Skocz do zawartości
Gość radek_GL

dioda oleju zapala się i piszczy buzer

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radek_GL

witam od jakiegoś czasu mam problem jak się nagrzeje silnik to dioda oleju zapala się i piszczy buzer, co jakiś czas czym może to być spowodowane - pompa oleju padła (pada) ????

 

dodam że mam masło pod korkiem wlewu oleju bo robiłem w mrozy krótkie trasy po 2km dziennie czy przyczyną może być olej ??? wlałem mu Shell HELIX SUPER 15W40 a potem (po około 6000) dolałem mu Shell X-100 SUPER 15W40i jeździłem na nim i tydzień temu (dwa miechy po dolaniu) zaczęło piszczeć :( nie piszczy zawsze ale co jakiś czas może to być przyczyną że dwa oleje zmieszałem ze sobą ???

 

P.S. czy olej trzeba wymieniać po 7500km jak jest napisane w książce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kudłaty

czesc, na gorącym silniku mam podobne objawy, może smok jest przytkany - nie mam czasu wziąć się za to, czasem mi zapiszczy buzer

co do oleju - jak lałem shella do mojego peugeota gti, to zimą wiecznie miałem "masło", przeszedłem na elfa i już trzecią zimę jest spokój. nie mówię, że masło to wina oleju, bo zimą na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku może się to zdarzać ale odkąd zalałem elfa objawy ustąpiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj wymienić filtr oleju. Jak to nie pomoże to smok pompy oleju może być przytkany, więc trzeba go wyczyścić. To że wymieszałeś oleje nie powinno mieć nic do rzeczy. Ja miałem takie objawy jak dolałem półsyntetyk do mineralnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .U mnie w B4 TD(AAZ) też piszczy buzer.Panowie,moim zdaniem kończy się silnik.Po jeździe na obrotach w okolicach 3000 olej się rozgrzewa, staje się bardziej "wodnisty" i nie trzyma ciśnienia.Wymiana filtra na man'a, wymiana czyjników ciśnienia chyba nic nie da. Mam mianowicie pytanie o oleje do "wysłużonych" silników.Bo są takie. Może ktoś ma taki w swoim silniku.Proszę o podzielenie się spostrzeżeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez paniki, po pierwsze w miejsce czujnika ciśnienia wsadzić miernik i zmierzyć czy jest ciśnienie...

może czujnik padnięty....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość elektron02

Witam Kiewel ma racje Przede vwszystkim sprawdzic manometrem cisnienie oleju Raczej we wszystkich przypadkach bedzie ok Ja mysle ze poprostu nawala elektronika w liczniku P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok panowie,sprawdzę ciśnienie. Proszę o (P)odpowiedź:Dlaczego buzer i lampka włącza się (przynajmniej u mnie) zawsze gdy schodzę z obrotami, np w trasie,jak jadę i zdejmuję nogę z gazu ,bo jest np.ograniczenie prędkości.Samochód zwalnia i właśnie wtedy odzywa się buzer.Wracając do tego czujnika - pewnie chodzi o ten czujnik od wyższego ciśnienia?I on jest z boku silnika po prawej(patrząc od czoła)?Ponawiam pytanko o oleje do "wysłużonych" silników.Co to za specyfiki?Może ktoś z kolegów coś takiego stosował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od wyższego ciśnienia jest w tym silniku czujnik koloru białego (1,8 bar) przy filtrze oleju. U mnie kontrolka piszczała w granicach 80 km/h na 5 biegu - wystarczyło trochę zwolnić, lub lekko przyspieszyć i kontrolka się uspokajała. Po wymianie czujnika mam jak na razie spokój - koszt ok. 10-15 zł, i 5 minut pracy przy wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Martinezcb za odpowiedź. Sprawdzę ten biały przy filtrze.Wczoraj jak zerknąłem na te czujniki ,to ten w głowicy mam ...niebieski:).Z twoich słów wynika,że ten w głowicy jest na 0,3 bara. Może powiesz parę słów ,czy niebieski jest ok. U mnie zwolnienie autkiem nie pomaga na wyłączenie buzerka.Muszę stanąć, wyłączyć silnik i dopiero jest ok.Ale wymienie ten biały. Zobaczymy ,czy coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum chyba widziałem opis kolorów czujników. w AAZ przy filtrze powinien być biały 1,8 bar, a w głowicy brązowy, jak wyciągałem oryginał to tam chyba było wybite 0,25 bar, ale nie wiem na pewno. Jak go gdzieś znajdę to sprawdzę i napiszę wieczorem. W każdym razie fabryka montowała tam brązowy. W katalogu ETKA jest niebieski 0,3 bar, a brązowy niby jest 1,2 bar ale ma 2 piny. Więc nie wiem czy zmienił sie kolor, czy w katalogu jest coś nie tak. W każdym razie ja kupiłem biały i brązowy (firma PTS czy jakoś tak), za oba dałem 20 zł.

czujniki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Martinezcb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj panowie w ASO powiedzieli mi że brązowy czujnik (0,3 bar) już od roku nie jest produkowany i w to miejsce proponowany jest niebieski (0,25 bar). Na potwierdzenie pokazali mi zapisy w ETKA.Faktycznie tak napisano.Więc kupiłem i zamontowałem niebieski.Pewnie jakbym się gdzieś zakręcił to może bym wyhaczył ten brązowy ale skoro może być też niebieski to pewnie tak jest.

Może się komuś przyda:

Czujnik brązowy 0,3 bar - 056919081C (ten już nie produkowany)

Czujnik niebieski 0,25 bar - 028919081H (cena w ASO - 38,56 PLN )

Jeszcze jedno pytanie.Gdzie szukać tego smoka by sprawdzić czy aby nie jest przytkany?Chciałbym luknąć na niego jak to u mnie wygląda.Chyba w misce olejowej ale chciałbym sie upewnić co bym nie demontował czego nie potrzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie szukać tego smoka by sprawdzić czy aby nie jest przytkany?Chciałbym luknąć na niego jak to u mnie wygląda.Chyba w misce olejowej ale chciałbym sie upewnić co bym nie demontował czego nie potrzeba

 

W misce olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!!

 

Witam wszystkich.

Moje zdanie jest podobne do zdania kolegi elektron02, ponieważ miałem podobny przypadek w VW Polo mojego brata (przy prawidłowym poziomie oleju w silniku). Wyglądało to tak, że po zagrzaniu silnika do temp. pracy mrugała kontrolka oleju i piszczał buzzer (po zgaszeniu i ponownym odpaleniu cisza przez kilka chwil i znów kontrolka i buzzer, czasem pomagała mocniejsza przegazówka). Po wielu kombinacjach z pomiarem ciśnienia, podmianami czujników, wizytami u mechaniorów itp, wymieniliśmy zegary i problem znikł (jest spokój od 1,5 roku, a teraz mruga i piska sobie tylko przy zbyt niskim poziomie oleju, czyli prawidłowo):super:.

 

Posprawdzaj wszystko!!

Ja bym obstawił elektronikę w zegarach:D

 

Pozdrawiam:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pirat48911

witam podłaczem sie do teog tematu zapytac sie jaki olej jest poczebny do 1,9 tdi :D dziekiz gory za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zukurulez

no u mnie był podobny miałem to samo... kontrolka zapalała się i odzywał się buzzer... u mnie pomogła wymiana filtru oleju... natomiast u znajomego działo się to samo.. lecz u niego nie pomogła wymiana filtru ani oleju żadnego czujnika nic z tych rzeczy... po odręceniu miski oleju ukazały mi się nie przykręcone ramiona od wału korbowego... w kilku otworach były śruby urwane po porstu...na całe szczęście panewki nie były ruszone... jakoś udało się zrobić po dokręcaniu tych 2 ramion wszystko się uspokoiło:) więc mogą być różne przyczyny... albo licznik albo czujnik albo właśnie filtr... tak więc musisz/musicie sami sprawdzać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ot ja sie przyłacze do histori o kontrolce i buzerze. U mnie sie to dizeje na trasie, przy duzych predkościach jak gwałtownie przychamuje albo zjeżdzajać z obwodnicy wchodze w zakręt to sie zaczyna dyskoteka. Wystarczy ze go zgasze i zapale i wsio jest oki.

Wymieniłem czujniki, ja mam obydwa przy filtrze. I nic to nie dało. Teraz biore sie za wymiane oleju. Bo mi sąsiad mechanior powiedzia ze jak na oleju mineralnym przejechalem juz 11tys to pewnie wina oleju. I czas na niego.

Dziwne, bo jeżdze na shellu 15W40 i aż jestem zdziwiony ze taki olej po 11tys straciłby swoje właściwości. Szybciej bym sie tego spodziewał po Lotosie albo orlenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Patryks83

Panowie nie koniecznie musi być to czujnik! Pompa olejowa ma w sobie tłoczek który się otwiera jak jest za duże cisnienie, może się częściowo otworzył i nie zamknoł, to moze być przyczyna słabszego ciśnienia i dlatego piszczy zegar. Dodam że u mnie w aucie było odwrotnie ten zaworek w pompie się nie otworzył wzrosło ciśnienie oleju i rozerwała filtr oleju. Wymieniłem dziś pompe i jest ok. ( koszt pompy to 90 zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim pierwszym b3 byly podobne objawy i wymiana pompy zalatwila wszystko!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzone objawy podczas jazdy do Spały. Przy ok =<80 km/h na 5 biegu zaczyna pikac buzer i kontrolka zaczyna mrygać, lekkie dodanie gazu i wsio ok. na 4 biegu przy ok. <60 km/h tak samo. Czujnik wysokiego ciśnienia (ten nad filtrem) wymieniony, swieżutki olej i filtr. Podejrzewam że to pompa oleju, bo w sumie tylko to zostało. Gdzie ona się znajduje i czy wymienie ją sam :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności