Qdlik Zgłoś #101 Napisano 18 Stycznia 2012 Posiedziałem na forum, poczytałem, dowiedziałem się, sprawdziłem, wymieniłem i klops (bez zmian). pewnie tak samo jak z opisem tak i z czytaniem trafiłeś w zły dział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macko.zbyszko Zgłoś #102 Napisano 18 Stycznia 2012 Pewno źle trafiłem. Sam nie wiem teraz czego szukać dalej. Wydawało się, że książkowo wewnętrzny, wyszło - nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #103 Napisano 18 Stycznia 2012 Pewno źle trafiłem. Sam nie wiem teraz czego szukać dalej.Wydawało się, że książkowo wewnętrzny, wyszło - nie. przed chwilą miałeś w opisie b6 a nie b4. dobra już nie robię więcej OT bo i tak za Tobą nie nadążam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macko.zbyszko Zgłoś #104 Napisano 18 Stycznia 2012 przed chwilą miałeś w opisie b6 a nie b4. dobra już nie robię więcej OT bo i tak za Tobą nie nadążam... zgadza się - pomyłka z tym opisem (źle założony profil:debil). Chociaż żadnego wpływu to na moje stuki chyba nie miało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #105 Napisano 19 Stycznia 2012 To ja się podłączę - czy przeguby na prostych kołach mogą pukać? Mam podobny objaw od 3 dni i nie mogę dojść co to takiego a na kanał wjadę dopiero w weekend. Pukanie cykliczne co jeden obrót koła, tylko podczas jazdy na wprost oraz podczas skręcania w lewo. Pukanie pojawia się od około 30km/h jak u kolegi wcześniej. Ale ciekawostka jest taka, że puka cały czas, i nie gra roli bieg, luz, przyspieszam, zwalniam - puka i koniec. Czy może to być przegub? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macko.zbyszko Zgłoś #106 Napisano 21 Stycznia 2012 To ja się podłączę - czy przeguby na prostych kołach mogą pukać? Mam podobny objaw od 3 dni i nie mogę dojść co to takiego a na kanał wjadę dopiero w weekend. Pukanie cykliczne co jeden obrót koła, tylko podczas jazdy na wprost oraz podczas skręcania w lewo. Pukanie pojawia się od około 30km/h jak u kolegi wcześniej. Ale ciekawostka jest taka, że puka cały czas, i nie gra roli bieg, luz, przyspieszam, zwalniam - puka i koniec. Czy może to być przegub? Marcinie, W moim przypadku, sprawdziłem dziś wsio jeszcze raz i za radą sympatycznego pana Stasia, okazało się, że to łożysko koła. Kiedy wcześniej podniosłem swojego pasacika i obracałem kółkiem zero stuków, luzu itp. Więc wykluczyłem łożysko, ale wczoraj pan Staś powiedział, że w passatach tak jest, że nie wyczujesz tak łatwo zepsutego łożyska, ale jak zepsute to przenosi wibracje/stukanie na sprężynę. Za jego radą, dziś podniosłem kółka i sprawdziłem łożyska trzymając jedną ręką za sprężynę. Dra przy obracaniu koła, oj drga. Za to drugie jest OK. Także w poniedziałek biorę sie za łożysko. pozdrawiam Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #107 Napisano 21 Stycznia 2012 Marcinie, W moim przypadku, sprawdziłem dziś wsio jeszcze raz i za radą sympatycznego pana Stasia, okazało się, że to łożysko koła. Kiedy wcześniej podniosłem swojego pasacika i obracałem kółkiem zero stuków, luzu itp. Więc wykluczyłem łożysko, ale wczoraj pan Staś powiedział, że w passatach tak jest, że nie wyczujesz tak łatwo zepsutego łożyska, ale jak zepsute to przenosi wibracje/stukanie na sprężynę. Za jego radą, dziś podniosłem kółka i sprawdziłem łożyska trzymając jedną ręką za sprężynę. Dra przy obracaniu koła, oj drga. Za to drugie jest OK. Także w poniedziałek biorę sie za łożysko. pozdrawiam Maciek Super, dzięki za informację. Powiedz mi jedszcze jedną bardzo ważną dla mnie rzecz - czy jadąc slalomem stukanie ustawało? U mnie jest tak, że stuka prawa strona - i tylko gdy to koło jest obciążone, tzn podczas jazdy na wprost oraz skręcania w lewo. Gdy natomiast skręcam w prawo i prawe koło w efekcie jest odciążone to stukanie znika całkowicie. Ciekawa bardzo sprawa ale ma to sens - mi się wydawało, że to MUSI być przegub a okazuje się, że niekoniecznie. Może dziś będę miał okazję podnieść auto to postaram się za Twoją radą sprawdzić czy u mnie na sprężynę cokolwiek się przenosi. Pierwszy raz słyszę o takiej usterce - zawsze mi się wydawało, że jak łożysko padnie to będzie huczało a nie stukało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #108 Napisano 21 Stycznia 2012 witam czytam wasze posty i postanowiłem wtrącić swoje 3 grosze czy jadąc slalomem stukanie ustawało? stukanie w takim przypadku może ustawać bo koła są na zmianę obciążane, gdy obciążenie przeniesione jest na "zdrowe" łożysko stukanie zanika... łożysko padnie to będzie huczało a nie stukało łożysko może huczeć swoją drogą, ale najczęstszym objawem zużycia jest właśnie takie stukanie spowodowane wyrobieniem się bieżni łożyska (tzw. wżery).macko.zbyszko przed założeniem nowego łożyska radził bym delikatnie zdjąć z obydwu stron obudowę (pierścień zakrywający kulki) i porządnie nasmarować łożysko to zapewni dobre smarowanie i dłuższą pracę bo w fabrykach tylko je delikatnie "smarkają" smarem. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #109 Napisano 21 Stycznia 2012 Przejechałem się z ojcem, posłuchaliśmy i problem rozwiązany - łożysko tył. Idealne bum bum co jeden obrót koła i nie gra roli czy przyspieszam, zwalniam czy jadę na luzie czy na biegu. I stuka coraz mocniej, przejechałem od pierwszych objawów ze 300km. Jutro zamawiam łożysko tylne i będę zmieniał. Cieszy mnie bardzo że to nie przednie bo już w prawym kole trzy SKF zmieniałem. Raz po zakupie, drugi po kilku tyś km bo już wyło, jak drugi SKF padł to doszedłem do wniosku że to zwrotnica musi być trefna - i miałem rację bo wymieniłem zwrotnicę, wprasowałem trzeciego SKFa i już z 50.000km cisza. Teraz padło na tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #110 Napisano 21 Stycznia 2012 Przejechałem się z ojcem, posłuchaliśmy i problem rozwiązany - łożysko tył. Idealne bum bum co jeden obrót koła i nie gra roli czy przyspieszam, zwalniam czy jadę na luzie czy na biegu. I stuka coraz mocniej, przejechałem od pierwszych objawów ze 300km. Jutro zamawiam łożysko tylne i będę zmieniał ja zmieniałem 2 razy na tyle w sumie na własne życzenie (zbyt mocno skręciłem) :debil założyłem łożyska optimala i póki co nie narzekam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macko.zbyszko Zgłoś #111 Napisano 23 Stycznia 2012 A ja wymieniłem dziś łożysko koła (lewy-przód) i pełen sukces. Wstawiłem SKF. Mam nadzieję, że będzie się dobrze toczyć. Wymiana zajęła z 45 min. Teraz delektuję się ciszą, oby jak najdłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #112 Napisano 23 Stycznia 2012 A ja wymieniłem dziś łożysko koła (lewy-przód) i pełen sukces.Wstawiłem SKF. Mam nadzieję, że będzie się dobrze toczyć. Wymiana zajęła z 45 min. Teraz delektuję się ciszą, oby jak najdłużej. no to gratulacje :victory oby jak najdłużej się turlało ile płaciłeś za SKF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #113 Napisano 28 Stycznia 2012 (edytowane) Moje stukanie zdiagnozowałem jako tylnie łożysko. Zmieniłem. Pierwsze 1km jazdy próbnej - jak ręką odjął, pełen sukces. Wróciłem pod dom, umyłem się i w samochód... pierwsze 100m i WALI JAK WALIŁO. Myślę "no kur**". Zdjąłem przednie kółka - tarcze wyglądały brzydko bo klocki Ferodo Premier po 2 latach przegniły jak blacha w Kadecie, sprężynek nie było wcale. Tarcze zaorane, klocki poniszczone całe - okazało się, że Ferodo mają od oryginalnych minimalnie mniejszy wymiar i walą w jażma rozklepując je - robi się zagłębienie i klocek się zawiesza, tarcza się gnie. Nic podczas hamowania nie czułem niepokojącego a jesienią zmieniając kółka wszystko wyglądało w miarę normalnie. Myślę sobie - może to te klocki tak stukają...? Wczoraj wieczorem wymieniłem tarcze, klocki, zmieniłem jażma na zdrowe - wsiadam w auto i NADAL WALI. Idealnie co jeden obrót koła puk puk puk. Zauważyłem, że jadąc na lodzie jak depnę żeby przednie koła buksowały - częstotliwość stukania się nie zmienia - więc na 100% tył. Osłuchałem jeszcze jadąc jako pasażer strony i na 100% wyszło że prawa (czyli ta w której zmieniłem łożysko dwa dni wcześniej). No i co tam może tak stukać? Przecież TAM NIC NIE MA! W garażu kładę się na ziemi żeby obejrzeć okolicę koła i widzę... linka ręcznego ociera się o koło. Odpięła się ta blaszka która trzyma linkę na belce - i to ta blaszka waliła co jeden obrót o ciężarek na kole po wewnętrznej stronie. Myślałem że mnie krew zaleje. Ale przynajmniej mam nowe tarcze, klocki, jażma, łożysko tył. Niewiele brakowało a bym przeguby i łożyska z przodu zmieniał. Chyba go ze skarpy zrzucę :placzka Edytowane 28 Stycznia 2012 przez cervandes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #114 Napisano 28 Stycznia 2012 tarcze wyglądały brzydko bo klocki Ferodo Premier po 2 latach przegniły jak blacha w Kadecie, sprężynek nie było wcale. Tarcze zaorane, klocki poniszczone całe jakby nie brał wymiana i tak prędzej czy później z (tego co czytam prędzej) była by konieczna... Chyba go ze skarpy zrzucę daj mu jeszcze jedną szansę może teraz to zrekompensuje ciszą podczas jazdy najważniejsze że udało się zlokalizować usterkę :fajny ale kolega pamiętał że nie wolno z tyłu dokręcać śruby bębna na tzw "chama"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #115 Napisano 28 Stycznia 2012 spoko wodza, dokręcone na maxa ręką i odpuszczone 3 ząbki na koronce Łożysko ma czym oddychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #116 Napisano 28 Stycznia 2012 3 ząbki to chyba troszkę mało... pół obrotu albo i ciut więcej powinno być... Tak żeby luz na kole był delikatnie wyczuwalny... no ale każdy ma swoją technikę i własne znaczenie słwa dokręcone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #117 Napisano 28 Stycznia 2012 niektórzy mają sposób że dokręcają śrubę ręką do oporu a później luzują 1/4 obrotu i wtedy na pewno ma się kręcić ale jak powiedział kolega kobylak każdy ma swoją technikę i własne znaczenie słwa dokręcone więc niech się toczy przez mln kilometrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #118 Napisano 29 Stycznia 2012 na przestrzeni lat zmienialiśmy z tyłu łożyska i w B2 i w B4 mojego ojca lata temu, teraz w moim i zawsze było wszystko ok. Jak się dokręca kluczem to trzeba pół obrotu odpuścić - zgodnie z procedurą. Jeśli się dokręca ręką to odpuszcza się 1/4 obrotu, właśnie około 3 ząbków. Nie jedno łożysko tak zmieniałem i było ok, ten drugi B4 co to go mamy w domu to już ze 200tyś przejechał od wymiany i jest ok (aktualnie ponad 400k nakulane). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krystiankosa Zgłoś #119 Napisano 3 Kwietnia 2012 mam passata 2,5 tdi nie wiem co się dzieje trzęsie autem podczas jazdy miedzy 90 a 110 km koła były sprawdzone nie czuć tego w kierownicy skrzynia lata czuć to na gajdze od biegów jak szybciej przyspieszam to się to nasila jak wyrównam gaz to zanika to sprawdzałem wewnetrz przeguby gumy są całe ale jest duży luz na ośce lata góra duł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #120 Napisano 3 Kwietnia 2012 mam passata 2,5 tdi nie wiem co się dzieje trzęsie autem podczas jazdy miedzy 90 a 110 km koła były sprawdzone nie czuć tego w kierownicy skrzynia lata czuć to na gajdze od biegów jak szybciej przyspieszam to się to nasila jak wyrównam gaz to zanika to sprawdzałem wewnetrz przeguby gumy są całe ale jest duży luz na ośce lata góra duł wiem że nie przystoi starszych poprawiać ale: 1. nie ten dział 2. gdy pisze się pierwszego posta na forum to należy się przywitać w odpowiednim dziale i temacie... 3. pasowałoby używać jakiekolwiek znaki przystankowe (przecinki, kropki itp.) 4. nie duł lecz dół... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach