Robadv13 Zgłoś #1 Napisano 20 Marca 2019 Cześć, Nie spodziewałem się że przyjdzie mi zakładać wątek po 2 tygodniach od odbioru samochodu i przejechaniu niecałych 500 km. Wyglada na to że tak jak w innych samochodach VAG tak samo w B8 z 1.5 MT występuje problem z szarpaniem na wolnych obrotach i zimnym silniku. Tak wiec uruchamiamy zimny silnik i ruszamy bez gazu (lub na niskich obrotach) powoli puszczając sprzęgło. Samochód rusza płynnie bez najmniejszych problemów samoczynnie utrzymując około 1000 obr/min. Możemy tak gładko jechać przez dłuższa chwile ale tylko do czasu delikatnego dodania gazu. Tu właśnie zaczyna się problem obroty zamiast zwiększać się płynnie zaczynaja się wachac/falować od 1000 do 1300-1500 a samochód robi delikatne kangurki. Powyżej 1700 obr problem znika. Tak samo rozgrzanie silnika powoduje ze objawy nie występują. Muszę się przyznać że strasznie mnie to irytuje ponieważ z racji konieczności wyjazdu z parkingu podziemnego (manewrowanie przy niewielkiej prędkości) za każdym razem doświadczam tego typu szarpania. Na forach Skody i VW TRock’a opisywane są podobne problemy. Podobno VAG w 2Q19 zamierza wydać poprawione oprogramowanie sterujące silnikiem które ma naprawić ten problem. Czy któryś z szanownych forumowiczów także obserwuje podobne zachowania ? Jakieś macie jakieś sugestie w jaki sposób zgłosić ten problem w ASO ( jakie informacje zebrać, tak by nie dać się od razu spuścić na drzewo) jestem zupełną swieżynką jeśli chodzi o doświadczenia z ASO VW. Ps. Na YT znalazłem film pokazujący problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tiggy Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2019 Witam, jestem autorem tego filmiku. Problem występuje u mnie w Tiguanie. Też doświadczam tego codziennie rano, bo zaraz za domem mam próg zwalniający więc nie mogę się za mocno rozpędzać. Rozumiem więc Cię w pełni :) Co do zgłoszenia - ja już zgłosiłem i ASO potwierdziło u mnie problem opisany w informacji technicznej VW: TPI 2048749/5. Proszą o czekanie na rozwiązanie z fabryki, ASO ma zakaz naprawy tego na własną rękę. Nie ma ŻADNEJ daty kiedy ta poprawka miałaby zostać wydana (informacja o @Q2019 to bujda, ASO tego nie potwierdza) Jak pojedziesz do ASO - podaj im ten numerek (TPI 2048749/5) i powiedz, że chcesz sprawdzenia pod kątem tej usterki, bo kilka osób, które się już ze mną w tej sprawie kontaktowało zeznawało, że w ASO robili z nich idiotów, mówiąc, że o niczym nie wiedzą. Doskonale wiedzą bo TPI jest aktywne od października 2018. Jak możesz to nagraj filmik, bo niestety trzeba będzie wywołać ten efekt w ASO a czasem on nie występuje (auto musi być przede wszystkim zimne). Jadąc do ASO zostaw auto w nim na noc, żeby test zrobić na zimnym silniku. Jak możesz - wrzuć filmik do sieci - narazie VW próbuje przeczekać sprawę. Jeśli nie zaczniemy na nich medialnie 'wsiadać' to zostaniemy olani. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkowav Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2019 Dzień dobry, Jestem posiadaczem passata 1.5tsi z dokładnie takim samym problemem: kangurzenie oraz brak reakcji na gaz od czasu do czasu. Byłem w serwisie, niestety muszę odstawić samochód na kilka dni na co nie mogę sobię pozwolić póki co. Osoba z serwisu dosyć lekcewaząco podeszła jak chciałem podać powyższe TPI (główny powód to inne nadwozie i tym samym inny problem...). Oficjalnie VW w Kielcach nie wiedzą absolutnie nic o problemie z 1.5 TSI (co jest dziwne wg. mnie). Ruszanie ze skrzyżowania jest dosyć niebezpieczne - osoby mające ten problem wiedzą o czym mówię. Doszło do tego, że muszę uczyć się jeździć na nowo :-) - coś czego nie oczekiwałbym po kupnie samochodu za 125k. Dziwne jest to, że skoro są problemy z tym silnikiem: TRoc, Tiguan, Passat, modele Seata (wiele wpisów na zagranicznych forach) gdzie bezpieczeństwo ludzi wchodzi w grę - czemu VW odciąga wezwanie na akcję serwisową? Bardzo proszę o informację jeśli ktoś ma już problem rozwiązany. Chciałbym uniknąć wstawiania samochodu do serwisu na kilka dni tylko po to żeby dostać informację że pracują nad problemem... Pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2019 W 1,5 DSG silnik na zimno pracuje bez zastrzeżeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2019 DSG ma tą zaletę, że "dogaduje" z silnikiem kiedy i jak popuszcza sprzęgło, a silnik ile daje momentu obrotowego. Problem jest zapewne, jak w przypadku CAXA, z dogrzewaniem układów oczyszczania spalin gdzie dawka paliwa jest znaczna i silnik jest na granicy przelania paliwem. W CAXA jednak problem nie jest tak odczuwalny (choć nie raz zdarzyło mi się, że silnik zgasł na podjeździe gdy chciałem ruszyć na samym sprzęgle). Przypuszczam, że dobry tuner skonfigurowałby to tak na jakimś EURO 3/4 że jeździłoby to bez problemów ale niestety VW ma problem z nowymi normami stąd te problemy z oprogramowaniem silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanT1982 Zgłoś #6 Napisano 19 Czerwca 2019 zadziwiające jest to że taki bubel występuje w wielu modelach a przechodzi wszystkie certyfikacje, testy itd. Produkują coś za ponad 100k PLN i mają w pompie że jest to niedopracowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 19 Czerwca 2019 Dziś to jest na zasadzie "a może się uda, może nie zauważą". Poza tym zawsze można napisać "że taki jest stan techniki" i na dziś aby spełnić normy musi być jak jest i poza tym to nie wada, a cecha produktu Mnie to też zawsze zastanawiało ale dziwić przestało już dawno i wręcz uważam, że jeśli jakiś silnik/model/podzespół jest bezawaryjny to ewidentny wypadek przy pracy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2019 Godzinę temu, radekrp90 napisał: to nie wada, a cecha produktu Dokładnie te słowa usłyszałem w moim przypadku kiedy nie podobała mi się praca skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkowav Zgłoś #9 Napisano 10 Września 2019 Wyglada na to ze temat aktualizacji 1.5tsi w koncu ruszyl: http://www.t-rocforum.pl/viewtopic.php?f=2&t=35&p=2482#p2482 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #10 Napisano 1 Października 2019 Jest akcja serwisowa na 1.5 tsi i manuala 24ER w arteonie, passacie i tiguanie. Chodzi o to, że w pewnych sytuacjach drogowych są problemy z przyspieszaniem, czyli pewnie chodzi o to szarpanie silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robadv13 Zgłoś #11 Napisano 26 Grudnia 2019 (edytowane) No to chyba już czas dać mały update. Jakoś pod koniec czerwca skontaktowałem się z opiekunem w ASO (flota) w sprawie szarpania. Oczywiście pierwsza odpowiedź była że nie spotkali się z takim przypadkiem ale poszukają w dokumentacji i odezwą się do mnie. Nie było odzewu przez jakiś czas wiec im się przypominałem co 1-2 tygodnie. I jakże mogłoby być inaczej jak tylko wybrałem się na urlop odpisali że chcieliby zrobić diagnozę więc zapraszają mnie w dogodnym terminie. Jako ze problem jakby pojawiał się rzadziej a ja miałem ciekawsze zajęcia to całkowicie to olałem. Dopiero jakoś w pod koniec listopada ktoś z forum spytał mnie czy problem już rozwiązany. Traf chciał ze tego samego dnia doświadczyłem „muła” na 2 biegu który podniósł mi ciśnienie, wiec zdecydowałem ze w końcu trzeba się za to wziąć. Wysłałem maila z prośbą o termin wizyty i umówiłem się na 12 -13 grudnia. Samochód oddałem na noc bo chcieli go sprawdzić na zimno. Miałem pewne wątpliwości ponieważ od kilku tygodni nie miałem przypadku kangura. Zostawiłem wiec wiadomość ze proszę o update oprogramowania ECU. Samochód wrócił do mnie następnego dnia, gdy do niego wsiadłem był już rozgrzany (warszawskie korki) ale i tak zauważyłem różnice w ruszaniu. Ewidentne podbijał obroty przy puszczaniu sprzęgła. Jechało mi się bardzo dobrze. Test zrobiłem następnego dnia po nocy w garażu. No i tu spadła mi szczena. To zupełnie inny samochód, on w końcu zaczął się zbierać. Nie spodziewałem się takiej różnicy. Co prawda zdarzyło mi się ze przygasł mi przy ruszaniu ze świateł ale mogło to być związane z tym ze jeszcze nie rozkręcił się po tym jak zadziałał start stop a ja dość szybko puszczałem sprzęgło. Teraz po 2 tygodniach nie widzę już tak dużej różnicy ale myśle ze się przyzwyczaiłem do lepszego W każdym razie naprawdę polecam update bo różnica w zachowaniu samochodu jest zauważalna i wg mnie zdecydowanie przyjemniej jeździ się po mieście, gdzie jakby nie patrzeć jest sporo ruszania i przyspieszania na 1 i 2 biegu. dla zainteresowanych dane z OBD11 po aktualizacji ECU R4 1.5l TFS Nr sterownika 05E907309 Wersja sterownika : H22 Numer oprogramowania: 05E906018C Wersja oprogramowania: 9761 Edytowane 27 Grudnia 2019 przez Robadv13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach