Skocz do zawartości
Gość robinho

Problem ze skrzynia biegow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robinho

WItam, calkiem niedawno stalem sie dumnym posiadaczem passata b4 '96, przebieg okolo 160.000

robek7hg.th.jpg

Ogolnie prawie wszystko dziala jak trzeba z wyjatkiem skrzyni biegow

poniewaz jest to moj pierwszy samochod i jeszcze nie bardzo sie znam ;) to boje sie ze jak pojade do mechanika to mnie skasuje wiecej niz caly woz jest wart wiec pomyslalem ze najpierw zasiegne rady tutaj,

problem jest glownie z jedynka i sporadycznie z dwojka, czasem po prostu cos tam sie blokuje i nie da rady wrzucic biegu nie ma zadnych dziwnych dzwiekow ani nic z tych rzeczy po prostu nie da sie ruszyc drazka do przodu. nie dzieje sie to za kazdym razem i jest do przezycia w trasie ale w miescie mocno drazni - czasem musze ruszyc z dwojki ze swiatel ;)

jak myslicie co to moze byc?

moze lepiej mi sprzedac samochod niz bawic sie w naprawe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam całkiem podobnie, z tym wyjątkiem, że moja 2'ka wchodzi OK. Co do jedynki, to czasem wchodzi idealnie, czasem z oporami a czasem dochodzi jakby do pewnego miejsca i żeby drążek poszedł 0,5cm dalej trzeba użyć sporej siły. Brzmi znajomo ? :) Hmm,

próbuj powójnego wysprzęglania i międzygazu. U mnie pomaga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety skrzynie biegów w starszych modelach nie były mocną stroną VW - problemy zaczynają się właśnie przy większych przebiegach. Bardzo wiele zależy od eksploatacji i umiejętności prawidłowego posługiwania się włączaniem poszczególnych biegów. W wielu przypadkach wyrabiają się synchronizatory w skrzyniach co pogarsza prawidłowe włączanie biegów.

 

Wymiana synchronizatorów (w dobrym warsztacie) nie powinna być czymś niezwykłym - pod warunkiem przeprowadzenia właściwej diagnozy co do zużycia poszczególnych elementów. Koszt wymiany synchronizatorów może oscylować w granicach 600-1500 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

a co zrobić jeżeli bieg 1 i 3 są bardzo blisko siebie i żeby je rozsunąć?

(B3 1.8 AAM)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cena naprawy jest taka, jaką podał Marek, to chyba lepiej zrobisz kupując używaną skrzynię. Skrzynia nieotwierana jest pewniejsza (o ile nie trafimy na.....trafioną), niż naprawiana, bo po naprawie możesz mieć zastrzeżenia, co do naprawy i będziesz sie z tym czuł jak z wrzodem na @@@@@.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość norka

u mnie tez tak jest mam problem z jedynką ale ze to mój drugi passat i w drugim jest to samo wiec sie nauczyłem ze pierw wrzucam 2 potem 1 i wszystko super wchodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

ja sie boje że na światłach kiedyś za mocno pociągne na 1 i włącze wsteczny i ruszając z miejsca szybko przydzwonie w kogoś. A jeżeli jest jakiś prosty sposób podciągnięcia na cięgnach lub drążku to nie ma sęsu się bęczyć z wrzucaniem 2 a potem 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robinho

dzieki za pomoc,

chyba pozostaje mi sie przyzwyczaic :) bo biorac pod uwage ze za samochod dalem 6.000

naprawa za 1/4 sumy sie chyba nie bardzo oplaca ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yelo

ja też mam taki problem z jedynką i z wstecznym kiedyś gdzieś o tym czytałem jest to prawdopodobnie wyrobiona jakiejś tulejki w mechanizmie przełczania biegów trzeba by ją było wymienić a potem czeka regulacja biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
calkiem niedawno stalem sie dumnym posiadaczem passata b4 '96

Czy mi się wydaje, czy to jest 'anglik'???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309
calkiem niedawno stalem sie dumnym posiadaczem passata b4 '96

Czy mi się wydaje, czy to jest 'anglik'???

 

ten ze zdjecia na pewno :)

 

w 6 tys. wliczona przeróbka?? bo jeżeli nei to nie wiem czy w PL nie byoły taniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta...

Mam problem podobny do opisanych wyżej tyle, że zaczyna wszystko się nasilać, ale po kolei:

-Na zimnym silniku wszystko chodzi całkiem całkiem ale po rozgrzaniu problemów przybywa.

-Nie wchodzi 1 tzn. czasem wejdzie, a czasem czuje że zaraz złamie drążek. Stary sposób działał czyli najpierw 2 potem 1 i jedziemy, ale teraz jest gorzej sprzęgło trzeba wbijać bardzo mocno do podłogi, czasem wysprzęglać kilka razy.

-3 wchodzi ok przy spokojnej jeździe niestety przy dynamicznej jest gorzej. Bieg wchodzi z szarpnięciem i zgrzytnięciem,

-5 bieg potrafi mnie nieźle zaskoczyć podczas wyprzedzania, czyli nie wejść podobne zachowanie jak przy 1

-R wsteczny podobnie jak 3 zgrzytnięcie i szarpnięcie, a i auto musi stać w miejscu bo jeśli chociaż minimalnie się toczy (np. niewielka pochyłość) efekt jest jeszcze gorszy.

-2 tu nie ma problemów

-4 potrafi czasem się zawiesić jak w przypadku 1 czyli nie chce wejść, ale ponowna próba zwykle wystarcza

 

Chciałbym się dowiedzieć co może być przypuszczalną przyczyną takich zachowań i jak pozbyć się problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym się dowiedzieć co może być przypuszczalną przyczyną takich zachowań i jak pozbyć się problemów?

Dwie rzeczy wchodzą w grę, no ostatecznie trzy, pierwsza to luzy w mechanizmach na skrzyni...do ogarnięcia.

Druga to plastiki pod lewarkiem.

I trzecia najgorsza to pokruszone synchronizatory w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może to głupie, ale ja tak miałem jak mi wąż wodny od parownika gazu haczył o wybierak na skrzyni :D, posprawdzaj czy nic nie blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem identycznie jak w pierwszym poście z 2006roku :P co się okazało, to 2 sprężynki z tarczy sprzęgłowej się wysypały i blokowały / nie pozwalały na prawidłowe wysprzęglenie, po wymianie klompletu sprzegla wszystko chodzi paluszkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło też mnie zastanawia niby jeszcze daje radę, ale że trzeba deptać prawie przez podłogę to nie jest dobry znak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie jest dobry znak?

Zależy jak wysoko masz pedał gdy auto rusza (pompa i wysprzęglig do przeglądu), z tą tarczą sprzęgłową też dobry trop...choć też kiedyś miałem posypaną spreżynę w tarczy ale budowa tarczy nie pozwala aby wpadła między tarczę a docisk.

Oporowe raczej odpada bo to akurat byłoby słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, że sprzęgło lata świetności ma już za sobą potrafi czasem się ślizgać ale to już ostre traktowanie, a poza tym czasem jak zdejmę nogę ze sprzęgła to szumi, wciskam jeszcze raz, puszczam cisza? A co do "brania" to jednak wysoko łapie prawie cały pedał odpuszczam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem to nie sprzęgło, jeśli wodziki na skrzyni nie maja luzów to w 99% bebechy, też do ogarnięcia ale cena nowych części jest zbyt wysoka, jedynie jakaś posypana skrzynia na przekładkę klamotów lub lepiej szukać na całkowita podmianę.

Bawiłem sie w swoim czasie w remonty skrzyń i jeśli nie ma się drugiej na rozebranie to kupno dobrych łożysk jest droższe niż używana skrzynia.

A i rozebrać skrzynie to nie sztuka , sukces to prawidłowo wszystko złożyć i spasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie wyjście też wchodzi w grę, ale najpierw trzeba rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności