Skocz do zawartości
KubaS1888

Prośba o analize logów - 1.8T AWT (bez LPG)

Rekomendowane odpowiedzi

 

6 minut temu, marecki3575 napisał:

Wypadało by zrobić ten test ciśnienia pod butem, wartość wtedy powinna skoczyć do 5bar, u mnie tak jest.

Ale zacznij od tej przepływki najpierw.

Wracam do pracy 15.07 bo teraz mam urlop i wtedy jak coś będę wiedział nowego to dam znać.
Dzięki za zainteresowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że dorwałem VCDSa postanowiłem zrobić z niego użytek i zlogować swoje autko. W planach mam program dlatego zrobiłem kilka modów i chce wyeliminować wszelkie bolączki silnika. W aucie siedzi nowy DV, zregenerowane turbo, świece i nowa pompa paliwa .Dodatkowo wstawiono downpipe i drugi intercooler z 2,5 TDI. Uszczelniłem i przerobiłem podciśnienia wywalając n112, SAI i część odmy do kolektora.'

Korekty lambdy Add -2,1% i Mult 7,8% (Podobno długoterminowe mają zamykać się max w 5%)

Logi (strona nie chce edytowanych logów dlatego ostrzegam, że jest kilka na raz i w dodatku statyczne i dynamiczne w jednym :/)

002 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_2VQgkQ4.html

001 003 http://vaglogi.pl/log-001_003_1W20mpC.html

003 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_BW2DY.html

115 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_f5FJ8.html

               http://vaglogi.pl/log-118_115_GVmcGR.html

Pytanie czy coś nie domaga jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 3cim cylindrze widać lekkie spalenie stukowe. No i tak jak mówisz korekty. Szczelności jesteś na 1000% pewien?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o szczelność to na 1000% będę pewien na weekend jak w domu zrobię test. Aktualnie jestem na 90% bo oprócz podciśnień zrobiłem gniazda wtrysków, uszczelki pod wtryskiwacze,  pod kolektor, przepustnicę i jak wcześniej wspomniałem podciśnienia. Ewentualnie zostanie intercooler bo pomimo zmiany uszczelek nadal się poci i zasyfiło całą podłużnicę. Czytałem, że to standard ale aż tak? 

Czy spalanie stukowe może być z powodu cewek? I czy MAF mieści się w normie? Niby ma być koło 120g/s przy 5k RPM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, VX7 napisał:

I czy MAF mieści się w normie? Niby ma być koło 120g/s przy 5k RPM.

juz dawno nie widziałem takich wskazań. Ja przyjmuje 125 przy 6000RPM. Wskazania są ok. Może te 120 przy 5000RPM były jak autka były młodsze.

15 godzin temu, VX7 napisał:

Czy spalanie stukowe może być z powodu cewek?

jak najbardziej. Podmienić miejscami i będzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu minęło odkąd ostatnio pisałem ale w końcu jest nowa przepływka, jeszcze raz sprawdzone wszystkie podciśnienia itd...

Logi wyglądają następująco: (nie miałem zbytnio warunków żeby się dobrze rozpędzić stąd taki zakres obrotów, mam nadzieję że starczy.)

Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_c29cQt9.html
Grupy 115, 118: http:// http://vaglogi.pl/log-115_118_NPcw15.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_W9u51fa.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekty są ok, choć... Te przeplywka to nie oryginał prawda?

Jeszcze musisz zwalczyć spalanie stukowe i lekkiego overboosta. 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje sie bez bicia, miałem brać Boscha,  ale dostałem bodajże Beru w dobrej cenie do tego możliwość zwrotu nawet po montażu no i z gwarancją nie będę miał problemu. Także jeśli widac w logach ze to wciąż nie tak, to mówcie, zareklamuje ją i kupie Boscha bo wciąż mi pali 15.5l/100km w miescie, a jeżdze w sumie emerycko. Biorac pod uwage ze to Tiptronic to powinien spalic max te 13l/100km. Termostat wymieniany w styczniu bodajże. Czujnik temp ok.

Stuki moga być od napinacza łańcuszka bo zaczyna być słyszalny. Tak mi się wydaje przynajmniej.

Zapomniałem, zaworek dv jeszcze do wymiany bo mam jakis chamski z allegro taki aluminiowy, wyciągałem go i sprawdzałem to niby trzyma cisnienie ale mu jakos nie ufam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gorzej. Ta przeplywka zawyza. No i.. Prawdopobnie dlatego korekty są dobre... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, zwonko napisał:

Gorzej. Ta przeplywka zawyza. No i.. Prawdopobnie dlatego korekty są dobre... 

To ja już nie wiem co mu dolega. Chyba że ten napinacz hydrauliczny łańcuszka cos nie domaga, mimo że błędów brak itp.

A przepływomierz zareklamuje albo zwroce w cholere i boscha pojdzie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update, troche późno ale lepiej niż wcale, nowy zawór DV, ori VW i nowa przepływka ori BOSCH.

Auto pali 15/16l na setke :D ( w mieście) i jest zamulone. To mój pierwszy automat i nie wiem, może tak ma być?

Logi: 

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_hCPb36.html
Grupy 002, 115, 118: http://vaglogi.pl/log-002_115_118_CQT6Dz9.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo ci przeladowuje jakieś 0.2bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W czasie przyśpieszania zwłaszcza przy wysokich obrotach wyraźnie wyczuwalne jest falowanie. Przy spokojnej jeździe (<3000obr/min) nie jest wyczuwalny ten efekt. Myślę że poniższe wykresy dokładnie opisują to, o co mi chodzi.

Dodam jeszcze że: logi zbierane były na 3 biegu. Paliwo Pb95. Korekta któtko/długoterminowa +-0.5% (może jakbym pojeździł dłużej w tych warunkach, to pewnie odchylenia byłby większe). W czasie przyśpieszania przepustnica otwarta na 100% (nie faluje). Auto ma zainstalowaną inst. LPG ale logi były zbierane na Pb95 po ponad 500km po resecie komputera. Sprawa dotyczy 1.8T AWT automat 2002r.

Wiem, że ogólnie należy przyjrzeć się dolotowi, ale może poniższe wykresy wskażą obszar/element na który należy zwrócić szczególną uwagę. Jakieś 2-3lata temu wymieniłem sporo czujników/zaworów w dolocie: MAF - Bosch, Sonda - Bosch, MAP-Bosch, N75 chyba zamiennik, DV - raczej zamiennik, do tego wszystkiego regeneracja turbiny. Po tym wszystkim auto przyśpieszało normalnie. Nie wiem, co się teraz stało, stąd prośba do Was o pomoc ?

Dzięki za wszelkie sugestie.

 

kanal115.png

kanal118.png

kanal002.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brzmi podobnie?

podob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Problemem okazał się N75. Ten który miałem ( marnej jakości zamiennik kosztował który ~80PLN ) albo się już popsuł albo był od początku uszkodzony. Zmieniłem na poprzedni oryginalny i jest o wiele lepiej/a może b.dobrze ? Wykresy poniżej.

Zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy:

1. Pik od MAFa w momencie zwolnienia pedłau gazu czy to normalne, jeśli nie to skąd się on bierze ?

2. Dlaczego przyrost czasu wtrysku nie jest liniowy (podobny doMAFa) ?

Dzięki za odpowiedzi.

 

MafInj_002.jpg

BoostDuty_118.jpg

ActualSpec_115.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz trudne pytania ale tak na logikę:

1. Chciałbyś żeby w momencie gdy nie przyciskasz pedału - tj. nie przyspieszasz, powietrze dalej leciało? Przecież przepustnica się zamyka. Paliwo nie jest podawane. To po co komu powietrze?

2. Dlaczego uwazasz że miałby być linioowy? Na moje oko, nie powinien być bo...problemem są dwie rzeczy. Pierwsza - jednostka. Druga, zapotrzebowanie silnika na paliwo, mieszanka, sterowanie prze ECU (i powiedzmy sondę). Przykładowo w dieslu MAF sprawdza się na podstawie mgr/str, czyli na obrót czy jakoś tak. Wtedy MAF nie rośnie liniowo a ma mniejwięcej stałą wartość. 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. DV nie działa albo działa zbyt wolno - ten peak to objaw nieotwierającego się na czas zaworu DV po zdjęciu nogi z gazu. 

2. warunkowane mapą: silnik nie ma jednoznacznej funkcji, którą da się opisać charakterystykę AFR/obroty przy obciązeniu xyz - stąd mapa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.1.

@zwonko: Chodzi mi o pik przy ~5500 obr./min. W momencie kiedy zwalniam nogę z pedału gazu, wartość MAF zmienia się z 125 do około 140g/s. Tak jakby w tym momencie potrzebował więcej powietrza ?

@marecek:  Czy Ty czasami nie piszesz o DV biorąc pod uwagę wykresy doładowania ? Tak, wykresy te wskazują na niedomaganie DV. A ja pytałem o pik z MAFa (pierwszy wykres). DV raczej nie ma z tym nic wspólnego (przynajmniej tak mi się wydaje), bo podłączony jest za MAFem.

Ad.2.

Przekonaliście mnie.

Edytowane przez Bartek1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kolega, @marecek ma rację odnośnie 1)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności