Skocz do zawartości
dszyszko

Problem z wentylatorem i klima

Rekomendowane odpowiedzi

No i wreszcie, a zarazem niestety wystapil u mnie problem w moim Pasku :(

W pewnym momencie zaczelo cos czuc jakby sie palila izolacja lub cos podobnego. Po uruchomieniu ponownym silnika (pozniej oczywiscie :) ) zobaczylem ze wyswietlacz od klimy (Climatronic) miga z pelna zawartoscia (wszystkie cyfry, znaki) i przestal dzialac wentylator. Wlaczylem autotest klimy i wykazal mi dwa bledy: 4F7, 4F9. W czasie testu slychac bylo jak zamykaja/otwieraja sie klamy od nawiewow, w zasadzie tylko brak ruchu wentylatora. Czy moglby ktos opisac powyzsze bledy. Bo tak sie zastanawiam co jest w praktyce i odz czego zaczac naprawe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4F9 - zużyte szczotki wentylatora (na chłodnicy) Zapewne "zdechł" ci wiatrak :zdegustowany::znudzony: A 4F7 - nie pamiętam :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz jaki to moze byc koszt? bo raczej wystarczy wymiana samych szczotek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledze w tym tygodniu padł. Używkę dostał za 250 zeta. O cenę nowego - to nawet nie pytaj :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33

Raczej powinna wystarczyc wymiana szczotek... koszt szczotek ok 60 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oby. Bo kwota 25o nie do konca mi sie usmiecha :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

250 jest za silniczek :D A same szczotki na pewno będą tańsze :ok: Ale nie wiem czy sie wymienia tylko szczotki, czy cały? Bo kumpel cały naped kupił :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(VAG to jedyne urządzenie które w takich sytuacjach dokładnie informuje nas o awarii i przyczynie jej powstania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To: 01273 - Fresh Air Blower (V2) :)

wiem ze to jest wentylator, tylko kwestia co sie z nim stalo? MOzliwe ze szczotki poszly, tylko skad ten smrodek pod koniec jego zywotnosci? Czyzby silnik sie sfajczyl? MUsz echyab rozebrac, ale az sie boje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak do tego się zabrać i jak to wygląda - Diagnostyka VAG > Klimatyzacja-Climatronic

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33

Trzeba wyjać wentylator i zobaczyc co poszło... (taka mała rada, Jak bedziesz skrecał wentylator uważaj zeby nie przekrecić nakrętki bo jest lewy gwint... a ją cieżko dostać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek

Jeżeli chodzi o wentylator chłodnicy klimatyzacji to też się borykałem z tym problemem. Padł mi ten wentylator i kupiłem na allegro za 250 zł a za montaż zapłaciłem 80zł.

Stary wentylator zabrałem ze sobą i w domu rozmontowałem. Sprawa wyglądała następująco:

- szczotki - prawie ich nie było

- komutator wytarty jakby miał koleiny na sobie.

Naprawa polegała na stoczeniu komutatora aby nie miał "kolein" no i trzeba oczyscić po tym te przerwy w komutatorze aby nie było zwarcia na uzwojeniach

Szczotki oryginalne są nieosiągalne, jedynie cały wentylator. Ja kupiłem szczotki węglowe od jakiegoś odkurzacza koszt za 4szt. około 40 zł. Dostałem większe i musiałem troszeczke papierem ściernym doszlifować na wymiar.

Nie kupować szczotek innych niż węglowe bo inne np. miedziane będą już zatwarde i zajeżdżą ci w mig ten regenerowany komutator. Sczczotki przylutowałem do mostka w miejsce starych.

Całość złożyłem do kupy i odziwo działa. Teraz mam zapas na wszelki wypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, rozebralem dziisaj wentylator i nie jest on przyczyna tego bledu! Wyciagnalem schowek itd wyjalem wentylator, szczotki moze nie sa super ale podlaczylem go na krotko do akumulatora i kreci jak glupi.

Zastanawiam sie do czego jest plytka ta ktora jest obok w wentylatora w jego plastikowej obudowie. Do niej dochodzi glowna kostka zasilajaca a z niej druga kostka do samego wentylatora- co to jest? Sprawdzalem miernikiem i nie ma w ogole zasilania do samego wentylatora, za kostka, a takze przed kostka! Przed w zasadzie cos jest ale tylko okolo 8V i mam wrazenie ze skacze z 2-8V, musze wyciagnac schemat i poczytac dokaldnie, bo widze ze kwestia jest w zasilaniu samego wentylatora ale jeszcze przed calym wentylatorem, tylko gdzie? MOze jakas sugestia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten modul co jest przy wentylatorze to z tego co wyczytalem to J126 modul sterujący dmuchawą (Steruje bezstopniowo pracą dmuchawy świeżego powietrza w zależności od wartości napięcia). Hmm czyzby to poszlo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, juz wiem wiecej ale nie wiem co stanowi problem. Otoz okazalo sie ze byl przepalony bezpiecznik nr 25 (30A) po jego wymianie i skasowaniu bledy Climatronica zaczelo wszystko chodzic bez problemu, jednak po pewnym czasie znow przepala sie bezpiecznik, wymienilem go juz chyba z 3 razy i to samo, nie ma zadnej zaleznosci co robie ze leci bezpiecznik, w roznych momentach sie przepala, ogolnie jak pracuje modul Climatronica i chyba? wlaczonym wentylatorze (raz polecial jak wciskalem obieg zamkniety od klimy), wiec nie wiem w czym lezy problem. MOze ktos dokladnie "bawil" sie klima i wie gdzie szukac bo narazie skonczyly mi sie opcje? Zastanawiam sie czy nie robi zwarcia ten modul co jest w wentylatorze (od regulacji bezstopniowej wentylatora, lub moze sam wentylator ma jakies przebicie na komutatorze, tyle ze na krotko chodzil bez problemu!!) jak to sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego poradziłeś sobie z tym problemem klimy 4F9??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej kolego poradziłeś sobie z tym problemem klimy 4F9??

Wymień szczotki albo cały wiatrak i będzie po kłopocie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo jak w innym temacie

walnij młotkiem w obudowę silnika wiatraka. mojemu pomogło. zawiesiły się szczotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehe z nowym autkiem to jak z komputerem - rozkręcić, przedmuchać, przywalić, skręcić i .... jak nowe - tylko, że nie zawsze :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ktoto

Mam podobny problem i z zaciekawieniem czytałem ten wątek, ale nie ma w nim zakończenia! Jak sobie poradziłeś z tą klimą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności