Skocz do zawartości
Gość radek_GL

dioda oleju zapala się i piszczy buzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie

Miałem podobny przypadek, okaało się że mam przerwany kabelrk przy czujniku piłączyłem i pomogło.

 

Pozdrawiam:

Luziki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja połączenia mam OK, tylko co mnie dziwi. Po złożeniu pompy vakum "nie chodzi, " po skręceniu, jak tylko sałożę ją luźno w gnieździe ze zdjętą pokrywą czasami zazębia z wałkiem i sie kręci. Już zgłupiałem co to może być! Acha smarowania dalej nie ma tak jakby nie zazębiała się z płetwą od pompy olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Koledzy mam taki sam problem jak wy.Pisalem ostatnio o tym na forum ale problem nie zniknal,moze podlacze sie do tego tematu bo juz brak sil....Powyzej 2000obr/min zalacza sie kontrolka cisnienia i pikajacy dzwiek...Wymienilem filtr oleju na Manna, sprawdzone zostaly cisnienia(sa bardzo dobre),wymienilem obydwa czujniki-ten przy glowicy niebieski,oraz ten nad filtrem szary. Mam tylko pewna watpliwosc-czy w silniku 1Z ma byc szary czy bialy czujnik???? Mechanik powiedzial ze to bedzie po stronie elektrycznej,moze cos w liczniku,ale gdzie,co jak???POMOCY !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik powiedzial ze to bedzie po stronie elektrycznej,moze cos w liczniku,ale gdzie,co jak???POMOCY !

Wpisz w wyszukiwarkę "zimne luty".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem kiedys ten sam problem. Wymienilem olej na Castrol High mileage 15W40, nowy filtr i problem ustal :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdemontuj licznik i popraw lutownicą wszystkie piny od szerokiej wtyczki (głównej). Problem taki miałem, tylko że u mnie nie było istotne prędkość obrotowa ani jazdy - miało kaprycho to sie włączał buzer. Wyłączał się obrotomierz, przestawało wskazywać poziom paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

(1.8 ADZ przebieg 220000 km)w moim przypadku piszczenie buzera występowało w zakresie obrotów 2000-2500 na rozgrzanym silniku, czujniki sprawne, pompa sprawna, zmiana filtra i rodzaju oleju tez nic nie dała, zimnych lutów nie sprawdzałem ale zdjąłem miskę olejowa i wymacałem luzy korbowodów na wale. Wymieniłem wszystkie panewki i już nic nie piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś metoda, żeby wyczaić który czujnik walnięty (blok/przy filtrze)?

 

Zapala się kontrolka i buzer krzyczy po kilkudziesięciu km - jazda raczej na niskich obrotach (80/90km/h)

 

Zegary już lutowałem (wielozłącze i stabilizator - mikropęknięcia), bo wariowały inne rzeczy (obrotek, dioda płynu chłodniczego)

 

Olej zmieniony (po wymianie uszczelniaczy zaworowych przez mechaniora) z Castrol Magnatec 15w/40 na Mobil 2000 10w/40, filtr Mann'a.

(Słyszałem ostatnio niepochlebne opinie nt. Mobil'a)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest jakaś metoda, żeby wyczaić który czujnik walnięty (blok/przy filtrze)?

Czujnik w bloku działa, gdy ciśnienie spadnie poniżej 0,3 bara, czujnik w podstawie filtra działa, gdy ciśnienie spadnie poniżej 1,8 bara ale przy obrotach powyżej 2150. Ten jest bardziej "nerwowy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik w podstawie filtra działa, gdy ciśnienie spadnie poniżej 1,8 bara ale przy obrotach powyżej 2150. Ten jest bardziej "nerwowy".

 

Skąd czujnik "wie" jakie są obroty?

(Myślałem, że czujnik to tylko zwieracz do masy)

 

Jak mechanik ma poprawnie sprawdzić ciśnienie oleju (tzn. jakie warunki mają być przy pomiarze (obroty/ temp...))?

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie nie wie jakie są obroty, to zadanie komputera silnika. To komputer zbiera dane i decyduje o sygnalizacji.

 

Podaj jakiś @ to Ci coś podeślę. Na PM nie da się dopiąć załącznika (albo jeszcze nie potrafię :rotfl: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem - z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może sprawdzić oring na chłodnicy oleju ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie jeszcze z innej beczki. czy brzeczyk daje znac tez o za wysokim stanie oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mana13

witam, ja tez mam problem tyle, ze jest o tyle ciekawie: przy rozgrzanym silniku powyzej 2000tys obrotow wlacza sie kontrolka od oleju i buzzer jednak jesli uderze lekko w obudowe licznika to dzwiek i kontrolka gasna - jednak za pewien czas znowu sie wlaczaja, a czasem kilka godzin jest spokoj - myslicie ze to beda te slynne "zimne luty" czy cos innego? Nie wiem czy wymieniac czujniki czy oddac do elektryka z tymi lutami.. Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, ja tez mam problem tyle, ze jest o tyle ciekawie: przy rozgrzanym silniku powyzej 2000tys obrotow wlacza sie kontrolka od oleju i buzzer jednak jesli uderze lekko w obudowe licznika to dzwiek i kontrolka gasna - jednak za pewien czas znowu sie wlaczaja, a czasem kilka godzin jest spokoj - myslicie ze to beda te slynne "zimne luty" czy cos innego? Nie wiem czy wymieniac czujniki czy oddac do elektryka z tymi lutami.. Dzieki za pomoc
na 80% zimne luty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności