Skocz do zawartości
Tipacz96vc

Mata/czujnik zajętego fotela 3c0963553

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z czujnikiem zajętego fotela w b6 2006r. Siedzę w dość leżącej pozycji i czujnik wtedy nie czyta mojej obecności. Jeśli siądę pionowo jak na taborecie to czujnik czyta obecność na fotelu. Jest to dla mnie problem ponieważ jeśli czujnik nie czyta obecności to nie włącza się auto hold. Wie ktoś na jakiej zasadzie działa ten czujnik? Czy jest tam jakaś określona oporność czy poprostu na zasadzie zwiera lub rozwiera.? Przed wybebeszeniem fotela wolał by go jakoś zasymulować zeby sprawdzić czy to na pewno on jest winny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest w siedzisku a nie oparciu. Obstawiałbym raczej brak styku gdzieś na złączach. Jeśli jest tak jak piszesz na na 100% zapisał się błąd w komforcie albo CECM-ie. Jeśli masz fotele z pamięcią to możliwe, że również w sterowniku foteli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, mkpol napisał:

Czujnik jest w siedzisku a nie oparciu. Obstawiałbym raczej brak styku gdzieś na złączach. Jeśli jest tak jak piszesz na na 100% zapisał się błąd w komforcie albo CECM-ie. Jeśli masz fotele z pamięcią to możliwe, że również w sterowniku foteli.

Tak - Wiem że mata jest w siedzisku. Chodzi o to że pry pozycji leżącej jest zbyt mały nacis na siedzisko. Błędów brak. Fotele są z pamięcią i grzane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że wystarczyło położyć cięższą siatkę z zakupami na siedzeniu, żeby wzbudzić alarm niezapiętych pasów. Nie chce mi się wierzyć, żeby pochylenie się do tyłu aż tak mocno zmniejszało składową pionową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega mówił mi to samo że w jego b6 jak kładł plecak na siedzeniu to sygnalizowało mu niezapięte pasy. Może poprostu mata się przemieściła w siedzisku ?

Edytowane przez Tipacz96vc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

image.png.eee3333fe32c80c534575aee66440c61.png

Czujnik wygląda tak. Jest to czujnik tensometryczny. Jest umieszczony na środku siedziska. Te paski są umieszczone wzdłóżnie (po jednym na każdy półdupek :D). Natomiast tam gdzie siedzisko dochodzi do oparcia, na samym środku jest wtyczka (ta brązowa). I ja bym się upierał, że problem jest właśnie w niej

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To brązowe to w sumie nie jest wtyczka a połączenie obu obwodów i rezystor. Kwestia jak to głęboko w fotelu siedzi... 

Screenshot_20200228_053310_com.android.chrome.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby tego nie nazywać to jest to potencjalne źródło problemów. Teoretycznie, jeśli wsuniesz rękę między siedzisko a oparcie to powinieneś to namacać

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomacam sobie popołudniu ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ręce umyj :)

Takie zdjęcie znalazłem na forum. To wprawdzie comfort, ale umiejscowienie powinno być takie samo.

 image.png.c6511969896ab54c8493a8a891385ab3.png

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noi lipa... Macałem macałem i nic nie wymacałem. Ogólnie mój fotel różni się budowa od tego ze zdjęcia. Odpiąłem spinki tapicerki siedziska i jedynie było widać kable od mat grzewczych. Bez wyciągania fotela się nie obejdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo mi się się wydaje albo namieszaliscie panowie?

Przecież czujnik zajętości fotela jest na miejscu pasażera a nie kierowcy, kierowca auta musi być zawsze więc samo zapłon silnika oznacza że już siedzi na fotelu.

Szukaj rączkę problemu w zapięciu pasa, podczas zmiany pozycji pas inaczej się układa w zapięciu.

Zapnij pas i ruszaj nim przy gnieździe i zobacz czy nie pojawiać się będzie komunikat o pasach, jak.tak to tam leży problem

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to pewnie dlatego nie znalazłem kabli ? mam u siebie wyłączona sygnalizacje nie zapiętego pasa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zapnij pas i sprawdź czy zacznie ci AH działać :D:D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pas zawsze zapinam a AH raz działa raz nie. Np włączy się i działa po czym w trakcie jazdy się sam wyłącza. Ale co dziwne jak się zatrzymam i odepnę pas to AH działa jak powinien i zaciąga ręczny (o ile wcześniej się nie wyłączy). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.03.2020 o 12:38, Tipacz96vc napisał:

Hmmm to pewnie dlatego nie znalazłem kabli ? mam u siebie wyłączona sygnalizacje nie zapiętego pasa. 

A wiesz może jak to wyłączyć, raz gdzieś czytałem że w B6 to nie możliwe, a jeśli odpinasz pas i zaciąga ręczny to działa dobrze, ale jak koledzy pisali wyżej, masz problem ze stykiem zapiętego pasa, ostatnio widziałem podobny post na Fb z takim właśnie problemem jak Ty masz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sygnalizację niezapiętych pasów wyłącza się w liczniku. Natomiast to nie zwalnia z konieczności ich zapinania jeśli chce się korzystać z AH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, mkpol napisał:

Sygnalizację niezapiętych pasów wyłącza się w liczniku. Natomiast to nie zwalnia z konieczności ich zapinania jeśli chce się korzystać z AH.

Zgadza się. Ja już teraz wiem że na 99% mój problem ma źródło w zapince pasa. Zdiagnozowałem to przy ruszaniu. Mianowicie mam zacia iety ręczny zapięte pasy i wbijam "D" auto powinno samo zwolnić ręczny przy muśnięciu pedału gazu a tu pojawia się komunikat na liczniku "please manually...." gdy minimalnie ruszę klamrą w zapince w stronę przodu auta bez najmniejszego ruchu ciała na fotelu ręczny zwalnia się bez problemu. Teraz trochę czasu na róże ranie zapi ki i powinno być ok. 

Edytowane przez Tipacz96vc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Tipacz96vc napisał:

Ja już teraz wiem że na 99% mój problem ma źródło w zapince pasa

Że też nikt wcześniej tego nie zasugerował..... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, let_me_b3 napisał:

Że też nikt

Tera się będzie chełpił .... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności