macif Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2020 (edytowane) Mam nietypowy problem. Po nocy, kiedy rano uruchamiam samochód przez pierwsze 3 kilometry rośnie temperatura płynu chłodzącego. W pewnym momencie włącza się przekaźnik (po lewej stronie kierownicy)i temperatura szybko spada do 0. Po kolejnych 2 kilometrach przekaźnik wyłącza się i temperatura zaczyna rosnąć, a gdy osiągnie 90 stopni, pozostaje w tym stanie. Nie ma znaczenia,czy jadę 20km 160km/h czy stoje w korku. Dzieje się tylko przy maksymalnie schłodzonym silniku(stoi nieodpalany powyżej 4h). Pompa wody wraz z rozrządem wymieniona tydzien temu. ASO twierdzi, że tak nie powinno być, ale nie ma pojęcia co jest przyczyną. Obrazuje to ten film. VID_20200217_090148.mp4 Edytowane 19 Lutego 2020 przez macif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #2 Napisano 20 Lutego 2020 Może porostu czujnik temperatury jest uszkodzony i przeklamuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #3 Napisano 20 Lutego 2020 czujnik temperatury jest w pompie wody, ktora zostala wymieniona tydzien temu m.in z tego wlasnie powodu. Nie pomoglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2020 A podepnij pod kompa i sprawdź czy w blokach pomiarowych temperatura też spada. Problem może być po stronie licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2020 jutro sprawdzę, ale temperatura oleju na wyswietlaczu pomiedzy zegarami tez spada z 60 na - - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2020 Tym bardziej. Temperatura oleju nie ma kompletnie nic do temperatury płynu chłodzącego. Może się okazać że to problem z magistralą CAN, z komputerem, albo samym licznikiem. Wysłałem Ci PW. Czytałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2020 dzieki za PW, jak nic sie nie wymysli to w przyszłym tyg się z nim skontaktuje. Mój mechanik mówił, żeby główny termostat wymienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2020 Czujnik temperatury jest w bloku. Od strony filtra powietrza, pod metalowymi rurkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2020 Jeśli temperatura oleju spada równie szybko jak to wskazanie temperatury cieczy to raczej coś po stronie elektrycznej. Inna sprawa, że ten spadek jaki pokazujesz na filmiku to spadek z ~60*C na 50*C (a wskazanie 90*C to może być zarówno 75*C jaki i 110*C), więc nie jakoś dramatycznie - pytanie co to za "przekaźnik". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) taka wskazówka odczytana z komputera: gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 55' to zaczyna spadac do 51' i powoli rośnie. W tym samym czasie czujnik temperatury zarządzania temperaturą silnika(cokolwiek to jest) osiąga 61' i spada aż do 51'. jak będe wracał z pracy to postaram się ponowić próbę sprawdzenia Edytowane 21 Lutego 2020 przez macif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2020 11 minut temu, macif napisał: taka wskazówka odczytana z komputera Czyli podpinałeś auto pod komputer? 13 godzin temu, macif napisał: temperatura oleju na wyswietlaczu pomiedzy zegarami tez spada z 60 na - - Temperatura oleju zależy od prędkości obrotowej silnika i na początku jazdy może się zdarzyć, że spadnie poniżej minimalnej temperatury pomiaru. Wystarczy że postoisz na światłach. To o niczym nie świadczy. 15 minut temu, macif napisał: gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 55' to zaczyna spadac do 51' i powoli rośnie. Wygląda na to, że któryś termostat za szybko się otwiera. Jaką masz skrzynię biegów? Co to za auto w ogóle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2020 Tak, jechałem do pracy z podłączonym komputerem. Tiguan ;) ale te same silniki były w Passatach Skrzynie mam DQ500, ale bez termostatu. Czyli spróbować wymienić główny termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2020 Ja bym próbował dołożyć termostat do DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2020 jeśli tam nie było fabrycznie termostatu to nie chciałbym dokładać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 21 Lutego 2020 I zrobisz błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #16 Napisano 21 Lutego 2020 Moim zdaniem to termostat. Pracuje troszkę nie precyzyjnie, a dokładniej puszcza za dużo w duży obieg. Złapie temp. i zamiast puścić setkę, to puszcza dwie. Wartość przykładowa , Przez co temperatura za bardzo spada, aby po nagrzaniu znowu puścił za dużo. Dq 500 nie ma termostatu, fabrycznie, a to ciekawe? Myślałem że wszystkie mają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #17 Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) ja sie zastanawiam....czy to nie jest przypadkiem....akumulator...? wczoraj po calej nocy postoju auto mega szybko sie zagrzalo a przekaznik jakby wlaczyl sie po przejechaniu 200m i temperatura juz nie spadla. Edytowane 21 Lutego 2020 przez macif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach