Gość NIEMEN Zgłoś #1 Napisano 28 Lutego 2007 Padł mi akumulator Muszę jeszcze posprawdzać czy nic mi prądu z aku. nie kradnie. Mam w tej chwili akumulator BERGA 63Ah 510A. Na forum przeczytałem że do silnika 1.9TDi powinny iść akumulatorki w granicach 72Ah. Czy do 1,9TD też może taki iść czy też inny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #2 Napisano 28 Lutego 2007 Jak się mieści to może iść nawet większy moim zdaniem 72 Ah to minimum dla tego motorka.W dieselach duży i wydajny akumulator to podstawa(w busie mam 120 Ah ).Zwracaj uwagę na prądy rozruchowe.Im większy tym lepiej.Polecał bym ci akumulator Centra Plus ew. ZAP Piastów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #3 Napisano 28 Lutego 2007 Ok. dzięki. Jeszcze jedno rozmawiałem dzisiaj z jednym ze sprzedawców akumulatorów i powiedział mi, że w Centrze po 2005 zaszły zmiany i od tamtego okresu jakość akumulatorów się popsuła (jak twierdzi chodzi o unijne dyrektywy odnośnie ołowiu :628:), i przez to wytrzymują one teraz ok 3 lat. Aczkolwiek wydaje mi się że facet trochę blefuje, bo chciał mi wcisnąć aku do pojazdów wojskowych (mój passat i wojskowy pojazd ) firmy OPTIMA za 700zł. Może ktoś w tym się orientuje wszystkim, bo nie chciałbym wymieniać aku za 2-3 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian_amt Zgłoś #4 Napisano 28 Lutego 2007 Mój Passat 4 lata jeździł na akumulatorze 45 Ah nie pamietam jakiej firmy. Bo taki był wsadzony na początku.. Do tego modelu oryginalnie jest przeznaczony 65 Ah. Teraz wsadziłem 75 Ah BOSH ze względu na sprzęt audio. I Tobie radzę też wrzucić normalny akumulator czyli BOSHa a nie wynalazki i najlepiej minimum 65 Ah. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian_amt Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2007 O w tym samym momencie pisaliśmy. Tak ja się orientuję i proponuję Ci wsadzić nowy akumulator BOSHA 75 Ah lub już 65 Ah (bo też nie wiem jak alternator nadąża z ładowaniem), to jest cena w granicach 300-350 zł. I gwarantuję Ci że będzie Ci długo służył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 28 Lutego 2007 Z akumulatorów w dobrej cenie polecam też aku MOLL M3, bardzo dobra bateria za normalne pieniądze. Z Centrą są ponoć problemy z gwarancją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #7 Napisano 28 Lutego 2007 A co sądzicie o akumulatorach KAGER sprzedawanych w sieci FOTA. Podobno są robione prze BOSCHA. Może ktoś takie cudo użytkuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gacek Zgłoś #8 Napisano 28 Lutego 2007 jestem ciekawy w jaki sposób stwierdziłeś że aku masz do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kemizan Zgłoś #9 Napisano 28 Lutego 2007 Witam! Ja do swojego wrzuciłem BOSCH-silwer 74 AH i nie ma żadnych kłopotów. Szkoda się paprać czymś niesprawdzonym. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek Zgłoś #10 Napisano 28 Lutego 2007 A co sądzicie o akumulatorach KAGER sprzedawanych w sieci FOTA. Podobno są robione prze BOSCHA. Może ktoś takie cudo użytkuje? Wszystko tylko nie kager! Miałem to coś i sprawdzałem w dwóch autach (passatach) Przy prawidłowym prądzie ładowania i eksploatacji (bez długiego kręcenia rozrusznikiem) i wielkości adekwatnej do pojemności silnika dożył zimy. W temp. ujemnych pojemność i moc rozruchowa maleje w stopniu uniemożliwiającym normalne użytkowanie tzn. jak zimno to zrobi tylko :"ble ble" i lipa. NIE KAGER!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #11 Napisano 28 Lutego 2007 jestem ciekawy w jaki sposób stwierdziłeś że aku masz do wymiany ? Jak sprawdziłem - rok temu już mi szwankował przy większych mrozach. Tej zimy padł mi na początku mrozów . Został naładowany i śmigał aż miło. Ostatnio jak znowu przyszły mrozy znowu mi padł . Znowu go naładowałem do maksa. To było z pięć dni temu. Ostatnio jednak postał dwa dni w garażu ( temperatura powietrza była ok. 0 stopni), i mi znowu nie odpalił . I tak to sprawdziłem ten akumulator, teraz się znowu ładuje. Jutro jeszcze sprawdzę na przyrządach czy mi gdzieś nie kradnie prądu i czy jest właściwe ładowanie akumulatora. I jeżeli okaże sie, że to akumulator to chcę wiedzieć jaki od razu kupić nowy. A że na akumulatorach się nie znam stąd mój post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mark73 Zgłoś #12 Napisano 28 Lutego 2007 A co sądzicie o akumulatorach KAGER sprzedawanych w sieci FOTA. Podobno są robione prze BOSCHA. Może ktoś takie cudo użytkuje? Wszystko tylko nie kager! (...) NIE KAGER!! Zgadzam się w 100%. A robi go owszem korporacja bosch, ale chyba z odpadów z odpadów. To tak samo jak w supermarketach można kupić za 99 zł akumulatory robione dla tych marketów z napisem "wyprodukowane przez centra" a robi to jakaś fabryczka, którą Centra przejęła za długi z elementów, które nie spełniały parametrów dla akumulatorów o nazwie Centra A wracając do tematu najlepsze akumulatory robi Varta. Bosch i Centra niezłe, ale tylko najwyższe modele (bosch silver i centra futura) Z tańszych i niezłych dobry jest słoweński TAB/Topla (mam i chwalę) Można też rozważyć Banner, Exide (udziałowiec centry), tańszą centrę lub boscha, ZAP/Sznajder (połączone niedawno dwie niezłe polskie firmy), baren i akuma i ti chyba tyle liczących się producentów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2007 centrę future założyłem jesienią (jeszcze w starej cenie kupiona 260 zł), 75ah 760A, kilka dni tych największych dwudziestokilkustopniowych mrozów pasek stał pod domem i odpalił wczesnym porankiem bez zająknięcia, futura jest ok w technologii ca/ca z trzyletnią gwarancją, wcześnij miałem w oplu benzynie centrę plus 50Ah, pięć sezonów, zim wytrzymała i szóstej nie przeżyła (choć lato by jeszcze pociągnęła) i to jest chyba wystarczający wynik, więc centrę polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtip Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2007 Ja mam taki działa bez zarzutów 12V75Ah 760A FUTURA CENTRA widziałem cenę 340 zł (normalnie podrożały płaciłem mniej) a kupowałem tutaj http://www.opony.pl/asortyment.asp?ida=8566&idp=10&idk=74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2007 a ja kupiłem na allegro u tego gościa: http://www.allegro.pl/item169532266_akumulator_centra_futura_plus_75ah_gwarancja_.html i sześć dyszek taniej (plus wysyłka) niż na http://www.opony.pl NIEMEN jeśli jesteś z białego lub okolic zorientuj się u gościa, który ma sklep z akumulatorami na ul.wasilkowskiej, jadąc do miasta poprawej stronie, mniej więcej pośrodku pomiedzy rozwidleniem wysockiego/raginisa a krzyżówką wasilkowskiej z obwodówką, na łuku tego odcinka, na ogrodzeniu duży baner "AKUMULATORY", sklep tak w podwórku, kupowałem u niego centrę futurę do golfa III 1.6 teścia, na szybkiego porónałem ceny auchan, makro (wtedy te markety miały promocje na aku), wspomnianego gościa z allegro i tego gościa z wasilkowskiej i markety miały najdrożej (drożej o 20-40zł), najtaniej na allegro było ale tylko 4zł taniej niż na wasilkowskiej, a że musiałem go mieć jak najszybciej to kupiłem od ręki na wasilkowskiej (i wytargowałem końcówkę, jakieś chyba 2 zł, tak że gość jest spoko układowy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2007 EDDE dzięki za podpowiedź też o nim myślałem. Ale znalazłem firmę na 1000-lecia PP gdzie jest trochę taniej, także podjadę do nich i zobaczymy. Akumulator sprawdziłem - prądu mi nic nie zabiera. Przy wyłączonym aucie i wyłączonych wszystkich odbiornikach pobiera mi 0,02mA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gacek Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2007 moim zdaniem to sprawdziłeś pobór prądu przez instalację aku się sprawdza inaczej ważna jest gęstośc elektrolitu po naładowaniu ,napiecie jakie utrzymuje przy obciążeniu ja bym dobrze sprawdził te sprawy przed wymiana (300 stówki drogą nie chodzi)ważne jest napięcie instalacji podczas pracy silnika jakie podaje alternator -na twoim miejscu bym się upewnił . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #18 Napisano 1 Marca 2007 ok, ale jeśli instalacja nie kradnie prądu co kolega sprawdził, a aku mu pada nie po jeździe (z braku ładowania) tylko po postoju i na skutek obniżonej temperatury otoczenia to na 99% są to objawy skończonego akumulatora, jeśli jeszcze udałoby się z obudowy odczytać rok produkcji to moglibyśmy miec moze przyczynę kłopotów dobry aku po wyczerpaniu ze względu na niewłaściwe ładowanie po pewnym czasie postoju powinien się troszkę sam "reaktywować", sprawdzić też można napięcie samego aku (po zdjęciu klem), tak samo po jeździe, pracy silnika, i po dłuższym postoju, porównać napięcia i sprawa jasna, gęstość elektrolitu nie zawsze też da sie sprawdzić (np. w aku bezobsługowych, choć one powinny mieć oczko orientacyjnie wskazujące stan elektrolitu), nie każdy też musi umieć zinterpretować odczyt wartości aerometra jeśli są znacząco różne dla poszczególnych cel aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2007 U mnie jest akumulator bezobsługowy. Co do roku produkcji za bardzo nie widać go na akumulatorze. Jedynie na spodzie są dwa kółka na których są jakieś cyfry. Na jednym jakby miesiące a na drugim lata. I jeżeli z tego miałbym odczytać datę produkcji to wygląda mi na 2000rok. Napięcie przy włączonym silniku na akumulatorze wynosi ok. 14A, więc chyba raczej jesrt ładowany przez alternator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gacek Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2007 jak dla mnie dziwnie to opisujesz( natężenie 14 A) chodzi ci chyba o napięcie powinno byc ponad 14 V i to przy obciążeniu tzn (właczone światła ,dmuchawa,awaryjne itp)zresztą to twoja kasa tylko (zdrowe aku bez dobrego ładowania pożyje też pięc dni) wiec lepiej sprawdzic, w moim mieście taka operacja wacha sie w granicach( 5-15 złotych )przeważnie w firmie która handluje akumulatorami zresztą jak będziesz kupował nowe aku to gośc powinien ci sprawdzic instalację bo to jest podstawą do reklamacji nowego aku w razie jakiejś niesprawności.A co do prądu to w autkach z takim motorkiem alternator powinien dawa natężenie w zależności od wersji 90 do 120 A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach