Skocz do zawartości
Gość imnothep

Centralny zamek w (B5)

Rekomendowane odpowiedzi

pomogłby mi ktoś ze sterownikiem centralnego zamka? nie wiem gdzie to ustrojstwo podłączyc w jaką kostkę sie wpiąć jak podpiąc kierunki szok nie wiem nic na ten temat? intsrukcja dziadostwa:
Posłuż się schematem "C".

Zdemontuj tapicerkę drzwi kierowcy.Przeprowadź tam przewody biały i biało-czarny(te od sterownika)

W wiązce przewodów, idącej od zamka tych drzwi, do podzespołu sterownika-silnika elektr.szyb,znajdź dwa-czerwono-niebieski i czerwono-zielony.

Przewód biały połącz(dolutuj) do czerwono-zielonego, a biało-czarny do czerwono-niebieskiego.

Czy przewód czerwony (zasilanie sterownika)jest zabezpieczony bezpiecznikiem?Jeśli tak, to możesz go podłaczyć do punktu instalacji auta, na którym jest stały "+" 12V-są to przewody koloru czerwonego.Przy (za) przekażnikami znajdziesz listwę, do której dochodzą między innymi takiego rodzaju "kable",zakończone tzw. "oczkiem" i skręcone nakretką.Montując na przewód,który chcesz podłączyć, odpowiednie "oczko",podepniesz sie do tego punktu w sposób "cywilizowany".

Przewód czarny podłącz do masy samochodu-kable koloru brązowego(bez żadnych kolorowych pasków).

Kierunkowskazy.Tu sprawa Ci się trochę komplikuje.Nie możesz podłaczyć przewodu brązowego(od zakupionego sterownika) bezpośrednio do instalacji kierunków lewych i prawych.Tylko lewe albo prawe.

Możesz jeszcze podłaczyć go pod postojówki.

Gdybyś mimo wszystko zdecydował się na kierunki,potrzebne Ci są dwa dodatkowe przekaźniki lub dwie diody prostownicze o prądzie przewodzenia minimum 5 Amper.

Łatwiejsze w podłaczeniu będą diody i dlatego napiszę jak to zrobić.

Anody diód zlutuj ze sobą, a nastepnie do przewodu brązowego.Ich katody(oznaczone zwykle paskiem) połącz z dwoma osobnymi przewodami.

Zdemontuj (właściwie, juz powinieneś mieć ją zdemontowaną, do opisanych poprzednich czynności)osłonę znajdujacą się między podpórką lewej stopy(kierowcy) a początkiem plastykowej listwy progowej.Pod nią zobaczysz kilkanaście różnokolorowych wtyczek z mnóstwem przewodów.Znajdź (muszą być w jednej kostce-koloru nie pamiętam) te koloru czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem.Sprawdź (miernikiem,żarówką-próbówką),załączając lewy i prawy kierunkowskaz,poprawność znalezionych przewodów.

Do nich dołącz(najlepiej dolutuj) te od wcześniej przygotowanych diód prostowniczych.

Jeśli przewód brązowy(ten od dołączanego sterownika) nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem,zrób to (następny dodatkowy zakup).

Dla prostszego montażu, zastosuj gniazda bezpiecznikowe z wyprowadzonymi przewodami,przystosowane do bezpieczników samochodowych.Zastosuj bezpiecznik 10 A.

Takie samo rozwiązanie radzę zastosować gdyby okazało sie , że obwod zasilania sterownika(przewód czerwony) nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.Tu zastosuj 15 A.

I jeszcze jedno- nie przeprowadzaj żadnych pomiarów w obwodach instalacji elektrycznej auta, oznaczonych kolorem żółtym(żółte kostki, izolacja)!!!.Jest to obwód poduszek.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje kolego za lopatologiczne wytlumaczenie !! ale jednak nie działa nic sie nie dzieje chyba mi chlopy w sklepie pomylili instrukcje hmmm bo cos nie tak i nie działa kuźwa choć podłączam jak mowisz ;/ plus i mase podlacze to sterownik cyka ale nic nie otwiera (oczywiscie uprzednio podłączone biały i biało-czarny tam gdzie trzeba) i nic nic nic moze sterownik mi zły jakis dali ;/ albo instrukcje jakąs złą dzieki kolego jeszcze raz !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziekuje kolego za lopatologiczne wytlumaczenie !! ale jednak nie działa nic sie nie dzieje chyba mi chlopy w sklepie pomylili instrukcje hmmm bo cos nie tak i nie działa kuźwa choć podłączam jak mowisz ;/ plus i mase podlacze to sterownik cyka ale nic nie otwiera (oczywiscie uprzednio podłączone biały i biało-czarny tam gdzie trzeba) i nic nic nic moze sterownik mi zły jakis dali ;/ albo instrukcje jakąs złą dzieki kolego jeszcze raz !!
Spróbuj podać naprzemiennie masę(-) w miejsca połaczeń przewodów sterownika biały i biało-czarny z instalają auta.Podczas tej operacji, centralny zamek powinien się zamykać i otwierać.Zrób to przy zamkniętych drzwiach kierowcy.

Daj znać,jaka reakcja.

Zobacz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/110814-Problem-z-domykaniem-szyb-po-założeniu-nowego-sterownika?p=1493204&viewfull=1#post1493204

kolega nasz, ma chyba ten sam sterownik.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek82

czy zamek o nr seryjnym 3B1837015 A pasuje do Passata B5 z roku 2003 prosze o pomoc pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z zamkiem tylnej klapy bagaznika w B5 otorz otwiera sie sam w czasie jazdy i nie reaguje na przycisk pilota gdzie szukac przyczyny ? w drzwiach kierowcy gdzie znajduja sie przyciski od otwierania wlewu i bagaznika ? czy w samym zamku ? moze w pilocie auto nie moje bede sie staral naprawic koledze ktoremu zeswirowala klapa i jezdzic sie nie da z gory dziekuje za sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś zwarcie w peszlu gumowym między budą a klapą. Koledze zwierało stop z wycieraczkami i ładne kwiatki wychodziły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny problem, po zamknięciu z pilota zamykaja sie wszystkie drzwi ale odskakuje do połowy RH tył i po 2 pociągnięciu klamki drzwi sie otwierają i wyje alarm, przy otwieraniu podskakuje i sie chowa do połowy przez co jest problem z otwarciem. Bład sie powtarza 00931 sygnał nie wiarygodny, czy można wymienic sam siłownik czy trzeba cały zamek. Czy ktos miał taki problem lub wie gdzie jest problem. Reszta osprzętu działa bez problemu w tych drzwiach, jak wyjąc ten zamek bo jakos nie udało sie go wyjąc cos blokowało przy klamce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wnętrze zamka (mikrostyki i ścieżki) oraz kabelki np. w gumowych wężach między budą a drzwiami. Mechanikę zamka też warto sprawdzić i ewentualnie przesmarować, być może problem jest mechaniczny skoro odskakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam inny problem, po zamknięciu z pilota zamykaja sie wszystkie drzwi ale odskakuje do połowy RH tył i po 2 pociągnięciu klamki drzwi sie otwierają i wyje alarm, przy otwieraniu podskakuje i sie chowa do połowy przez co jest problem z otwarciem. Bład sie powtarza 00931 sygnał nie wiarygodny, czy można wymienic sam siłownik czy trzeba cały zamek. Czy ktos miał taki problem lub wie gdzie jest problem. Reszta osprzętu działa bez problemu w tych drzwiach, jak wyjąc ten zamek bo jakos nie udało sie go wyjąc cos blokowało przy klamce.

 

ja bym Ci radził sprawdzić micro styki w zamku często albo padają albo są gdzieś delikatnie nadłamane przez to sygnał nie działa jak powinien ewentualnie sprawdzić jak się ma okablowanie od modułu komfortu ewentualnie sam komfort otworzyć i spr styki:) a co do rozebrania zamka jest tu wszystko opisane jak co zrobić poszukaj na forum:) sam u siebie to naprawiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie ma wody, bo sa tam 2 laczenia kabli sterujacych zamkami w drzwiach...z komfortu wychodza dwa i kazdy z n ich przechodzi w 5...lubia gnic na polaczeniu i jest lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mianowicie mam problem taki. działał mi jeden pilot od centralnego ale pewnego dnia chyba z głupoty zachciało mi sie grzebac w bateriach i rozkodowal sie, wiem wiem :P drugi pilot nie dziala od kad kupilem paska, nie bylo w nim 1 baterii, próbowalem kodowac tymi sposobami co sa na forum ale nie chce zalapac. teraz moje pytanie, czy ma cos do tego to ze zamek od kierowcy czasem dziala i zamyka wszystkie drzwi a czasem nie i zamyka tylko drzwi kierowcy, nie zalapuje reszty, z tego co czytam to moze byc ten zimny lut. ale jak mogli byscie dac jakis sposob na zakodowanie kluczyka. passat b5 98r. bardzo bym prosil o pomoc.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

A ja mam taki problem: Otwierać i zamykać auto mogę tylko z kluczyka. Wcześniej mogłem z pilota i wszystko było ok. Od jakiegoś czasu, jak zarygluję auto od środka, to wszystkie drzwi się zamykają, ale po chwili drzwi pasażera z przodu się odryglowują. Co do otwierania i zamykania z pilota, to teraz reakcja jest taka, że jak nacisnę przycisk ( zamykania i otwieranie ) to słyszę jak centralny tak charakterystycznie stuknie ( odgłos jak przy normalnym zamykaniu/otwieraniu), ale drzwi się nie zamykają ani nie otwierają. Autko muszę zamykać/otwierać z kluczyka. Co to może być?? Moduł??

Moje autko to Passat B5 2000 rok, anglik.

PS: Mam go od trzech lat ale takie problemy zaobserwowałem pierwszy raz jakieś 4 miesiące temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów. Mam pytanie odnośnie dziwnego zachowania centralnego z pilota-fabryczny. Po zostawieniu auta na parkingu po powrocie okazało się że nie mogę otworzyć go z pilota. Mechanicznie ok, z pilota tylko zamykanie. Dodatkowo przyuważyłem wysunięty z atrapy emblemat. Wymieniłem baterię, wróciło do normy. Z ciekawości założyłem starą i też ok. Zastanawiam się co to mogło być, poprzednio wymieniałem baterię ze względu na zmniejszenie zasięgu działania pilota, ale takich objawów nie miałem. Mam pewne podejrzenie ale nie chcę nic sugerować. Ktoś kuma co to mogło być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie pilot sie roz-synchronizowal a Ty bezwiednie zrobiles synchronizacje.

synchronizacja to nacisnac przycisk na pilocie, otworzyc auto ostrzem, wlaczyc zaplon. sa na to jakies normy czasowe ale nie wiem dokladnie jakie.

obserwuj czy historia sie powtorzy czy nie. ogolnie pilot albo dziala albo nie dziala. raczej nie ma opcji zeby jeden przycisk dzialal a drugi nie. no chyba ze sam przycisk powoduje problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie : mianowicie mam paska B5 '97 1,6 101PS ARM. Nie posiadam pilota do sterowania centralnym zamkiem. Muszę otwierać drzwi z kluczyka.. Czy jest możliwość dokupienia pilota ?? Przyznaje się ze nie za bardzo wiem o co chodzi z tym modułem komfortu, czy jest możliwość sterowania zamkiem z pilota. Proszę o odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest w temacie na temat montażu , następnym razem poczytaj trochę

:)http://forum.vw-passat.pl/threads/17198-centralny-zamek-bez-pilota-jak-dorobic-pilota/page4?p=196798#post196798 . musisz dokupić moduł z pilocikami :) najlepiej to : http://www.amt-alarmy.pl/index.php?t=2183&g=78&q=&r=0&rg=0&sg=

Edytowane przez robert-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was koledzy przesukiwalem forum ale nic nie znalalzem do mojej nietypowej sytuacji a wiec po kolei postaram sie to jakos bardzo sprecyzowac a wiec

 

gdy otwieram auto z pilota i otworze drzwi od kierowcy i po okolo 30sekundach nie wlacze zaplonu auto sie zamoczynnie zmyka lecz gdy zrobie dokladnie to samo po stronie pasazera auto po tych 30sekundach sie nie zamyka.

 

kolejny problem to otwieranie auta za pomoca kluczyka od strony pasazera jak i od bagaznika wszytsko sie elegancko zamyka i otwiera lecz gdy juz chce otworzyc auto od strony kierowcy to otwiera mi sie tylko drzwi od strony kierowcy.

 

czuje ze tutaj moj problem bedzie zwiazany z jakas instalacja elektryczna od strony kierowcy ale co to moze byc. Mial juz ktos podobny przypadek do mojego lu ktos moze mi pomoc to bede wdzieczny.

 

P.S. nie znam sie na elektryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przelutowac zamek , wymienic mikrostyk i bedzie po problemie.

jak sie nie znasz na elektryce to sam i tak tego nie zrobisz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czytam wasze wpisy na temat centralnego zamka,w karzdym opisie nowe problemy sa.a ja mam taki spalił mi się siłownik otwierania tylnej klapy i zaczoł się problem z zamkiem zamyka z kluczyka wszystkie drzwi a z pilota tylko otwiera a nie zamyka wymieniłem baterie w pilocie i raz zamyka i otwiera z pilota raz nie musze zamykać kluczykiem i alarm się ni uzbraja postoi z godzine i działa otwieram pilotem zgupiałem co jest proszę o rade, morze ktoś ma taki problem.moduł kąfortu jest suchy nie działa oświetlenie bagarznika,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czytam wasze wpisy na temat centralnego zamka,w karzdym opisie nowe problemy sa.a ja mam taki spalił mi się siłownik otwierania tylnej klapy i zaczoł się problem z zamkiem zamyka z kluczyka wszystkie drzwi a z pilota tylko otwiera a nie zamyka wymieniłem baterie w pilocie i raz zamyka i otwiera z pilota raz nie musze zamykać kluczykiem i alarm się ni uzbraja postoi z godzine i działa otwieram pilotem zgupiałem co jest proszę o rade, morze ktoś ma taki problem.moduł kąfortu jest suchy nie działa oświetlenie bagarznika,

miałem podobne cyrki wina był mikrowłacznik w zamku klapy wczyscilem podoginalem blaszki i działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności