Gość gliniarzxxl Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2007 (edytowane) proszę Państwa czy ktoś mi odpowie co to może byc ze skrzynią biegów automatyczną w passacie 1.9 TDI 110 KM, podczas zmiany biegów szczególnie przy małych prędkościach między 3 a 4 coś mi drży!!!!!!!Powtarzam tylko przy zmianie biegów jak auto złapie temperaturę pracy na zimnym silniku jest ok. Generalnie skrzynia pracuje prawidłowo tylko to drżenie, Jak jeździ się szybko jet ok, może ktoś miał taki przypadek. Proszę o odpowiedź, może ktoś ma drugą skrzynie do takiego auta nie drogo sprawną lub może to naprawc.. Jest to skrzynia zwykła nie tip tronic. Pzdr. proszę o szybką odpowiedź. Edytowane 5 Lipca 2016 przez rainman777 Poprawiony tytuł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2007 olej lub poduszki pod skrzynia ewentualnie sterownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gliniarzxxl Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2007 słuchaj kolego olej mam w skrzyni nowy wraz z filtrem, ten co mi wymieniał mówił że to może by podtarte sprzęgło z racji że od nowości nie był wymieniany olej i filtr, czy to może byc prawda???????????koszt naprawy jak podał to około 1100zł. nie wiem co mam robic czy szukac drugiej skrzyni czy naprawiac obecną???????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2007 proszę Państwa czy ktoś mi odpowie co to może byc ze skrzynią biegów automatyczną w passacie 1.9 TDI 110 KM, podczas zmiany biegów szczególnie przy małych prędkościach między 3 a 4 coś mi drży!!!!!!! na 99% masz problem z tzw. lock-up'em. opisałeś ewidentną przyczynę...drżenie przy zmianie z 3-4 ale tylko przy rozgrzanym silniku. nie będę ci dokładnie mówił co to jest ten lock-up (bo nie chcę ci głupot nawciskać ) ale poszukaj na http://www.automat.pl ... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość xary Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2007 Ja raczej stawiam na zajechany konwertor, ale to się akurat naprawia za niewielkie pieniądze. Regeneracja to koszt ok 500 zł. Problem polega jednak na wyciągnięciu tego z auta. Może też być walnięty któryś z elektrozaworów w płycie sterowania, ale zacznij od poduszek. W żadnym wypadku nie szukaj używanej skrzyni, lepiej naprawić swoją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamel Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2007 Ja miałem podobne drżenie w swoim passacie (2,8 VR6 - automat). Objawiało się tak samo - przy szybszej jeździe było ok, ale przy wolniejszej czułem drgania między 2-3 i między 3-4. Wymieniłem poduchy (pod skrzynią a przy okazji pod silnikiem) i jest idealnie :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gliniarzxxl Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2007 xary, dzięki kolego myslę że masz rację, byłem u gościa od automatów i powiedział mi to samo, sprawdzał mi jakieś cewki podobno są dobre, tylko podejrzewa ten konwektor, mówił że może by podtarty. Jak kupiłem to auto to jak było widac nikt nie wymnieniał ojeju w niemczech od nowości, filtr był skamieniały, założyłem nowy i dałwem nowy olej i jest poprawa lae jeszcze troche jest to drżenie i dodatkodo przy małej prędkości okolo 80 km/h falują mi obroty silnika. Jak cisnę od 100 km/h w górę to jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gliniarzxxl Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2007 dzięki wam wszystkim koledze za pomoc proszę o jeszcze jakieś spostrzeżenia!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GROSZEK_VW Zgłoś #9 Napisano 29 Czerwca 2009 (edytowane) mogę troszeczkę odświeżyć temat, bo zauważyłem to u siebie tez występują drgania (sprawdzę poduchy), ale przy zimnym silniku z biegów bodajże 3 na 4 przy ok 60 km/h przełancza się na dużych obrotach i tak jak by wrzuca na sile 4-ty bieg:638: czemu może się tak dziać:638: jestem przed wymiana oleju i filtru, mam nadzieje ze nie bede miał wiekszych niespodzianek i kosztów??? pozdrawiam ps. przypomnę ze to passat 1.9 110km 99r (afn) ile mieści się oleju w takowej skrzyni ok3L czy mam złe info Edytowane 29 Czerwca 2009 przez GROSZEK_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goryl Zgłoś #10 Napisano 6 Lipca 2009 W swoim pasku mam skrzynię tiptronic i gdy przyśpieszam na drugim biegu silnik kręci się do około 3tys. obrotów po czym obroty spadają do około 2.5tys i potem ciągnie już równo. To samo dzieje się na trzecim biegu tylko spadek obrotów jest już mniej zauważalny. Wrażenie jest jakby był zmieniany bieg i na chwile go wysprzeglał. Nie wiem czy to jest normalne w przypadku tiptronica? Czy w ten sposób on jakoś zasprzegla bieg i przez to te obroty na chwilę spadaja? Pierwszy raz mam samochód z automatem i nie wiem czy to naormalne. Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #11 Napisano 7 Lipca 2009 czy to jest normalne w przypadku tiptronica? tak to jest normalneCzy w ten sposób on jakoś zasprzegla bieg i przez to te obroty na chwilę spadaja? To jest Lock up. W ten sposób automat "oszczędza" skrzynię. Zeby od razu nie przenosić pełnego obciążenia/napręzeń na dany bieg w ten sposób jest to regulowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2009 a sluchajcie, mam taki dziwny objaw, na wcisnietym hamulcu pdoczas zmiany biegow z R na D albo z D na R tak jakby lekko w momencie przelaczania unosi auto. W zasadzie nie odczowalne ale widac ze wznosi go tak jak przy ruszaniu z zaciagnietym hamulcem recznym. Zna ktos z was podobny przypadek??? Dodam ze podczas jazdy wszystko gra i buczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2009 W zasadzie nie odczowalne ale widac ze wznosi go Mój też tak ma. Ale wynika to z zasprzęglenia napędu i "ciągnienia" do przodu. A z racji że trzymasz hamulec to lekko go unosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #14 Napisano 9 Lipca 2009 aaa no widzisz, czlowiek cale zycie sie uczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GROSZEK_VW Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2009 co do mojego wątku po zalaniu oleju ślizg ustał, co do drgań tylko i wyłącznie się zmniejszyły!!! co najlepsze to filtr w skrzyni miał datę fabryczna 99' rok tak jak zszedł z taśmy 10 lat bez wymiany oleju szok! pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek23 Zgłoś #16 Napisano 20 Lipca 2009 (edytowane) witam a ja mam taki problem z moim tiptroniciem, jak stoje w korku lub na światłach i wrzuce na N wszystko ładnie pracuje ale jak przychodzi czas ruszania trzymam hamulec i wrzucam na D wtedy mam szarpinięcie i jest tak zwsze jak samochód jest rozgrzany jak jest zimny to rusza płynnie, nie wiem co to moze być. z góry dzięki za odpowiedź a tak wogóle to jaki filtr i olej do takiego tiptronica Edytowane 20 Lipca 2009 przez Jacek23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #17 Napisano 20 Lipca 2009 filtr do 5HP19. Olej ESSO ATF LT71141. Potrzebujesz (dla bezpieczeństwa) 6 litrów. Chyba że planujesz wyciągniącie skrzyni, to 9 litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GROSZEK_VW Zgłoś #18 Napisano 20 Lipca 2009 witama ja mam taki problem z moim tiptroniciem jadąc od siebie w kierunku skier masz mechanika zajmującego się tylko i wyłącznie automatami nr. tel. i bliższe namiary prześle później pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość golas9 Zgłoś #19 Napisano 20 Lipca 2009 Jacek23 nie zmieniaj na N tylko trzymaj na D. Jest to korzystniejsze dla skrzyni. Też czasem mam takie szarpnięcie, ale bardzo rzadko i chyba tylko na zimnym, gdy ruszam po odpaleniu. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejp Zgłoś #20 Napisano 22 Lipca 2009 Pamiętajcie że jak chcecie z P przeskoczyć na D to wbijajcie każdy bieg po kolei z przerawi na zeskok tego biegu . Przełączanie biegu odrazu powoduje wariacje sterowniak skrzyni, w wyniku czego szybciej się zużywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach