Skocz do zawartości
Major

Aktywacja pACC w ACC

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ktoś chce się pobawić 

zaczerpnięte z innego forum, ale potwierdzone przez wiele osób ze działa 

Aktywacja polega na patchowaniu radarów i  ręcznym dopisaniu kodu FEC

Dotyczy radarów :

2Q0907572 MQB A0 Conti ARS4 1150

3Q0907572 MQB MRR15evo MQB-B 1148

5QF907572 MQB MRRevo14F 1159

5Q0907572 PQ26 MRR1Plus 1130

opis i pliki w załączniku 

https://mega.nz/file/hAFyxZqS#m3fza69vBozpLNi2rN2pXgdXzqiyYaV9mD0rjLO14wo

 

FEC list:
10009001    MRR-Paket 1: ACClow (Basis-ACC) + FrontAssist inkl. CityANB
10009002    MRR-Paket 2: ACClow (ACC FTS) + FrontAssist inkl. CityANB 
10009003    MRR-Paket 3: ACClow (ACC S&G) + FrontAssist inkl. CityANB 
10009004    MRR-Paket 4: FrontAssist inkl. CityANB (ohne ACC) 
10009005    MRR-Paket 5: CityANB (ohne ACC) 
10009006    MRR-Paket 6: ACChigh (Basis-ACC) + FrontAssist inkl. CityANB 
10009007    MRR-Paket 7: ACChigh (ACC FTS) + FrontAssist inkl. CityANB 
10009008    MRR-Paket 8: ACChigh (ACC S&G) + FrontAssist inkl. CityANB 
10009101    ACC-Funktionserweiterungs-Paket "predictiveACC" 
10009102    ACC-Funktionserweiterungs-Paket "StauAssistent" 
10009103    ACC-Funktionserweiterungs-Paket "predictiveACC&StauAssistent" 
10009201    AWV-Auspraegung "AWV1,2 - Warnung nur visuell&auditiv" 
10009202    AWV-Auspraegung "AWV1,2" 
10009203    AWV-Auspraegung "AWV1,2,3" 
10009204    AWV-Auspraegung "AWV1,2,3, vFGS 
10009205    AWV-Auspraegung „AWV1,2,3, vFGS, vRFS“
10009301    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "Elektronische Parkbremse"
10009301    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist" 
10009302    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "Abbiegeassistent" 
10009303    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "AWV-Gegenverkehr" 
10009304    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "Abbiegeassistent&AWV-Gegenverkehr" 
10009305    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist&AWV-Gegenverkehr" 
10009306    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist&Abbiegeassistent" 
10009307    AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist&Abbiegeassistent&AWV-Gegenverkehr" 
10009500    Verkehrszeichenerkennung (VZE)
10009600    Vorrausschauender Fussgaengerschutz (VFS) - FCWP

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, możesz napisać dla laików co daje ten patch, ew. wyjaśnić co daje poszczególny kod FEC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... i jakiego sprzętu potrzebujemy żeby to ogarnąć (czy ODIS od ryżyowych braci wystarczy itd)?

U mnie było bogato od początku to nie sądze że zbyt wiele mam do odblokowanie ale może inni skorzystają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@golden87, wymagany jest ODIS v12, więc miejsce pochodzenia nie ma tu znaczenia (nie bądźmy rasistami ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Deo No to już wiem, co następnego przyda się do mojego zestawu kabli ;-)

A jak tak dalej pójdzie, to wgrywaczo-odblokowywacze nawigacji i "ukrytch funkcji" pojda z torbami a forum wróci do korzeni, i zacznie się dzielić wiedzą przydatną i "tajemną" ?

  • Like 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę.

Wiele tu rzeczy może nie wyjść, a wtedy bez wizyty w "serwisie" się nie obejdzie.

Nie jest dla mnie jasny punkt o konieczności włączenia/wyłączenia ochrony komponentu online. Bez licencji nie do zrobienia, więc każdy tego nie dokona.

10 godzin temu, Deo napisał:

Marcin, możesz napisać dla laików co daje ten patch, ew. wyjaśnić co daje poszczególny kod FEC?

Masz w poście liste kodów z opisem - czego potrzeba więcej niż ewentualnie translatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji ze nie mam MQB  z ACC, wg mnie ,  punkt o CP jest jak się dokłada lub wymienia radar, potem z automatu dopisują kody fabryczne, a zpaczpowac trzeba   zeby dopisać inne kody , 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, radekrp90 napisał:

Bez licencji nie do zrobienia, więc każdy tego nie dokona.

A myślisz ze Ci "wgrywacze" mają niewiadomo jaki sprzęt? Też oferują zwiększenie możliwości radaru o ile taki w aucie występuje.

Myśle ze tu wszystko zadziała podobnie jak ze stacja multimedialna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o sprzęt, a o dostęp online.

Sam teraz zamówiłem (klona) OpenPorta aby mieć jakikolwiek dostęp do interfejsu PassThru (mam nadzieję, że z Xentry Mercedesa też zadziała...), bo ODIS działa albo z nim, albo z oryginalną głowicą.

O dostęp do OrgID wysłałem zapytanie, bo nie wiem jakie to koszty. Dostęp do GEKO to kolejne wkłady.

Według mnie, inwestycja w to dla jednej roboty jest nieopłacalna ale zobaczymy jakie są stawki, bo same koszty abonamentu nawet na jeden dzień są jeszcze do przełknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, radekrp90 napisał:

Dostęp do GEKO to kolejne wkłady.

https://pl.aliexpress.com/item/1005002669588298.html

Jak sobie zebrać tam na spokojnie wszystko co jest do zakodowania, to za ~100ke można se pyknąć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, radekrp90 napisał:

Masz w poście liste kodów z opisem - czego potrzeba więcej niż ewentualnie translatora?

Podoba mi się Twój tok rozumowania, ale jest on błędny.

Masz pojęcie czym się różnią poszczególne wersje AWV? Jeśli tak, to się pochwal, bo translator tego nie wie. To samo dotyczy się metodyki wpisywania kodów.

 

3 godziny temu, radekrp90 napisał:

Według mnie, inwestycja w to dla jednej roboty jest nieopłacalna ale zobaczymy jakie są stawki, bo same koszty abonamentu nawet na jeden dzień są jeszcze do przełknięcia.

To zależy od punktu widzenia - ja nie widzę problemu, żeby kupić kabel nawet do jednorazowego użycia, bo nigdy nie wiesz co będziesz chciał dołożyć. Pisze to jako osoba posiadająca VCP i VCDS v2 Unlimited ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, golden87 napisał:

https://pl.aliexpress.com/item/1005002669588298.html

Jak sobie zebrać tam na spokojnie wszystko co jest do zakodowania, to za ~100ke można se pyknąć :)

Ciekawe jak to działa faktycznie i jak zdejmowaniem CP. Wiem, że są "patenty", gdzie nawet gorące graty da się zrobić ale to chyba nie o tym temat.

22 minuty temu, Deo napisał:

Podoba mi się Twój tok rozumowania, ale jest on błędny.

Masz pojęcie czym się różnią poszczególne wersje AWV? Jeśli tak, to się pochwal, bo translator tego nie wie. To samo dotyczy się metodyki wpisywania kodów.

Czepiasz się ;) AWV - 1.2 to chyba tylko komunikat przez licznik, AWV - 1.2.3 to dodatkowo szarpnięcie (kolejny stopień "komunikacji").

Reszta to kwestia rozpoznawania pieszych i rowerzystów. Pozostałe są chyba zrozumiałe.

Chyba, że źle to rozumiem.

30 minut temu, Deo napisał:

To zależy od punktu widzenia - ja nie widzę problemu, żeby kupić kabel nawet do jednorazowego użycia, bo nigdy nie wiesz co będziesz chciał dołożyć. Pisze to jako osoba posiadająca VCP i VCDS v2 Unlimited

No ale zależy ile kosztują dostępy, bo osprzęt to jedno ale jeśli chciałbyś być w zgodzie z licencjami to koszt dla przesiębiorcy na taką robotę to pewnie okolice 200E co stawia taką jednorazową inwestycję pod znakiem zapytania.

Jeśli dostępy z AliEx działają to mogą być ciekawą alternatywą.

Póki co czekam na odpowiedź z VW-Polska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, radekrp90 napisał:

No ale zależy ile kosztują dostępy, bo osprzęt to jedno ale jeśli chciałbyś być w zgodzie z licencjami to koszt dla przesiębiorcy na taką robotę to pewnie okolice 200E co stawia taką jednorazową inwestycję pod znakiem zapytania.

Ja nie prowadzę działalności a postanowiłem zainwestować w VCP i VCDS'a - takie hobby ;)

37 minut temu, radekrp90 napisał:

Póki co czekam na odpowiedź z VW-Polska.

Jeśli masz NIP/REGON/KRS to nie powinno być problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odchodzimy niebezpiecznie od tematu.

Mam tylko na myśli tyle, że sam manual nie wyjaśnia wielu kwestii. Może lepiej o kosztach przy modach nie rozmawiajmy :D

Gdybym kupował sprzęt do działalności zarobkowej byłby pewnie ori, a tak nie widzie takiej potrzeby do kilku zabaw. W tej chwili nie mam takiej potrzeby. Chyba, że do nowszych aut nie będzie wyjścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołączę do tematu bo chciałbym to zrobić w moim B8. W innych tematach i filmach dotyczących tej przeróbki jest napisane, że potrzebna jest wymiana radaru na 3QF/5QF. 

W pobranej paczce są pliki do 3Q0 i właśnie taki posiadam. W związku z tym pytanie - czy muszę bawić się w CP ??? O ile dobrze rozumiem opis to musiałbym wgrać plik FL_3Q0907572A_X180___E, który ma służyć do ręcznego dopisania kodu FEC. Potem wgrywamy ori soft i kodujemy + adaptacja???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste jak się wydaje w poradniku, oprócz zmian firmware i podstawiania kodów SWAP w odpowiednim momencie należy dokonać zmian  w jednostkach sterujących:

Adres 01: Elektronika silnika (J623)

Adres 5F: Infotainment.(J794)
 

Dla kamery 3Q0 przechodziłem z softów kolejno 0233 na 0383 a po udanym zalaniu kodami SWAP na 0396 (wersja 2022 paACC) - i ten ostatni soft działa znakomicie, wprowadza bardzo wiele zmian m.in

- Poprawione i skrócone zachowanie podczas hamowania na zakrętach/skrzyżowaniach/rondach
- Uwzględnienie wyboru profilu jazdy dostosowanego i uwzględnianego podczas przyspieszania
- Poprawiono stopniowe zbliżanie się/hamowania przy aktywnym TJA 
- Odległość postoju bliższa poprzedzającemu pojazdowi,
- Zapamiętanie zmienionej prędkości sterowania (do ponownego uruchomienia)  (przykład: rozpoznawanie znaków 50, ustawiane ręcznie na 55 km/h. Później rozpoznawanie znaków 90 i przechodzi do 90 km/h, a później wraca do 55 km/h przy 50 rozpoznawania znaków)
- Stojące obiekty / samochody itp. są rozpoznawane wcześniej.

Jeśli ktoś ze Śląska byłby chętny na aktywacje to zapraszam na PW, chętnie pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Udało mi się uruchomić pACC w moim B8. Wszystko już działa ale jest jeden problem. Podczas zbliżania się do jakiegokolwiek zakrętu czy to w prawo czy w lewo wyskakuje mi komunikat: "zakręt w prawo z przodu" . Najgorsze jest to, że zakręt jest w lewo a komunikat informuje, że jest w prawo. Z zakrętem w prawo jest ok.

Czy jest to wina niepoprawnego kodowania i adaptacji, czy mam w którymś sterowniku zbyt niską wersję oprogramowania????

Licznik  3G0920791B ver:2153

Radar    3QF907572A 5Q0907572S ver:0780

Kamera 3Q0980654A 3Q0980654H ver:0272

 

Po zmianie oprogramowania licznika na 791D wszystko działa jak trzeba. Przy okazji usunąłem błąd sumy kontrolnej  B200041

pacc.jpg

Edytowane przez Angest
rozwiązano problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności