pompeusz666 Zgłoś #1 Napisano 26 Maja 2017 Tak jak w temacie. Dramat totalny - upaliło / ukruszyło kawałek świecy w 4 komorze spalania. Efekt misfire ciągły. Prawdopodobnie uszkodzony zawór wydechowy lub pierścienie. Zaglądałem endoskopem na tłoku jest olej więc chyba pierścienie. Samochód pali ale jeździ na 3 gary. Miał ktoś coś podobnego ? Szacowane koszty, miejsce naprawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 27 Maja 2017 Miał ktoś coś podobnego ? Kiedyś zdejmowałem głowicę z tym, że w maździe w związku z urwaniem żarnika świecy. Denko tłoka było całe podziobane jeśli można tak to nazwać. Oczywiście komora spalania głowicy także była zniszczona. Będziesz musiał zdjąć głowicę i wyjąc tłok. Tłok do wymiany oraz regeneracja głowicy wymagana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #3 Napisano 27 Maja 2017 za chwile bede zdejmował głowice u siebie aby ocenic straty wiec może później coś ci podpowiem co i jak ewidentny pech, ale ja wczoraj miałem chyba jeszcze wiekszego , gdyż jadąc sobie spokojnie z pracy podczas wyprzedzania wymontowało mi korbowód i pozostawiło na alternatorze, własnie jestew w trakcie wydzierania silnika by sprawdzić czy głowica cała i pompa oleju ocalała. wiedziałem że korbowody mają cięka scianke i delikatne sróby ale w cr takich cudów jeszcze nie widziałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 27 Maja 2017 Jaki przebieg i historia serwisowa (co ile wymiany oleju) - tak z czystej ciekawości. Swego czasu właśnie w urywaniu korb i pękaniu wałów upatrywano największych potencjalnych wad skrzyń DSG - duże przeciążenia z uwagi na szybką zmianę prędkości obrotowej silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #5 Napisano 28 Maja 2017 Znalazlem procedure vw do sprawdzenia komory spalania. Dany tlok ustawiamy w pozycji top dead center gdzie oba kanaly sa zamkniete. W miejsce swiecy wkrecamy dysze ze sprezonym powietrzem i podajemy 0.3Mpa i sprawdzamy gdzie ucieka powietrze. Na dolot na turbo lub w miske olejowa. Robil ktos cos takiego. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 28 Maja 2017 To normalna procedura, a nie jakaś tam technika VW i działa w każdym silniku spalinowym. Aby była miarodajna próbę wykonuje się dwukrotnie - raz na sucho, a drugi raz po zalaniu oleju do każdego cylindra i ręcznym zakręceniu silnikiem - to uszczelni wstępnie pierścienie i zapewne zmieni wartości ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2017 Stan gładzi cylindra i denka tłoka można też sprawdzić za pomocą kamery inspekcyjnej. Wprowadza się ją przez otwór świecy zapłonowej. Moim zdaniem i tak trzeba będzie zdjąć głowicę i oddać do remontu. Ale tak jak napisałeś zacznij od sprawdzenia ciśnienia w cylindrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #8 Napisano 29 Maja 2017 Endoskopie tak jak pisałem zrobiłem ale nic w sumie tam nie widać oprócz tego oleju na powierzchni tłoka. Nie chodzi mi o sprawdzenie ciśnienia bo wiem że go tam nie ma. Bardziej chodzi mi o oszacowanie zniszczeń bo jeżeli przy podaniu sprężonego powietrza będzie uciekać przez zawory to do roboty tylko głowica a jeżeli pójdzie w miskę to silnik do remontu. Oby to pierwsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 29 Maja 2017 Po co się bawić. Jeśli wiesz, że nie ma tam ciśnienia to i tak musisz wszystko sprawdzić i rozebrać. Szczelność cylindrów można sprawdzić bez głowicy np.: naftą - ustawić wszystkie tłoki na równo wlać równą ilość nafty i po kilku godzinach sprawdzić czy równo zostało. Jeśli będą rysy na gładziach to można lekko honować tzw. ręczną honownicą ale to według wielu drut-metoda. Głowicę sprawdza się najlepiej na odpowiedniej maszynie - wtedy widać jak na dłoni gdzie jest nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #10 Napisano 29 Maja 2017 Pewnie masz rację. Bawić się chciałem tylko po to żeby podjąć decyzję. Jeżeli pierścienie to cały samochód do warsztatu. Jeżeli zawory to sam zrzucam głowicę i samochód zostaje w domu. Mam blokadę do TSI i wszystkie klucze potrzebne więc nie powinno być problemu z zrzuceniem. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #11 Napisano 8 Czerwca 2017 Update - wczoraj zrobiłem pomiar kompresji. 1 - 10,5 bar 2 - 10,6 bar 3 - 10,4 bar 4 - 0,0 bar W sumie nic odkrywczego bo wiedziałem że nie ma kompresji. Następnie podałem sprężone powietrze przez otwór po świecy i cały czas dmucha przez zawory wlotowe, nawet gdy są one zamknięte. Jest szansa że skończy się tylko na remoncie samej głowicy. W piątek zdejmuję dolot także zawory wlotowe będą jak na dłoni. Może się komuś przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #12 Napisano 8 Czerwca 2017 Witam Mam podobny problem rano auto pali na 3gary przez jakis moment po przejechaniu paruset metrow jest okej mam blad swiecy P161D na cylindrze 4 czy to mozem byc przyczyna tego? Oby nie zdarzylo mi sie jak koledze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2017 Znalazłem pokrewny temat odnośnie wyświetlania błędu P16ID https://forum.vw-passat.pl/threads/48143-Dla-potomnych-rozwi%C4%85zanie-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2017 Tu jest temat dotyczący silnika benzynowego i ukruszonego fragmentu świecy zapłonowej. Ty masz problem z obwodem świecy żarowej w silniku wysokoprężnym. Na oko to prawdopodobnie przepalona świeca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #15 Napisano 12 Czerwca 2017 (edytowane) Update. Zdemontowałem dolot i ku mojemu zdziwieniu zawory dolotowe na 4 tłoku są idealnie czyste, brak jakiegokolwiek nagaru (a tylko one nie były czyszczone przy 60kkm). Konkluzja - doszło do zapłonu nagaru osadzonego na zaworach co spowodowało wypalenie gniazd i samych zaworów. Nie udało mi się ściągnąć głowicy ze względu na brak specjalnego klucza do demontażu głowicy Update-20.06.2017 Ściągnąłem głowicę. Zdjęcia poniżej. Przyglądając się zaworowi wlotowemu na 4 cylindrze wygląda jakby nie dolegał idealnie. Prawdopodobnie jest skrzywiony kiedy dostał odłamkiem świecy. Oddałem głowicę do profesjonalnego zakładu. Zobaczymy Co powiedzą po demontażu. Update Głowica po naprawie. Dwa zawory skrzywione i wymienione. Głowica już siedzi. Update Samochód złożony odpalony chodzi idealnie. Żadnych problemów, błędów. Trafna diagnoza i z szacowanych kosztów 12300 spadł rachunek na 850 PLN. Może komuś się przyda Edytowane 4 Lipca 2017 przez pompeusz666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #16 Napisano 27 Czerwca 2017 Czy ktoś wie dlaczego do silników CDAA książka serwisowa podaje szczelinę elektrody 1,0 - 1,1 natomiast wszystkie wyszukiwarki świec, NGK, BRISK, BOSH mówią o szczelinie 0,8 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach