tjacek Zgłoś #1 Napisano 21 Września 2019 (edytowane) Cześć, Przymierzam się do przeglądu w Passacie B8 BiTDi po 120 kkm. Rozrząd mam już wymieniony, olej w Haldex-ie też więc z grubszych prac została wymiana oleju w skrzyni DSG. Rozmawiałem z niezależnym serwisem skrzyń biegów i stwierdzili, że auto trzeba zostawić na cały dzień ponieważ wymiana filtra oleju wymaga sporego demontażu jako, że jest trudno dostępny. ASO stwierdziło, że to jest robota na 1 h. Pierwsza myśl była taka, że niezależny serwis chce mnie oskubać opowiadając jakie to trudne zadanie z tą wymianą. Zacząłem dopytywać w ASO jak sobie dają radę z tą wymianą filtra oleju i stwierdzili, że tego filtra się nie wymienia..... W przypływie szczerości doradca serwisowy stwierdził, że w innych autach z tą skrzynią wymieniają filtr, ale w B8 jest słaby dostęp i wymaga to opuszczenia skrzyni i producent stwierdził, że wymieniać nie trzeba..... Z tego co się orientuje to wszystkie elementy skrzyni łącznie ze sprzęgłami pracują w jednym obiegu oleju, czyli opiłki metalu i sprzęgła osadzają się na filtrze, którego podobno wymieniać nie trzeba...... I tu pojawia się pytanie, wymieniać filtr czy nie? na razie skłaniam się do wymiany. Mam jakieś dziwne wrażenie, że mamy kolejny "long life" ale tym razem będzie to do "end of life" skrzyni który być może dałoby się przedłużyć wymieniając filtr przed pełnym remontem skrzyni... Będę wdzięczny za Wasze opinie. Edytowane 21 Września 2019 przez tjacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 22 Września 2019 Niektórzy producenci uważają (VW też) że nie trzeba nie trzeba wymieniać filtra oleju , a w nie których modelach skrzyń nie potrzeba nawet oleju wymieniać , bo skrzynia wytrzyma cały żywot auta... Kiedyś uważano że cały żywot auta wg.producenta to 200 000 , teraz uważają że to będzie 150 000 . Więc wszystko zależy od ciebie jak długo chcesz tym autem jeździć. Opisywana przez ciebie skrzynia ma dwa filtry oleju jeden jest wymienny ,a drugi nie (lub tylko podczas rozbiórki skrzyni ). Dlatego też z przeglądów long Life szczególnie zadowolone są floty , nie muszą dużo inwestować , a problem będzie miał drugi własciciel . Producent auta też jest zadowolony , auto bardzo ekologiczne (rzadko trzeba oleje wymieniać )szybciej się zepsuje , klient szybciej kupi nowe ,więc same zalety (pomijając drugiego i trzeciego właściciela ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #3 Napisano 23 Września 2019 (edytowane) Słuchajcie, ja wymieniałem sam olej w skrzyni DQ500 przy przebiegu 59.000 km Dziwnie bo po tym zabiegu, (oczywiście bez filtra, o czym dowiedziałem się już po samej wymianie) skrzynia pracuje cały czas bardzo dziwnie. Napisałem nawet zapytanie do Niemiec jak to jest z tym filtrem, napisali, że faktycznie przy przebiegu 60.000 km wymieniać nie potrzeba, ale nie dopisali co będzie w przypadku 120.000 km Skrzynia i jej aktualny tryb pracy przełączania biegów jest daleko idący od tego co było na początku, często wariuje, czasami nawet przy hamowaniu potrafi mocno szarpnąć, ba nawet przy zwalnianiu bez wciskania hamulca też dostaje pierdolca. Raz nawet kiedyś przy dynamicznym przyspieszaniu w ogóle nie wrzucił mi kolejnego biegu (zawiesił się na jakieś dobrych 7 sekund, a gaz był w podłodze, miało to miejsce z 4 na 5 bieg). Nie wiem co robić. Nadmieniam, że mam przebieg 80.000 km teraz i nie miałem nic wymieniane, a nie wiem czy na ten stan rzeczy może mieć wpływ koło dwu-masowe, które podobnież przy tym przebiegu i w tym modelu powinno dawać o sobie znać (i chyba była jakaś akcja dobrej woli od VW, że wymieniali bezpłatnie w ramach serwisu i gwarancji). Najpierw chciałbym się pokusić mimo wszystko o wymianę oleju w skrzyni wraz z filtrem, bez względu ile czasu to pochłonie i kasy, mając świadomość, że trzeba będzie ściągać też skrzynię na dół. Co doradzicie ? Edytowane 23 Września 2019 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #4 Napisano 23 Września 2019 (edytowane) Ja wymieniłem przy 50 tys i do teraz chodzi jak chodziło, nic się nie dzieje. Nie masz gwarancji już? Edytowane 23 Września 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2019 51 minut temu, jopstons napisał: Słuchajcie, ja wymieniałem sam olej w skrzyni DQ500 przy przebiegu 59.000 km Dziwnie bo po tym zabiegu, (oczywiście bez filtra, o czym dowiedziałem się już po samej wymianie) skrzynia pracuje cały czas bardzo dziwnie. Napisałem nawet zapytanie do Niemiec jak to jest z tym filtrem, napisali, że faktycznie przy przebiegu 60.000 km wymieniać nie potrzeba, ale nie dopisali co będzie w przypadku 120.000 km Skrzynia i jej aktualny tryb pracy przełączania biegów jest daleko idący od tego co było na początku, często wariuje, czasami nawet przy hamowaniu potrafi mocno szarpnąć, ba nawet przy zwalnianiu bez wciskania hamulca też dostaje pierdolca. Raz nawet kiedyś przy dynamicznym przyspieszaniu w ogóle nie wrzucił mi kolejnego biegu (zawiesił się na jakieś dobrych 7 sekund, a gaz był w podłodze, miało to miejsce z 4 na 5 bieg). Nie wiem co robić. Nadmieniam, że mam przebieg 80.000 km teraz i nie miałem nic wymieniane, a nie wiem czy na ten stan rzeczy może mieć wpływ koło dwu-masowe, które podobnież przy tym przebiegu i w tym modelu powinno dawać o sobie znać (i chyba była jakaś akcja dobrej woli od VW, że wymieniali bezpłatnie w ramach serwisu i gwarancji). Najpierw chciałbym się pokusić mimo wszystko o wymianę oleju w skrzyni wraz z filtrem, bez względu ile czasu to pochłonie i kasy, mając świadomość, że trzeba będzie ściągać też skrzynię na dół. Co doradzicie ? Proponował bym sprawdzić poziom oleju , przy tej wymianie można pewien błąd popełnić , dotyczący ustawienia poziomu oleju ... To będzie na początek najtańsza opcja. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2019 5 godzin temu, paolokos napisał: Ja wymieniłem przy 50 tys i do teraz chodzi jak chodziło, nic się nie dzieje. Nie masz gwarancji już? Nie mam już gwarancji. Na pewno oddam auto na serwis i kontrolę. Bo to co się dzieje normalne nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7 Napisano 23 Września 2019 Napisze parę słów, po pierwsze wszyscy wymieniają tutaj olej w silniku nie tak jak vw zaleca tylko wcześniej, czemu w skrzyni nie robicie tak samo? Takie jest zalecenie specjalistów od skrzyń. Dodatkowo zalecają nie wymianę statyczna tylko dynamiczna, przy normalnym zlaniu oleju w skrzyni pozostaje około 60% starego oleju w środku! Dodatkowo skrzynia dsg potrzebuje 20 sekund na przesmarowanie przed ruszeniem, to bardzo ważne jest. Ci co nie mają auto hold, podczas postoju na światłach mocno trzymać hamulec, większość robi to za słabo co powoduje zużywanie się sprzegiel. Jeszcze dla posiadaczy suchych sprzegiel, podczas wymiany oleju zaleca się wlanie 2 litrów, a nie 1.7 jak podaje vw. Na koniec jak już dojdzie do problemów i już skrzynia zostanie wyjeta można ją wzmocnić, wymienia się parę drobnych rzeczy z plastiku i teflonu i potem cieszymy bezproblemowa jazdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #8 Napisano 24 Września 2019 cos tam widziałes, cos tam słyszałes ... mechanik pewnie od Automatów - i idzie dalej tradycją z wymiany oleju w automacie, bo DSG to tez automat, dobrze ze Ci nie proponuje oleju do automatu - przeciez to automat ...jak to niektórzy (własnie te 60% mechaników) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #9 Napisano 24 Września 2019 (edytowane) Nie wiem co chciałeś swoja wypowiedzią przekazać, ale ja języka klingonskiego nie rozumiem, jak przetłumaczysz swój tekst, to może coś z tego będzie. Poświęciłem trochę swojego czasu i znalazłem tekst, który to dokładnie opisuje, użyj Google translatora, bo pewnie nie zakumasz o co chodzi. https://www.autobild.de/artikel/doppelkupplungsgetriebe-14520631.html Zapewne jesteś mądrzejszy od gościa co robi 250 skrzyn rocznie. Edytowane 24 Września 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #10 Napisano 24 Września 2019 jestem użytownikiem DQ250 od 15 lat i nie mam z tym zadnego problemu, wymieniam olej sam co 60tys, tak jak ELSA nakazuje i nic sie nie dzieje , porobione aktualnie 310 i 160tys, lac i jechać tyle w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #11 Napisano 24 Września 2019 No i temat się wyjaśnił, ci co mówią że im się dsg psuje to kłamią bezczelnie. Te skrzynie chodzą od 15 bezawaryjnie, cały sekret to chyba jest w tym, że olej trzeba samemu wymieniać. Temat do zamknięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #12 Napisano 24 Września 2019 51 minut temu, paolokos napisał: No i temat się wyjaśnił, ci co mówią że im się dsg psuje to kłamią bezczelnie. Te skrzynie chodzą od 15 bezawaryjnie, cały sekret to chyba jest w tym, że olej trzeba samemu wymieniać. Temat do zamknięcia. Unia Europejska się kończy......, niemiecki konfident na drugiego niemca donosi co to się porobiło ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #13 Napisano 24 Września 2019 14 godzin temu, paolokos napisał: Napisze parę słów, po pierwsze wszyscy wymieniają tutaj olej w silniku nie tak jak vw zaleca tylko wcześniej, czemu w skrzyni nie robicie tak samo? Takie jest zalecenie specjalistów od skrzyń. Dodatkowo zalecają nie wymianę statyczna tylko dynamiczna, przy normalnym zlaniu oleju w skrzyni pozostaje około 60% starego oleju w środku! Dodatkowo skrzynia dsg potrzebuje 20 sekund na przesmarowanie przed ruszeniem, to bardzo ważne jest. Ci co nie mają auto hold, podczas postoju na światłach mocno trzymać hamulec, większość robi to za słabo co powoduje zużywanie się sprzegiel. Jeszcze dla posiadaczy suchych sprzegiel, podczas wymiany oleju zaleca się wlanie 2 litrów, a nie 1.7 jak podaje vw. Na koniec jak już dojdzie do problemów i już skrzynia zostanie wyjeta można ją wzmocnić, wymienia się parę drobnych rzeczy z plastiku i teflonu i potem cieszymy bezproblemowa jazdą. Zdecydowana większość warsztatów zaleca wymianę statytczną , ponieważ podczas dynamicznej istnieje możliwość wypłukania jakiegoś brudu który może zablokować elektrozawory w sterowniku. Że zawsze w tematach technicznych wypowiadają się ludzie którzy dużo czytają w internecie , lecz nie trzymały jeszcze tłustego klucza w ręku , i nie mówię o kluczu do kół czy do stacyjki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 24 Września 2019 @Marek3 Jeśli wymiana dynamiczna jest nie polecana z powoduj jej największej zalety (czyt. wypłukanie resztek starego oleju i złogów) o ja niem co mam myśleć. Lepiej może faktycznie dolewać tylko olej "do stanu" i jeździć aż padnie. W dobie wszędobylskich jednorazówek ja jednak wolę przeznaczyć kilka PLN więcej na serwis niż się wk***ć po drodze czekając na lawetę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #15 Napisano 24 Września 2019 Zamień klucze na wiedzę, podałem link do wypowiedzi gościa który od 25 lat w Niemczech robi 250 skrzyń rocznie, wydaje mi się ze swoje tłuste klucze możesz sobie wiesz gdzie wsadzić... Pomijam fakt, że tłuste klucze to tylko maja partacze w warsztatach, no cóż takie życie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #16 Napisano 24 Września 2019 3 minuty temu, radekrp90 napisał: @Marek3 Jeśli wymiana dynamiczna jest nie polecana z powoduj jej największej zalety (czyt. wypłukanie resztek starego oleju i złogów) o ja niem co mam myśleć. Lepiej może faktycznie dolewać tylko olej "do stanu" i jeździć aż padnie. W dobie wszędobylskich jednorazówek ja jednak wolę przeznaczyć kilka PLN więcej na serwis niż się wk***ć po drodze czekając na lawetę Zrobisz jak zechcesz , ale jak zablokujesz sobie sterownik , to będziesz płakał jak zobaczysz cenę, poza tym z tego co słyszałem to dynamiczna wymiana jest zawsze na ryzyko klienta ,wic myśle że chyba lepiej częściej wymieniać statycznie. To tak jak w silniku jeździsz na 15w40 i nagle wlewasz 5w30 , chyba nie muszę ci tłumaczyć co się może wydażyć... 8 minut temu, paolokos napisał: Zamień klucze na wiedzę, podałem link do wypowiedzi gościa który od 25 lat w Niemczech robi 250 skrzyń rocznie, wydaje mi się ze swoje tłuste klucze możesz sobie wiesz gdzie wsadzić... Pomijam fakt, że tłuste klucze to tylko maja partacze w warsztatach, no cóż takie życie. Problem w tym że twoja wiedza pochodzi z internetu , gdzie jest prawda i są też bzdury. Na jednym warsztaciku bym nie polegał i to jeszcze w niemczech ... bo akurat wiem coś o niemieckiej jakości w warsztatach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #17 Napisano 24 Września 2019 (edytowane) Na tym forum najwięcej dowiadujemy się o polskiej jakości w warsztatach. Nie będę płakał bo zawsze kupuje samochody na które mnie stać, co do olejów, to nie wiem po co ten przykład, chyba że chciałeś zabłysnąć słowem wydarzyć ? Edytowane 24 Września 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2019 1 godzinę temu, Marek3 napisał: To tak jak w silniku jeździsz na 15w40 i nagle wlewasz 5w30 , chyba nie muszę ci tłumaczyć co się może wydażyć... Zakładając, że silnik jest sprawny - nic. Zrobiłem tak w B4 1.9 TDI z przebiegiem 300.000 km x "cholera wie ile" i... nic się nie stało. Co do skrzyni jeśli skrzynia ma paść to i tak padnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2019 3 godziny temu, paolokos napisał: Na tym forum najwięcej dowiadujemy się o polskiej jakości w warsztatach. Nie będę płakał bo zawsze kupuje samochody na które mnie stać, co do olejów, to nie wiem po co ten przykład, chyba że chciałeś zabłysnąć słowem wydarzyć ? Po to ,aby łopatologicznie takim jak ty wytłumaczyć że wypłukiwanie szlamu może zaszkodzić skrzyni tak samo jak wypłukiwanie silnika . I kończę temat bo widzę mierzysz jakość warsztatu przez czyste klucze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #20 Napisano 24 Września 2019 Między innymi tak, jak w warsztacie pracuje taka fleja co nie potrafi utrzymać czystości to ja nie korzystam. Może tobie jest wszystko jedno, ale nie wszyscy to brudasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach