Gość maser67 Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2007 Witam, Czy ktoś może rozszyfrować błąd, który pokazał się po auto diagnostyce klimatronica - 25b 00 000. Dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2007 moge podrzucic to http://www.forum.vw-passat.pl/topics18/kody-klimatronic-vt120.htm moze cos znajdziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maser67 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2007 Dzięki ale tam już byłem i niestety o takim błędzie nic nie jest napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wachowicz_domel Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2007 Przeprowadziłem u siebie diagnozę klimatronika i wyszło mi po lewej stronie 444 a po prawej 02 czyli w opisów wynika że “444 - żadnych błędów w pamięci” a 02 liczba błędów ( że są dwa błędy ) nie mogę przejść tem+ między błędami i nie wiem czy są błędy czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2007 Przeprowadziłem u siebie diagnozę klimatronika i wyszło mi po lewej stronie 444 a po prawej 02 czyli w opisów wynika że “444 - żadnych błędów w pamięci” a 02 liczba błędów ( że są dwa błędy ) nie mogę przejść tem+ między błędami i nie wiem czy są błędy czy nie Podłączam się do pytania ,ja mam tak samo (brak możliwości przesunięcia między błędami ,na wyświetlaczu 444 oraz 02) Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maser67 Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2007 Ostatnio też tak miałem a teraz pojawia się ten błąd 25b (może to jet coś sporadycznego - nie wiem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wachowicz_domel Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2007 dzisiaj robiłem znowu test o tak samo ciekawe co to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcino25 Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2009 a wie ktos co ozmacza taki blad 313 02- wiem tylko tyle ze mam jakis dwa bledy ale drugiego nie sprawdzalem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2009 a wie ktos co ozmacza taki blad 313 (...) 0313 - Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza – G89 (...)ale drugiego nie sprawdzalem? No to sprawdź Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcino25 Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2009 a co do tej klimy to mozesz dokladniej okreslic gdze ten czujnik i przy okazji nie zalaczyl sie wentylator przy tej diagnozie? --- scalone --- bylem i sprawdzilem ten drugi blad i jest to 4FA z gory dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #11 Napisano 13 Stycznia 2009 a co do tej klimy to mozesz dokladniej okreslic gdze ten czujnik Poszukaj schematów na forum. Szukaj w kanale zasysającym świeże powietrze pod filtrem kabinowym, dostęp jest ***ujowy. i przy okazji nie zalaczyl sie wentylator przy tej diagnozie? Znaczy ze zepsuty, można reanimować (najczęściej padają szczotki, można metodami domowymi wymienić) lub kupić nowy. Oczywiście wcześniej podpiąć "na krótko" prosto do akumulatora aby wykluczyć awarię instalacji. bylem i sprawdzilem ten drugi blad i jest to 4FA To jest błąd oznaczający zadziałanie zabezpieczenia ciśnieniowego - uruchamiane jest kiedy w układzie niebezpiecznie wzrośnie ciśnienie. Jest to bezpośrednio związane z niedziałającym wiatrakiem, kiedy nie działa skraplacz nie spełnia prawidłowo swojej funkcji i ciśnienie w układzie rośnie bardzo szybko. Jest szansa że zadziałał też zawór bezpieczeństwa który upuścił częściowo lub w większości gaz z układu. Nie mruga Ci panel Climatronika zaraz po włączeniu zapłonu? Koniecznie po naprawieniu wiatraka jedź nabić klimatyzację tak aby mieć pewność że w układzie znajduje się odpowiednia ilość czynnika - jeżeli sobie odpuścisz, to kolejnym pytaniem jakie zadasz będzie "dlaczego słabo grzeje" albo "dlaczego padła sprężarka". W razie problemów śmiało pisz do mnie na priv, przerabiałem ten temat. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #12 Napisano 13 Stycznia 2009 ja mam pytanko jak się robi auto test climatronica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #13 Napisano 13 Stycznia 2009 Wyłączony zapłon. Przytrzymujesz na palenu Climatronica klawisze "Zamknięty obieg powietrza" + ECON. Trzymając, włączasz zapłon (nie zapalasz silnika). Czekasz aż na panelu zaświeci się wszystko co się da lub wyświetlony zostanie napis diag. Podczas testu będzie słychać jak pracują klapy i diagnozuje się cały układ. Również podczas trwania diagnozy powinien zostać uruchomiony elektryczny wiatrak na chłodnicy - skraplaczu z prodzu samochodu. Jeżeli tak się nie stanie, uległ on najprawdopodobniej awarii co jest bardzo częste w wypadku Passata. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcino25 Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2009 (edytowane) Poszukaj schematów na forum. Szukaj w kanale zasysającym świeże powietrze pod filtrem kabinowym, dostęp jest ***ujowy. Znaczy ze zepsuty, można reanimować (najczęściej padają szczotki, można metodami domowymi wymienić) lub kupić nowy. Oczywiście wcześniej podpiąć "na krótko" prosto do akumulatora aby wykluczyć awarię instalacji. To jest błąd oznaczający zadziałanie zabezpieczenia ciśnieniowego - uruchamiane jest kiedy w układzie niebezpiecznie wzrośnie ciśnienie. Jest to bezpośrednio związane z niedziałającym wiatrakiem, kiedy nie działa skraplacz nie spełnia prawidłowo swojej funkcji i ciśnienie w układzie rośnie bardzo szybko. Jest szansa że zadziałał też zawór bezpieczeństwa który upuścił częściowo lub w większości gaz z układu. Nie mruga Ci panel Climatronika zaraz po włączeniu zapłonu? Koniecznie po naprawieniu wiatraka jedź nabić klimatyzację tak aby mieć pewność że w układzie znajduje się odpowiednia ilość czynnika - jeżeli sobie odpuścisz, to kolejnym pytaniem jakie zadasz będzie "dlaczego słabo grzeje" albo "dlaczego padła sprężarka". W razie problemów śmiało pisz do mnie na priv, przerabiałem ten temat. Pozdrawiam tak jak napisales chyba mi slabo grzeje jak sie silnik nagrzeje dopiero robi sie cieplej a wiesz moze ile te dwi czesci moga kosztowac? jak narazie mi nic nie mróga, jak dlugo mozna tak jezdzic? dziki bardzo duzo wiesz:) Edytowane 13 Stycznia 2009 przez marcino25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2009 Aktualnie spokojnie możesz jeździć - błąd 4FA ma przełożenie na to że nie będzie Ci działać sprężarka klimatyzacji lub będzie się wyłączała po chwili, odczujesz to dotkliwie dopiero wiosną kiedy temperatury zaczną wskakiwać powyżej 4 stopni. Polecam Ci aktualnie jeździć na trybie ECON aby przypadkiem sprężarka się nie włączała. Dla wyjaśnienia - climatronic zrobiony jest tak, że w temperaturze poniżej 4 stopni sprężarka nie nie włącza się w trybie AUTO. ECON = AUTO, z róznicą polegającą na nie włączaniu sprężarki w żadnych okolicznościach. Pilnuj tego koniecznie do momentu wymiany wiatraka, szkoda sprężarki która będzie wtedy bardzo obciążona. To że może Ci być zimno, może być spowodowane tym czujnikiem - tego jednak nie jestem pewien. Diesle mają to do siebie że wolno się grzeją - jeżeli trwa to bardzo długo to zainteresuj się bardziej termostatem (było ostatnio kilka wątków z tym związanych). Jednak po zagrzaniu silnika do 90st. ogrzewanie grzeje tak jak powinno? Przykładowo po ustawieniu 22 st. na climatroniku, silnik 90st. nie robi się po pewnym czasie chłodno w kabinie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcino25 Zgłoś #16 Napisano 13 Stycznia 2009 jeszcze jedno pytanko to mam rozumiec ze cos jest nie tak z wentylatorem i dlatego sie nie zalacza? chodzi o te szczotki? --- scalone --- tarmostat wymienilem na jesieni a co do reszty to jutro chyba po naprawiam a raczej bede próbowal. znowu dziekuje --- scalone --- tarmostat wymienilem na jesieni takze raczej jest dobry i nagrzewa sie równomiernie a co do reszty to jutro chyba po naprawiam a raczej bede próbowal. znowu dziekuje --- scalone --- tarmostat wymienilem na jesieni a co do reszty to jutro chyba po naprawiam a raczej bede próbowal, bylo cos takiego tez ze klima chlodzila a po kilku minutach sie wylaczala. znowu dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2009 (...)bylo cos takiego tez ze klima chlodzila a po kilku minutach sie wylaczala. znowu dziekuje To właśnie sygnalizuje błąd 4FA. Sprężarka tłoczy gaz pod ciśnieniem do skraplacza/chłodnicy, gdzie czynnik powinien być schładzany przez co następuje jego skroplenie i zmniejszenie ciśnienia, następnie do zaworu rozprężnego do parownika gdzie na skutek gwałtownego rozprężenia ochładza się żeby znowu dotrzeć do sprężarki. Nie działający wiatrak powodował że etap skraplania nie zachodził prawidłowo, wzrasta wtedy gwałtownie ciśnienie w układzie i gdyby nie zabezpieczenie elektronicze + zapasowe mechaniczne to byłoby nie wesoło pod względem BHP . Po chwili kiedy gaz się ochłodził/skroplił, ciśnienie spadało i sprężarka załączała się ponownie. Taka sytuacja powtarzała się zapewne kilka razy po czym sprężarka została odłączone na stałe do momentu ponownego rozruchu samochodu. Co do wiatraka to istnieją dwie opcje, napisałem wczesniej. Próba reanimacja za kilka zł polegająca na wymianie szczotek (przy założeniu że posiadasz pewne zdolności techniczne) lub kupno nowego. Zamienniki można mieć za dosyć małe pieniądze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcino25 Zgłoś #18 Napisano 13 Stycznia 2009 to jezeli zrobie wentylator to ten blad sie wykasuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #19 Napisano 13 Stycznia 2009 Naciśnij "Zamknięty obieg powietrza" + ECON do momentu pojawienia błędów. Puść, naciśnij ECON przed ok 3s i ciach, błędy powinny zniknąć chyba że znowu wystąpią. Wentylator/Wiatrak - ma on pośredni wpływ na sytuację - climatronic nie wykrywa usterki wiatraka, tylko zbyt duże ciśnienie w układzie co jest wtórnym następstwem jego awarii. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcino25 Zgłoś #20 Napisano 13 Stycznia 2009 kurcze ales ty madry! pozdrawiam hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach