Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wszystkim. Na początek przepraszam, jeżeli ponawiam temat, ale nie do końca znalazłem odpowiedź, lub tyczyła się ona innych modeli. Mianowicie, od początku....rok temu wymieniana dwumasa (oprócz klekotania na zimnym żadnych objawów), wszystko ogólnie ok. Po tej wymianie zauważyłem, że po zgaszeniu silnika rzuca nim przez ułamek sekundy. Raz bardziej, raz mniej...na początku łączyłem to z dwumasą, ale wytłumaczyłem sobie, że pewnie dwumasa nowa i dlatego...ogólnie bardzo to irytowało, bo przed wymianą dwumasy tego nie było. Po za tym wszystko ok, auto odpala, jeździ, błędów brak, wszystko si...Zimą 2020 pojechałem do Karpacza, i na miejscu okazało się, że silnik gaśnie miękko, ładnie, żadnych zatrzęsień i szarpnięć (czy zimny, czy ciepły), marzenie...I tak było do teraz. Problem powrócił i nie wiem w którą stronę się ruszyć. Czy drążyć i szukać, czy czekać aż minie...nie do końca jestem za odstawieniem do mechanika i szukania może to, może tamto...Dlatego prosze o pomoc. Dzięki!

Edytowane przez ziomal261

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytanie, czy mam klapę gaszącą..słyszałem już tyle wersji...stąd pytanie do użytkowników, czyli najlepszych speców ? Jeżeli tak, to gdzie to sprawdzić, jakoś własnym sumptem, zanim pójdę cos naprawiać. Zanim zaprowadzam auto, zawsze sam diagnozuję usterkę (staram się przynajmniej, bo jak widac nie zawsze wychodzi). Z reguły się sprawdza ten system ? Najgorsze to, żę oprócz tego jest wszystko git (pomijam przebieg, zmęczenie, itp), tylko to kurew....gaszenie. Jak stare ryple...Mam oprócz tego golfa 4, 2002, 1.9 ATD, od sześciu lat pali i gaśnie praktycznie tak samo... ? Przyzwyczaiłem się, że im nowiej tym gorzej, ale czasami mam wrażenie, żę silnik ma chęć wyskoczyć...jakby ktoś niespodziewanie mu odciął "media". Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czerwonym klapa gasząca. Szczerze mówiąc to trochę archaizm a trochę po to żeby silnik ładnie i równo gasł. gaszenie jest generalnie elektroniczne. Odpal silnik i wyjmij wtyczkę a potem gaś i odpalaj. O zobacz czy jest różnica. Albo przeprowadź się do Karpacza.

image.png.e514d9baa722b210e9a6d4fc2dd9924b.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A super dzięki!!!! No tak, do Karpacza, ale jeszcze później byłęm w Kościelisku latem, też było ok ? A że z północy Wlkp jestem to kawał drogi, nie to co szanowny kolega. Czy po odpięciu tej wtyczki nic się nie spierdziu???? Jeżeli będzie tak samo, to znaczy, że klapa gasząca uszkodzona? Czy jeżeli odepne i będzie lepiej? to wtedy uszkodzona? Sorki za pytania, ale chciałbym doprecyzować. Acha, czytałęm przeglądając forum, że u mnie nie ma klapy, tylko coś w EGR, czy przy nim, co pomaga ładnie gasić. A podobno EGR z tyłu przy kolektorze wydechowym. Przyznam, silnik z osprzętem wygląda chyba tak samo. Jeszcze raz dzieki za zaangażowanie i pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie będzie. Jeśli nic się nie zmieni to znaczy, że klapa nie działa. Jeśli będzie dłużej gasnął to znaczy, że klapa robi co powinna i powodu trzeba szukać gdzieś indziej. Nic się nie spierdzieli. Może wyskoczyć błąd na liczniku, ale po wpięciu zniknie. Powietrze do kolektora nie przechodzi przez egr, więc ... To zaznaczone na zdjęciu nazywa się ładnie przepustnicą, ale od kiedy silniki mają turbiny, to ma już tylko jedno zastosowanie - ładne gaszenie silnika. To że zaczęło działać w Karpaczu może oznaczać, że zrobiłeś długą trasę i trochę się przepaliło. Jak to rozkręcisz to zobaczysz ile tam syfu jest. Może być tak, że po prostu nie domyka się całkiem.

Tu masz numer tej klapy, której nie ma (jakby co)

image.thumb.png.29c76207d4ee3ad2ec73430ee672e4af.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapa może się nie domykać jak pisze mkpol i odpięcie wtyczki tego nie pokaże.Trzeba wymontować ,obejrzeć i ewentualnie wyczyścić lub wymienić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem. Tak przy okazji, jakieś pół roku temu, może dalej, po zatrzymaniu Start Stop zapaliła mi się spreżynka, komp wykazał sygnał przepustnicy anormalny, kasacja błędu i do tej pory bez powtórki. Warsztat stwierdził, że możliwe że przepustnica już dogorywa, jak będzie się powtarzać, to wymieniać...nie powtórzyło się, więc jeżdże. Ale jak telepało, tak telepało, przestało, znowu zaczęło. Tak z ciekawości można ją jakoś zdiagnozować samemu? wyczyścić (to na pewno, ale zależy mi na fajnym tutorialu, żeby nic nie urwać, zalać). Zakładam za kilka miesięcy przesiadkęmoże na B8, nie do końca po drodze inwestycje, tym bardziej że full servis olejów zrobiony niedawno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież Ci napisałem jak to zdiagnozować ....

Jeśli chcesz sprzedać auto to tym bardziej powinieneś to naprawić. Chyba nie chcesz kogoś wsadzać na dzień dobry na minę. Jeśli okaże się, że to wina klapy to zdemontuj i wyczyść (nic złego nie zrobisz. Możesz też odkręcić dekielek osłaniający elektronikę sterującą. Jeśli okaże się, że w środku jest olej to klapa do wymiany. Jeśli nie to, to czyszczenie powinno wystarczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie nie, nie wsadzam na minę nikogo, to gaszenie to dla niektórych mała niedogodność, dla mnie coś irytującego bo wiem, że było inaczej. Czy link do jakiegoś manuala możecie przesłać? Będę wdzięczny. Dzięki za pomoc. A za klapkę i olej wezmę się jeszcze dzisiaj ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale do czego chcesz manuala?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wyciągnięcia i wyczyszczenia przepustnicy, o ile są takie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leniu :acute:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!!!! Mam nadzieję, że operacja przyniesie oczekiwany efekt, tak czy owak przesyłam kielichy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czując się w obowiązku, przesyłam zdjęcie przepustnicy, którą wyciągnąłem w piątek popołudniu. Zakładam, że przepustnica nie była od nowości ruszana (tzn, tak mi się wydaje), przebieg to prawie 270tys. klometrów, tak to wygląda (patrz zdjęcie ). Samo wyciągnięcie nie należy do prostych uważam, mało miejsca, a chyba największy problem to zluzowanie i po wszystkim naciągnięcie rury od intercoolera. Przepustnica wyczyszczona benzyną ekstrakcyjną, nie otwierałem tej czarnej klapki, choć miałem zamiar. Odkręciłem śruby, ale na tyle mocno trzymała, że nie ryzykowałem uszkodzenia czegoś..Po złożenu, pierwsze odpalenie i zgaszenie, bez zmian. Myślę sobie, kur...kolejne odpalenie i zgaszenie, miód na uszy, zgasł aksamitnie. Do dzisiaj kilka razy go gasiłem i wygląda na to, że to było to!!! Za każdym razem gaśnie lekko, miękko, cicho, Fajnie :-). Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuję.

image.thumb.png.0bdbbf63a6f799e2ee92cd2cb28edd02.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nic adoptować po wyciągnięciu przepustnicy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z nowymi przepustnicami, bo ja założyłem starą wyczyszczoną. Gdyby to nie pomogło, lub problem wróci, kupię nową...Tej starej oczywiście nie adaptowałem, kwestia odpięcia wtyczki, i wpięcia z powrotem. Zakładam tak na logikę, że ustawienia miała zapamiętane odpowiednie do modelu i silnika, ale przez syf nie mogła poprawnie pracować...przy okazji rozmowy na ten temat z kolegą mechanikiem zaznaczył, że w przypadku kupienia innej/nowej, możliwe, że jest konieczna adnotacja w komputerze, pewnie kwestia ustawień pod model silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet to adaptacja jest bardzo prosta. Odpalamy auto i zostawiamy na wolnych obrotach aż silnik osiągnie 90 stopni. Kontakty z tym kolegą mechanikiem ogranicz raczej do "koleżeńskich" a nie mechanicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie też są, dla wytłumaczenia kolegi, wszystko co mówił podkreślał z dużą dozą niepewności, ot generalnie grupa VAG to nie jego bajka, a wszystko do sprawdzenia i potwierdzenia. tak czy owak, dziękuję za pomoc. A gdyby konieczne było kupienie nowej przepustnicy, to wiem jak ją zaadoptować ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro wyczyszcze swoja bo tez mam takie twarde gaszenie ;) ciekawe jak wyglada moja po 300 tys nalotu. Czy w silniku CBBB tak samo sie ją wyciąga? 

Edytowane przez kamil1993
Za malo pytań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności