Skocz do zawartości
Jotes

Uszczelnienie złącza gumowego przewodu układu chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie: Czy środek uszczelniający układ chłodzenia zlikwiduje przeciek na złączu gumowego przewodu chłodniczego? Jeśli tak, to który specyfik polecacie? Chcę zastosować środek uszczelniający ze względu na bardzo trudny dostęp do opaski zaciskowej tego cięknącego złącza. Nadmieniam, że przeciek występuje tylko przy zimnym silniku, jak samochód dłużej postoi. Pozdrawiam.

 

Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

masz silnik 1.8 wiec z tego co pamietam (mialem podobny) dostep jest tam reaczej luksusowy w porownaniu z moim VR6 :622:

 

proponuje jednak pogimnastykowac sie i dociagnac obejme. sreodek usczelniajacy to ostatecznosc. jak juz koniecznie chcesz to polecam firmy K2 (srebrny proszek dostepny na ORLEN)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumowego nie.

Są specjalnie taśmy (srebrne) na przewody gumowe. Trzeba odtłuścić przewód i nakleić. Pytaj w sklepach moto. Taśma jest szeroka na ok. 5cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo -o ile sam wężyk na króćcu nie jest sfatygowany -zdjąć ten wężyk, dokładnie wyczyścić króciec oraz wężyk ze skamieniałego osadu i ponownie zacisnąć. Napewno zadziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podpinam się pod temat.Prawdopodobnie wystąpiła nieszczelność w układzie nagrzewnicy.Mokra wykładzina pod nogami pasażera i ubytek płynu chłodniczego.Doradzono mi aby wlać do układu chłodzenia środek uszczelniający.Kupiłem Vavoline Stop Leak i zamierzam go użyć.Może jednak nie stosować półśrodków i wymienić całą nagrzewnicę.Jakie jest Wasze zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zamierzasz w niedługim czasie pozbyć się auta to syp to świństwo, ale jeżeli chcesz tym autkiem dłużej pojeździć to zdecydowanie wymień nagrzewnicę. Nową bodajrze można już kupić od 70 pln

 

ku przestrodze przeczytaj ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=68961

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Podpinam się pod temat.Prawdopodobnie wystąpiła nieszczelność w układzie nagrzewnicy.Mokra wykładzina pod nogami pasażera i ubytek płynu chłodniczego.Doradzono mi aby wlać do układu chłodzenia środek uszczelniający.Kupiłem Vavoline Stop Leak i zamierzam go użyć.Może jednak nie stosować półśrodków i wymienić całą nagrzewnicę.Jakie jest Wasze zdanie?

a skad wiesz ze to nagrzewnic jest uszkodzona moze wystarczy tylko zmienic uszczelnienie kiedys czytałem o tym na forum troche pracy i gimnastyki jest ale zawsze pareste zł w kieszeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze wystarczy tylko zmienic uszczelnienie kiedys czytałem o tym na forum troche pracy i gimnastyki jest ale zawsze pareste zł w kieszeni

???

może w B5 bo w B3 niema żadnych łączeń w nagrzewnicy co by wymieniać w nich uszczelnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no moze poprostu waz jest pekniety przy agrzewnicy i dlatego jest mokro moze nie trzeba zaraz wymieniac nagrzewnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

węże do nagrzewnicy są pod maska a nie w kabinie. Niedawno wymieniałem nagrzewnicę posiłkując się opisem dostępnym na forum - dziękuję Autorowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za konkretną i rzeczową radę.A już wczoraj podniosłem maskę i gotów byłem "uraczyć"układ uszczelniaczem.Lecz coś mnie tknęło i postanowiłem z tym zaczekać dopóki nie zapytam Was o zdanie w tym temacie. Dziękuję-pozdrawiam

Edytowane przez Józef

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stosujesz preparat wg zaleceń producenta to nic ci się nie stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no moze poprostu waz jest pekniety przy agrzewnicy i dlatego jest mokro moze nie trzeba zaraz wymieniac nagrzewnicy
węże do nagrzewnicy są pod maska a nie w kabinie.

dokładnie tak, nagrzewnica ma wypuszczone rurki tak że wystają wewnątrz komory silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli stosujesz preparat wg zaleceń producenta to nic ci się nie stanie

 

Dzieckiem reklam tv jesteś że tak piszesz?? Czy jak wleje uszlachetniacz do oleju to zyskam z +30% mocy i silnik będzie jezdził 500 tkm bez zmiany oleju a ostatnie 100 tkm bez oleju?? Każdy chce coś sprzedać i to reklamuje nie informując o skutkach ubocznych.

NIE PISZ JAK NIE SPRAWDZIŁEŚ TEGO OSOBIŚCIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... Panie Jacku może nie mam tyle lat co pan ale trochę w życiu widziałem i może nie osobiście używałem tego preparatu ale używał jego mój brat. Ja sypałem u siebie proszek o dziwo samochód jeździł 2lata... Aż go sprzedałem. Jeżeli jest taki preparat o którym pan pisze to z przyjemnością go użyje jeżeli nie będzie za drogi. Jeżeli komuś w 20letnim silniku walnie w czasie jazdy uszczelka pod głowica albo nie wiem obróci panewkę to oczywiście nie jest to wina wieku i tego jak był użytkowany silnik tylko wiadomo albo preparat typu motodoktor który był w silniku albo ktoś nalał specyfiku do chłodnicy prawda? Nie chce dalej z panem dyskutować i robić OT bo tym nikomu nie pomogę. Ja mam swoje zdanie pan swoje to tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisze takich słów złośliwie ale nie znam przypadku aby cudowne preparaty pomagały, jak wsypałem do mazdy dodatek do chłodnicy w ilości zalecanej przez producenta to po miesiącu zamuliło kompletnie nagrzewnicę. Wyciek zatkało to fakt ale nagrzewnica do wymiany w chłodnicy wymieniałem żeberka w latach 90 pamietam za chłodnice krzykneli 1700 zł a uzywek nie było. Motor doktora nie było ale lałem przez 5 lat przy każdej wymianie oleju militec, silnik po remoncie kapitalnym był i nic to nie dało skonczył się po 170 tkm a kolejny bez dodatku ma juz 150 tkm po wymianie pierścieni i nie bierze oleju. Dlatego moim zdaniem wszelkie zapewnienia sprzedawców o tym co preparat niby nie robi to - BAJKI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie tak, nagrzewnica ma wypuszczone rurki tak że wystają wewnątrz komory silnika

Zgadza się,tylko wygląda na to że płyn chłodniczy przedostaje się do wnętrza samochodu.Tak jak pisałem mam mokry dywanik i wygłuszenie z przodu auta a pod nogami po stronie pasażera.W związku z tym padło podejrzenie na nieszczelność nagrzewnicy.Zaraz po kupnie (koniec pażdziernika tego roku)przy wymianie wszystkich płynów w pojeżdzie wymienione zostały też budzące wątpliwość niektóre części układu chłodniczego.Wszystko w obrębie komory silnika.Zamierzam trochę pojeżdzić na rybki tym passatem więc chcę mieć go sprawnym i niezawodnym.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Jestem nowy na forum. mam problem cieknie mi wąż przewodu chłodniczego na plastikowym trójniku do parownika od lpg. dociśniecie opaski nic nie daje. czy gdybym zdjął wąż z trójnika oczyścił go i przewód a następnie posmarował trójnik cienką warstwą silikonu to czy przypadkiem nie narobię sobie żadnej szkody:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. Jestem nowy na forum. mam problem cieknie mi wąż przewodu chłodniczego na plastikowym trójniku do parownika od lpg. dociśniecie opaski nic nie daje. czy gdybym zdjął wąż z trójnika oczyścił go i przewód a następnie posmarował trójnik cienką warstwą silikonu to czy przypadkiem nie narobię sobie żadnej szkody

Szkody nie narobisz, ale wątpię żeby to pomogło. Możesz kupić nowy trójnik ale aluminowy, nie plastik! wtedy dociśniesz mocniej i nie będzie nic ciekło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też ciekło na trójniku. Kupowałem u gazowników te plastikowe. Wytrzymywały kilka miesięcy, bo albo za mocno dokręciłem i z czasem się rozpadały albo po prostu się rozpadły :D Pojechałem z ojcem do jego kolegi co kładzie miedziane instalacje centralnego w domach. Zrobił mi dwa takie eleganckie trójniki z miedzi akurat na średnicę węży. Nałożyłem na końce cienką warstwę czerwonego silikonu i od 1,5 nie pamiętam, ze mam trójniki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności