Major Zgłoś #1 Napisano 29 Czerwca 2021 Jak ktoś chce się pobawić zaczerpnięte z innego forum, ale potwierdzone przez wiele osób ze działa Aktywacja polega na patchowaniu radarów i ręcznym dopisaniu kodu FEC Dotyczy radarów : 2Q0907572 MQB A0 Conti ARS4 1150 3Q0907572 MQB MRR15evo MQB-B 1148 5QF907572 MQB MRRevo14F 1159 5Q0907572 PQ26 MRR1Plus 1130 opis i pliki w załączniku https://mega.nz/file/hAFyxZqS#m3fza69vBozpLNi2rN2pXgdXzqiyYaV9mD0rjLO14wo FEC list: 10009001 MRR-Paket 1: ACClow (Basis-ACC) + FrontAssist inkl. CityANB 10009002 MRR-Paket 2: ACClow (ACC FTS) + FrontAssist inkl. CityANB 10009003 MRR-Paket 3: ACClow (ACC S&G) + FrontAssist inkl. CityANB 10009004 MRR-Paket 4: FrontAssist inkl. CityANB (ohne ACC) 10009005 MRR-Paket 5: CityANB (ohne ACC) 10009006 MRR-Paket 6: ACChigh (Basis-ACC) + FrontAssist inkl. CityANB 10009007 MRR-Paket 7: ACChigh (ACC FTS) + FrontAssist inkl. CityANB 10009008 MRR-Paket 8: ACChigh (ACC S&G) + FrontAssist inkl. CityANB 10009101 ACC-Funktionserweiterungs-Paket "predictiveACC" 10009102 ACC-Funktionserweiterungs-Paket "StauAssistent" 10009103 ACC-Funktionserweiterungs-Paket "predictiveACC&StauAssistent" 10009201 AWV-Auspraegung "AWV1,2 - Warnung nur visuell&auditiv" 10009202 AWV-Auspraegung "AWV1,2" 10009203 AWV-Auspraegung "AWV1,2,3" 10009204 AWV-Auspraegung "AWV1,2,3, vFGS 10009205 AWV-Auspraegung „AWV1,2,3, vFGS, vRFS“ 10009301 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "Elektronische Parkbremse" 10009301 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist" 10009302 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "Abbiegeassistent" 10009303 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "AWV-Gegenverkehr" 10009304 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "Abbiegeassistent&AWV-Gegenverkehr" 10009305 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist&AWV-Gegenverkehr" 10009306 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist&Abbiegeassistent" 10009307 AWV-Funktionserweiterungs-Paket "EmergencyAssist&Abbiegeassistent&AWV-Gegenverkehr" 10009500 Verkehrszeichenerkennung (VZE) 10009600 Vorrausschauender Fussgaengerschutz (VFS) - FCWP 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #2 Napisano 29 Czerwca 2021 Marcin, możesz napisać dla laików co daje ten patch, ew. wyjaśnić co daje poszczególny kod FEC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #3 Napisano 30 Czerwca 2021 ... i jakiego sprzętu potrzebujemy żeby to ogarnąć (czy ODIS od ryżyowych braci wystarczy itd)? U mnie było bogato od początku to nie sądze że zbyt wiele mam do odblokowanie ale może inni skorzystają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #4 Napisano 30 Czerwca 2021 @golden87, wymagany jest ODIS v12, więc miejsce pochodzenia nie ma tu znaczenia (nie bądźmy rasistami ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #5 Napisano 30 Czerwca 2021 @Deo No to już wiem, co następnego przyda się do mojego zestawu kabli A jak tak dalej pójdzie, to wgrywaczo-odblokowywacze nawigacji i "ukrytch funkcji" pojda z torbami a forum wróci do korzeni, i zacznie się dzielić wiedzą przydatną i "tajemną" ? 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2021 Nie sądzę. Wiele tu rzeczy może nie wyjść, a wtedy bez wizyty w "serwisie" się nie obejdzie. Nie jest dla mnie jasny punkt o konieczności włączenia/wyłączenia ochrony komponentu online. Bez licencji nie do zrobienia, więc każdy tego nie dokona. 10 godzin temu, Deo napisał: Marcin, możesz napisać dla laików co daje ten patch, ew. wyjaśnić co daje poszczególny kod FEC? Masz w poście liste kodów z opisem - czego potrzeba więcej niż ewentualnie translatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2021 Z racji ze nie mam MQB z ACC, wg mnie , punkt o CP jest jak się dokłada lub wymienia radar, potem z automatu dopisują kody fabryczne, a zpaczpowac trzeba zeby dopisać inne kody , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #8 Napisano 30 Czerwca 2021 2 minuty temu, radekrp90 napisał: Bez licencji nie do zrobienia, więc każdy tego nie dokona. A myślisz ze Ci "wgrywacze" mają niewiadomo jaki sprzęt? Też oferują zwiększenie możliwości radaru o ile taki w aucie występuje. Myśle ze tu wszystko zadziała podobnie jak ze stacja multimedialna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2021 Nie chodzi o sprzęt, a o dostęp online. Sam teraz zamówiłem (klona) OpenPorta aby mieć jakikolwiek dostęp do interfejsu PassThru (mam nadzieję, że z Xentry Mercedesa też zadziała...), bo ODIS działa albo z nim, albo z oryginalną głowicą. O dostęp do OrgID wysłałem zapytanie, bo nie wiem jakie to koszty. Dostęp do GEKO to kolejne wkłady. Według mnie, inwestycja w to dla jednej roboty jest nieopłacalna ale zobaczymy jakie są stawki, bo same koszty abonamentu nawet na jeden dzień są jeszcze do przełknięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2021 3 godziny temu, radekrp90 napisał: Dostęp do GEKO to kolejne wkłady. https://pl.aliexpress.com/item/1005002669588298.html Jak sobie zebrać tam na spokojnie wszystko co jest do zakodowania, to za ~100ke można se pyknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #11 Napisano 30 Czerwca 2021 3 godziny temu, radekrp90 napisał: Masz w poście liste kodów z opisem - czego potrzeba więcej niż ewentualnie translatora? Podoba mi się Twój tok rozumowania, ale jest on błędny. Masz pojęcie czym się różnią poszczególne wersje AWV? Jeśli tak, to się pochwal, bo translator tego nie wie. To samo dotyczy się metodyki wpisywania kodów. 3 godziny temu, radekrp90 napisał: Według mnie, inwestycja w to dla jednej roboty jest nieopłacalna ale zobaczymy jakie są stawki, bo same koszty abonamentu nawet na jeden dzień są jeszcze do przełknięcia. To zależy od punktu widzenia - ja nie widzę problemu, żeby kupić kabel nawet do jednorazowego użycia, bo nigdy nie wiesz co będziesz chciał dołożyć. Pisze to jako osoba posiadająca VCP i VCDS v2 Unlimited Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 30 Czerwca 2021 22 minuty temu, golden87 napisał: https://pl.aliexpress.com/item/1005002669588298.html Jak sobie zebrać tam na spokojnie wszystko co jest do zakodowania, to za ~100ke można se pyknąć Ciekawe jak to działa faktycznie i jak zdejmowaniem CP. Wiem, że są "patenty", gdzie nawet gorące graty da się zrobić ale to chyba nie o tym temat. 22 minuty temu, Deo napisał: Podoba mi się Twój tok rozumowania, ale jest on błędny. Masz pojęcie czym się różnią poszczególne wersje AWV? Jeśli tak, to się pochwal, bo translator tego nie wie. To samo dotyczy się metodyki wpisywania kodów. Czepiasz się AWV - 1.2 to chyba tylko komunikat przez licznik, AWV - 1.2.3 to dodatkowo szarpnięcie (kolejny stopień "komunikacji"). Reszta to kwestia rozpoznawania pieszych i rowerzystów. Pozostałe są chyba zrozumiałe. Chyba, że źle to rozumiem. 30 minut temu, Deo napisał: To zależy od punktu widzenia - ja nie widzę problemu, żeby kupić kabel nawet do jednorazowego użycia, bo nigdy nie wiesz co będziesz chciał dołożyć. Pisze to jako osoba posiadająca VCP i VCDS v2 Unlimited No ale zależy ile kosztują dostępy, bo osprzęt to jedno ale jeśli chciałbyś być w zgodzie z licencjami to koszt dla przesiębiorcy na taką robotę to pewnie okolice 200E co stawia taką jednorazową inwestycję pod znakiem zapytania. Jeśli dostępy z AliEx działają to mogą być ciekawą alternatywą. Póki co czekam na odpowiedź z VW-Polska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #13 Napisano 30 Czerwca 2021 37 minut temu, radekrp90 napisał: No ale zależy ile kosztują dostępy, bo osprzęt to jedno ale jeśli chciałbyś być w zgodzie z licencjami to koszt dla przesiębiorcy na taką robotę to pewnie okolice 200E co stawia taką jednorazową inwestycję pod znakiem zapytania. Ja nie prowadzę działalności a postanowiłem zainwestować w VCP i VCDS'a - takie hobby 37 minut temu, radekrp90 napisał: Póki co czekam na odpowiedź z VW-Polska. Jeśli masz NIP/REGON/KRS to nie powinno być problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2021 Odchodzimy niebezpiecznie od tematu. Mam tylko na myśli tyle, że sam manual nie wyjaśnia wielu kwestii. Może lepiej o kosztach przy modach nie rozmawiajmy Gdybym kupował sprzęt do działalności zarobkowej byłby pewnie ori, a tak nie widzie takiej potrzeby do kilku zabaw. W tej chwili nie mam takiej potrzeby. Chyba, że do nowszych aut nie będzie wyjścia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angest Zgłoś #15 Napisano 10 Lipca 2022 Witam Dołączę do tematu bo chciałbym to zrobić w moim B8. W innych tematach i filmach dotyczących tej przeróbki jest napisane, że potrzebna jest wymiana radaru na 3QF/5QF. W pobranej paczce są pliki do 3Q0 i właśnie taki posiadam. W związku z tym pytanie - czy muszę bawić się w CP ??? O ile dobrze rozumiem opis to musiałbym wgrać plik FL_3Q0907572A_X180___E, który ma służyć do ręcznego dopisania kodu FEC. Potem wgrywamy ori soft i kodujemy + adaptacja??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turzol Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2023 To nie jest takie proste jak się wydaje w poradniku, oprócz zmian firmware i podstawiania kodów SWAP w odpowiednim momencie należy dokonać zmian w jednostkach sterujących: Adres 01: Elektronika silnika (J623) Adres 5F: Infotainment.(J794) Dla kamery 3Q0 przechodziłem z softów kolejno 0233 na 0383 a po udanym zalaniu kodami SWAP na 0396 (wersja 2022 paACC) - i ten ostatni soft działa znakomicie, wprowadza bardzo wiele zmian m.in - Poprawione i skrócone zachowanie podczas hamowania na zakrętach/skrzyżowaniach/rondach - Uwzględnienie wyboru profilu jazdy dostosowanego i uwzględnianego podczas przyspieszania - Poprawiono stopniowe zbliżanie się/hamowania przy aktywnym TJA - Odległość postoju bliższa poprzedzającemu pojazdowi, - Zapamiętanie zmienionej prędkości sterowania (do ponownego uruchomienia) (przykład: rozpoznawanie znaków 50, ustawiane ręcznie na 55 km/h. Później rozpoznawanie znaków 90 i przechodzi do 90 km/h, a później wraca do 55 km/h przy 50 rozpoznawania znaków) - Stojące obiekty / samochody itp. są rozpoznawane wcześniej. Jeśli ktoś ze Śląska byłby chętny na aktywacje to zapraszam na PW, chętnie pomogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angest Zgłoś #17 Napisano 24 Września 2023 (edytowane) Witam ponownie Udało mi się uruchomić pACC w moim B8. Wszystko już działa ale jest jeden problem. Podczas zbliżania się do jakiegokolwiek zakrętu czy to w prawo czy w lewo wyskakuje mi komunikat: "zakręt w prawo z przodu" . Najgorsze jest to, że zakręt jest w lewo a komunikat informuje, że jest w prawo. Z zakrętem w prawo jest ok. Czy jest to wina niepoprawnego kodowania i adaptacji, czy mam w którymś sterowniku zbyt niską wersję oprogramowania???? Licznik 3G0920791B ver:2153 Radar 3QF907572A 5Q0907572S ver:0780 Kamera 3Q0980654A 3Q0980654H ver:0272 Po zmianie oprogramowania licznika na 791D wszystko działa jak trzeba. Przy okazji usunąłem błąd sumy kontrolnej B200041 Edytowane 11 Października 2023 przez Angest rozwiązano problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach