Gość radek_GL Zgłoś #1 Napisano 28 Lutego 2006 witam od jakiegoś czasu mam problem jak się nagrzeje silnik to dioda oleju zapala się i piszczy buzer, co jakiś czas czym może to być spowodowane - pompa oleju padła (pada) ???? dodam że mam masło pod korkiem wlewu oleju bo robiłem w mrozy krótkie trasy po 2km dziennie czy przyczyną może być olej ??? wlałem mu Shell HELIX SUPER 15W40 a potem (po około 6000) dolałem mu Shell X-100 SUPER 15W40i jeździłem na nim i tydzień temu (dwa miechy po dolaniu) zaczęło piszczeć nie piszczy zawsze ale co jakiś czas może to być przyczyną że dwa oleje zmieszałem ze sobą ??? P.S. czy olej trzeba wymieniać po 7500km jak jest napisane w książce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kudłaty Zgłoś #2 Napisano 28 Lutego 2006 czesc, na gorącym silniku mam podobne objawy, może smok jest przytkany - nie mam czasu wziąć się za to, czasem mi zapiszczy buzer co do oleju - jak lałem shella do mojego peugeota gti, to zimą wiecznie miałem "masło", przeszedłem na elfa i już trzecią zimę jest spokój. nie mówię, że masło to wina oleju, bo zimą na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku może się to zdarzać ale odkąd zalałem elfa objawy ustąpiły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #3 Napisano 1 Marca 2006 Na początek spróbuj wymienić filtr oleju. Jak to nie pomoże to smok pompy oleju może być przytkany, więc trzeba go wyczyścić. To że wymieszałeś oleje nie powinno mieć nic do rzeczy. Ja miałem takie objawy jak dolałem półsyntetyk do mineralnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam .U mnie w B4 TD(AAZ) też piszczy buzer.Panowie,moim zdaniem kończy się silnik.Po jeździe na obrotach w okolicach 3000 olej się rozgrzewa, staje się bardziej "wodnisty" i nie trzyma ciśnienia.Wymiana filtra na man'a, wymiana czyjników ciśnienia chyba nic nie da. Mam mianowicie pytanie o oleje do "wysłużonych" silników.Bo są takie. Może ktoś ma taki w swoim silniku.Proszę o podzielenie się spostrzeżeniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiewel Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2008 bez paniki, po pierwsze w miejsce czujnika ciśnienia wsadzić miernik i zmierzyć czy jest ciśnienie... może czujnik padnięty.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość elektron02 Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2008 Witam Kiewel ma racje Przede vwszystkim sprawdzic manometrem cisnienie oleju Raczej we wszystkich przypadkach bedzie ok Ja mysle ze poprostu nawala elektronika w liczniku P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2008 Ok panowie,sprawdzę ciśnienie. Proszę o (P)odpowiedź:Dlaczego buzer i lampka włącza się (przynajmniej u mnie) zawsze gdy schodzę z obrotami, np w trasie,jak jadę i zdejmuję nogę z gazu ,bo jest np.ograniczenie prędkości.Samochód zwalnia i właśnie wtedy odzywa się buzer.Wracając do tego czujnika - pewnie chodzi o ten czujnik od wyższego ciśnienia?I on jest z boku silnika po prawej(patrząc od czoła)?Ponawiam pytanko o oleje do "wysłużonych" silników.Co to za specyfiki?Może ktoś z kolegów coś takiego stosował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinezcb Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2008 Od wyższego ciśnienia jest w tym silniku czujnik koloru białego (1,8 bar) przy filtrze oleju. U mnie kontrolka piszczała w granicach 80 km/h na 5 biegu - wystarczyło trochę zwolnić, lub lekko przyspieszyć i kontrolka się uspokajała. Po wymianie czujnika mam jak na razie spokój - koszt ok. 10-15 zł, i 5 minut pracy przy wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2008 dzięki Martinezcb za odpowiedź. Sprawdzę ten biały przy filtrze.Wczoraj jak zerknąłem na te czujniki ,to ten w głowicy mam ...niebieski:).Z twoich słów wynika,że ten w głowicy jest na 0,3 bara. Może powiesz parę słów ,czy niebieski jest ok. U mnie zwolnienie autkiem nie pomaga na wyłączenie buzerka.Muszę stanąć, wyłączyć silnik i dopiero jest ok.Ale wymienie ten biały. Zobaczymy ,czy coś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinezcb Zgłoś #10 Napisano 30 Kwietnia 2008 Gdzieś na forum chyba widziałem opis kolorów czujników. w AAZ przy filtrze powinien być biały 1,8 bar, a w głowicy brązowy, jak wyciągałem oryginał to tam chyba było wybite 0,25 bar, ale nie wiem na pewno. Jak go gdzieś znajdę to sprawdzę i napiszę wieczorem. W każdym razie fabryka montowała tam brązowy. W katalogu ETKA jest niebieski 0,3 bar, a brązowy niby jest 1,2 bar ale ma 2 piny. Więc nie wiem czy zmienił sie kolor, czy w katalogu jest coś nie tak. W każdym razie ja kupiłem biały i brązowy (firma PTS czy jakoś tak), za oba dałem 20 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #11 Napisano 30 Kwietnia 2008 Dzięki Martinezcb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gawial Zgłoś #12 Napisano 2 Maja 2008 Dzisiaj panowie w ASO powiedzieli mi że brązowy czujnik (0,3 bar) już od roku nie jest produkowany i w to miejsce proponowany jest niebieski (0,25 bar). Na potwierdzenie pokazali mi zapisy w ETKA.Faktycznie tak napisano.Więc kupiłem i zamontowałem niebieski.Pewnie jakbym się gdzieś zakręcił to może bym wyhaczył ten brązowy ale skoro może być też niebieski to pewnie tak jest. Może się komuś przyda: Czujnik brązowy 0,3 bar - 056919081C (ten już nie produkowany) Czujnik niebieski 0,25 bar - 028919081H (cena w ASO - 38,56 PLN ) Jeszcze jedno pytanie.Gdzie szukać tego smoka by sprawdzić czy aby nie jest przytkany?Chciałbym luknąć na niego jak to u mnie wygląda.Chyba w misce olejowej ale chciałbym sie upewnić co bym nie demontował czego nie potrzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinezcb Zgłoś #13 Napisano 2 Maja 2008 Gdzie szukać tego smoka by sprawdzić czy aby nie jest przytkany?Chciałbym luknąć na niego jak to u mnie wygląda.Chyba w misce olejowej ale chciałbym sie upewnić co bym nie demontował czego nie potrzeba W misce olejowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cysio Zgłoś #14 Napisano 2 Maja 2008 Hej!! Witam wszystkich. Moje zdanie jest podobne do zdania kolegi elektron02, ponieważ miałem podobny przypadek w VW Polo mojego brata (przy prawidłowym poziomie oleju w silniku). Wyglądało to tak, że po zagrzaniu silnika do temp. pracy mrugała kontrolka oleju i piszczał buzzer (po zgaszeniu i ponownym odpaleniu cisza przez kilka chwil i znów kontrolka i buzzer, czasem pomagała mocniejsza przegazówka). Po wielu kombinacjach z pomiarem ciśnienia, podmianami czujników, wizytami u mechaniorów itp, wymieniliśmy zegary i problem znikł (jest spokój od 1,5 roku, a teraz mruga i piska sobie tylko przy zbyt niskim poziomie oleju, czyli prawidłowo). Posprawdzaj wszystko!! Ja bym obstawił elektronikę w zegarach:D Pozdrawiam:vw: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pirat48911 Zgłoś #15 Napisano 3 Maja 2008 witam podłaczem sie do teog tematu zapytac sie jaki olej jest poczebny do 1,9 tdi dziekiz gory za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zukurulez Zgłoś #16 Napisano 9 Maja 2008 no u mnie był podobny miałem to samo... kontrolka zapalała się i odzywał się buzzer... u mnie pomogła wymiana filtru oleju... natomiast u znajomego działo się to samo.. lecz u niego nie pomogła wymiana filtru ani oleju żadnego czujnika nic z tych rzeczy... po odręceniu miski oleju ukazały mi się nie przykręcone ramiona od wału korbowego... w kilku otworach były śruby urwane po porstu...na całe szczęście panewki nie były ruszone... jakoś udało się zrobić po dokręcaniu tych 2 ramion wszystko się uspokoiło:) więc mogą być różne przyczyny... albo licznik albo czujnik albo właśnie filtr... tak więc musisz/musicie sami sprawdzać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dufi Zgłoś #17 Napisano 27 Czerwca 2008 No ot ja sie przyłacze do histori o kontrolce i buzerze. U mnie sie to dizeje na trasie, przy duzych predkościach jak gwałtownie przychamuje albo zjeżdzajać z obwodnicy wchodze w zakręt to sie zaczyna dyskoteka. Wystarczy ze go zgasze i zapale i wsio jest oki. Wymieniłem czujniki, ja mam obydwa przy filtrze. I nic to nie dało. Teraz biore sie za wymiane oleju. Bo mi sąsiad mechanior powiedzia ze jak na oleju mineralnym przejechalem juz 11tys to pewnie wina oleju. I czas na niego. Dziwne, bo jeżdze na shellu 15W40 i aż jestem zdziwiony ze taki olej po 11tys straciłby swoje właściwości. Szybciej bym sie tego spodziewał po Lotosie albo orlenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Patryks83 Zgłoś #18 Napisano 27 Czerwca 2008 Panowie nie koniecznie musi być to czujnik! Pompa olejowa ma w sobie tłoczek który się otwiera jak jest za duże cisnienie, może się częściowo otworzył i nie zamknoł, to moze być przyczyna słabszego ciśnienia i dlatego piszczy zegar. Dodam że u mnie w aucie było odwrotnie ten zaworek w pompie się nie otworzył wzrosło ciśnienie oleju i rozerwała filtr oleju. Wymieniłem dziś pompe i jest ok. ( koszt pompy to 90 zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavr6 Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2008 w moim pierwszym b3 byly podobne objawy i wymiana pompy zalatwila wszystko!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2008 Stwierdzone objawy podczas jazdy do Spały. Przy ok =<80 km/h na 5 biegu zaczyna pikac buzer i kontrolka zaczyna mrygać, lekkie dodanie gazu i wsio ok. na 4 biegu przy ok. <60 km/h tak samo. Czujnik wysokiego ciśnienia (ten nad filtrem) wymieniony, swieżutki olej i filtr. Podejrzewam że to pompa oleju, bo w sumie tylko to zostało. Gdzie ona się znajduje i czy wymienie ją sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach