dszyszko Zgłoś #1 Napisano 8 Marca 2007 No i wreszcie, a zarazem niestety wystapil u mnie problem w moim Pasku W pewnym momencie zaczelo cos czuc jakby sie palila izolacja lub cos podobnego. Po uruchomieniu ponownym silnika (pozniej oczywiscie ) zobaczylem ze wyswietlacz od klimy (Climatronic) miga z pelna zawartoscia (wszystkie cyfry, znaki) i przestal dzialac wentylator. Wlaczylem autotest klimy i wykazal mi dwa bledy: 4F7, 4F9. W czasie testu slychac bylo jak zamykaja/otwieraja sie klamy od nawiewow, w zasadzie tylko brak ruchu wentylatora. Czy moglby ktos opisac powyzsze bledy. Bo tak sie zastanawiam co jest w praktyce i odz czego zaczac naprawe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 8 Marca 2007 4F9 - zużyte szczotki wentylatora (na chłodnicy) Zapewne "zdechł" ci wiatrak A 4F7 - nie pamiętam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #3 Napisano 8 Marca 2007 wiesz jaki to moze byc koszt? bo raczej wystarczy wymiana samych szczotek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2007 Koledze w tym tygodniu padł. Używkę dostał za 250 zeta. O cenę nowego - to nawet nie pytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33 Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2007 Raczej powinna wystarczyc wymiana szczotek... koszt szczotek ok 60 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2007 oby. Bo kwota 25o nie do konca mi sie usmiecha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2007 250 jest za silniczek A same szczotki na pewno będą tańsze Ale nie wiem czy sie wymienia tylko szczotki, czy cały? Bo kumpel cały naped kupił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2007 (VAG to jedyne urządzenie które w takich sytuacjach dokładnie informuje nas o awarii i przyczynie jej powstania). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2007 To: 01273 - Fresh Air Blower (V2) wiem ze to jest wentylator, tylko kwestia co sie z nim stalo? MOzliwe ze szczotki poszly, tylko skad ten smrodek pod koniec jego zywotnosci? Czyzby silnik sie sfajczyl? MUsz echyab rozebrac, ale az sie boje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #10 Napisano 9 Marca 2007 Jak do tego się zabrać i jak to wygląda - Diagnostyka VAG > Klimatyzacja-Climatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33 Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2007 Trzeba wyjać wentylator i zobaczyc co poszło... (taka mała rada, Jak bedziesz skrecał wentylator uważaj zeby nie przekrecić nakrętki bo jest lewy gwint... a ją cieżko dostać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek Zgłoś #12 Napisano 11 Marca 2007 Jeżeli chodzi o wentylator chłodnicy klimatyzacji to też się borykałem z tym problemem. Padł mi ten wentylator i kupiłem na allegro za 250 zł a za montaż zapłaciłem 80zł. Stary wentylator zabrałem ze sobą i w domu rozmontowałem. Sprawa wyglądała następująco: - szczotki - prawie ich nie było - komutator wytarty jakby miał koleiny na sobie. Naprawa polegała na stoczeniu komutatora aby nie miał "kolein" no i trzeba oczyscić po tym te przerwy w komutatorze aby nie było zwarcia na uzwojeniach Szczotki oryginalne są nieosiągalne, jedynie cały wentylator. Ja kupiłem szczotki węglowe od jakiegoś odkurzacza koszt za 4szt. około 40 zł. Dostałem większe i musiałem troszeczke papierem ściernym doszlifować na wymiar. Nie kupować szczotek innych niż węglowe bo inne np. miedziane będą już zatwarde i zajeżdżą ci w mig ten regenerowany komutator. Sczczotki przylutowałem do mostka w miejsce starych. Całość złożyłem do kupy i odziwo działa. Teraz mam zapas na wszelki wypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #13 Napisano 11 Marca 2007 A wiec tak, rozebralem dziisaj wentylator i nie jest on przyczyna tego bledu! Wyciagnalem schowek itd wyjalem wentylator, szczotki moze nie sa super ale podlaczylem go na krotko do akumulatora i kreci jak glupi. Zastanawiam sie do czego jest plytka ta ktora jest obok w wentylatora w jego plastikowej obudowie. Do niej dochodzi glowna kostka zasilajaca a z niej druga kostka do samego wentylatora- co to jest? Sprawdzalem miernikiem i nie ma w ogole zasilania do samego wentylatora, za kostka, a takze przed kostka! Przed w zasadzie cos jest ale tylko okolo 8V i mam wrazenie ze skacze z 2-8V, musze wyciagnac schemat i poczytac dokaldnie, bo widze ze kwestia jest w zasilaniu samego wentylatora ale jeszcze przed calym wentylatorem, tylko gdzie? MOze jakas sugestia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #14 Napisano 11 Marca 2007 Ten modul co jest przy wentylatorze to z tego co wyczytalem to J126 modul sterujący dmuchawą (Steruje bezstopniowo pracą dmuchawy świeżego powietrza w zależności od wartości napięcia). Hmm czyzby to poszlo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #15 Napisano 12 Marca 2007 A wiec tak, juz wiem wiecej ale nie wiem co stanowi problem. Otoz okazalo sie ze byl przepalony bezpiecznik nr 25 (30A) po jego wymianie i skasowaniu bledy Climatronica zaczelo wszystko chodzic bez problemu, jednak po pewnym czasie znow przepala sie bezpiecznik, wymienilem go juz chyba z 3 razy i to samo, nie ma zadnej zaleznosci co robie ze leci bezpiecznik, w roznych momentach sie przepala, ogolnie jak pracuje modul Climatronica i chyba? wlaczonym wentylatorze (raz polecial jak wciskalem obieg zamkniety od klimy), wiec nie wiem w czym lezy problem. MOze ktos dokladnie "bawil" sie klima i wie gdzie szukac bo narazie skonczyly mi sie opcje? Zastanawiam sie czy nie robi zwarcia ten modul co jest w wentylatorze (od regulacji bezstopniowej wentylatora, lub moze sam wentylator ma jakies przebicie na komutatorze, tyle ze na krotko chodzil bez problemu!!) jak to sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajtekph Zgłoś #16 Napisano 21 Czerwca 2010 Hej kolego poradziłeś sobie z tym problemem klimy 4F9?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2010 Hej kolego poradziłeś sobie z tym problemem klimy 4F9?? Wymień szczotki albo cały wiatrak i będzie po kłopocie :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #18 Napisano 22 Czerwca 2010 albo jak w innym temacie walnij młotkiem w obudowę silnika wiatraka. mojemu pomogło. zawiesiły się szczotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kropeks Zgłoś #19 Napisano 22 Czerwca 2010 hehehe z nowym autkiem to jak z komputerem - rozkręcić, przedmuchać, przywalić, skręcić i .... jak nowe - tylko, że nie zawsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ktoto Zgłoś #20 Napisano 17 Lipca 2010 Mam podobny problem i z zaciekawieniem czytałem ten wątek, ale nie ma w nim zakończenia! Jak sobie poradziłeś z tą klimą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach