Skocz do zawartości
Gość Jacek75

passat TDI 4 motion

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jacek75

witam, jak wiecie mam już jednego passata AFN. No ale 110KM troche dla mnie mało i kreci mnie 4 motion. prosze o opinie fachowców jaki silnik szukac do 4 motion w tdi. czy te silniki 2,5 tdi są dobre ? w audi słyszałem że układ wtryskowy siada. jaki motor optymalnie dobrać aby dobrze sie zbierał i był małoawaryjny.

pozdrawiam i licze na szczere podpowiedzi:) :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Żeśmy już nieraz na forum o tym gadali :cwaniak:

Nie oczekujesz chyba, że ponowimy temat typu rzeka.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

no własnie nie chce tematu rzeki ale precyzyjna krótka podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wpisać w wyszukiwarce "2.5tdi" i dowiesz się prawie wszystkiego o tym silniku, jakie awarie mieli forumowicze itd....

W FAQ dowiesz się jakie oznaczenia silnika występowały w vw, wklep to do google i już masz rozbudowaną wyszukiwarkę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

a jezeli wziąłbym sobie takiego passata 4 motion z sinikiem 1,9 TDI 131 KM, na ile mozna go programem zmienić i czy te silniki są ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Zależy, jakie auto się kupi ja nie narzekam na AKN 2.5 4motion. Wszyscy, którzy nie mają 2.5 mówią, że motory lecą. Moim zdaniem 1.9 i 130 PS trochę mało jest, kolega miał to muliło takiego Passata. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

no fakt, przeczytałem z uwaga twoje PW. ale poza wynikami jest jeszcze kwestia spalania. na forum TDI otrzymałem informacje,że z takiego 130 KM mozna zrobić 170KM no i bedzie zdecydowanie oszczedniejszy niz 2,5 TDI. tylko trzeba sie pozegnać z pieknym brzmieniem V6 no ale wymiarem jest moc i zuzycie paliwa. taki tuning softu na fabrycznych zespołach moze kosztowac okolo 1500 złotych a na spalaniu bedzie duza różnica w stosunku do 2,5TDI i akcyza ! do 2000ccm 3,1 a powyzej chyba 16,3%. jezeli ktos z Was ma odmienne zdania prosze piście. kazda opinia jest dla mnie wazna:) :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Moje zdanie jest takie, że np. 170 KM w 130 KM to już jest baaardzo duży wysiłek dla motoru i jest on napewno dużo mniej trwały od niby słabego motoru AKN. Jest jeszcze inna sprawa, np. to że auto po takim chipie pali naprawde duzo jak sie szybko jeździ, co z hamulcami przy takiej różnicy mocy? Apropo faktur, różnice nie są wielkie zrób sobie stymulacje i popatrz. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje zdanie jest takie, że np. 170 KM w 130 KM to już jest baaardzo duży wysiłek dla motoru i jest on napewno dużo mniej trwały od niby słabego motoru AKN. Jest jeszcze inna sprawa, np. to że auto po takim chipie pali naprawde duzo jak sie szybko jeździ, co z hamulcami przy takiej różnicy mocy? Apropo faktur, różnice nie są wielkie zrób sobie stymulacje i popatrz. Pozdrawiam.

170KM to nie jest dużo ze 130KM ja mam trochę więcej niż 170KM i jest ok jak się umiejętnie jeździ,a ze spalaniem nie jest tak drastycznie 8,5 po mieście latem i 8,5-9,5 zimą,a nogę mam ciężką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redtom

widzę że sami szpece:)

1. 1,9 TDI (2003) mam używam i jestem zadowolony. W opisie widać ile mam kucy ale przygotowuję się spokonie do następnych modów. fura nawet przed virusem przemieszcza sie całkiem w porządku ale po chipie naprawdę fajnie daje radę. 180 kucy to nie wysiłek dla tego silnika, pod warunkiem że nie trafi na idiotę. ja daję w palnik aż miło i fura po mieście pali mi 11 ale to jest niestety efekt 4motion na torsenie. w nowym pasku na haldexie pewnie spalanie jest mniejsze bo tam jest napęd dołączany.

2. 2,5 TDI (2004) bez modów 180 kucy. Kolega jeździ tym od pół roku... powiem wam coś... to zupełnie inna kultura pracy silnika, inna elastyczność. pomimo tego że mamy taką samą moc i bardzo podobny moment obrotowy on jednak szybciej startuje. Spalanie jest zbliżone. no ale dźwięk widlastej szóstki to poezja:). Co do awaryjności to nie wiem bo na razie nic się nie dzieje

 

prędkości maksymalne w obu chyba są zbliżone pomimo bajek które mi kolega opowiadał:)

 

 

 

tak czy inaczej do ośki nigdy już nie wrócę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Hejka,

 

Proszę was nie mowcie ze 130- > 170 to wysiłek - wysiłek to 130 - >230 ( a i takich mam znajomych ) fakt wymaga sporo przerobek i kosztow ale ... jezdzi bezproblemowo ( fakt ze robiony raczej do klasy diesli na 1/4 mili a nie na ulice ).

Ja mam 166 i jest ok - ani jakas straszna rakieta ani ( napewno ) nie mul ... jak tylko kasa pozwoli zrobie go na wiecej bez obaw o jakis straszny wysilek silnika bo ... nie chce zeby mnie przezyl ;) ( np. przebieg 500 000 to dla mnie jeszcze 15 lat jazdy ... well ... za 15 lat to ja nawet nie wiem czy jeszcze bede chcial nim jezdzic ;)

Raczej martwilbym sie o stan przegubow itp rzecz niz o silnik ... !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z zupelnie innej beczki: Jak hamowaliscie Wasze torseny? Na czterorolkowej hamowni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

w brew pozorom temat się rozwinął. dzieki tej dyskusji wiem że to bedzie 130KM 4 motion i na chipa do dobrego tunera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Mam pytanie pomimo, że mam motor 2.5 TDI i skrzynie Tiptronic, myślałem przez pewien czas o jakim chipie. Na razie mocy mi nie brakuje, nie wiem czy będę miał tego Passata dłużej niż rok, zależy to od wielu rzeczy, ale jeśli mam go użytkować dłużej to myślałbym nad 180/200 KM. Słyszałem, że np. można przeprogramować skrzynie i jest OK?! Ktoś próbował ugryźć temat 2.5 w tiptronicu na chip-a?

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redtom
Z zupelnie innej beczki: Jak hamowaliscie Wasze torseny? Na czterorolkowej hamowni??

 

a jak sobie to inaczej wyobrażasz??

naturalnie pojechało się do VTG... niech się Grzesio Staszewski poci nad tym wynalazkiem:)

ale gdzie u Ciebie jest taka hamownia to nie wiem... w krakowie była najbliżej chyba... czyli ze 150 kilo to wcale nie tak koszmarnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widzę że sami szpece:)

1. 1,9 TDI (2003) mam używam i jestem zadowolony. W opisie widać ile mam kucy ale przygotowuję się spokonie do następnych modów. fura nawet przed virusem przemieszcza sie całkiem w porządku ale po chipie naprawdę fajnie daje radę. 180 kucy to nie wysiłek dla tego silnika, pod warunkiem że nie trafi na idiotę. ja daję w palnik aż miło i fura po mieście pali mi 11 ale to jest niestety efekt 4motion na torsenie. w nowym pasku na haldexie pewnie spalanie jest mniejsze bo tam jest napęd dołączany.

 

Witam, Przepraszam za lamerskie pytanie, ale w passacie był montowany Haldex. Skąd w Twoim Passacie TorSen? Chyba, że się mylę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mi się wydawało że tylko Haldex ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jedno i drugie, zalezy od rocznika. najpierw byl torsen. potem zmiana nazwy na 4motion = haldex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.5 sam chciałem taki kupić myślałem,większy silnik większe możliwości.......:dobani: najpierw jeżdziłem kolegi allroad 180km ładny dziwięk,równo przyspiesza tylko nie czuć tej mocy,drugi samochód też audi ale A6 też 2.5 tdi quattro sedan 180km - fajny samochód tylko głupio mi było powiedzieć bratu że to nie jedzie, wiec wyprowadziłem swojego szaraczka żeby sie przejechał,po czym przyznał że nieżle ciągnie .Teraz wiem już na pewno że nie kupił bym 2.5 ,biorąc pod uwagę koszty utrzymania tego samochodu powinien latać. Jak bym miał się skusić na szóstkę to bmw 3.0d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lecho279

Ja jeżdzę Passatem jak w opisie i muszę powiedzieć że lata się rewelacyjnie. Może nie jest mistrzem przyspieszenia i na prostej ze 130 niewiele ale radzi sobie. Tak dzieje się do pierwszego zakrętu bo później kierowca 130 ogląda sobie mój tylny zderzak i to zcoraz większej odległości. Poza tym koszta utrzymania nie są aż tak rozbierzne jak wydaje się osobą które tylko słyszały o tym silniku ale tak naprawdę nie miały z nim do czynienia. Ja mam już BDH i jak do tej pory nie miałem z nim żadnego problemu. W serwisie VW powiedzieli mi tylko żebym regularnie robił wymiany nie przeciągał np.17000-18000 na oleju tylko 12000-15000 wymiana i dbał o poziom oleju bo musi ten silnik mieć dobre smarowanie. Co do układów paliwowych wszystko zależy gdzie się tankuje trzeba uważać na stacje "swagier i spółka" bo pompa siądzie nie dlatego że jest wadliwa ale dlatego że paliwo było kulawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności