Skocz do zawartości
ZbychuNS

Nie działający centralny zamek wlewu paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie działa mi w passacie B8 Variant centralny zamek wlewu paliwa.

zdj.1.Silniczek wlewu to: 510810773 (2 piny) działa po podłączeniu na krótko do aku.

zdj.2.Kupiłem za szybko silniczek; 3G5810773 (4 piny) w razie podmiany jak go podłączyć?

zdj.3.Do rzeczy, nie mam napięcia/zasilania na obu przewodach idących do silniczka centralnego zamka wlewu paliwa. Zdemontowałem całe nadkole i próbowałem się wpiąć wyżej, ale nadal zero reakcji....

Próbowałem dojść do rozebrania prawej strony tapicerki i plastików PASSAT B8 Variant.

Niestety nie wiem jak wyjąć kanapę (już przed chwilą znalazłem instrukcję)

Ale w dalszym ciągu nie wiem jak ściągnąć centralną listwę bagażnika oraz cały bok, aby dostać się do drugiej strony kostki z przewodami od silniczka wlewu paliwa.

zdj.4.(dwa oryginalne przewody) A może ktoś poradzi w jakie przewody się wpiąć żeby było szybciej i działo wszystko jak należy?

 

PROSZĘ PANOWIE O JAK NAJSZYBSZĄ POMOC :) dziękuję i liczę na WASZE WSPARCIE.

Auto mam rozbebeszone :(

IMG_20200410_131508.jpg

IMG_20200410_153811.jpg

IMG_20200410_210211.jpg

IMG_20200410_210553.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ZbychuNS napisał:

nie mam napięcia/zasilania na obu przewodach idących do silniczka centralnego zamka wlewu paliwa

Sprawdź ciągłość przewodów od modułu BCM do wtyczki zamka. Siłownik F219 jest zasilany bezpośrednio z pinów 3 i 4 kostki A w module BCM J519:

B8_J519.jpg.7f3bc4f8996fdbe98d732a75575da40e.jpgB8_F219_silownik_wlewu.jpg.7e52f4bb2e5e92cd6b67f9ec3fba8af8.jpg

W schematach jest pewna nieścisłość bo siłownik F219 opisany jest jako "element nastawczy" ale ma oznaczenie i symbol styku. Z tego co widzę na twoich zdjęciach, kolory kabli się zgadzają więc to powinno być to.

Co do silnika 3G5 to zdaje się jest to wersja do hybrydy.

Edytowane przez nTomek
aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę odłączyć aku odpinając te wtyczki z BCM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej odłącz... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będę miał błędów po ponownym podłączeniu aku? albo problemu z jakimiś sterownikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwórz maskę. Odczekaj minutę aż się system uśpi i możesz odłączyć. Nie będzie problemów. 

Jak wyciągniesz kostki z BCM bez odłączania aku to na bank będziesz miał błędy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma gdzieś bliżej tylnych drzwi tych przewodów żeby się spróbować w nie wpiąć? i ewentualnie od tego momentu pociągnąć ze szybkozłączką nowe zasilanie do silniczka?

dobra czyli drzwi zamknięte wszystkie bez centralnego, maska w górze odczekać minutę lub dwie i odłączyć aku, obie klemy normalnie? później podłączyć i musi wszystko działać jak działało bez konieczności kodowania, błędów itp.?

 

może schemat elektryczny tylnych drzwi pasażera? nie ma tam tych przewodów? one idą tylko i wyłącznie z BCM do tego silniczka? czy do każdego zamka centralnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co miałby iść do każdego zamka? Na schemacie który ci podałem nie ma innych pośrednich punktów.

23 minuty temu, ZbychuNS napisał:

obie klemy normalnie?

wystarczy jedna - z reguły bezpieczniej jest odłączać minusową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma szans wyjąć wtyczki .....za mało miejsca by ją cofnąć do tyłu

 

doszedłem po długiej walce, pytanie czy mogę pociągnąć przewód 1 mm zamiast 0,35 mm nie mam innego :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, ZbychuNS napisał:

przewód 1 mm zamiast 0,35 mm

Możesz.

A co było? Faktycznie przewód ma przerwę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie było przerwy, dałem szybkozłączki i nic.

JESTEM ZAŁAMANY NIE WIEM CO ROBIĆ.

po podłączeniu akumulatora wywaliło mi litanię błędów....co mam zrobić? nie idzie usunąć dużo rzeczy nie funkcjonuje dodaje zdjęcia i historię obdeleven :(

 

PROSZĘ POMÓŻCIE MI .... :(:(:(

Screenshot_20200411_184604_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_20200411_184716_com.voltasit.obdeleven.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez takie bezmyślne wklejanie tasiemców sprawiasz że temat robi się kompletnie nieczytelny.

Przejedź się kawałek a potem skasuj błędy, które jeszcze zostaną.

A następnym razem jak będziesz odłączał aku to odłącz TYLKO ujemną klemę, a przynajmniej od niej zacznij...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zrobiłem odłączylem jak pisał moderator i jak jest w instrukcji tylko ujemną.

 

Podłączyłem i litania.

nie działające czujniki ciśnienia opon, esp, czujniki parkowania, błąd kąta skrętu, oraz inne. mam tak wsiąść i jechać? samo się ustawi?

Edytowane przez ZbychuNS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem. Przejedź się kawałek. Przekonasz się jak nieskomplikowanym samochodem jest pasztet :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, ZbychuNS napisał:

nie było przerwy, dałem szybkozłączki i nic

Jak nie było przerwy to po co szybkozłączki? Pisałem - sprawdź ciągłość przewodów od BCM do zamka. Jeśli nie są przerwane/przegryzione to problem musi być w BCM. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daruję już sobie te zasilanie silniczka wlewu, teraz najważniejsze żeby wszystko wróciło do stanu przed próbą uzyskania zasilania na przewodach silniczka wlewu.

może któregoś dnia zapytam ASO o naprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejedziesz się i nic nie trzeba kasować ,jak odłączałeś kostki po odpięciu aku.  Dzisiaj rozłączałem bo mi coś wpadło za aku i musiałem wyciągnąć.  Zapaliło się ESP, wspomaganie ACC brak, ciśnienie w kołach i nawet czujniki parkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak wyjąć plastikową wkładkę z klapką? jest na jakiś zatrzaskach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.caefe457c7873bf3bccc9b4a40ed19ee.pngimage.thumb.png.f1b4e740620cb3dd613e1cf76476dbb8.pngimage.thumb.png.f130fbbf2c49ab6f12c6a2ed7f411744.pngimage.thumb.png.8d366fdd0d3447252c03d1dce1eebf39.png

Zamiast kluczyków do wyjmowania radia możesz użyć jakiś klinów, np ze starej karty kredytowej - wytnij paski szerokości 1cm, zetnij końcówkę pod kątem 30-40 stopni.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.01.2021 o 18:16, enriquez napisał:

Zamiast kluczyków do wyjmowania radia możesz użyć jakiś klinów, np ze starej karty kredytowej - wytnij paski szerokości 1cm, zetnij końcówkę pod kątem 30-40 stopni.

dziękuję kolego za pomoc , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności