KubaS1888 Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2019 (edytowane) Witam.Pierwsze logi ever. Statycze PB http://vaglogi.pl/log-002_003_Em8AFuo.html http://vaglogi.pl/log-003_032_001_pVvar.html http://vaglogi.pl/log-090_091_093_0Lpp00v.html Statyczne LPG http://vaglogi.pl/log-002_003_1DD6mo.html http://vaglogi.pl/log-003_032_001_EBoAAv.html Dynamiczne PB http://vaglogi.pl/log-002_033_J2GwCP.html http://vaglogi.pl/log-020_115_obTyzIm.html http://vaglogi.pl/log-003_118_0uD3B7.html http://vaglogi.pl/log-090_091_f6c4jQx.html Edytowane 21 Maja 2019 przez KubaS1888 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2019 Tragedii nie ma. Do sprawdzenia jest szczelność. No i pasuje zrobić jeszcze inne logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KubaS1888 Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2019 9 godzin temu, zwonko napisał: Tragedii nie ma. Do sprawdzenia jest szczelność. No i pasuje zrobić jeszcze inne logi. Jakich brakuje? Postaram się zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 23 Maja 2019 002+033 dyn robi się na obu paliwach. Przed każdym z tych logów kasuje się korekty-tj. trzeba skasować błędy, nawet jeśli błędów nie ma. 033 statyczny ze zmianą paliw. Poszukaj po moich postach jak. Na przepływie trochę brakuje, stąd pewnie lekko ubogo. Dlatego zalecam najpierw szczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2019 Wciąż mam błąd ubogiej mieszanki , korekty po 25% i pali jak smok. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi gdzie szukać problemu? Odma cała sprawdzona, wymienione uszkodzone elementy, bleeder valve wymieniony na oryginalny, pancakce valve też. Większość podciśnień jest usunięta (w tym ezektor, combi valve, sai - sprzętowo i software'owo). Turbina świeża po regeneracji w jednej z lepszych firm, czyszczone zasilanie i spływ oleju, nowy kolektor wydechowy (żeliwny chinol), nowy olej, nowy duży filtr oleju. TIP (gumowy) nowy. Wszystkie przewody od turbo sprawdzone. Nowa uszczelka kolektora ssącego, nowe ori gniazda wtrysków, oringi wtrysków. Pompa paliwa nowa Magneti Marelli, filtr paliwa MAHLE. Wtryski sprawdzane i są ok. Ciśnienie paliwa również w normie. Rozrząd wymieniony w marcu, świece nowe itp. Logi: 002 + 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_cR9u84.html 003 + 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_xePSP9.html 115 + 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_JIzx6T.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2019 (edytowane) Wiele tu się nie nadiagnozuje. Wg tego co piszesz wszystko sprawne i sprawdzone. Zakładając, że wszystko co wymieniłeś kupiłeś sprawne (a niestety w dzisiejszych czasach nowe nie równa się sprawne), a wszystkie rzeczy zostały dobrze sprawdzone (chodzi mi o szczelność i ciśnienie paliwa) to zostają dwie rzeczy: - wydech - wiem, że nowy, ale chinol i pytanie czy dobrze przylega itp czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Tylko sprawdzenie fizyczne - sonda. Zrób log statyczny 033 tak 4 minuty. Zrób log 002+033 z jazdy, nie strikte dynamiczny, przyspieszaj zwalniaj gwałtownie mniej gwałtownie itp. Zrób logi statyczne grup 034+036+037 Z innych rzeczy, ktoś CI przeszkadzał w logu 002+033? Odczuwasz jakieś objawy poza spalaniem? Brak mocy, wypadające zapłony? Turbo CI przeładowuje btw więc z tą regeneracją to chyba nie do końca umiejętnie ktoś robił (chyba że regenerował inny a montował i regulował inny). No chyba że to nie orginalne turbo. Edytowane 17 Czerwca 2019 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2019 Po montazu i kilkuset kilometrach ogladalem okolice kolektora i nie widać, zeby gdzies tam puszczal spaliny. Bląd ubogiej mieszanki byl przed regeneracja turbo i wymiana kolektora. Po prostu turbina byla w stanie agonalnym a pękniety kolektor wyszedł przy okazji. Nie byl pękniety na wylot ale stwierdzilem ze jak juz na wierzchu to lepiej wymienie. Turbine montowalem sam i nie regulowałem sztangi bo nakrętka kontrująca jest pomalowana farbą ( gwaracnja), moge jedynie pojechac do firmy co ją regenerowali, pokazac logi i poprosić zeby to poprawili. Kolektor i turbo poskrecane na nowych szpilkach, nakrętkach i uszczelkach jak coś. Przy logu 02+033 nikt nie przeszkadzal. Gaz w podlodze i tyle. Czasami czuć ze silnik zakuleje przez moment ale to na wolnych obrotach. W czasie jazdy raczej nic nie czuc ale kiedys jak robiłem loga to przy wysokich obrotach zaczął szarpać jakbym wciskał gaz/ hamulec/ gaz. Obstawiłem ze była to wina rozpadającego sie turbo. Jak sie nagrzeje to mam wrażenie że lapie muła troche. Jak silnik zimny to ma wiecej mocy. Powiem szczerze ze tyle razy szukałem juz nieszczelności, kazdy przewod co najmniej dwa razy rozbieralem i ogladalem z kazdej strony, sprawdzalem szczelność kompresorem i tez nic nie znalazłem. Ok, jutro porobie logi tych grup co napisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #8 Napisano 18 Czerwca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Nerwuss napisał: Przy logu 02+033 nikt nie przeszkadzal To dziwne bo widać jakieś skoki na przepływie. Co też ciekawe to górą mieszanka zaczyna lepiej wyglądać. Skoro kolektora jesteś pewny to została Ci sonda... No ewentualnie, ale to chyba rzadkość w tych autach... ECU. Chyba że ktoś coś namodził przy nieumiejętnej obróbce softu. Edytowane 18 Czerwca 2019 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #9 Napisano 18 Czerwca 2019 Jak kupilem samochod to mial jakiś "program", ale słaby, turbo padało, check co jakiś czas się swiecił i uboga mieszanka więc kolega z forum (Grucha) mi pomógł i wgrał stockową mape, pozniej byly usuwane jeszcze zaworki spod kolektora, sai i combi valve. Jak ECU bylo by skopane to nie zobaczył by tego? A przepływka wyszla dobrze na tym logu? Bo kogo nie zapytam to każdy sprawdz przeplywke, sprawdz przeplywke, jak odlaczylem raz przeplywomierz i sie troche przejechalem to szarpal na jalowych ale LTFT było na -0.8% tylko na postoju korekta rosła. Z podlączoną przeplywką jest na odwrót, na postoju jak silnik pracuje to korekta na poziomie doslownie kolo 2% ale jak tylko dodam gazu od razu leci w gore. Dzisiaj po pracy skocze do garazu, zrobie logi te o ktore prosiłeś i obejrzę jeszcze wydech. Ale nie wydaje mi się żeby tam była jakakolwiek nieszczelność. Ani nie slychać popierdywania, ani nie widac osmolonych miejsc. Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej zapomnialem wspomnieć wczesniej, mam Tiptronica i wywala mi bląd od mechanicznej pompy podcisnienia a dokładnie to 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure. Jednak obstawiam uszkodzony czujnik podcisnienia przy serwie. Bo pompa działa i przewod od pompy rowniez jest szczelny. Ale chyba to nie ma wpływu na korekte mieszanki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #10 Napisano 18 Czerwca 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Nerwuss napisał: Jak ECU bylo by skopane to nie zobaczył by tego? Nie odpowiem ale wydaje mi się, że nie zobaczy tego tak łatwo. Chyba, że jeździł z Tobą i wszystko sprawdzał. 6 godzin temu, Nerwuss napisał: A przepływka wyszla dobrze na tym logu? W miare. Przepłwykę sprawdza się na dwie rzeczy: 1) wskazanie około 80%moc przy 6000RPM. Ciężko stwierdzić dokładnie ale na pewno jesteś blisko. 2) równy przebieg wykresu RPM-MASS FLOW. U Ciebie są skoki, ale nie wiadomo czy spowodowane mieszanką czy czym... 6 godzin temu, Nerwuss napisał: A przepływka wyszla dobrze na tym logu? No bo w 1.8T to najczęściej pada. Taki wiek że czas na wymianę. 6 godzin temu, Nerwuss napisał: jak odlaczylem raz przeplywomierz i sie troche przejechalem to szarpal na jalowych To na koniec zrób log dynamiczny i statyczny z odpietym przepływomierzem. 6 godzin temu, Nerwuss napisał: Ani nie slychać popierdywania, ani nie widac osmolonych miejsc. Weź ze sobą kawałe kpapieru, niewielki paragon, i jedź blisko wydechu, obserwuj czy nie drga. 6 godzin temu, Nerwuss napisał: Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej zapomnialem wspomnieć wczesniej, mam Tiptronica i wywala mi bląd od mechanicznej pompy podcisnienia a dokładnie to 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure. Jednak obstawiam uszkodzony czujnik podcisnienia przy serwie. Bo pompa działa i przewod od pompy rowniez jest szczelny. Ale chyba to nie ma wpływu na korekte mieszanki. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17887/P1479/005241 Opis błędu na końcu zobacz... No ale skoro szczelność sprawdzałeś... sam nie wiem. Tu znowu coś piszą o alternatorze: https://a4-klub.pl/topic/285361-17887-brake-boost-vacuum-kilka-innych-błędów/ Jak prąd będzie kiepski to będzie wszystko warioawć... Sprawdzałeś napięcie w przepłwyce? Kompresja jak? Edytowane 18 Czerwca 2019 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #11 Napisano 18 Czerwca 2019 Opis błędu sprawdzałem. Odma była uszkodzona jak kupiłem, wymieniłem wszystko, oring, zawleczka, kolanko, trojnik, zaworek ori, rurka metalowa umyta benzyna i przedmuchana powietrzem sprężonym. Zawor przy tipie ten okragly z membranka tez nowy ori. Trojnik przy pokrywie zaworów caly, sciagalem go i ogladalem. Takze odma na 100% szczelna. Ezektora u mnie nie ma bo zostal wyrzucony, oprocz odmy sa raptem 2 czy 3 przewody podcisnienia, wiekszośc przewodow nowa, stare są tylko od filtra węglowego ale też je oglądałem. U mnie jest czujnik podciśnienia przy samym serwie i myśle ze on jest winowajcą błedu pompy. Kompresjii nie mierzyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #12 Napisano 18 Czerwca 2019 jeszcze mozesz popatrzec tu: ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51245020.pdf ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51235020.pdf pomierzyć napięcie itp na MAF: https://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=59893 https://easyautodiagnostics.com/vw/1.8L/maf-sensor-tests-1 (strony 2,3) https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/direct_injection_and_glow_plug_system_with_distributor_pump_as_of_05.99/fuel_preparation_system_diesel_injection/checking_components_and_functions/checking__air_mass_meter_g70/ Jak będziesz robić logi to na koniec zrób statyczny 004+006. Dosłownie 30sekund. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #13 Napisano 18 Czerwca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, zwonko napisał: jeszcze mozesz popatrzec tu: ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51245020.pdf ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51235020.pdf pomierzyć napięcie itp na MAF: https://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=59893 https://easyautodiagnostics.com/vw/1.8L/maf-sensor-tests-1 (strony 2,3) https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/direct_injection_and_glow_plug_system_with_distributor_pump_as_of_05.99/fuel_preparation_system_diesel_injection/checking_components_and_functions/checking__air_mass_meter_g70/ Jak będziesz robić logi to na koniec zrób statyczny 004+006. Dosłownie 30sekund. Dzięki za lekturę, poczytam dziś wieczorem. Z elektryką to raczej nie ma nic wspólnego, ładowanie jest, żadnych błędów oprócz pompy vacum i ubogiej mieszanki od grudnia bo tyle go mam. Co dzień odpala normalnie, nawet w zimie w mrozy. Dobra więc tak: 002+033 zwykła jazda http://vaglogi.pl/log-002_033_GwvdV.html 004+006 statyczny http://vaglogi.pl/log-004_006_M2d1rT0.html 034+036+037 statyczny http://vaglogi.pl/log-034_036_037_91HBSG.html 033 statyczny http://vaglogi.pl/log-033_Sq60D8o.html Edytowane 18 Czerwca 2019 przez Nerwuss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #14 Napisano 18 Czerwca 2019 Wszystko wygląda OK. Naprawdę nie widzę czego się czepić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #15 Napisano 18 Czerwca 2019 17 minut temu, zwonko napisał: Wszystko wygląda OK. Naprawdę nie widzę czego się czepić... oprócz nieszczęsnej korekty mieszanki Nie wiem, spróbuję jeszcze popatrzeć na te podciśnienia, może dołożę dodatkowy zaworek zwrotny i wymienię ten czujnik podciśnienia przy serwie. Może to coś da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #16 Napisano 18 Czerwca 2019 (edytowane) no korekta jest... po wcisnieciu gazu tragiczna. Nie wiem skąd. Tak to wygląda że sonda działa jak trzeba, korekta po wysokości, zużycie sondy w normie tez dobrze.. Zrób co wiesz że jest źle... Możesz też sprawdzić szczelność wg tego filmiku, może się jeszcze coś znajdzie. Od 5:47 Edytowane 18 Czerwca 2019 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #17 Napisano 19 Czerwca 2019 Najlepsze jest to, że wczoraj w pracy mialem chwile, wiec pozatykałem 3 krócce z kolektora ssącego i przewody z tych króćców. Czyli wszelkie podcisnienia ktore miałem, lącznie z odmą. I wciąż korekty po dodaniu gazu po 25%. Może nie sprawdzałem identycznie szczelnosci kolektora jak na filmiku, ale psikałem benzyna po polączeniach i sluchalem czy obroty nie wzrastają. Niestety nic nie zauważylem. Zrobie w weekend jeszcze logi z odłączonym MAF. Bo moze to on coś swiruje jednak. Ewentualnie moze wydatek paliwa wtrysków. Sprawdzałem je jak podaja paliwo ( w sensie jak rozpryskują) ale nie mierzylem wydatku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #18 Napisano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Dnia 17.06.2019 o 21:35, Nerwuss napisał: Ciśnienie paliwa również w normie. Tzn jakie? i jak sprawdzane? Jakie są korekty w grupie 032? Co Ci poradził Grucha w tej sprawie oprócz poprawionego softu? On zna się na diagnostyce jak mało kto. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nerwuss Zgłoś #19 Napisano 30 Czerwca 2019 4 minuty temu, marecki3575 napisał: Tzn jakie? i jak sprawdzane? Co Ci poradził Grucha w tej sprawie oprócz poprawionego softu? On zna się na diagnostyce jak mało kto. Testerem do spr. ciśnienia paliwa, na jałowych okolo 3.5 bar, po odłączeniu podcisnienia od regulatora wzrasta do 4. Przy dodawaniu gazu utrzymuje te 3.5bara. pod obciążeniem nie moglem sprawdzić bo miałem dostępny jakiś chiński tester z krótkim przewodem i nie miałem go jak wyjąć spod maski. Pompa paliwa ( magneti marelli) i filtr paliwa (mahle) nowe . W koszu z pompą wszystko ok, zbiornik czysciutki. Grucha powiedział zeby podmienić przeplywke. I poki co czekam na wypłate i bede podmienial. Najwyzej jak sie okaze ze nic to nie zmienia to zwrócę bo mam taka możliwość. Oryginał Boscha oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #20 Napisano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Wypadało by zrobić ten test ciśnienia pod butem, wartość wtedy powinna skoczyć do 5bar, u mnie tak jest. Bo 25 w plusie (+długie czasy wtrysku) to dla mnie sygnał padającej pompy, ale skoro jest nowa (choć nie zawsze nowe równa się sprawne) Ale zacznij od tej przepływki najpierw. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach