Zibo Zgłoś #1 Napisano 18 Marca 2007 Witam Wczoraj mój mechanik zobaczył że mam nie zaślepiony EGR. Zaproponował mi jego zaślepienie. Zgodziłem się. Wrażenia są bardzo ok. Od wczoraj mam bardzo dużego "banana" na twarzy :-) Zdecydowanie lepiej się jeździ, tak jakby silnik dostał drugie życie. Podrawiam p.s. Sorki ale musiałem się pochwalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2007 tu jest opisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2007 Mniemam, że to występuje przy silniku DIESLA I stąd moje pytanko: czy w benzyniaku jest coś takiego, co na podobnej zasadzie działa ? Bo jeśli TAK, to może bym zajrzał i też ewentualnie wyczyścił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2007 to poczytaj tu może coś znajdziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2007 widze roznice w miedzy slowem zaslepiony a wyczyszczony. Zibo a nie wyskoczyl Ci zaden blad ? od recyrkulacji spalin albo check engine ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zibo Zgłoś #6 Napisano 3 Maja 2007 Witam Mam zaślepiony. Dwa tygodnie po zabiegu robiłem skan kompa i żaden błąd mi nie wyskoczył. Więc narazie dalej się cieszę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chinczyk Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2007 Witam napisz proszę co sie zmieniło moc , spalanie czy coś innego ??? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2007 jak go zaslepić no jak??? Może ktoś z większym pojęciem się wypowie dlaczego silnik ma wtedy większa moc i czy aby nic to nie szkodzi silniczkowi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zibo Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2007 Witam Odpowiedź dla "chińczyka". Spalanie pozostało na tym samym poziomie. Jeżeli chodzi o moc nie wiem ile dokładnie się zwiększyła (nie byłem na hamowni), ale odczucia czysto subiektywne są bardzo pozytywne. Samochód po prostu zrobił się żwawszy. Nie jest to rakieta ale przy mocy fabrycznej 90 KM i budzie kombi można już w miarę bezpiecznie wyprzedzać na trasie. Wcześniej trzeba było się bardziej gimnastykować. A rzecz która mi się najbardziej spodobała po tej modyfikacji to zdecydowanie ograniczyła się ilość "czarnych chmur" przy deptaniu go do oporu :-) Odpowiedź dla "MłodyWilk22". Nie mam możliwości wstawienia zdjęć (brak stałego netu) a one by najlepiej wyjaśniły z czym to się je i jak się tą modyfikację wykonuje. Jeżeli chodzi o zasadę działania. Zawór EGR służy do recyrkulacji spalin w silniku. Chodzi o to aby silnik spełniał wyższe normy emisji spalin. W momencie kiedy EGR pracuje normalnie i "depczesz gaz" ww zawór wpuszcza do kolektora dolotowego część spalin, które mieszają się ze świeżym powietrzem i ponownie spalają się w cylindrach. Jak zaślepisz ww zawór silnik dostaje tylko świeże powietrze do spalania z paliwkiem. Podobno komputer wywala błędy po tej operacji ale u mnie na szczęście odpukać narazie nic nie jest. Tyle teorii Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #10 Napisano 4 Czerwca 2007 Panowie zaznecznie mi strzałką gdzie miałbym wstawić zaslepke Bo nie chce zrobic głupoty:) Wszyscy pisza, ze użyli denka od konserwy? Dajew to rade? Tam widze, że na każdym połaczeniu są uszczelki... Jak to bede rozkrecał do zaslepienia to nie bedzie mi później parskało, gwizdało i wogóle? Pomocy Mój silniczek 1.9 TDi, 110KM AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #11 Napisano 4 Czerwca 2007 tu bedzie najprosciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #12 Napisano 5 Czerwca 2007 I tak też zrobiłem Ale tak szczerze mówiąc to mój zawór był po częsci już zaślepiony Bo w miejscu gdzie zawór łączy się z kanałem dolotowym było tyle tej lepkiej sadzy, że może zostało z 40% drożnego tego otworu Ale wszystko wyczyściłem, zawór wymyłem i zaślepiłem w miejscu jak na focie. Wszystko cacy, rzadnych rozszczelnień, kulturka pracy Co do efektów mojej pracy... zrobiłem zaledwie jakieś próbne 5km, ale jak narazie nie wyczułem rzadnego przyrostu mocy... Mysle, ze można to wyczuc na dłuższej trasie kiedy to silniczek odpowiednio sie nagrzeje, także jeszcze zdam relacje Ale coś w tym musi być... bo ile tych spaliń musiało jeszcze raz wedrować do dolotu skoro było tam tyle sadzy!!! Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #13 Napisano 5 Czerwca 2007 cześć mam passata B5 z 1998r. 1.6 AHL plastikowy kolektor instalacja gazowa sekwencja i ostatnio coś mi zaczęło stukać (metaliczny dźwięk podobny do cykania zaworów) ale jest to w okolicy EGR (tak mi się wydaje ze jest ten słynny EGR - czarna okrągłą puszka lub w okolicach przepustnicy mniejsza puszka) . Stukanie to słychać w kolektorze po zdjęciu przewodu z tego czarnego dziadostwa mniej stuka ale nadal może to przepustnica (jeżeli może stukać). Stukot ten pojawia się po dodaniu gazu, jak idzie na jałowych obrotach to stukotu nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rudeboy Zgłoś #14 Napisano 6 Czerwca 2007 mlodywilk22 mam taki sam silnik jak ty. jak sprawdzisz bledy vagiem to daj znac czy cos wyskoczylo. jezeli nie bedzie bledow to tez zaslepie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2007 Witam, denerwuje mnie ten syf pochodzący z zaworu EGR brudzący mi silnik. Chce to wyczyścic i zaraz potem nie wiem co. Zaślepić? Odłączyć? Jaka jest opcja dla mojego silnika? Jeśli zaślepić to prosze powiedziec gdzie mam wsadzić blaszkę? Jeśli odłączyć to jaki kabelek? Wyskoczą błędy? Dużo pytań ale proszę o pomoc bo chcę temat EGRa w moim aucie załatwić raz na zawsze. Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc! pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #16 Napisano 15 Czerwca 2007 Tak gwoli scislosci to EGR w PD otwiera sie na wolnych obrotach a potem sie zamyka. Mozna go wylaczyc programowo. Ekolodzy sie wsciekna jak tak wszyscy beda zaslepiac EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #17 Napisano 15 Czerwca 2007 Tak tylko kto mi to zrobi w bydgoszczy:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #18 Napisano 15 Czerwca 2007 Jeśli zaślepić to prosze powiedziec gdzie mam wsadzić blaszkę? chyba ze zaslepisz w jednym i w drugim miejscu wtedy nie przepali sie blaszka tak szybko Jeśli odłączyć to jaki kabelek?Wyskoczą błędy? Po odlaczeniu wtyczki na N18 mozesz zmienic to w sterowniku silnika aby nie bylo bledu "Open/Short to Ground" lub zdjac wezyk z EGRu i zaslepic zdjety wezyk aby nie zasysalo lewego powietrza w ukladzie podcisnienia Nie ma z tym duzo roboty wiec sam powinienes poradzic sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #19 Napisano 15 Czerwca 2007 rozumiem tzn zeby unieruchomic nieszczesnego EGRa można zaślepić w jednym z dwóch miejsc w których mi pokazałes albo nawet w obu, lub poprostu odłączyć wtyczke i usunąć błąd z kompa lub zaślepić zdjęty wężyk. A ta blaszka może być guba żeby sie nie przepaliła za szybko czy raczej cieńsza? czego użyć jakiego materiału? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #20 Napisano 16 Czerwca 2007 Jak wyjmiesz wezyk i skasujesz blad w kompie to i tak zaraz spowrotem wyskoczy. Co do blaszki ... nie wiem jak zareaguje na to komputer. Na 100% wylaczenie programowe dziala, bo mam to zrobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach