (badziewny topran) i stwierdzilem że nie stać mnie na kolejną wymianę bo nie umiem i jestem laikiem a mechanik skasował mnie za tą przyjemność 150 zł. Anyway... Prosze niech ktoś mi napisze prosto i topornie jak "krowie na granicy" jak podpiąc z guzikiem na krótko? ....

 

Najlepiej poszukaj wśród znajomych kogoś kto się zna na elektryce bo możesz narobić sobie problemów. Ale nie o tym chciałem pisać. Chcesz założyć sobie guzik do uruchamiania autka. Sam taki miałem, ale zawsze obawiałem się że ktoś przypadkowo do przyciśnie w trakcie jazdy. Ostatnio na giełdzie elektronicznej widziałem bajerne wyłączniki, jak w samolocie, ze specjalną klapką zabezpieczającą. Jak bym teraz miałbym zakładać guzik to założyłbym taki właśnie bajerek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz zrobić odpalanie najprościej, to potrzebujesz przycisk i 2 kable po ok. 1,5 m. Przycisk montujesz na desce np. obok włącznika świateł. Kable podłączone do przycisku przeciągasz w okolice akumulatora. Jeden kabel podpinasz do + akumulatora. Drugi podpinasz w rozruszniku zamiast czerwono-czarnego. przewody zakańczasz końcówkami. I to cała filozofia. Ja też mam wypaloną kostkę i chwilowo mam taką prowizorkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chcesz zrobić odpalanie najprościej, to potrzebujesz przycisk i 2 kable po ok. 1,5 m. Przycisk montujesz na desce np. obok włącznika świateł. Kable podłączone do przycisku przeciągasz w okolice akumulatora. Jeden kabel podpinasz do + akumulatora. Drugi podpinasz w rozruszniku zamiast czerwono-czarnego. przewody zakańczasz końcówkami. I to cała filozofia. Ja też mam wypaloną kostkę i chwilowo mam taką prowizorkę.

najprostszy sposób, bez ingerencji w ori instalację. miałem tak w poprzednim aucie, jako przycisk miałem założony dzwonek do drzwi, który odbijał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Tak się podepnę pod temat, gdyż w przeciągu 2 miesięcy padła mi kolejna kostka

 

Jeżeli padła Ci kolejna kostka - to wnioskuję że stare kostki masz?

 

najprostszy sposób, bez ingerencji w ori instalację.

 

 

Jeśli tak i masz starą kostkę to najprościej odpiąć obudowę kierownicy , wypiąć wtykę od kostki stacyjki (tej która jest zamontowana ) i wpiąć starą kostkę na zewnątrz(do tej wtyki) - odpalasz przekręcając śrubokrętem , a kluczyk służy tylko do odblokowania kierownicy.

Edytowane przez kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris :) świetny sposób :) ale starą kostke wyżuciłem, a jako ze nie mam zamiaru już inwestować w tego typu naprawę skozystam ze sposobu który opisał kolega Tomislawik, gdyż tak jest poprostu wygodniej :) thx :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli tak i masz starą kostkę

jeśli masz stara kostkę i jest ona sprawna. przeważnie nie wymienia się kostki jak działa prawidłowo..

odpalasz przekręcając śrubokrętem , a kluczyk służy tylko do odblokowania kierownicy.

 

to można kupić nową kostkę, nie wkładać jej tylko wypiąć wtykę ze starej i włożyć do nowej i niech sobie dynda. i wtedy kluczyk odblokowywuje tylko kierę, a odpalasz śrubokrętem. chwilowe rozwiązanie jak ktoś nie ma czasu na zabawy z przekładaniem kostek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli masz stara kostkę i jest ona sprawna. przeważnie nie wymienia się kostki jak działa prawidłowo..

 

Trochę póżno ale odbiję piłeczkę...;

Stara kostka zwykle po wyjęciu ze stacyjki będzie działać ,a to za sprawą tego że w rękach masz możliwość przy użyciu śrubokręta wykonać większy obrót o kilka stopni w przeciwieństwie do stacyjki , która pracuje (obraca ) się w określonym zakresie nie pozwalającym na wykonanie większego obrotu kluczykiem.

Edytowane przez kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności