Tipacz96vc Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2020 Witam Mam problem z czujnikiem zajętego fotela w b6 2006r. Siedzę w dość leżącej pozycji i czujnik wtedy nie czyta mojej obecności. Jeśli siądę pionowo jak na taborecie to czujnik czyta obecność na fotelu. Jest to dla mnie problem ponieważ jeśli czujnik nie czyta obecności to nie włącza się auto hold. Wie ktoś na jakiej zasadzie działa ten czujnik? Czy jest tam jakaś określona oporność czy poprostu na zasadzie zwiera lub rozwiera.? Przed wybebeszeniem fotela wolał by go jakoś zasymulować zeby sprawdzić czy to na pewno on jest winny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2020 Czujnik jest w siedzisku a nie oparciu. Obstawiałbym raczej brak styku gdzieś na złączach. Jeśli jest tak jak piszesz na na 100% zapisał się błąd w komforcie albo CECM-ie. Jeśli masz fotele z pamięcią to możliwe, że również w sterowniku foteli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2020 16 minut temu, mkpol napisał: Czujnik jest w siedzisku a nie oparciu. Obstawiałbym raczej brak styku gdzieś na złączach. Jeśli jest tak jak piszesz na na 100% zapisał się błąd w komforcie albo CECM-ie. Jeśli masz fotele z pamięcią to możliwe, że również w sterowniku foteli. Tak - Wiem że mata jest w siedzisku. Chodzi o to że pry pozycji leżącej jest zbyt mały nacis na siedzisko. Błędów brak. Fotele są z pamięcią i grzane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2020 Pamiętam, że wystarczyło położyć cięższą siatkę z zakupami na siedzeniu, żeby wzbudzić alarm niezapiętych pasów. Nie chce mi się wierzyć, żeby pochylenie się do tyłu aż tak mocno zmniejszało składową pionową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2020 (edytowane) Kolega mówił mi to samo że w jego b6 jak kładł plecak na siedzeniu to sygnalizowało mu niezapięte pasy. Może poprostu mata się przemieściła w siedzisku ? Edytowane 27 Lutego 2020 przez Tipacz96vc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2020 Czujnik wygląda tak. Jest to czujnik tensometryczny. Jest umieszczony na środku siedziska. Te paski są umieszczone wzdłóżnie (po jednym na każdy półdupek ). Natomiast tam gdzie siedzisko dochodzi do oparcia, na samym środku jest wtyczka (ta brązowa). I ja bym się upierał, że problem jest właśnie w niej 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #7 Napisano 28 Lutego 2020 To brązowe to w sumie nie jest wtyczka a połączenie obu obwodów i rezystor. Kwestia jak to głęboko w fotelu siedzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #8 Napisano 28 Lutego 2020 Jakby tego nie nazywać to jest to potencjalne źródło problemów. Teoretycznie, jeśli wsuniesz rękę między siedzisko a oparcie to powinieneś to namacać 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #9 Napisano 28 Lutego 2020 Pomacam sobie popołudniu ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10 Napisano 28 Lutego 2020 Tylko ręce umyj Takie zdjęcie znalazłem na forum. To wprawdzie comfort, ale umiejscowienie powinno być takie samo. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #11 Napisano 28 Lutego 2020 Noi lipa... Macałem macałem i nic nie wymacałem. Ogólnie mój fotel różni się budowa od tego ze zdjęcia. Odpiąłem spinki tapicerki siedziska i jedynie było widać kable od mat grzewczych. Bez wyciągania fotela się nie obejdzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #12 Napisano 4 Marca 2020 Albo mi się się wydaje albo namieszaliscie panowie? Przecież czujnik zajętości fotela jest na miejscu pasażera a nie kierowcy, kierowca auta musi być zawsze więc samo zapłon silnika oznacza że już siedzi na fotelu. Szukaj rączkę problemu w zapięciu pasa, podczas zmiany pozycji pas inaczej się układa w zapięciu. Zapnij pas i ruszaj nim przy gnieździe i zobacz czy nie pojawiać się będzie komunikat o pasach, jak.tak to tam leży problem 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #13 Napisano 4 Marca 2020 Hmmm to pewnie dlatego nie znalazłem kabli ? mam u siebie wyłączona sygnalizacje nie zapiętego pasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #14 Napisano 4 Marca 2020 No to zapnij pas i sprawdź czy zacznie ci AH działać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #15 Napisano 4 Marca 2020 Pas zawsze zapinam a AH raz działa raz nie. Np włączy się i działa po czym w trakcie jazdy się sam wyłącza. Ale co dziwne jak się zatrzymam i odepnę pas to AH działa jak powinien i zaciąga ręczny (o ile wcześniej się nie wyłączy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2020 W dniu 4.03.2020 o 12:38, Tipacz96vc napisał: Hmmm to pewnie dlatego nie znalazłem kabli ? mam u siebie wyłączona sygnalizacje nie zapiętego pasa. A wiesz może jak to wyłączyć, raz gdzieś czytałem że w B6 to nie możliwe, a jeśli odpinasz pas i zaciąga ręczny to działa dobrze, ale jak koledzy pisali wyżej, masz problem ze stykiem zapiętego pasa, ostatnio widziałem podobny post na Fb z takim właśnie problemem jak Ty masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2020 Sygnalizację niezapiętych pasów wyłącza się w liczniku. Natomiast to nie zwalnia z konieczności ich zapinania jeśli chce się korzystać z AH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2020 (edytowane) 21 minut temu, mkpol napisał: Sygnalizację niezapiętych pasów wyłącza się w liczniku. Natomiast to nie zwalnia z konieczności ich zapinania jeśli chce się korzystać z AH. Zgadza się. Ja już teraz wiem że na 99% mój problem ma źródło w zapince pasa. Zdiagnozowałem to przy ruszaniu. Mianowicie mam zacia iety ręczny zapięte pasy i wbijam "D" auto powinno samo zwolnić ręczny przy muśnięciu pedału gazu a tu pojawia się komunikat na liczniku "please manually...." gdy minimalnie ruszę klamrą w zapince w stronę przodu auta bez najmniejszego ruchu ciała na fotelu ręczny zwalnia się bez problemu. Teraz trochę czasu na róże ranie zapi ki i powinno być ok. Edytowane 6 Marca 2020 przez Tipacz96vc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #19 Napisano 7 Marca 2020 9 godzin temu, Tipacz96vc napisał: Ja już teraz wiem że na 99% mój problem ma źródło w zapince pasa Że też nikt wcześniej tego nie zasugerował..... ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #20 Napisano 7 Marca 2020 2 godziny temu, let_me_b3 napisał: Że też nikt Tera się będzie chełpił .... ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach