lukas999 Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2018 Witam, mam problem z moim 1.8 TSI, podczas przyspieszania słychać stukanie, rytmiczne, zwiększające się podczas rosnących obrotów. Na postoju niezbyt łatwo usłyszeć to stukanie, jest to możliwe na zimnym silniku, natomiast podczas jazdy jest bardzo słyszalne. Oprócz tego, być może jest to powiązane - podczas postoju przy lekkim dodawaniu gazu słychać "dieslowy" dźwięk. Po przyłożeniu dłoni do obudowy rozrządu czuć ruch / jakieś uderzenia przy dodawaniu gazu. Auto nie miało żadnego błędu podczas podłączenia do komputera. W ostatnich dniach miałem sprawdzony rozrząd i wg mechanika jest wszystko ok. Auto ma 123tys przebiegu, jest to potwierdzone. Przy 75tys miało w serwisie wymieniany rozrząd i regenerowaną głowicę. Mechanicy stawiają kilka hipotez, słyszałem już o wariatorze faz rozrządu (czyli jak rozumiem wałku ssącym), o popychaczach hydraulicznych, oczywiście o napinaczu rozrządu (ostatni niby stwierdzili, że jest ok). Ja zastanawiam się nad kolektorem ssącym..Auto nie pobiera oleju, normalnie przyspiesza, po odjęciu gazu nie słychać stukania pomimo obrotów. 20181002_183529.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2018 Nie brzmi jak panewka. Są jakieś błędy związane z położeniem wałka rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #3 Napisano 5 Października 2018 Dodam jeszcze filmik podczas jazdy, od 8 sekundy słychać to "terkotanie", "stukanie". Żadnych błędów z położeniem wałka nie miałem właśnie.. Jest to o tyle dziwne, że słychać, jak się depnie na gaz, jadąc ze stałymi obrotami powiedzmy 2.5tys nie słychać nic, dopiero po przyciśnięciu gazu. Oleju jest full, sprawdzam bardzo często. Dziwna sprawa, bo jak wspomniałem 50tys km temu była naprawiana głowica - zawory, wałki, wymiana rozrządu, popychaczy, dźwigienek itd. 20181003_064551.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2018 Zapadł wstępny wyrok...Stuki dochodzą z drugiego cylindra. Prawdopodobnie sworzeń tłoka, panewka raczej nie, z tym stukotem przejechałem prawie 5tys km, wprawdzie bardzo delikatnie, ale jednak spory to przebieg. Silnik będzie rozebrany i dokładna diagnoza wtedy. Zastanawiające jest skąd taki problem się wziął? Co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł85 Zgłoś #5 Napisano 4 Listopada 2018 powiedz co było. Ja miałem 4 zawory walniete ale one nie dawały o sobie znaku - samochód jezdził normalnie - stukanie było przy dodawaniu gazu - rosło - obroty spadały stukanie razem z nimi - wariator uszkodzony był - ma w sobie sworzeń który ma wpadać w otwór i tak pracuje poprawnie - jak stuka to znaczy ze nie wpada w otwór i kreci sie do okola. Idzie to regenerować. Diagnoza zapadła w firmie reg. takie rzeczy wkładasz wariator na palec i kręcisz - jak jest stukanie to juz wiesz że jest uszkodzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2018 klasyka - zużyte pierścienie, które przyczyniły się do przytarcia tłoków, najbardziej tego w 2 cylindrze. Pierścienie po wyjęciu tłoka dosłownie się wysypały. Zadziwiający jest fakt przejechania przeze mnie 4tys km praktycznie bez zużycia oleju ale to jest spowodowane mega delikatną jazdą, z obawy o to stukanie właśnie. Silnik przechodzi remont, zakupiłem wszystkie nowe tłoki z poszerzonymi pierścieniami, na dniach będę miał gotowe auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2018 jaki koszt kompletu tłoków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2018 około 1300, Kolbenschmidt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2018 daj znać na koniec ile całość wyniosła..... w rozbiciu na robociznę i części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł85 Zgłoś #10 Napisano 11 Listopada 2018 8letni samochód !!!! ale dzis robią nam dobre fury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #11 Napisano 12 Listopada 2018 (edytowane) całość 5500, robocizna 3tys, reszta części. W tej kwocie wymiana tłoków na nowe, wszelakich uszczelek, oleju, płynu chłodniczego, serwis klimy. Blok był przehonowany, głowica splanowana oraz wyczyszczona z nagarów na zaworach. Przejechałem już autem 500km, olej ładny czysty (wcześniej był czarny zaraz po wymianie). Rozrząd był zweryfikowany - porównana długość łańcucha z nowym. Auto pracuje normalnie, ładnie, nie stuka, oby już się nic nie psuło Dodam, że 2 tłoki nadawały się do założenia, ale przy tak kompleksowej naprawie wolałem wsadzić nowe, skoro zmieniałem 2. No i podstawa to znalezienie dobrego fachowca, żeby trafnie zdiagnozował problem. Edytowane 12 Listopada 2018 przez lukas999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2018 jak dotąd przejechane po naprawie ponad 2tys km. Silnik pracuje tak samo ładnie jak po 500km. Auto nie pobiera oleju. Olej czysty. Mam pytanie - zamierzam wymienić olej po 3tys. z uwagi na "docieranie" po wymianie tłoków i pierścieni. Jakie oleje zalewacie do TSI? Ja wczytałem się w forum Superba i generalnie spotkałem się z opinią, żeby nie zalewać olejem ze specyfikacją 504, jeśli nie jeździ się longlife. Zalecali 502, gdyż te oleje lepiej chronią w wyższej temperaturze, mają wyższe wskaźniki lepkości, lepszy indeks, oraz substancje chroniące przed zużyciem, korozją itp. Dlatego zdecydowałem się zalać olejem ze specyfikacją 502 i lepkością 0W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Ravenol SSL 0W40 polecany Edytowane 4 Grudnia 2018 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #14 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) właśnie ten zakupiłem świetne parametry oraz dobra cena. Brałem też pod uwagę Millersa i Liqui Moly Rosol - powiedz proszę w swoim pasku masz skrzynię manual czy dsg? Edytowane 4 Grudnia 2018 przez lukas999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #15 Napisano 4 Grudnia 2018 Manual 6 biegowy KVT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #16 Napisano 4 Grudnia 2018 Ja mam dsg dq200 więc o podniesieniu mocy mogę chyba zapomnieć. Chociaż ze skrzyni jestem bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #17 Napisano 5 Grudnia 2018 podjedź do ogarniętego tunera i pogadaj... może aż tak źle nie jest. Jakie jest oznaczenie skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #18 Napisano 23 Grudnia 2018 na wlepce w bagażniku obok oznaczenia mocy 118kW mam D7F, natomiast poniżej obok oznaczenia silnika CDAA, mam kod MLC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #19 Napisano 23 Grudnia 2018 jop MLC to 7 biegowy dwusprzęgłowy automat DQ200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #20 Napisano 27 Grudnia 2018 czy ktos wie jaka to jest skrzynia D6F PBG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach