viking Zgłoś #161 Napisano 18 Listopada 2014 1,2,4 to są do regeneracji - mechanik faktycznie może i robił regeneracje pompki nr 3 bo to ją własnie wybrał sterownik jako najlepszą bo ona koryguje na minus nadmiar paliwa jaką leją pompki 1,2,4 - generalnie zasada prosta - suma wartości wszystkich 4 pompek powinna być 0 teoretycznie ale delikatne odstępstwa od ideału mogą być . Pompki na + leją ( bee) Pompki na - korygują ( dobre) kolego powiedz mi czy wtryski 3i 4 sa do regeneracji bo za na + auto na wolnych co jakas minute auto poszarpuje tak jak by mi zapłon wypadał na jakims cylindrze jak przestawie troszkę synchro to te korekty z minusem sa miejsze i spalanie na wolnych tez troszkę spada Suma lania ponad norme 1,2,4 (+ 3,04) 3 pompowtrysk (najlepszy- regenerowany) koryguję tą wartość lejąc mniej i daje na minus (- 3,11) suma wszystkich bliska zeru. Pompki mają mieć mniej wiecej do +0,50 ( po regeneracji) wtedy można jeszcze uznać ze jest ok. Jeden został zregenerowany a inne leją tak dużo że ten 3 dobry(zregenerowany) nie jest wstanie już skorygować takiej ilości na - . Graniczna wartość korygowania to -2.8 a ten 3 już koryguje na -3 czyli poza zakresem już nie daje rady i trzesie ci budą. Trzeba koniecznie zrobić 1,2,4 a na pewno 2. Tak się dzieje bo komputer odejmuje mu już max paliwa i wiecej już nie może - pozostałe tak leją że ten 3 dobry ma zawsze stałą już maksymalna korekcje na - po to żeby choć spróbować skorygować te 3 pozostałe. Czyli ten 1 mechanik dobrze ci powiedział że trzeba zrobić resztę bo naprawa jednego jak wszystkie leją to nic nie da. Bo jeden nie wydoli za wszystkich. I 1000 zł to bardzo dużo - zapytaj sie na czym polega regeneracja u niego bo jak tylko wymienia ci uszczeleczki na pompce i przeczysci to niech sie w pupe pocałuje za 1000 zł. Uszczelki w aso 140 zł. Ten 2 miechanik co chce zregenerować ci 3 wtrysk to sie już wogóle nie zna. Czyli reasumując jak ci zamieni miejscami 3 regenerowany pompowtrysk na inne gniazdo i dalej na nim bedzie na -3 to oznacza to że ten 3 jest dobrze zregenerowany i dobrze to zrobił bo komputer za każdym razem wybiera go jako najlepszy do korygowania na -. Ale wtedy należy jeszcze zrobić regeneracje przynajmniej jednego wtrysku tego z największym na +. Po zamianie jeszcze zrób loga 023 Bipy - przeważnie są wysokie na tych wadliwych pompkach. U mnie jedna pompka koryguje na -2.2 a pozostałe leją na + i jak patrze bipy to na tej co koryguje - bipy są malutkie 11 (mniej lepiej) a na pozostałych co leją ponad (30) Zapytaj sie ile u niego wymiana uszczelek na pompce i czyszczenie może to będzie taniej i to wystarczy. Koledzy z forum zmieniali wlasnie uszczelki na pompkach i korekcje spadały prawie do 0. Dlatego warto spróbować jak koszta niższe może pomoże , choć może masz tak zajechane że trzeba już końcówki wymieniać bądź coś znimi robic a wtedy koszta wyzsze. witam powiedz mi kolego czy te moje wtryski 3 i4 sa do wymiany bo sa na plusie , auto na wolnych sekfencyjnie co minute drga przerywa jak by mu zapłon wypadał na jakims tłoku jak przestawie synchro na plus to te korekcje z minusem sa mniejsze , i spalanie na wolnym tez spada do 0,7l/h aktualnie jest 0,9l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #162 Napisano 20 Listopada 2014 wymieniłem dzisiaj przepływomierz i problem ustapił,pasacik chodzi równo i nie dymi także jestem mega zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #163 Napisano 20 Listopada 2014 Bipy są bardzo dobre u ciebie (blok 023) no jedynie ta 4 pompka ma +1,41 bo 3-ci to jeszcze jest ok ale ja bym chyba szukał problemu chyba gdzie indziej bo to jeszcze nie jest tragedia - możesz ewentualnie zdjąć pokrywe i podoginać konektorki we wtyczkach - pewnie musiałbyś zrobić wszystkie logi bo tak to może 4 pompka to powoduje a może coś innego bo +1,41 to jeszcze u innych jest ok a u innych może już szarpać - czy jak przestawisz korekcje to dalej drga ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #164 Napisano 22 Listopada 2014 tak poszarpuje ale jak by mniej najbardziej mnie martwi ze nieważne jak jezdze to spalanie nie spada nizej 8l masakra , kupiłem tego paska wymieniłem turbo bo się rozpadac zaczęło czujnik ciśnienia doładowania bo był od 115km po zmianie czujnika auto dostało kopa ciagnie dobrze i co ciekawe nieważne jak bym jeździł i jak go gazował to nawet nie strzeli czarnego dymka , gdzie mój poprzedni pasek walił na czarno odpala ok , ale pompa vacum jest do wymiany bo cieknie i cieknie olej do ropy czarny filtr paliwa kruciec przy pompie na poxiline może to szarpanie przez spadki ciśnienia paliwa sa?? powoli zaczynam mieć tego auta dosyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #165 Napisano 22 Listopada 2014 Może cos dorzucę , bo podobny efekt miał znajomy nie wiem czy u ciebie to jest ale zawsze można to skontrolować a mianowicie ta listwa co idzie do wtrysków lubi sie na wejściu do silnika w środku ukruszyć tz. efekt jak by w środku izolacji urwał sie przewody niby połączenie jest ale czasem jak by słabsze i to słabsze robi wypadanie zapłony na vagu nic nie pokarze , jest to ponoć częste warto to sprawdzić bo konektory już doginałem wiec to nie one Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #166 Napisano 23 Listopada 2014 @up Jak ci pompa vacum siada to lepiej ją wymień bo jak ci się paliwo do oleju będzie dostawać to turbo ci padnie bo zamiast olejem będzie ci ropą smarować zobacz czy nie przybywa lub nie ubywa oleju na bagnecie - jak przybywa to ropa do oleju a jak ubywa to w drugą stronę - i być może tak być ze pompa nie domaga i nie podaje dobrze paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #167 Napisano 23 Listopada 2014 @upJak ci pompa vacum siada to lepiej ją wymień bo jak ci się paliwo do oleju będzie dostawać to turbo ci padnie bo zamiast olejem będzie ci ropą smarować zobacz czy nie przybywa lub nie ubywa oleju na bagnecie - jak przybywa to ropa do oleju a jak ubywa to w drugą stronę - i być może tak być ze pompa nie domaga i nie podaje dobrze paliwa oleju mi nie przybywa tylko ubywa ale mam spory wyciek miedzy głowica a pompa tak ze rozrusznik cały w oleju dolewam jakas 100ml na 1,5 miesiąca wiec jest ok olej pojawia mi się w paliwie jak wymieniałem filtr paliwa to był cały czarny od oleju ale ropa ok dosyć czysta , moja pompa przepuszcza miedzy vacum a pompa tandemowa i z tad przeciek oleju do ropki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ADR125 Zgłoś #168 Napisano 27 Listopada 2014 Panowie mnie szarpało Passatem jak miałem zapieczoną kierownicę turbiny...pozwolę sobie przytoczyć mój przypadek. może ktoś rzuci dwa słowa...Pasek zimny nie chce za cholere odpalic...trzeba krecic pare razy, łapie powoli ale jak złapie i się motor zgasi to potem odpala bez problemu. robilem wszelkie logi na VAGU..wszystko OK, jak jest ciepły łapie ładnie ale trzęsie chwile, po lekkiej przegazówce mija natomiast jak wcisnałem mu peedał trochę mocniej do 3000 obr na jałowym to się zdusił... - - - - - aktualizacja - - - - - Może przeczyść styki pompek contact cleanerem..mnie pomogło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #169 Napisano 29 Stycznia 2015 Panowie mam pytanie odnośnie wymiany listwy sterującej pompowtryskami. Da radę wymienić bezproblemowo to ustrojstwo? Bo jak patrze na ilość miejsca za silnikiem to nie ma możliwości wyjęcia tego w jednym kawałku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #170 Napisano 29 Stycznia 2015 Znaczy ta listwa to nic innego jak korytko plastikowe z przewodami, czyli chyba się na tyle podda bez problemu żeby ją wyciągnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #171 Napisano 29 Stycznia 2015 Chodzi mi czy ktoś widział jak to wymieniają w serwisie albo u mechanika? Czy ładują na siłe czy mają jakiś inny patent na montaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #172 Napisano 29 Stycznia 2015 A po co to wymieniac jak silnik ma drgania przez konektory to wystarczy kazdy zdjac i lekko zacisnac kombinerkami i jest git na lata,nie wiedziec czemu ale najczesciej slabo lacza te od strony skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #173 Napisano 29 Stycznia 2015 Nie mam dwóch wtyczek plus konektorki są w połamane , widać że ktoś próbował doginać ale trochę za mocno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #174 Napisano 30 Stycznia 2015 żeby wyciągnąć listwę sa dwa wyjścia 1. wyciągasz głowicę albo silnik 2. łamiesz plastyk chyba w 2 miejscach tak żeby wyszło - złamanie plastyku nic nie zmienia Ja u siebie dokładałem kostkę bo nie było a konektory były doginane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #175 Napisano 30 Stycznia 2015 Tak dzisiaj oglądałem dojscie do listwy i myślę ze wywierce otwor w blasze przy podszybiu żeby ta listwe wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasiob5 Zgłoś #176 Napisano 24 Marca 2015 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie pompek wczoraj sprawdzał mi znajomy dawki paliwa: 1) -1,11 2) 0,99 3) -0,70 4) 0,85 dodam jeszcze błąd; 00462 01314 ten chyba jest istotny proszę o jakąś podpowiedź, z góry dziękuję . VW PASSAT Variant (3B5) 1.9 TDI AVB 74 (101) 2001r. Edytowane 24 Marca 2015 przez pasiob5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #177 Napisano 25 Marca 2015 01314 to bląd Magistrali CAN Okablowanie / złącza z / do modułu sterującego silnika uszkodzony sprawdz okablowanie modułu sterującego silnika a na temat błedu 00462 masz http://forum.vw-passat.pl/threads/60057-B%C5%82%C4%99dy-00462-i-00463-gdzie-szuka%C4%87-przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasiob5 Zgłoś #178 Napisano 25 Marca 2015 (edytowane) dzięki śliczne za odpowiedź, już sprawdzam Pozdrawiam. a co odnośnie tych dawek paliwa, czy już jest źle z pompkami ? Edytowane 25 Marca 2015 przez pasiob5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasiob5 Zgłoś #179 Napisano 25 Marca 2015 u mnie te błędy to pewnie po wymianie komfortu, do kupna paska miałem problem z kluczykiem porostu pilot nie działał, znalazłem inny komfort na szrocie i inny pilot, zestroili zamontowałem i śmiga mam teraz brak alarmu ale to nic. może w tym co kupiłem były regulowane siedzenia. jest jak jest nie przeszkadza mi to. a co odnośnie tych dawek paliwa, czy już jest źle z pompkami, bo znajomy powiedział że 1,2,i 3 jest lipa??? 1) -1,11 2) 0,99 3) -0,70 4) 0,85 dodam że w grudniu zjechałem do kraju, zrobiłem 1010km i dopiero rezerwa się zapaliła -pasek standardowo na warsztat, olej wszystkie filtry, paliwa też. Robili mi też tłoczki hamulców teraz (hamowanie jest już dobrze wszędzie równo i nic nie trze) i wężyki podciśnienia - był na nie już czas, kilka razy wskoczył w tryb awaryjny i mieliśmy nadzieje że coś to pomoże... aleeee po wyjeździe w warsztatu olej z egr zaczął się sączyć z tej dziurki (na turbo, smród przepalonego oleju w kabinie) mechanik wlał mi całe 3,9 litra oleju (100ml zostało w butelce) [ATTACH=CONFIG]130005[/ATTACH] - - - - - aktualizacja - - - - - auto jakby straciło moc , był mułowaty biegi 1 i 2 musiałem dodawać więcej gazu żeby je wbić i się w ogóle rozpędzić, przy tym trząsł się jakoś dziwnie. Różnica była duża przy ruszaniu, straszna mordęga -ale turbo działało. Wyjechałem w trasę, sama autostrada zrobiłem dokładnie 600 km a tu zapala się rezerwa!!! standard u mnie to pow. 1000km do rezerwy. Przejeździłem tak całą zimę spalanie masakra bez zmian, i teraz w połowie marca temperatury powietrza zelżały (w Austrii było ciągle poniżej zera) od +12s/c pasio odzyskał moc... o co tu chodzi co z tymi pompkami ??? 1) -1,11 2) 0,99 3) -0,70 4) 0,85 spalanie jeszcze nie wiem, ale raczej spadło - na bieżąco testuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cannabinol Zgłoś #180 Napisano 26 Kwietnia 2015 Panowie z jakiego silnika pochodzą pompki z końcówką FR? Poz zdjęciu pokrywy spodziwałem się AL, AA czy BA a tu jakieś FR. Podejrzewam że ktoś wymieniał tylko zastanawiam się z jakiego to silnika...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach