Skocz do zawartości
ZbychuNS

Nie działający centralny zamek wlewu paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

odświeżę temat ponieważ mam problem z klapką od wlewu paliwa.

Problem jest taki, że często muszę kilka razy zamknąć i otworzyć samochód i po naciskać klapkę od wlewu aby za którymś razem w końcu odskoczyła. Jednak nawet jak się otwiera to na  1mm i muszę paznokciem sobie klapkę otworzyć - kiedyś otwierała się o ile mnie pamięć nie myli na min 1 cm. Czy tam jest jakaś sprężynka która powinna mocniej popychać tą klapkę? Czy może ten zamek nie zawsze puszcza? Od czego zacząć szukać??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.05.2021 o 10:41, siwy82 napisał:

cześć,

odświeżę temat ponieważ mam problem z klapką od wlewu paliwa.

Problem jest taki, że często muszę kilka razy zamknąć i otworzyć samochód i po naciskać klapkę od wlewu aby za którymś razem w końcu odskoczyła. Jednak nawet jak się otwiera to na  1mm i muszę paznokciem sobie klapkę otworzyć - kiedyś otwierała się o ile mnie pamięć nie myli na min 1 cm. Czy tam jest jakaś sprężynka która powinna mocniej popychać tą klapkę? Czy może ten zamek nie zawsze puszcza? Od czego zacząć szukać??

 

sądzę, że w twoim przypadku wymiana silniczka rozwiąże problem. Ja swojego jeszcze w dalszym ciągu nie rozwiązałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. To może i ja opiszę swoje przygody z niedziałającą klapką wlewu paliwa.

Pierwszy raz klapka zablokowała się jak tankowałem w trasie, na autostradzie. Na szczęście wtedy pomogło kilkukrotne naciśnięcie przycisku otwierania na pilocie. Następne tankowanie zakończyło się już powrotem do domu z pustym zbiornikiem.

Udało mi się bezszkodowo rozebrać okolice wlewu w następujący sposób:

- zdjąłem lakierowany element, delikatnie podważając klapkę od strony zawiasu i zdecydowanym ruchem przesuwając ją w stronę przodu samochodu (to odwrotny kierunek niż np. w Skodzie Superb!). Warto zabezpieczyć lakier np. taśma malarską

- używając śrubokręta odkręciłem korek wlewu paliwa - na szczęście nie był zbyt mocno zakręcony - klapka była cały czas zamknięta.

- wymontowałem całą obudowę wlewu paliwa. Należy użyć narzędzi do wyjmowania radia (lub zwykłego płaskiego śrubokręta). Otwory, w które trzeba coś wetknąć są zaklejone gumą, którą trzeba przekłuć. Wyciąganie należy zacząć od części bliżej tyłu samochodu ponieważ część bliżej przodu samochodu wchodzi głębiej pod nadwozie.

- Wykręciłem zamek, zamówiłem na allegro (ok. 60 zł za używany, oryginalny), wymieniłem i działa.

Operacja w sumie dość prosta zwłaszcza, że w serwisie ok. 1200 zł !!! + nie wiadomo coś się uszkodzi podczas siłowego otwierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności