Skocz do zawartości
Zibo

Zaślepiony EGR :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem odświeżyć temacik.

 

Kolejny ciąg zabaw i zmian w autku przy wykorzystaniu odwiedzin ASO (wymiana oleju, filtra oleju, paliwa, filtr pow. i klimatyzacji) uzbroiwszy się w przelot EGR + zaślepkę dla silnika AVF wykonano robotę. Przy okazji zobaczyłem ile syfu mam na kolektorze (masakra!).

 

Zajmę się tym za jakiś czas. EGR z przelotem zaślepiony. Auto ciągnie jak wariat już od bardzo niskich zakresów obrotów, banan na twarzy. Zero kopcenia z rury, na wolnych silnik chodzi bardziej twardo i co ważne dzięki temu, że mam skrzynię automat to przy wyłączaniu silnika zero szarpania - milknie od razu. Niestety ... zapalił się Emission Workshop (a mechanik mówił, że w tej wersji nie będę miał pomiarów spalin :D). Pytanie do wachowców: silnik AVF, który parametr odpowiada za zablokowanie pomiaru spalin w komputerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak spadł przewód podciśnienia z EGR(ten cienki) to wyskakiwał komunikat abgas werkschtat, kasowałem go Vagiem ale za kilkadziesiąt kilometrów powracał.

Passat 2003 AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ominąć pomiar spalin bezpośrednio w komputerze. Mam lokalnie czarodzieja - temat do ogarnięcia w kilka minut :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
który parametr odpowiada za zablokowanie pomiaru spalin w komputerze?

 

Generalnie nie ma żadnego pomiaru spalin. Bład jest generowany przez ECU na podstawie wskazań przepływomierza, które po zaślepieniu EGR się zmieniły. Nie wiem czy jest to wogóle do ominięcia bez grzebania w sofcie, raczej w to wątpie, ale napewno jest to do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To widocznie już w nowszych modelach wprowadzili taki cyrk. Ja u siebie ostatnio zaślepiłem EGR i bez żadnych błędów. Widać od 2003 była zmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widać od 2003 była zmiana.

bardzo możliwe że od 2003, albo od roku modelowego 2004.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo możliwe że od 2003, albo od roku modelowego 2004.

__________________

Czyli od modelu z kierunkami w lusterkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ku woli ścisłości nie wszystkie modelowo 2004r miały kierunki w lusterkach.

Mój jest 2003r produkcja, modelowo 2004r a kierunki mam w błotnikach.

Ale temat jest o EGR a nie o lustrach więc proszę nie kontynuować:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dtambor dzięki za info :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez zmiany w sofcie się nie obejdzie. Tak jak pisze dtambor - masa powietrza mierzona przez MAF musi sie zmieniać wraz ze zmianą wysterowania przetwornika od EGR-u. Jeśli się nie zmienia to ECU ustala, że EGR nie chodzi i wyrzuca błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

wszystko zalezy jaki macie EGR do 2002 byly EGRy sterowane podcisnieniowo bez elektroniki ( brak wtyczki z zasilaniem) po 2002 zakladali juz elektroniczne i w tych potrzebna jest ingerencja w soft.

Stare mozna bylo wywalic lub zaslepic i zadnych bledow nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko zalezy jaki macie EGR do 2002 byly EGRy sterowane podcisnieniowo bez elektroniki ( brak wtyczki z zasilaniem) po 2002 zakladali juz elektroniczne i w tych potrzebna jest ingerencja w soft.

Stare mozna bylo wywalic lub zaslepic i zadnych bledow nie ma.

 

bzdury piszesz kolego, sterowany elektronicznie był tylko w silniku BGW 2.0TDI. Opisywany tu problem dotyczy klasycznego zaworu EGR sterowanego podciśnieniem, który nie różni się niczym od tych z pierwszych lat produkcji gdyż tylko takie zawory były montowane w silnikach 1.9 TDI. Powód generowania błędów tez już został opisany.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko zalezy jaki macie EGR do 2002 byly EGRy sterowane podcisnieniowo bez elektroniki ( brak wtyczki z zasilaniem) po 2002 zakladali juz elektroniczne i w tych potrzebna jest ingerencja w soft.

Stare mozna bylo wywalic lub zaslepic i zadnych bledow nie ma.

 

Pobaw się trochę z podciśnieniowymi a dojdziesz do wniosku, że się mylisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

od 3 lat latam bez egr najpierw byl zaslepiony teraz wywalilem calkowicie

zadnych bledow, wyciekow itp.

 

kolega z forum spawa nawet flasze zeby to ladnie pospinac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od 3 lat latam bez egr najpierw byl zaslepiony teraz wywalilem calkowicie

zadnych bledow, wyciekow itp.

 

kolega z forum spawa nawet flasze zeby to ladnie pospinac

 

wszystko się zgadza, ale w późniejszych rocznikach jest nieco inny soft który to wychwytuje, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd że każdy sterowany podciśnieniem EGR można zaślepić bo tak akurat nie jest.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od 3 lat latam bez egr

 

Dlatego własnie pisałem, abyś pobawił się różnymi egr a nie wyciągał wniosków na podstawie jednego czy dwóch. Przerobisz kilkanaście aut to dowiesz się w jakich wersjach można nieco pomataczyć z przepływami a w których nie. Założenie, że w podciśnieniowych można zaślepiać a w elektrycznych nie, jest błędne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam ten sam problem z EGR.Został zaślepiony błąd wykasowany ale po jakiś 10 km błąd powraca i pojawia się komunikat Emission Workshop.

 

Posiadam paska z kierunkami w lusterkach z 2004r. Moje pytanie się brzmi czy da się to jakoś usunąć aby błąd mi sie nie pojawiał bo przyznam szcze ze troche mnie wkurza. Proszę o jakieś wskazówki gdzie trzeba poszperać aby pozbyć się błędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam ten sam problem z EGR.Został zaślepiony błąd wykasowany ale po jakiś 10 km błąd powraca i pojawia się komunikat Emission Workshop.

 

Posiadam paska z kierunkami w lusterkach z 2004r. Moje pytanie się brzmi czy da się to jakoś usunąć aby błąd mi sie nie pojawiał bo przyznam szcze ze troche mnie wkurza. Proszę o jakieś wskazówki gdzie trzeba poszperać aby pozbyć się błędu

Czytac.
To widocznie już w nowszych modelach wprowadzili taki cyrk. Ja u siebie ostatnio zaślepiłem EGR i bez żadnych błędów. Widać od 2003 była zmiana.

__________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jericho czytać to umiem,ale moje pytanie brzmiało czy ktoś wie jak pozbyć się problemu zaworu EGR w paskach po 2003r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko masz napisane parę postów wyżej, że tylko zmiany w oprogramowaniu sterującym silnikiem Cię ratują. Jedź do jakiejś firmy zajmującej się chiptuningiem to Ci zrobią i odpowiednio skasują ;), bo sam raczej tego nie ruszysz. Pytanie tylko czy gra warta świeczki.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności