Skocz do zawartości
Gość maser67

Klimatronic

Rekomendowane odpowiedzi

25B Stellmotor für Fußr/Defrost-Klappe 0x25

 

 

25B-Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85

Edytowane przez asandy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 4FA i 318.Znalazlem ze 4FA to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany). 318 za wysokie cisnienie w ukladzie to pewnie przez wentylator, ktory nie dziala. Czy ktos wyciagal ten wentylator? Mozna go naprawic? Czy nowy od razu?

Edytowane przez Danny6
blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25B-Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85

Dzięki. A konkretnie co z tym zrobić? Jak można sprawdzić czy padł ten silniczek czy coś jest zablokowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie mam pytanie ja u siebie przytrzymuje obieg i econ wlaczam zaplon i wyskakuje mi na ekraniku wszystkie mozliwe oznaczenia klimy i czekam czekam i nic nie gasnie i nie pokazuje zadnych bledow ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawi ci się wszystko na wyświetlaczu, to wtedy puszczasz przyciski i czekasz około 20 sekund. Po tym czasie - jeśli nie ma błędów to wyświetli ci 444 02. A jeśli są błędy, to się pokażą na wyświetlaczu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam 4FA i 318.Znalazlem ze 4FA to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany). 318 za wysokie cisnienie w ukladzie to pewnie przez wentylator, ktory nie dziala. Czy ktos wyciagal ten wentylator? Mozna go naprawic? Czy nowy od razu?

witaj

da sie go bezproblemowo wyciagnac i naprawic samemu koszt jakies 60 pln tylko musisz zamówic 4 szczotki z takiej firmy jak , np elektrocarbon z tarnowskich gór . robia szczotki na zamówienie i tanio reszte zrobisz sam , wskazówki znajdziesz na forum było juz to nieraz omawiane

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam 4FA i 318.Znalazlem ze 4FA to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany). 318 za wysokie cisnienie w ukladzie to pewnie przez wentylator, ktory nie dziala. Czy ktos wyciagal ten wentylator? Mozna go naprawic? Czy nowy od razu?
jedno i drugie można naprawić samemu wentylator i ten silniczek to praktyczne podobne usterki

wentylator szczotki

silniczek szczotki (jak wyżej kolega napisał)

Wszystko jest na forum co i jak rozebrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest błąd oznaczający zadziałanie zabezpieczenia ciśnieniowego - uruchamiane jest kiedy w układzie niebezpiecznie wzrośnie ciśnienie. Jest to bezpośrednio związane z niedziałającym wiatrakiem, kiedy nie działa skraplacz nie spełnia prawidłowo swojej funkcji i ciśnienie w układzie rośnie bardzo szybko.

 

Jest szansa że zadziałał też zawór bezpieczeństwa który upuścił częściowo lub w większości gaz z układu. Nie mruga Ci panel Climatronika zaraz po włączeniu zapłonu?

 

U mnie na VAGu wyskoczył błąd 01273 (Fresh Air Blower). Do tego po przekręceniu kluczyka miga właśnie przez ok 10 sek. cały wyświetlacz ze wszystkimi jego elementami. Wiatrak nawiewu mimo że pokazuje na panelu 3 "kreski" to chodzi na zmianę tak od 3 do max. (w trybie AUTO i ręcznym). Co więcej zatrzymując się na światłach słychać, że (jakiś) wiatrak się załącza, ale w tym momencie zostaje wyłączona sprężarka klimy (po czym za chwilę znów się uruchamia). Objawia się tym, że lekko falują w tym momencie obroty, wzrosło znacząco spalanie, a chłodzenie jest raczej prawidłowe (ok. +8*C na wylocie).

Dodam, że ostatnio zrobiłem przegląd i nabicie klimy, a nic nie wykazywało wtedy zmian ciśnienia w układzie (17 bar). Przed tym zabiegiem objawy były identyczne.

Teraz pytanie, czy błąd 01273 oznacza wiatrak przy chłodnicy, czy ten o samego nawiewu? Skąd w tej sytuacji głupienie całego climatronika (wyświetlacza + sprężarki)?

Edytowane przez Radoslav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy błąd 01273 oznacza wiatrak przy chłodnicy, czy ten o samego nawiewu? Skąd w tej sytuacji głupienie całego climatronika (wyświetlacza + sprężarki)?

To jest błąd wentylatora na chłodnicy. Padają szczotki. A czemu klima się wyłącza? Bo poprzez ten wentylator wzrasta ciśnienie w układzie i sprężarka zostaje wyłączona. Układ dostaje sygnał od wyłącznika ciśnieniowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest błąd wentylatora na chłodnicy. Padają szczotki. A czemu klima się wyłącza? Bo poprzez ten wentylator wzrasta ciśnienie w układzie i sprężarka zostaje wyłączona. Układ dostaje sygnał od wyłącznika ciśnieniowego.

 

OK. Dzięki wielkie za objaśnienie :) W takim razie wiem gdzie już szukać problemu.

Tylko z ciekawości czy dobrze rozumiem, że to "ten" wiatrak się załącza najczęściej na postoju (czasem w czasie jazdy), a przez padające szczotki za słabo chłodzi => wzrasta ciśnienie wraz z temp. i dlatego odłącza sprężarke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie tak robilem i czekalkem i nic dalej sie wszystko swieci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko z ciekawości czy dobrze rozumiem, że to "ten" wiatrak się załącza najczęściej na postoju (czasem w czasie jazdy), a przez padające szczotki za słabo chłodzi => wzrasta ciśnienie wraz z temp. i dlatego odłącza sprężarke?

Poprzez padające szczotki, to mniemam że on się po prostu zatrzymuje bądź zwalnia - przez co jest zmniejszone chłodzenie czynnika, co powoduje wzrost ciśnienia. no i jak sam zauwazyłes - wyłącza wtedy sprężarkę.

 

 

 

wlasnie tak robilem i czekalkem i nic dalej sie wszystko swieci ?

Dalej świeci cały wyświetlacz po puszczeniu przycisków? I nic się nie zmienia nawet po minucie?

W FL-u przy takim tescie, to powinno byc słychać, jak na przemian sie otwierają i zamykają klapki sterowania nadmuchem. Tego też nie słychać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie slychac te klapki ale wyswietlacz swieci sie nawet po 2- minutach i nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko z ciekawości czy dobrze rozumiem, że to "ten" wiatrak się załącza najczęściej na postoju (czasem w czasie jazdy), a przez padające szczotki za słabo chłodzi => wzrasta ciśnienie wraz z temp. i dlatego odłącza sprężarke?

 

Sprawny wiatrak startuje zaraz po właczeniu klimy na 1 biegu i tak jest prawidłowo, 2 bieg jest załaczany różnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie slychac te klapki ale wyswietlacz swieci sie nawet po 2- minutach i nic

No to VAGiem musisz sprawdzić klimę i skasować błędy, bo pojęcia nie mam - czemu ci nie kończy testu klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawny wiatrak startuje zaraz po właczeniu klimy na 1 biegu i tak jest prawidłowo, 2 bieg jest załaczany różnie

 

To może przez te szczotki na 1. biegu nie chodzi w ogóle (bo raczej go nie słychać), tylko jak się już wzrośnie ciśnienie to załącza na 2. ale wtedy już rozłącza sprężarke ;) ... i to by się zgadzało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To może przez te szczotki na 1. biegu nie chodzi w ogóle (bo raczej go nie słychać), tylko jak się już wzrośnie ciśnienie to załącza na 2. ale wtedy już rozłącza sprężarke ... i to by się zgadzało

 

Ze wstępnych oględzin wynika, że jednak wiatrak chodzi zarówno na 1. jak i na 2. biegu. Do tego wszelkie czujniki temp. mogące mieć na to wpływ działają też prawidłowo :niekumam

W czwartek jade jeszcze raz sprawdzić ciśnienia na zimno (bo wtedy chodzi OK) i na rozgrzanym. Dam znaka jak już się uporam z problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam przekladke z angola i na mojim panelu z climy mam wszystko na odwrot daje na nogi leci na szybe daje cieple leci zimne itd. jak uporac sie z tym problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja mam tak-po nabiciu czynnika włączam klime-wiatrak chodzi temperatura powietrza na wylocie +5*c po jakimś czasie załacza się drugi bieg wiatraka i jest git-tak jest przez trzy dni -fajnie chłodzi- czwarty dzień-koniec czynnika gdzieś uciekł i pytanie czy jeśli nie ma czynnika drugi bieg wiatraka się nie załączy? Dobrze rozumuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności