Skocz do zawartości
Sadek_

Passat B6 1.8 TSI - problem z silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Passat B6 1.8 TSI 2010 r - i wczoraj pojawił się pierwsze problemy - mianowicie: nierówna praca silnika tak jak gdyby nie pracowały wszystkie cylindry i spadek mocy- świecenie kontrolki EPS i pomarańczowej silnika.

Dzisiaj rano odpalił i świeci tylko pomarańczowa kontrolka silnika, delikatnie poszarpuje silnikiem a kontrolka silnika zgasła po jakimś czasie- mam jednak wrażenie że nie chodzi jak powinien. 

Chciałby prosić o pomoc w tym temacie - namiary na sprawdzony serwis w okolicach Katowic.

Nagrałem też filmik z pracą silnika i z dźwiękami po jego wyłączeniu.

Mam nadzieję że ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dzien dobry pod kompa i bledy sprawdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak długo posiadasz auto, czy była potrzeba dolania oleju silnikowego?

Czy rura wydechowa od wewnątrz ma czarną tłustą maź ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za pomoc po problemie świeca była wypalona - wymiana na nowe i śmiga :)

Olej dolewam o,5 l na 1000 km.

Rura czarna bez mazi.

Na kompie błędy skasowałem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sadek_ to juz zaczyna brac...jaki przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiemy -stało się :(

Przebieg 138 tyś 

IMG_20230102_135518.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypalony zawór dolotowy w głowicy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NOooo to się dzieje !

IMG_20230113_140937.jpg

IMG_20230113_140942.jpg

IMG_20230113_140950.jpg

IMG_20230113_140954.jpg

IMG_20230113_141011.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile taka przyjemność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak skończę postaram się zrobić podsumowanie.

IMG_20230113_141001 (2).jpg

 

passat mem.jpg

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie

r2.thumb.png.4fabff89663bcbd2e7285d52fa77660a.pngr1.thumb.png.5570dd5741ff6017a861d4aacd351078.png

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba taniej by wyszło poszukać jakiegoś słupka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy kolejny R-Line - wraca do obiegu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena części i naprawy w sumie normalna jeżeli chce sie mieć porządnie zrobione :) oby chodził jak najdłużej, powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji remontu fajny avatar wpadł koledze. 😉

Bezawaryjności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

części oryginalne? Tłoki od VW czy jak to się odbywa?

Wiesz może tak na oko ile roboczogodzin to zajęło? Pytam, bo moje auto od nowości jest robione w ASO i jak przyjdzie co do czego to też w ASO pewnie bym robił jak parę lat temu rozrząd. ASO liczy wg serwisówki ilość roboczogodzin x stawka za godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw wszystkich części oryginalnych - to koszt 12990 zł - zatem zamienniki ale tylko mniej newralgiczne jak uszczelki etc.

Koszt robocizny to 3 dniówki ;)

Myślę że w ASO to koszt sięgnie około 20000 zł

Nowy silnik to koszt 32000 zł

Edytowane przez Sadek_
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sadek_  pozycja rozrząd 620zł? Coś mało jak na ori VW... łańcuchy, slizgi...

dolna obudowa rozrządu w ASO 460zł a  Ty masz 350zł... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plus napinacz osobno :) mam nadzieję że wytrzyma kolejne 100 tyś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności