Skocz do zawartości
Gość mirasm

box tuning

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mirasm

witam !! czytam i czytam ... moje zdanie n atemat box ów ....

 

kupiłem passka 1,9 tdi 115 KM 99r. i zdecydowałem się na zakup box pd standar od ludzi z http://www.tuningbox.pl od razu napiszę że nie są to oporniki z pianką w środku.

 

bo założeniu tego boxa passek naprawdę jeździ żwawo !! szybciej reaguje na gaz...komp. pokazuję spalanie ok 0,5-1 l mniej....

 

Moje zdanie jest takie, iż ci którzy wyśmiewają box-y itp muszą raczej zajmowac się tuningowaniem za koszt 1500-2500 zł, bo jak to się ma do tego że faktycznie pojazd dostał więcej mocy, lepszy moment obr. ?? cena takiego boxa na silniki 90 KM to ok 800 zł, więc co jest takiego mordeczego w tych boxach ?? co prawda widziałem boxy z opornikiem i wypełniaczem w środku ale te oryginalne mysle że naprawdę działają ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chlopie za 800 stow to masz wirusa z hamowaniem i strojeniem na drodze. dobry interes zrobiles :cisza: widzisz ludzie montuja oporniki za 10gr i tez mowia, ze fajnie jezdzi. jeszcze inni kupuja magnetyzery i strumienice. niech kazdy robi jak chce i ma prawo do wlasnej opinii, ale skad wiesz w jakim stanie masz silnik? skad wiesz jak wplywa ten box na graty? taki box oryginalny max 400zl wiec przeplaciles... a wiesz czemu lepiej jezdzi? wiecej paliwa, moze wiecej powietrza i jezdzi, bo musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirasm

PISZĘ ŻE box na 90 kę tyle mniej więcej kosztuje, ... widziałem za 600 zł ja zapłaciłem 350 bo to jest robiony dla pomowtryskiwaczy... a palić chyba (przekonam się niebawem) pali mniej... apropos ile ok. km. powinno się zrobić na całym baku ?? jeżdżąc 1/2 miasto 1/2 trasa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy ile ma bak, jaka jazda, miasto/trasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirasm

NO ile ma to nie wiem ... chyba 70 l jazda powiem normalna, mówią ludzie :) że 1000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok. 1000 km na baku powinno sie robic przy normalnej jezdzie. miasto 7-8, trasa 5.5-6.5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie montowałbym Box`a do auta które darzy się uczuciem , a myślę, że każdy kto udziela sie na tym forum w pewnym stopniu odbiera swoje auto bardziej niż przeciętny kierowca na drodze. Box to urządzenie które zmienia tylko jeden parametr - dawkę paliwa. Nie podnosi ciśnienia doładowania, nie przyspiesza kąta wtrysku nie mówiąc o szeregu map które modyfikuje się do poprawnej pracy silnia i el. wykonawczych. Przez co zwiększa się zadymienie spalin, przycierają się kierownice w turbo, wzrasta EGT czyli parametry mające wpływ na żywotność motoru !.

 

BOX to jest chip tuning w najgorszym wykonaniu... pojeździsz i z km na km będziesz się o tym przekonywał.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirasm

więc już teraz nie wiem.. zostawię go zapiętego ja i tak nie szarżuję tylko czasem przy wyprzedzaniutrzeba mocniej nacisnąc pedał gazu...

 

a zastanawia mnie, że tyle ludzi dało się naciągnąć (patrząc na sprzedaż z allegro). .. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sprzedawcy bazują na ludzkiej nie świadomości.

 

Jeżeli przyrost z tym BOXem jest mały to możesz go zostawić w innym przypadku oddałbym go sprzedawcy.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirasm

przyrost jest odczuwalny w dolnych partiach obr. 1,5-2 tys bardzo dobrze się zbiera, rozpędzam ojazd do ok 3 tys. i poźniej lekki "gazik" ...

 

tutaj mały cytat:

"Montaż Tuningbox nie wpływa na większe obciążenie silnika, niż założył to producent. Nasze produkty są tak konstruowane, aby nie przekraczały żadnych norm wyznaczonych przez producenta danego silnika. Dlatego przy normalnym użytkowaniu –jeździe, mimo większej mocy, nie wpływa to znacząco na żywotność silnika."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luka

Reklama dźwignią handlu. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82

A ja też miłem BOX-a (dobrze że go sprzedałem). Kompletna porażka, więcej palił ok 1-2l ON (ponieważ działa on na zasadzie zwiększenia dawki, więc jak może palić mniej???). W moim też niebył jeden opornik (po rozkręceniu ujżałem płytkę i różne dziwactwa przylutowane), mocowanie miałem banalnie proste bo wystarczy wpiąć go między kostkę. Jak go wyrególowałem żeby wcale nie dymił to i też niewiele dawał a jak więcej dymił to lepiej zbierał ( ale nie lubię jak zostaje za mną czarna chmurka :dobani: ). Także jednym słowem nie polecam :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh a ja jezdze i jezdze. box zrobil juz najmniej 120000 i wszystko dziala. ja jestem zadowolony. co do silnika, to producent robi swoje silniki z pewnym zapasem ( nizsza moc- wieksza trwalosc) i wykorzystanie tego nie jest wcale takie grozne. poza tym producenta ograniczaja pewne normy (np.: Euro 3 czy lepiej) i czesto zdarza sie, ze w celu spelnienia tej albo innej normy obniza sie moc. i nikt mi nie powie ze tuner bedzie zawracal sobie tym glowe.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem kiedyś box z v-techa i byłem zadowolony :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy jest zadowolony jak zalozy boxa. Ale niech tylko go zdejmie i zrobi dobry program to dopiero widzi ze box w sumie to gowno. Tak jak Rogal napisal. Nawet te hiper super boxy zmieniaja jeden parametr pracy silnika czyli dawke paliwa. TDI pracuja na nadmiarze powietrza ale tez do czasu. W upalny dzien, widac jak prawie kazdy nawet seryjny TDI kopci bo ten nadmiar powietrza wtedy jest minimalny. Jak polejemy w takich warunkach wiecej paliwa bez zwiekszenia doladowania mamy czarny dym a to na dluzsza mete nie jest zdrowe.

Modyfikacja programowa to zmiana szeregu parametrow tak by ten sklad mieszanki byl w miare proporcionalny w roznych warunkach i pod roznym obciazeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jak gwarancja się skończyła zrobiłem program i jest lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykle szacuje się, że przyrost mocy i momentu obrotowego zawierają się w przedziale 20-30% mocy oryginalnej. Takie przyrosty są bezpieczne dla silnika i jego osprzętu, nie powodują przyspieszonego zużycia podzespołów. to jest ze strony tune-up. box kosztuje o wiele mniej a daje takie same efekty. co do trwalosci- juz pisalem 130000 i dalej jest ok. vag nie wykazuje bledow. pozdro :vw:

 

 

ps. chyba powinno byc'Zwykle szacuje się, że przyrosty mocy i momentu obrotowego zawierają się w przedziale 20-30% mocy oryginalnej. '

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Jak ktoś to już kiedyś powiedział: "reklama dźwignią handlu"...

 

Z box'ami i chip'ami jest tak samo jak ze wszystkimi innymi produktami...po co montować sekwencyjną instalacje LPG skoro na zwykłej też pojedzie, po co tankować olej napędowy skoro można i opałowy itd.

 

Uważam że jeżeli chodzi o osiągi i żywotność podzespołów to box nie dorasta chipowi do pięt...sprawa się komplikuje gdy dochodzi ekonomia (koszt zakupu) - tutaj już trzeba optymalizować :hyhy:

 

Podejrzewam że gdybyś w firmie tuningowej zapytał czy montować box'a czy chipa odpowiedź byłaby "To zależy...."

 

A zależy od:

- gotówki jaką chcemy przeznaczyć

- jak szybko planujemy zmienić auto - boxa oczywiście można wtedy przełożyć jeżeli zostajemy przy tej samej gamie silników

- na ile jesteśmy skłonni zaryzykować szybsze zużycie elementów silnika

- jakie osiągi i charakterystykę pracy silnika chcemy uzyskać

- ...

- ...

 

Nikogo nie będziemy piętnować że założył box'a a nie chipa skoro w mniemaniu tej osoby box się bardziej kalkulował ale nie przekonujmy się co jest lepsze bo to wiadomo...

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
box kosztuje o wiele mniej a daje takie same efekty.

 

:rotfl::rotfl::rotfl:

Jeszcze raz napisz to samo a spadne z krzesla :evil::evil:

20-30% to wartosci max. Natomiast przebiegi krzywych to zupelnie inna bajka...myslisz ze box trzyma w miare plasko moment powyzej 3000obr? A moze myslisz ze na boxie masz taka sama reakcje na gaz jak na chipsie? A moze box tez limiter obrotów przesuwa??

Nie wspominam o sterowaniu turbiny itd ....

Nie kolego...box to gowno w porówaniu do chipsa. O ile w waskim przedziale obrotów daje troche kopa to jest to jedynie namiastka dobrego programu. I zdecydowanie wiecej daje w autach VP niz PD ze wgledu na konstrukcje ww. silnika. Chce zobaczyc w PD 30% na boxie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

box to rewelacyjna sprawa. Dal mi 40% przyrost i spalanie sie zmienijszylo o 2l/100km. super sprawa, komputer nie wie o co chodzi i musi podawac wiecej paliwa i to daje efekty!!!!

 

 

z reszta po co komu tyle koni w aucie, przeciez nie ma gdzie tak przyspieszac i jezdzic. ja sie boję przekroczyć 100km/h... a fura mi keirownice wyrywa z kazdym razem jak musnę pedał gazu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności