Skocz do zawartości
jaszary

SWAP z 2.5 tdi 180km na inny

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2005

    Cześć wszystkim. Mam pytanie i nie za bardzo jestem w stanie znaleźć odpowiedź w internecie - dlatego zadam je tutaj.

    Mam passata b5 kombi z 2003 roku z silnikiem 2.5 tdi 180km 4motion (silnik BAU). Silnik jest w niezłym stanie, nic się z nim nie dzieje. Chciałem go zchipować na około 220km ale usłyszałem, że tego konkretnego modelu prawie nikt nie robi bo może się rozsypać i nawet znajomy mówił mi, żebym odpuścił. Dodatkowo przy w miarę dynamicznej jeździe pali jak smok - 11-12 litrów w trasie przy prędkościach 140-160 km/h...

    Dlatego zaczynam myśleć o wymianie silnika na mocniejszy (niekoniecznie od passata, a jeśli już to i tak od nowszej generacji bo z b5 mam już najmocniejszy). Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić jaki silnik (w miarę) bezproblemowo by do niego podszedł? Zdaję sobie sprawę z kosztów itp. ale wszystko oprócz tego nieszczęsnego silnika jest ok i lubię to auto. Wolałbym wymienić silnik na jakiś 3.0 220km i go wtedy delikatnie zchipować do 250km niż kupować inny samochód z mocniejszym silnikiem.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    6 godzin temu, jaszary napisał:

    Silnik jest w niezłym stanie, nic się z nim nie dzieje

    Zapodaj chip i po problemie :ok 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Zrób chipa, najtańsza opcja. Zacznie się coś dziać, to wtedy będziesz myślał. Po chipie będziesz miał pewnie 180-190KM, a spalanie jak dobrze będziesz się obsługiwał pedałem gazu, może spaść ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010

    Zmień auto :-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2005

    180 km to mam już teraz, a napisałem dlaczego nie chcę chipa i dlaczego nie chcę chwilowo zmieniać auta...

    Czyli widzę merytorycznych wiadomości brak ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    10 minut temu, jaszary napisał:

    Czyli widzę merytorycznych wiadomości brak ;)

    No bo brak w tym sensu.

    Wymiana na 3.0 to grube tysiące, w ogóle tu się nic nie dodaje skoro piszesz, że:

    Dnia 26.12.2017 o 15:13, jaszary napisał:

    Silnik jest w niezłym stanie, nic się z nim nie dzieje.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010
    13 godzin temu, jaszary napisał:

    180 km to mam już teraz, a napisałem dlaczego nie chcę chipa i dlaczego nie chcę chwilowo zmieniać auta...

    Czyli widzę merytorycznych wiadomości brak ;)

    Wiesz, musimy się zastanowić nad Twoim pierwszym pytaniem, które wg mnie nie ma zupełnie sensu.

    Ja bym widział sens swapów w B5, gdybyś zamiast 1.8T lub 2.8  chciał wsadzić 2.7 Biturbo z Audi... lub zamiast W8 zrobić swap na V8 biturbo z RS6...

    Jeśli liczysz na to, że zrobisz swap na V6 TDI o mocy ok. 220-230KM i będzie to latać o wiele lepiej lub palić o wiele mniej, to jesteś w błędzie. Miałem kiedyś B6TDI w Passacie (BDG) w manualu i musiałem się baaardzo starać, żeby w trasie wypił mi powyżej 9L/100km.

    Stąd moja chyba najlepsza propozcja-zmień auto na mocniejsze. Jak chciałem więcej mocy i komfort jazdy to kupiłem sobie wolnossące V8 o mocy 380KM.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TSI 200KM
    Rok prod: 2008

    Albo rybki albo akwarium. To normalne że duży/mocny motor będzie palił dużo. Moja 2 litrówka żłopie średnio 10.5 litra na 100km. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności