Tomy Zgłoś #141 Napisano 14 Czerwca 2011 Postanowiłem odświeżyć temacik. Kolejny ciąg zabaw i zmian w autku przy wykorzystaniu odwiedzin ASO (wymiana oleju, filtra oleju, paliwa, filtr pow. i klimatyzacji) uzbroiwszy się w przelot EGR + zaślepkę dla silnika AVF wykonano robotę. Przy okazji zobaczyłem ile syfu mam na kolektorze (masakra!). Zajmę się tym za jakiś czas. EGR z przelotem zaślepiony. Auto ciągnie jak wariat już od bardzo niskich zakresów obrotów, banan na twarzy. Zero kopcenia z rury, na wolnych silnik chodzi bardziej twardo i co ważne dzięki temu, że mam skrzynię automat to przy wyłączaniu silnika zero szarpania - milknie od razu. Niestety ... zapalił się Emission Workshop (a mechanik mówił, że w tej wersji nie będę miał pomiarów spalin ). Pytanie do wachowców: silnik AVF, który parametr odpowiada za zablokowanie pomiaru spalin w komputerze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #142 Napisano 14 Czerwca 2011 U mnie jak spadł przewód podciśnienia z EGR(ten cienki) to wyskakiwał komunikat abgas werkschtat, kasowałem go Vagiem ale za kilkadziesiąt kilometrów powracał. Passat 2003 AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #143 Napisano 14 Czerwca 2011 Trzeba ominąć pomiar spalin bezpośrednio w komputerze. Mam lokalnie czarodzieja - temat do ogarnięcia w kilka minut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #144 Napisano 14 Czerwca 2011 który parametr odpowiada za zablokowanie pomiaru spalin w komputerze? Generalnie nie ma żadnego pomiaru spalin. Bład jest generowany przez ECU na podstawie wskazań przepływomierza, które po zaślepieniu EGR się zmieniły. Nie wiem czy jest to wogóle do ominięcia bez grzebania w sofcie, raczej w to wątpie, ale napewno jest to do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #145 Napisano 14 Czerwca 2011 To widocznie już w nowszych modelach wprowadzili taki cyrk. Ja u siebie ostatnio zaślepiłem EGR i bez żadnych błędów. Widać od 2003 była zmiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #146 Napisano 14 Czerwca 2011 Widać od 2003 była zmiana. bardzo możliwe że od 2003, albo od roku modelowego 2004. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #147 Napisano 14 Czerwca 2011 bardzo możliwe że od 2003, albo od roku modelowego 2004.__________________ Czyli od modelu z kierunkami w lusterkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #148 Napisano 14 Czerwca 2011 Ku woli ścisłości nie wszystkie modelowo 2004r miały kierunki w lusterkach. Mój jest 2003r produkcja, modelowo 2004r a kierunki mam w błotnikach. Ale temat jest o EGR a nie o lustrach więc proszę nie kontynuować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #149 Napisano 14 Czerwca 2011 dtambor dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #150 Napisano 14 Czerwca 2011 Bez zmiany w sofcie się nie obejdzie. Tak jak pisze dtambor - masa powietrza mierzona przez MAF musi sie zmieniać wraz ze zmianą wysterowania przetwornika od EGR-u. Jeśli się nie zmienia to ECU ustala, że EGR nie chodzi i wyrzuca błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #151 Napisano 16 Czerwca 2011 wszystko zalezy jaki macie EGR do 2002 byly EGRy sterowane podcisnieniowo bez elektroniki ( brak wtyczki z zasilaniem) po 2002 zakladali juz elektroniczne i w tych potrzebna jest ingerencja w soft. Stare mozna bylo wywalic lub zaslepic i zadnych bledow nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #152 Napisano 16 Czerwca 2011 (edytowane) wszystko zalezy jaki macie EGR do 2002 byly EGRy sterowane podcisnieniowo bez elektroniki ( brak wtyczki z zasilaniem) po 2002 zakladali juz elektroniczne i w tych potrzebna jest ingerencja w soft. Stare mozna bylo wywalic lub zaslepic i zadnych bledow nie ma. bzdury piszesz kolego, sterowany elektronicznie był tylko w silniku BGW 2.0TDI. Opisywany tu problem dotyczy klasycznego zaworu EGR sterowanego podciśnieniem, który nie różni się niczym od tych z pierwszych lat produkcji gdyż tylko takie zawory były montowane w silnikach 1.9 TDI. Powód generowania błędów tez już został opisany. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #153 Napisano 16 Czerwca 2011 wszystko zalezy jaki macie EGR do 2002 byly EGRy sterowane podcisnieniowo bez elektroniki ( brak wtyczki z zasilaniem) po 2002 zakladali juz elektroniczne i w tych potrzebna jest ingerencja w soft.Stare mozna bylo wywalic lub zaslepic i zadnych bledow nie ma. Pobaw się trochę z podciśnieniowymi a dojdziesz do wniosku, że się mylisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #154 Napisano 16 Czerwca 2011 od 3 lat latam bez egr najpierw byl zaslepiony teraz wywalilem calkowicie zadnych bledow, wyciekow itp. kolega z forum spawa nawet flasze zeby to ladnie pospinac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #155 Napisano 16 Czerwca 2011 od 3 lat latam bez egr najpierw byl zaslepiony teraz wywalilem calkowicie zadnych bledow, wyciekow itp. kolega z forum spawa nawet flasze zeby to ladnie pospinac wszystko się zgadza, ale w późniejszych rocznikach jest nieco inny soft który to wychwytuje, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd że każdy sterowany podciśnieniem EGR można zaślepić bo tak akurat nie jest. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #156 Napisano 16 Czerwca 2011 od 3 lat latam bez egr Dlatego własnie pisałem, abyś pobawił się różnymi egr a nie wyciągał wniosków na podstawie jednego czy dwóch. Przerobisz kilkanaście aut to dowiesz się w jakich wersjach można nieco pomataczyć z przepływami a w których nie. Założenie, że w podciśnieniowych można zaślepiać a w elektrycznych nie, jest błędne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1p0101 Zgłoś #157 Napisano 16 Czerwca 2011 Witam Panowie mam ten sam problem z EGR.Został zaślepiony błąd wykasowany ale po jakiś 10 km błąd powraca i pojawia się komunikat Emission Workshop. Posiadam paska z kierunkami w lusterkach z 2004r. Moje pytanie się brzmi czy da się to jakoś usunąć aby błąd mi sie nie pojawiał bo przyznam szcze ze troche mnie wkurza. Proszę o jakieś wskazówki gdzie trzeba poszperać aby pozbyć się błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #158 Napisano 16 Czerwca 2011 Panowie mam ten sam problem z EGR.Został zaślepiony błąd wykasowany ale po jakiś 10 km błąd powraca i pojawia się komunikat Emission Workshop. Posiadam paska z kierunkami w lusterkach z 2004r. Moje pytanie się brzmi czy da się to jakoś usunąć aby błąd mi sie nie pojawiał bo przyznam szcze ze troche mnie wkurza. Proszę o jakieś wskazówki gdzie trzeba poszperać aby pozbyć się błędu Czytac.To widocznie już w nowszych modelach wprowadzili taki cyrk. Ja u siebie ostatnio zaślepiłem EGR i bez żadnych błędów. Widać od 2003 była zmiana.__________________ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1p0101 Zgłoś #159 Napisano 17 Czerwca 2011 Jericho czytać to umiem,ale moje pytanie brzmiało czy ktoś wie jak pozbyć się problemu zaworu EGR w paskach po 2003r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #160 Napisano 17 Czerwca 2011 wszystko masz napisane parę postów wyżej, że tylko zmiany w oprogramowaniu sterującym silnikiem Cię ratują. Jedź do jakiejś firmy zajmującej się chiptuningiem to Ci zrobią i odpowiednio skasują , bo sam raczej tego nie ruszysz. Pytanie tylko czy gra warta świeczki. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach